Katter dör nu!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hemlösa katter drabbas hårt av kylan och många riskerar att dö när temperaturen är nere på minus 15 grader. - Flera av katterna vi tar emot har förfrusit och tappat delar av öronen, säger Sara Innergård på Kattstallet.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tänk om folk visste vad de gör mot sina fd "älsklingar" när de slängt ut dem 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Håller med,men det är konstigt att man kan vara djurvän och ändå inte tänka längre än näsan räcker

Usch..ja..det är en så bister och hård sanning..man blir sjuk i själen vid blotta tanken..
ja du det är så fruktansvärt
det är några som springer här i Bollnäs med har jag hört från djurskyddet men har de fullt i karantän så kan de ju ändå inte ta in någon och det är svårt med jourhem här i Bollnäs med..
Det var -22 igår

#4 Finns det inte möjlighet att ställa ut frigolitlådor till katterna?
//EK
facebook "Livbojen för hemlösa katter!
"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars
TNR - alla katter har rätt att leva!
BARF - rått kött enda naturliga för din katt!
Intervjun från Kattstallet fanns även som tidningsartikel i Dagens Nyheter igår:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/katter-far-illa-i-kylan-1.1220154
#4 ja detta håller vi på med, min vän har fixat så att en snickare ska göra iordning kattlådor till djurskyddet… Jag ska höra med henne i helgen hur det fortlöper annars måste jag nog göra börja själv, missarna kan ju inte vänta hur länge som helst..
#7 I vintras läste jag om katter som slogs om att få sitta på en kartongbit nära en husvägg .Det går väl att ställa ut kartonger med dynor,halm,filtar vad man har som en temporär lösning.Det är ju mycket bättre än ingenting.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

#7 Det är ju jättebra!
Tänk på att inte göra kattlådorna för stora, mindre luft att värma upp…..
Neighboorhods Cat Winter Shelter rek måtten: 50cm x 46cm och 31 cm höga. Det huset rymmer 3-5 katter.
Besk. för att bygga ovan:
http://www.neighborhoodcats.org/ (search "feral cat winter shelter")
//EK
men du denna verkade ju jätte enkel att göra borde till och med jag klara..

#10 Men de lådorna har ingen frigolit som isolering, det måste du ha i Sverige. De kanske är byggda för varmt klimat de på bilderna. Kolla här istället för bra låda:
http://www.neighborhoodcats.org/HOW_TO_FERAL_CAT_WINTER_SHELTER
//EK

Ankie vi får slå våra huvuden ihop och bygga =) är ju bara 4 mil mellan oss =)
#12 snickaren har börjat nu ivarjefall, så det känns skönt.. har rätt mycket ikring mig ändå…känns det som…så tiden vill inte riktigt vara med mig inte just nu ivarjefall…
och PMa gärna Monsi, hon har underbart material till frusna kattassar, som hon gärna skickar…hon blir glad om ni betalr frakten….. hon skickar så mycket och det kostar…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....