Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettros-ris
Läst 4268 ggr
Lena
0

Årets Ros 2010!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att vi skulle ha en "Årets Ros Tråd" där vi kunda samla ihop goda insatser och bedrifter som hänt på sajten under år 2010.

Vad tycker du har varit en minnesvärd insats på Hittekatter iFokus under 2010?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Puttar upp! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Min årets ros går till lillmymlan-Malin och hennes östgötakatterna. Hon har gjort och gör en otrolig insats med många körningar för att mata katterna varje dag. Hon har bestämmt sig att inte ge upp tills sista katten har fått ett hem. Samtidigt har hon bidragit till en fin läsning på hennes blogg och fantastiska bilder.

http://www.ostgotakatterna.blogspot.com/

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

en värdig kandidat. OCh en till, som jag skulle vilja nominera. Mison för alla hennes kattresor……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MewTwo
0

Egentligen skulle jag vilja ge en massiv rabatt av rosor till ALLA som vid nödropet den 1/1 för ett år sedan på ett så otroligt sätt kom katthemmet Kompis till hjälp - det som skedde då i årets första kyliga veckor, det var helt otroligt! För att inte tala om hur det har fortsatt, och hur Sonny och Maritha fortsatt jobba kämpa jobba och nöta för att få sitt nya katthem klart! Som vi längtar efter att få höra att sista spiken slagits i!!!!

En annan trägen själ som jag skulle vilja ge en belöning, det är Hawknestgrove, som nöter och nöter och nöter och nöter så outtröttligt och envist! Ingen slant är fär liten för att samla in till katthjälp, och jag undrar just hur stor summa hon egentligen samlat in till katthjälp om man skulle lägga ihop vartenda öre under åren???!

Ja på vartenda katthem i stort sett överallt sitter och står och sliter katt-eldsjälar med stora hjärtan och jag önskar jag kunde ösa rosor och kontanter över dem allesammans, så att de kunde vara fria att göra mer! Tänk om man fått bara en 10-del av vad nyårets raketuppskjutningar kostade och lägga på de hemlösa katterna…?

Tack till alla er på Hittekatter som under 2010 stöttat mig med hjälp och info och support till Wikki-bloggen - ni ska också ha rosor! Tack för att ni finns - tillsammans kan vi förändra så mycket!

kattarina
0

Jag har läst alla trådar angående dessa missar och jag tycker dom som är inblandade där har gjort ett enormt jobb så mina rosor går till

Hemlösa i Trelleborg

Sen tycker jag att kattjouren ska få en bukett rosor men många

fler har gjort ett enormt jobb,Har idag sett hur flera av er har tatt hand om en del katter,

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Martina747
0

Årets ros vill jag ge till Emma (naquita) från ronneby, som kämpar dag och natt för katter runt omkring Ronneby.

Och även andra djur.

Gullimat
0

Jag vill ge en ros till Josefa, som är de allra mest sårbaras ängelOskyldig Inte många förstår vilket arbete hon gör, utan någon som helst ekonomisk hjälpKyss

Får man ge en till, vill jag ge den till Lillmymlan som kämpar med de söta svart-vitaKyss varje dag

anebit
0

Svårt att välja!  Det är mycket som är minnesvärt.

Jag avvaktar lite och tänker efter. Återkommer!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lillmymlan
0

Tack så mycket :) men… vi ska inte glömma bort att alla gör så gott som man förmår :) så jag tycker att alla som jobbar med hemlösa skulle ha årets ros

Alltså… för mig… ingen nämnd och ingen glömd… Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sidentass
0

Det är många här som är värda rosor..men denna gång går mina till Malin. -Malin som här i Linköping kämpar i ur o skur, i vått och i torrt, i kyla som värme för sina kolonimissar, så många som blivit räddade undan kylan tack vare Allas Vår Malin..

Kan inte nog många gånger uttrycka för hur beundransvärd du är..

bymaruska
0

Lillmymlan är hittekatternas HERO 2010!

Så är det.

Naquita
0

tack martinaKyss

Jag är lite anti alla rostrådar..Jag tycker att ALLA förtjänar en ros, hur mycket eller lite de gör eller syns…

Lena
0

Som ni skriver är det många som är värda rosor. Min tanke med den här tråden var att vi skulle hjälpas åt att lyfta fram alla dem som gjort insatser under 2010 - att tråden skulle vara som en liten kavalkad över goda insatser som skett under året.

Gullimat
0

Håller med dig Lena. Vill också lyfta fram alla som gjort en insats.

Listan kan säkert göras lång, men det är bara dom som man vet om genom Hittekatter man kan rosa. Det finns säkert jättemånga som gör ett enormt arbete i det tysta, som man aldrig får veta.

Alla kattföreningar,KKS, där Naquita är en av dom, som gör jättemycket för dom hemlösa misarna, men som inte syns härinne så mycket längre. Pälsbollarna, Rädda katten med flera.

Hornbachkatterna. 

All heder till dom medlemmar som tagit hem en frusen mise genom Hittekatter i år, dom är många. Alla som transporterar katter, där Mison är den värsta, Annebeate som både transporterar och ringer och ordnar en massa, och storputtaren Ankie, för att hålla trådarna igång. Gunilla gör också ett jättejobb. Ja listan kan göras lång.

Det är bara att fylla på

Lena
0

En förening som gör enormt mycket bra saker i Göteborgs Katthjälp. Tänker bland annat på deras lansering av TNR-metoden i Sverige. Deras kontakter med myndigheter och politiker för att förbättre djurskyddet i landet. Ett tufft och mycket viktigt arbete som kommer att förbättra för hemlösa katter på sikt.