Kolonikatter i Linköping 10
Ny månad och ny tråd. Här är förra tråden.
1:e december och tiden går rasande fort. Nu är vintern här och det gör det ännu mer akut att få in de missar som fortfarande går kvar i kolonin.
Musse och Semilånghåret har i nuläget inget väntande stödhem, så de kan inte komma in ännu
. Även Vithaka måste ha ett stödhem när det är dags för den missen att komma in.
Nostippen och Fläcken ska in ännu en gång efter att ha varit på rymmen från stödhemmet. Skönt att de hittade tillbaka till kolonin så nu håller vi tummarna för att de går i fällan ännu en gång.
Idag ska vi iväg med Buff, Tuff och Grynet för att kastrera, vaccinera och id-märka(+avmaskning och kloklipp) dem så snart är de klara för flytt till permanent eller nytt stödhem.
Jag skriver på bloggen och vi finns på facebook, men där är jag inte lika aktiv, för tiden räcker inte till.
Tack för att ni följer oss på resan med kolonikissarna i Linköping. Det har varit en lång resa och inte en enda gång har jag ångrat eller funderat varför jag gör det här
för glädjen att se missarna i trygghet inne räcker, det gör hjärtat mjukt och varmt. Alla missarna bör få en egen säng eller soffa att vila ut i, de har haft det tufft där ute.
Kram
Malin
I nästa inlägg kommer redovisningen för november månad. Tack alla som stöttar Östgötakatterna 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Redovisningen för november månad :)
*Nalle Puh*
Här håller vi alla tummar och tassar vi kan för att kissarna i kolonin ska komma in. Särskilt Fläcken och Nostippen, då jag vet att stödhemmet saknar dem jättemycket.
//Johanna med Nalla och Semlan från kolonin
P.S. Igår vågade Semlan ta en godisbit från min hand för första gången! 

Härligt att det finns en del pengar på kontot
Nu hoppas vi på att det dyker upp permanenta hem och fler stödhem…det är ju så få kissar kvar…ska de verkligen behöva genomlida en vinter till ute?
Kram till dig Malin som kämpar
#2 Lycka
Sehvrin… så härligt med Semlan 
Idag har Buffan, Tuffan och Grynet blivit kastrerade, vaccinerade, id-märkta och avmaskade hos vet. Så… ännu en gång hade jag fel, Tuff var ju också en liten tjej
men nu är det gjort och det känns skönt i hjärtat. Sötnosarna var frusna men det blir man ju efter operation sådär… finaste missarna 
Tack Marie-Helene för att du skjutsade mig till Linköping och även följde med och hämtade missarna. Tack även för att du frös tillsammans med mig i kolonin! 
*Nalle Puh*
och jag tackar er för allt ni gör för kolonin, vore väl bra, om kissarna ledsnade på kylan
Maggan47

skönt att det är klart för dom….
hålle tummarna att det syker upp stödhem o att alla kissar snällt vill gå i fälla när du säger till…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tack för puttarna!
I helgen, eller i alla fall idag, ska det göras försök med Nostippen och Fläcken… de borde vara tillrckligt frusna och vilja komma in i värmen.
Semilånghåret har hittat "sin koja" och ligger där inne varje dag när vi kommer. Hoppas att den kommer in snarast. Den har nog tovor som bör tas bort :( lille lurvet.
De 3 honorna, Buffan, Tuffan och Grynet blev kastrerade för pengarna som jag vann på kastreringslotteriet :) Kostnaden blev 2100:-. Ska jag redovisa detta direkt i tråden?
Kram
Malin
*Nalle Puh*
puttar för lyckat infångande, tycker också synd om semilånghåret, inget stödhem där
borde väl annars gå att ställa fällan utanför kojan
Maggan47
Om semilånghåret går i fällan idag så har den ett hem, om än mycket tillfälligt! Igår blev semilånghåret ivägjagad av Musse, så den är troligen en hane den också. H*n har mkt dålig mage så den behöver akut komma in i värmen för att få den omsorg som den så väl behöver!
Dottern flyttar hemifrån idag så det är aningen rörigt här :(
Håll tummarna för missarna därute i kylan!
*Nalle Puh*
Håller tummarna stenhårt.
liinah 
*Nalle Puh*
Igår gick semilånghåret i fällan, så nu är den inne i trygghet… skönt!
*Nalle Puh*
Så skönt att höra att den är inne. Hoppas magproblemet löser sig för den snart också.

