Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1942 ggr
Lena
0

Vita Katter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon mera som har helvita katter?

Vi har ju våran kära Linus som är världens trevligaste kisse. Linus är väl inte direkt någon hittekatt. Han kom från en familj där det var trassliga förhållanden. Första tiden var han mycket blyg, vilket nu har gått över.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Hrm…jag får väl säga min "Älva" som finns på Katthemmet Kompis. Hon är en riktig kelgris! Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#1 Älva är ju underbar! En klar favorit!

Min kärlek till vita katter kommer från min mamma som hade en vit kisse en gång. Bifogar två gamla bilder på mina föräldrar och deras vita katt. Jag träffade aldrig den kissen men mamma pratade alltid så varmt om honom. Han dog av sviterna efter öronskabb som de inte kunde bota på den tiden.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jonnyroland
0

hejsan

min jag harr skaffat min äldre son en helvit katt med ett blått öga och ett bärstensfärgat men hon Snövit är döv så det är vibrationer som gäller

mvh maud alias jonnyroland

Lena
0

#3 Jättesöt! Det är ju tyvärr ganska vanligt att vita katter är döva. Jag har haft tur varken Linus vi har nu eller vår tidigare vita katt Stumpan har varit döva. De hade som ungkatter lite färgade strån på huvudet vilket tydligen ska vara en garanti för att de inte bär på det döva anlaget.

//Lena

Engla
0

Lena: Vilka fina och gamla kort som du har lagt in! Vad hette katten?

sugar
0

Jag har haft en vit huskatt som var född 1975.Han hette Tusse och var ett busfrö. Han klättrade i julgranen. Varje morgon låg den vält. Han öppnade dörrar. Det hjälpte inte att vända dörrhandtagen. Han hoppade ut genom fönstrer.mm. Han var kastrat och innekatt.Jag gick ut med honom i koppel.Han var allergisk mot sol och sommar, kliade sig så det blödde och svullnade i ansiktet. 1995 blev han avlivad pga en infekterad tand. Infektionen spred sig bakom ögat som sprack.Medicin hjälpte inte. Tyvärr hade Tusse ett blåsljud på hjärtat som gjorde det omöjligt att söva och operera honom.

Jag hade även en perser som var född 1979. Har haft flera vita katter och har fortfarande några.

Sugar

anebit
0

#6  När jag var 12 år hade vi en vit katt hemma som oxå hette Tusse, han sov på mitt bröst om nätterna, tyvärr tror vi att han fick i sig råttgift så han vandrade vidare till andra sidan alltför tidigt……….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Vilka fina vitnosar ni har! Sjäv har jag ingen helvit misse så därför kommer här inget kort..och Lena..vilka fina foton på dina föräldrar..vad roligt att kunna ha kvar de fina fotona!

Sidentass

MariannE11
0

den första katt jag kommer ihåg var en finfin vit liten sötnos…. när vi hämtade hem kissen så fick vi veta att det var en tjej som vi döpte till Sessan… Sessan blev sen lite konstigt utvecklad så vi fick döpa om stackaren till Tusse istället…. han hade inga hörselfel och var så fin… tror han blev 16 år ungefär…. han fick en tumör i örat  som gjorde att han fick vandra vidare….

senare blev det fina kontraster för vi tog hand om den första hittekatten några år senare…. och han var helsvart… kompisar blev dom aldrig men dom tolererade varandra iaf…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

snickan
0

Jag har en helvit katt, han heter Ville, och han är döv.

/snickan

Lena
0

#5 Mamma kallade honom för kissen mest tro jag. Minns inte att han hade något annat namn. Hon berättade att han tröstade henne när hon var ledsen under kriget och pappa låg inkallad. Även om vi inte deltog i andra världskriget så var det ju full beredskap och alla trodde att vi också skulle bli anfallna.

#10 Ville är ju så jättesöt! :)

//Lena

Engla
0

Alla era katter är verkligen jättefina! Låter som en sorglig berättelse om kissen, Lena! Men självklart väldigt vacker.

kompis
0

Som engla skriver katthemmet kompis har englas  Älva ,plus Lilla Simone hon är ganska rädd ännu men man kan klappa henne när hon ligger i sitt hus. Hon har ett blått och ett gult öga, både hör och ser. Har hört av en vetrinär att har de vita katterna bara en liten fläck i en annan färg när de är små bli de inte döva. Har även Simones mamma och kan vara moster som är vita båda hörande och seende i stödhem. Ada och Alma. Tror att Ada är Simones mamma för hon är jätteskygg, Alma är mer social. Kan oxå berätta att imorgon blir Älva kast. vac. idmärkt

Engla
0

Vad skönt att höra, Maritha!! Vi kommer snart och hälsar på igen. Här kommer en länk med bilder på Ada och Alma. http://www.katthemmetkompis.se/katter/vit_kattfamilj.shtml

Lena
0

#13 & #14 Vilka fina vita katter som finns hos er på katthemmet! Jag tror jag måste komma på blixitvisit och hälsa på de vackra katterna.

Skönt att höra att Ängla artar sig och att hon blir kastrerad imororgon. :)

//Lena

bananacosmicgirl
0

Jag var ju stödhem åt lilla Neige tidigare. Numera heter hon Maja och bor i sitt nya permanenta hem där hon trivs så utomordentligt ^^ Hon har fått ett eget rosa halsband som hon stolt bär upp och en bästa kompis i familjens andra katt Selma. Här är i a f en bild från när hon bodde här :)

Camilla

Lena
0

#16 En riktig liten prinsessa är hon Neige! :) Härligt att veta att allt ordnade sig så bra för henne.

//Lena