Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 3755 ggr
anebit
0

Levande marsvin dumpade

HUR FN KAN MAN GÖRA SÅ?   Gråter  Skrikandes

Vid 15.40-tiden hittade en privatperson två marsvin i en kartong vid återvinningsstationen vid Big Inn på Ringvägen i Köping. (min gamla hemstad)
Privatpersonen tog djuren till Djurkliniken. Djuren var utmärglade och togs omhand.
Polis har upprättat en anmälan om djurplågeri.

Marsvin dumpade

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mari
0

AAAAH *cencurerat*

Jag blir galen! Varför, varför, varför kan folk inte vara humna och avliva istället för att låta djuren plågas till döds!! SkrikandesSkrikandes

föresten så fungerar inte länken?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

anebit
0

Nu fungerar länken.

Stackars små liv.  Det finns folk utan både hjärta och hjärna.

Nu får vi hoppas att dom kommer till bra hem där man älskar djur och tar hand om dem.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sherwood
0

Jag fattar inte hur korkad man kan vara, eftersom djuraffärer tar in marsvin helt gratis har jag för mig. Dessa är ju levande varelser och skall behandlas med respekt.

Camillhe
0

Det händer superofta, speciellt med tamråttor. Folk vill inte lägga pengar på avlivning åt sina smådjur:(

martdat
0

#3 det gör de tyvärr inte, de kan inte sälja dem vidare, o de gör det inte heller med tanke på ev sjukdommar. jobbat i djuraffär o det hände att djur dumpades där, elr småbarn tjatade sig till att lämna dem, de avlivades. (utom de jag tog hem, men det är nog bara undantagsvis)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

Här räcker inte ens svärord till för att kunna uttrycka min vrede…!SkrikandesGråter

hairballs
0

Stackars små! Hoppas att ett nytt hem hittas där de kan få mycket kärlek och mat.

gulliver
0

Grrrrr …… Skrikandes!!!!!

pip89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

shiit… blev så ledsen när jag såg det där… jag hade marsvin förut, och ja en blev sjuk och då AVLIVADES han…

varför kan inte alla andra också tänka på att djuren också har kännslor????

Lena
0

Det finns inga ord för dylika handlingar. Man blir både bestört och beklämd samt folkilsken. Hur tänker folk?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"