skönt med semilånghår… håller tummarna….. o sladden till datamusen som vissa ÖSTGÖTAkatter försöker sno åt sej….
marianne du får köra med sladdlös mus….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#13 men så underbart att pälsbollen är inne!!!
Nu hålls hårt i tummar o tassar för ett stödhem också!

Ännu en katt inne
Ludde, eller Luddan äter torsk i microportioner och morotspure, den är mumma det :) mjammjam…
Inget löst bajs idag, eller inget bajs alls faktiskt…
Det går… även om det går sakta men säkert 
*Nalle Puh*

Sakta men säkert är väl toppen
Putt Putt för Malins kolonikatter bara några få kvar!!!
Stödhem med mycket tålamod och kärlek söker Musse med kompisar.
missen äter bra och verkar piggare och ofs nyfiken :-) det känns bra. kram på er
*Nalle Puh*

En riktig sötboll…ser väldigt avslappnad ut

o vilken sötnos.. skulle vilja bli kompis med ludde-luddan…tänk att komma innanför skalet….
Vilken skillnad jag kan inte tro det är samma kisse som jag såg i kolonin för lite mer än en vecka sedan.
Det var 17 grader kallt och jag som trodde missen saknade svans när den sprang runt och försökte hitta lite värme.
Heja Malin!
vilken sötnos, säger jag också, ser att Ludde verkligen njuter i värmen, hejar på för stödhem till kissarna som är kvar, och hejar på Malin som är så outtröttlig i kylan
Maggan47
Kvällsputt för Musse, och en ny misse
och Vithaka och ja… när en försvinner så kommer det hela tiden nya missar.
Så klart, det finns ju mat och kojor där
många missar blir det innan det blir klart.
*Nalle Puh*
Ludde-Luddan har bajsat fina korvar i lådan… hurra! Blev lite orolig att det hade blivit stopp i maskineriet, men så var det inte… sorry… för skitsnack :) men jag blev så himla glad !
*Nalle Puh*

Så skönt att magen börjar bli normal
Hoppas på att Musse, Vithaka och den nya (ännu namnlösa?) får komma in någonstans!
:)
Lillmymlan ni jobbar på och gör ett beundransvärt arbete för dessa kolonikissar. En efter en kommer de in i säkerheten och blir kastrerade och omskötta. Förstår att det känns tröstlöst när det dyker upp nya hela tiden. Men någon gång ska det väl ta slut.
När en kisse haft diarré och sedan fastat och fått dietfoder brukar det ta några dagar innan det kommer något i lådan. Det är helt normalt och brukar vara ett gott tecken.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag visste det….tar ju ett par dagar när tarmen är tom, att få fasonpå den igen, hurraaa, kastrering nästa steg, så doften försvinner, eller vad säger
du
Maggan47
Stinkisen stinker :) men ack så fin h*n är 
*Nalle Puh*

bra jobbat!
Skönt att höra att Ludde-Luddan mår bättre. Det är verkligen en söt katt.
ja får han bara börja tvätta sig själv ordentligt så blir det nog bättre också
Missen är ljuvlig 
*Nalle Puh*
Nu säger jag GOD NATT med en putt för Malins missar!
puttar också för kissarna
Maggan47

putt från muschie
så söt-----

Idag ska Ludde-Luddan komma iväg till vet för kastrering, id-märkning och vaccination. Snuttisen är mkt bättre i magen och äter i/d mat både mjuk och torr och så även vit fisk som den också gillar.
Om den nu har mask så får den profender hos vet, så vi hoppas att den lille mår bra sedan.
Klockan 8.15 ska jag vara där och som alltid är jag orolig innan jag kommer dit och har lämnat. När jag sätter mig i bilen kommer tårarna av lättnad, ännu en misse som blir "klar".
Veterinären och alla tjejerna där är guld värda, man känner sig trygg när man har lämnat 
Det här är katt nummer 29 som kommit in, det tycker jag är bra jobbat

