5 döda kattungar
Hörde idag att det var stop i avloppet i ett område med hyreshus här i Skara. När de kollade, hittade de 5 döda kattungar, som någon troligtvis bara spolat ner i toiletten. Men det går nog inte att reda ut från vilken lägenhet de kom. Vad de måste har lidit….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Människans uppfinningsrikedom när det gäller att plåga djur upphör aldrig att förvåna. Man borde ju kunna lista ut vem som har en katt som nyss fått ungar förstås men det lär väl inte vara något som bryr sig om det, det var ju bara katter 
Tänkte kollar upp det i morgon och göra sedan en anmälan hos polisen…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
jag gråter.. har inte ord för sånt djurplågeri!!!!!!!!!
Jag tror jag bryter ihop - grymheterna har inga gränser. Som Gubben skriver borde det gå att liste ut om det inte är ett allt för anonymt område. Oftast vet man ju något sånär vilka grannar som har katt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nä men vad är det för "människor"??! 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Men för i h#vete, hur idiotiskt dumma i huvudet får man vara. Varför gör man så här???!!! Det är så ledsamt och så blir jag så innibomben f#rb#nnad så jag tror jag kokar över snart på alla idiotiska människor som gör så här mot oskyldiga djur…..

Gråter inombords när jag läser sådant. Borde inte klicka på såna trådar, för det tär min själ. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men det är ju så fasansfullt so det är otroligt.
HUR kan man göra något sådant.
Man blir ju desperat.
Vansinnigt arg Jenna
Saknar ord… Sencur… 

Fruktansvärt.Hur kan människor stänga av sina känslor och göra sådana fruktansvärt grymma handlingar?
Cammo*Ledsen i ögat*

Gråter….stackars kattungar..verkligen hemskt detta..

Herregud! Jag orkar snart inte öppna denna sajten. Det blir värre och värre ju. Tänk om det fanns djurpoliser nu som i Amerika. Då hade dom gått vidare med det här och kollat alla grannar i detta hus. Sett om dom har någon katt som nyss fått ungar. Intervjuat grannar osv. Sedan slagit till och tagit fast dom. Synd, att vi inte har sånt här i Sverige. Nu händer väl inger mer antar jag?

uiiiiiiiiiiiiiiiiii! Nej, nej,nej, och åter neeej säger jag bara!
Tar detta aldrig någon ände? Vad i helsefyr tillhör vi för släkte, nu blir jag så frusterad o ilsk att man knappt kan skriva….
otäckt, skrämmande, vidrigt, horribelt och så mycket, mycket mer…
Sidentass
Men hur mycket fel är det inte på folk som kan göra en sådan handling och nu är det så mycket hela tiden.
Vi borde samla ihop alla artiklar som skrivs i tidningarna om djurmisshandel och lämna det samtidigt som namnunderskrifterna om ID-märkning och kastrering. Hur skall vi få politikerna att bli lite mera djurvänliga så att de stiftar lagar som skyddar djuren?
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#12 Ja vi behöver verkligen djurpolier mer än någonsin i detta barbariska land.
#14 Det är en god idé. Man kunde skriva en kortare text med referenser till olika artiklar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"