Furminator - till huskatter?!
Hej alla pälsvänner!
Min kära mor har tagit över vår hittetjej Charlie, som fäller en hel del.
Hon har testat diverse kammar och borstar, men är trött på att lägga pengar och chansa på "redskap", som inte har någon effekt.
Jag tipsade om furminator, som jag själv inte har någon erfarenhet av. - Har ni? Charlie är en "vanligt" korthårig huskatt.
I djuraffären rekommenderade de också en furminator, för 550 kr!
- Eller hur…
Vet att det säljs en hel del på tradera, vet inte om de är lika effektiva som "originalet" (om de nu är kopior)?
Är det värt att testa, tycker ni?
/ Tessan

Tror att Furminator bara funkar bra på långhåriga katter. Själv kör jag "metallkarda" modell större på min pisse med liknande päls som den på bilden. Kardan jag kör med har alltså massor med små metallpiggar o är lika stor, själva karddelen, som min handflata. Inköpt på Överskottsbolaget för en låg penning. Kattskrället ÄLSKAR denna. Räcker att jag drar lite med fingret på metallpiggarna så kommer hon farande som ett skott, tom vaknar om hon sover!
Ajdå, kan det vara så? Har kikat på metallkarda, men det är just underullen vi vill åt… funkar det då med metallkarda?
köp en kpoia på Tradera. funkar perfekt. och inte så dyr heller
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har den "lila" och den utmärkt att ha till kortthåriga katter.
Köpte min på Tradera och den är jätte bra.
samam här. en gul. suverän, men akata fingrarna. Jag glömde mig när jag skulle göra ren den och gjorde som när man tar bort hår från en vanlig kam/borste…..Skärssår i tummen bara förnamnet………
Jag kan verkligen rekommendera Furminator, även på korthåriga katter. Den tar bara underullen och funkar precis som Gunilla säger helt perfekt.
Det finns en säljare på Tradera som säljer kardorna med utropspris 49 kr, varorna skickas från Hong Kong. Har själv beställt därifrån i 4 omgångar - varorna har alltid kommit fram. Kopior? Jo, säkerligen, men banne mig högkvalitativa!
precis det är den jag köpt av. Den säljaren är bra och har väldigt bra varor överhuvudtaget. Glömt vad den heter…..
#6: Du minns inte vad säljaren heter? De som jag kan hitta ligger på ungefär 150 kr och uppåt, plus frakt..
iTopStore… 
Sak också gå in där och titta. Verkar ju inte alls dumt med en furminator. Några av våra katter är enormt hårrika av sig även om de är korthår.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
GadgetBay(31144) heter den jag handlat av. Många olika saker….
http://www.tradera.com/FURminator-deShedding-Small-4-5-cm-auktion_340937_125204354
… och här kommer nästa. 
http://www.tradera.com/FURminator-deShedding-Small-4-5-cm-auktion_340937_125269177
Det verkar avslutas en auktion per dag.

Jag köpte furminator, storlek medium som fungerar bra på både mina katter (korthåriga) och min hund. Däremot fungerade den inte lika bra på min gammeltant som jag köpte den till från början. Hon har väldigt tjock korthårspäls som hade börjat tova sig. Har nu blivit tvungen att börja klippa bort tovorna istället. Varken furminator eller kardor når ner till underullen på henne.
ah Tack för hjälpen! Inte alls dumt att höra att ni är nöjda med er säljare heller - kan ibland bli lite skeptisk till "storsäljarna" som säljer billigt, men kanske inte alltid levererar det man tror sig ha köpt, - om man säger så.
Ska satsa på medium tror jag - kan vara något för pappas storfällande bjässe till katt - och kanske till Mollie hund också.

Jag har också köpt Furminator till mina semilånghårskatter. Funkar kanon! Köpte också på Tradera av Gadget har jag för mig. Tar bort massor med underull o vi slipper tovorna! Me happy!
Tovorna har jag en annan variant till med typ knivar emellan som skär genom tovorna. Också ett måste i vården. 
Vi satt en sommar ute på balkongen o hade pälsvård. När jag var färdig sträckte jag mig efter nästa katt o lade i samma veva ifårn mig Furminatorn på stolen. När jag fick tag i katten hade jag naturligtvis glömt att den låg där den låg! Jag flög rakt upp en halvmeter och ja rumpan sprack! Min alltså… 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jag har den lila till min korthåriga huskatt och den är super! Värt att tänka på dock att man inte ska använda den på alla raser, det stod på paketen när jag köpte min. Jag har även 2 raser utan underull och dem ska man inte använda den på t.ex.
Men fy, vad det måste ha stuckit till!

#19 Jo nog kändes det! Grannarna hörde det! Katterna vart rädda. Jag vart svartblålila! Måste naturligtvis fota! 

älskar min furminator.. borde använda den mer än jag gär på kissarna… har korthåriga kissar…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
du skar dig i rumpan, alltså….. grattis!!!!

#22 Just! Den funkar bättre på en mer hårig rumpa kan jag tillägga…
ny variant av plastikoperation?