Kram från Malin med nerverna utanpå
P.s. Jag var och hälsade på Nalla och Semlan i måndags, Nalla-gumman satt i fönstret och jag kände att hon höll span på oss, så gjorde nog också Semlan som låg under sängen. Tack för att vi fick komma Johanna 
*Nalle Puh*

29 katter ÄR bra jobbat
Hoppas det går bra med Ludde-Luddan idag.
#41. Den där grabben är bara så himla snygg! I morgon blir han av med kulorna och så också Vitnos och syrran Sötnosen blir också klar 
Muschie och Vitnos när de var småttingar 
Tack Marianne för att du hjälper med med missarna, du är guld värd! 
*Nalle Puh*
#44 Det var jättetrevligt att ha er här tyckte jag, men tydligen inte katterna
Båda kom fram ett par minuter efter att ni hade gått.

Putt! Håller tummarna att skunk doften försvinner i dag på den lille söt nosen.
Äntligen fick jag rätt 
500:- för kastrering, vaccination, id-märkning i örat + rakning, bad och föning och profender och kloklipp
Skönt att Ludde-Ludd är klar nu 
*Nalle Puh*
Åhhhhhh kattspa, med andra ord……
i morgon kommer ett bautapaket att skickas till dig, med massa mjuka varma saker från Monsi…..Så det är framme före jul!
Tack snälla Gunilla och tack snälla monsi
så himla goa ni är.
Missarna får det varmt och skönt och jag kan för tillfället slippa tvätta varannan morgon kl 06 för att dynorna ska vara torra och fina tills vi ska och mata.
Puss på er!
*Nalle Puh*
10 kg dynor……. en Biltemaflyttkatong knökad
Fick stampa på den!!!!!
Vad härligt att läsa om Ludde och att du för en gång skull tippade rätt
Vilket fantastiskt pris för allt detta som blev gjort. Så skönt för Ludde att nu få känna sig sig om en katt ska.
Som vanlig underbart jobbat av dig Malin
.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
härligt att det gick så bra, bilder på lilla killen tack, som nu får äta igen, vilken lycka för en svulten kisse, tack goa Malin, för att du gjorde detta möjligt
Maggan47

glad över ludde-ludds bravader idag…. hoppas nu att han piggar på sej o mår bra i sin julfrisyr…..toppen malin!
nervös inför morrondagen… man kan ju nästan tro att det är jag som ska kastreras….
det värsta är väl infångingen. lycka till……
Jag är lite full i skratt!!!!
Har varit hos Malin och fikat, träffat koloni kissar plus Malins egna missar.
Det är så gulligt hemma hos Malin alla lådor står på rad, alla matskålar står på rad, vatten står på rad, det är nästan så katterna står på rad. Tofflorna står på rad allt står på rad. Malin du borde byta efternamn till RAD.
Ludden: tänk Er Pretty Women fast istället Pretty boy vilken förvandling!
En grå/brun skitig, luggsliten, illa luktande katt är förvandlad till en blank borstad, lukta gott svart/vit liten katt. Inte så rädd lite vaksam kanske, den här missen kommer att bli en gospropp. Han tittade så snällt på mig med sin vackra ögon.
Kolonikissarna hemma hos Malin är små märkvärdiga damer tittade upp lite lojt ur sina kojor, struntade totalt i mig och fortsatte med sin skönhetssömn. Allt var på rad även hos dem ……..
Hej hopp sängen för mig nu och en putt för Malins missar!
va sött………..

#57 hahaha
Malin! När får jag komma och titta på raderna? ;-)
Vad jag ville säga var att det är så förb… välordnat snacka om en brud som har hjärnkoll!
"jag lovar att missarna går på RAD när dom ska besöka lådan….."
M
#46 när jag såg den bilden så tänkte jag… VART sjutton är den bilden tagen någonstans? jag har inget sånt nät i min lägenhet… sen kom jag på att det inte alls var köttbullarna Phoenix & Dixie. guuud… så lika de var vid en första anblick..
Kan vi inte få se en bild på raderna? Nää, bara skojade, jag menar på nyfriserade Ludde
.
Ludde-Ludd är en riktig raring
Han mådde illa och kräktes en del när han kom hem
så nu ligger han i en av kisslådorna och sover. Hum, han har ju rena fina transporter att sova i, men kisselådan verkar bättre för tillfället.
Ludde-Ludd Johansson… Rad… tja… kanske
Jag måste ha lite koll, annars blir det ingen ordning på något här hemma
jag måste ha rutiner, annars faller allt ihop!
Jag jobbar heltid, försöker att ha koll och mata i kolonin varje dag och sedan stressa hem till gänget här hemma och försöka hinna med själva livet… nu är ju mitt liv katterna och jag älskar det här! 

Tack Marie-Helene för att du kom på fika, det tillhör inte vardagen för mig direkt. Avsvimmad i soffan eller på golvet brukar mer eller mindre vara vardag i nuläget.
När sista missen är intagen i trygghet så ska jag ta sovmorgon en helg
det ser jag fram emot.
Christer… bara att slå en signal och komma förbi och titta på familjen rad
vi är hemma efter 20 oftast.
Ludde-Ludd kanske är redo för fotografering i morgon, idag ska jag inte störa mer… men jag satt utanför dörren nyss och läste Nalle Puh (jag envisas med att tro att kolonimissarna gillar det) så hörde jag att den lilla raringen drack vatten i alla fall. Köpte i/d mjukmat hos vet så det ska han få i morgon bitti 
Imorgon på dagen ska jag på julbord och på kvällen ska vi till visualiseringscenter… det ska bli kul att göra något annat för en gångs skull. Men… missarna i kolonin får sin mat och blir spanade efter i alla fall… för exet åker och sköter det hela :) så jag får lite ledigt. Hum, undrar hur jag ska överleva dagen och veta att jag inte ska åka till kolonin och göra mina rutiner… det undrar jag?!
Sköt om er go vänner och sov gott, det ska jag försöka göra nu!
Kram
*Nalle Puh*

Tihi…familjen Rad. Får nog åka upp och hälsa på någon gång också

Vad underbart med dynor o ett väll ordnat hem till kisarna.
Hoppas på bra permanet hem till de små nu också.
Bamse stor buket blommor till dig Lill mymlan.

tror du är som jag malin att allt (med vissa undantag) ska vara ordning o reda på….däremot behöver inte en duk ligga rätt på millimetern…
ja nu är småkissarna o sover hos veterinären på albano…ska hämta dom på eftermiddan….dom var exemplariska att gå in i bur…men dom gick inte på rad…härlig bild på dom…. nu är dom rätt stora… muschie ser ut att bli en stor biffig kisse…..
tack för att du finns malin…

Gick de inte på rad
Men ni var duktiga iaf som kom iväg idag!
ja idag gick dynorna iväg……så har du tur, så är de framme på tisdag…..
Nästa gång jag besöker Malin ska jag ta kort på Rad systemet!!!!
Ni måste bara få se det är hur gulligt som helst.
//M-H
Ingen som vill ha en liten koloni misse som sällskap till jul?
//M-H

Putt!
I morgon ska vi försöka få in Nostippen och Fläcken så de kan landa hos stödhemmet innan jul. Det skulle kännas så skönt att få in dem igen!
Håll tummarna för att tur och skapligt väder kommer till oss i morgon!
Imorgon kommer jag dessutom vara varm om hela kroppen.
2 stora paket kom med massor med fina kläder! Mössor, tumvantantar, fingervantar, jackor och halsdukar och raggsockor, finsockor, tröjor, munkjackor, nu har jag säkert glömt massor med saker. Tack Maggan och Lillan 
Bästa finaste mössan och bästaste finaste raggisarna!
/Malin
*Nalle Puh*

håller tummarna för att tjejerna äntligen kommer in…
o fantatsiska tjejer som skickat dej paket med bra o värmande kläder…. du ska inte behöva frysa…

Undrar om man kan få ledigt från jobbet pga att man måste hålla tummarna? Hoppas verkligen att rymlingarna kommer in imorgon!
Skönt att du fått varma kläder, sånt värmer både kroppen och hjärtat
Du gör ett helt fantastiskt arbete Malin! Så många katter som räddats undan undergången!
Det låter så trevligt det där med allt på rad uppe i Norrköping! Kissarna har det verkligen bra. Livet har återvänt till dem.
Håller tummarna för en lyckad fångst imorgon. :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Putt för fler som vill hålla tummarna för Nostippen och Fläcken i morgon! 
Självklart måste man få ledigt för att hålla tummarna Tizzla, det vet ju alla!
Kram
*Nalle Puh*
Vill du att jag hänger på i morgon, gubben är ju i Danmark huset är ny städat och pyntat så hela dagen är FRI!
M
:) Vi måste åka skapligt i sådana fall :) Har du tid hela dagen? :)
Ring mig! 
*Nalle Puh*

Håller alltid mina tummar för dessa misar
#81.
Tack
*Nalle Puh*
håller också tummarna i morgon, och tackar Inge-Elise på forumet här, syrran till Essut och mig, för att vi kunde skicka alla kläder till Malin, jättefina kläder som fanns i förrådet, efter Inge-Elises dotter Sarah som dog i augusti, 24 år gammal bara,
efter några dagars sjukdom, En kattälskare var hon och vet att hon ler i sin himmel nu, med alla våra kattänglar omkring sig, så tack igen, och är så glad att kläderna kom till rätt person, för är Malin varm, orkar hon mer, att få in katter, eller hur
Maggan47
Jag är glad att kläderna kommer till användning, annars hade jag slängt dom. Sarah gillade kläder, så hon köpte massor. Skall gå igenom resten senare tillsammans med Essut och Maggan47. Så det kommer nog mera så småningom.

En kram till dig Inge-elsie
Vi håller alla tummar och tassar som vi kan här för att Nostippen och Fläcken ska komma in idag.

rejäl bamsekram till inge-elsie… o en puss på malin o ludde-ludd…
Inger-elsie, jag visste inte ens om att du var här ju 
Tack snälla du! 
Kram kram
*Nalle Puh*
Åh bättre placerade kunde inte kära Sarahs kläder bli!!! Ni syrroroch systerdöttrar är bara så fantastiska!!!!!JAg skriver inte ut ert namn, men ni vet ju själva vad ni heter!!!!
Inte en katt infångad eller siktades under hela tiden som vi vaktade
vad är det frågan om?
Stödhemmet till Nostippen och Fläcken hämtade vi och sedan letade vi och letade igen och fann många kattspår i snön både här och där, men inte där vi var.
En katt siktades, men vem det var vet vi inte… missade ögonblicket!
Jag var varm och jag kunde ha stått där i många timmar till. Så jäkla snygg jag är i mina fina kläder
och mössan älskar jag som en tok! Så toksnygg den är 
Nu är det söndagkväll och jag undrar var helgen tog vägen? Varför går helgen så himla fort när man har såååå mycket att göra? Orättvist tycker jag! HUM!
Nya försök görs i morgon :)
/Malin
*Nalle Puh*
du är för go och i morogn har du nog ett paket som värmer dina kissar! krama Monsi för det!
vi som ska tacka dig, Malin, för vad du gör för kissarna, hoppas dom inser att det är kallt och snöigt, och för 2 finns ju ett hem, som bara väntar, hoppas dom fattar det nu
Maggan47
Alla är så himla gulliga som hjälper mig med missarna och även med kläder till mig så jag inte fryser… om ni bara visste hur tacksam och glad jag är… 
Från hela mitt hjärtfluff till er… TACK! 
I morgon ska jag hämta ut paketet till missarna Gunilla och då ska jag bädda som en tok för dem
Återigen tack Monsi 
*Nalle Puh*
ja bättre att det kommer till nytta än att det ligger på mitt magasin. deet var ju mycket sånt, som var meningen att jag skulle sy krypin av, men priserna på såna fina grejer blev på tok för låga. Sen har jag inte kraftig symaskin heller.
2 stora paket kom idag, massor med dynor till missarna i kolonin och även ett presentkort att kunna göra en egen fotobok från Gunilla och korgar och dynor från monsi 
Tack snälla tjejer! 
Vill även önska God Jul från alla missarna i kolonin, både de som är inne och de som fortfarande sitter kvar på trappan och väntar troget.
Kram
Malin
*Nalle Puh*
ja det där presentkortet är ju inte dumt……Vi fick en massa från RC… skynda dig bara, för erbjudandet håller bara året ut

puttputtputt för Malins kissar..o jag kan inte nog många gånger berömma för ditt gedigna arbete därute…det bor allt en ängel i dej vännen..vet ju att du har ett ordinarie heltidsarbete också…
Bamse kram till dej..o Luddisen ser verkligen ut att kunna utvecklas till en riktigt gopropp!!

Du gör ett verkligt häst jobb Malin du förtjänar allt gott i världen.
Dags att åka till kolonin för att mata :)
*Nalle Puh*
ja du sämre julafton kan man få…..Du är nog väldigt omtyckt och välkommen…..
Fin julafton då jag kunde se att missarna ätit ordentligt av maten, det blir jag glad av <3
Överlämnade också chokladkartong till mataren och mannen som faktiskt äger marken som vi är på :) Han blev glad!
*Nalle Puh*
Härligt att få se bild på pannbiffarna liinah
så stora de har blivit! 
*Nalle Puh*
#104 Ja, de växte till sig de också 
all världens guldpengar skulle jag vilja ge dig Malin för ditt jobb, och vad söta dom små är, som nu ska ut i världen till egna soffor med tillhörande mattar och hussar
Maggan47
Som alltid lika intressant och givande att läsa dina trådar om Östgötakatterna Malin! Ni arbetar envist och målmedvetet vidare. Och det ger utdelning i det långa loppet. Riktigt god som vi kan se här.
Vad fin han är Luddisen! Det dröjjer nog inte länge förrän han lagt sig i den snygga bädden. :)
Oj vad det börjar brännas! vilken stjärna bara några dagar kvar.
Den lilla mjölk mustagen är inte att leka med.
Jag är så jätte lycklig att jag ska få en liten koloni misse det är ju mycket bättre än en triss vinst….
Å bara det att pappan heter Musse gör det ju ännu roligare för där har vi en kille med riktigt klös!
Hur är nu pojke eller flicka?????
M-H
Glömde!
Wille kommer att bryta ihop…….
Wille kommer att bryta ihop till att börja med,
spott och fräs och tvi, vad har du släpat hem , matte, det var ju bar du och jag….men det går över, plugga in Feliway, och låt dom bekanta sig, jag har gjort så, och det har fungerat hos mig, har aldrig haft några stängda dörrar, utan om den nya gömt sig, so what, kommit fram så småningom.. och det har gått bra med alla nya kissar, och varit en del under årens lopp. så det kommer att gå bra
Maggan47

vilka stora kissar det blivit….o luddeluddpussnosen…
tror att wille kommer efter litet sammanbrott se att det ju är en adept som han kan lära upp till sin egen favör… stort lycka till…
Ingen misse ville gå i fällan idag 
*Nalle Puh*
usch så sorgligt……
hoppas det vänder snart, och någon går in
Maggan47
#113 Man önskar ju att katterna förstod vilket bra liv som väntar dem bara de går in i fällan.
På lördag flyttar Wilda och på söndag åker Dixie & Phoenix till Göteborg. Idag fick småbuset sina första vaccinationsprutor, det var måttligt populärt. :P Fick bekräftat att alla var tjejer, jag har lite svårt att lita på mig själv när det gäller könsbestämning! Så… I mitt hushåll regerar 11 tjejer, inkl. mig själv. No boys allowed. :)
Snart är detta kaotiska år slut och jag skakar på huvudet och säger bara en sak: vilken kvinna den där Malin är. :) inte många kissar som går kvar och fryser i kolonin tack vare dig o Bertil.
Gott nytt år på er alla, kissar som tvåbeningar.
Har en önskan…. Förbjud fyrverkerier. :(
Glöm aldrig bort att stödhemmen är A och O i det hela Lina
de är guld värda. Vi ses ikväll och så får jag ju se småttingarna (småköttbullarna som blev stora som pannbiffar).
Snart hoppas jag att kolonin kan vara avslutad :) det gäller att aldrig ge upp ju :)
Kram
*Nalle Puh*

Måste bara hålla med i vad Lina skrev.
Om någon ska ha bragdguldet är det Malin! 
klart Malin ska ha bragdguldet, vilken tjej säger jag bara
i ur och skur, vardag som julafton åker hon till kolonin, med hopp om att någon ska med in, men mest med mat, och dynor som byts i kojor och trapp
Maggan47
Tack goa vänner!
Nu är det snart dags att fira in med ett nytt år, 2011! Tiden går rasande fort och tyvärr så nådde jag inte mitt mål… att slutföra kolonin innan nyåret, så nu flyttar jag målet fram till dess att kolonin är avslutad :)
Kvar i kolonin:
Musse, älskade snygg-Musse (min allra största kärlek)
Rymlingarna Nostippen & Fläcken som ska tillbaka till stödhemmet
Vithaka - inte synlig på många veckor
Mamman som hade bebis(Strimma)
2 eller fler missar som för mig är okända än så länge
Om ni tänker smälla smällare ikväll så tänk på de djur som blir vansinnigt rädda. Lägg hellre pengarna till de hemlösa katterna. Jag vet hur hemskt det är, jag tycker inte heller om smällare! Ikväll drar jag ner persiennerna överallt och sätter på musik högt för att överrösta oljudet… och jag hoppas att det hjälper lite lite grann i alla fall.
Jag önskar er alla Ett Gott Nytt År och hoppas på att året som kommer blir mer gynnsamt för de hemlösa missarna! 
Malin
*Nalle Puh*
Malin!
Som någon tidigare skrev så ska bragd guldet självklart gå till Dig!
Du är helt otrolig. Det projekt som Du tagit Dig an skulle få klara ut som Du gjort!
Du är inte bara en otrolig djurvän som vill alla djur sitt bästa oavsett om det är dur eller moll.
Framförallt är Du en väldigt god kamrat det har jag fått erfara en här hösten som vi lärt känna varann, vilken kompis jag fått! jag får bara hoppas på att du inte tröttnar på mina spektakel……..
I morgon får jag min egen koloni katt lilla Vilda "tror jag" och jag är så frukansvärt mallig att Du gett mig det förtroendet att ta hand om en koloni misse. Jag vet hur högt du sätter ribban för "dina koloni missar" känns skönt att jag klarade granskningen".
Ett jätte GOTT NYTT år Malin. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer till ett avslut med kolonin 2011. Jag tror att Du skulle behöva en liten paus, nu är Du ju ingen paus person så vi får se hur det blir med den saken. Det blir nog nya utmaningar.
Jätte Jätte kramen till Dig Malin
//M-H

instämmer till fullt med m-h…. du malin är otrolig å en sann vän i både vått o torrt….att det ska vara så segt att få in de sista….men nu så SKA dom in alla kvarvarande…
ja putt. jag har röstat på Malin som årets ÖStgöte….
:) gulligt av dig Gunilla 
Ni är gulliga allesammans ju… såklart! 
*Nalle Puh*
Nu har idioterna börjat att smälla utanför! 

*Nalle Puh*
var kan jag rösta, självklart gör jag det, vet ingen som förtjänar det mer än du Malin, och alla som kan gå in och rösta
Gott Nytt År från Maggan47
Nu är det dags för decembers redovisning… men jag gör en ny tråd, så redovisningen för starta i den istället. Någon kan låsa tråden, tack :)
*Nalle Puh*