Lucas är min hemlighet!
Jag har adopterat Lucas från Stattena-kollonin utanför Helsingborg som bott i stödhem hos calico här i Eskilstuna.
Jag hoppas att han och Pysen blir bästisar och kommer att leka mycket med varandra.
Just nu ligger han bakom soffan. Han tycker att det är lite läskigt med ett nytt ställe.
Här finns nya bilder på Lucasgubben
På fotot tar han sina första smygande steg utanför buren medan Pysen kollar in honom.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilken tjusig hemlighet! Lycka till
Marie-Helene

Det var en riktig hemlighet
och lille Lukas som skall vara så gosig
Lycka till
Men gud vad kul Anebit att du adopterat Lucas! Ja det var en överraskning vill jag lova! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så fin han är……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Grattis till nytillskottet!! 
Det var en tjusig godbit som förtjänar ett gott liv hos dig Anebit. Det blir säkert bra när grabbarna fått lära känna varandra lite bättre.
LYCKA TILL!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Grattis!! Han är otroligt fin.
förstod att det var en katt…..

Han ligger fortfarande kvar bakom soffan utan att ha varit på lådan, inte ätit eller druckit på 12 timmar. 
Jag vet att jag läst om andra katter som gjort så men jag tycker så synd om honom.
Vi har tagit ner dörren till vardagsrummet så att vi kan stänga den i natt så att han får lugn och ro så kanske han smyger fram i natt.
Pysen har kikat under soffan och fräst
tänk om dom inte blir kompisar?

#9 Har du Feliwaydosa i vägguttaget? Tycker att vi har haft nytta av det när vi har "tussat" ihop nya katter.

Vi ska köpa det i morgon.
Jag trodde inte att Pysen skulle fräsa, för han är jättesnäll och har aldrig fräst åt Camillas hund.

#11 Nog bara lite osäkerhet nu i början. Jag tror det lägger sig. Det brukar allt ta några veckor innan de känner sig säkra i varandras sällskap och tills rangordningen är fixad.

vilken hemlis.. stort lycka till…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

När jag fick hit mina två stödkissar så sprang ju de och gömde sig direkt och ville inte komma fram. Men de gick iallafall på lådan. Men en av mina egna katter gömde sig i garderoben och vägrade komma ut på en vecka. Jag lyfte ut henne med jämna mellanrum för att få henne att äta och gå på lådan men hon kissade ändå i garderoben. En tre-årig hona…
Det gick över men vissa tar förändringar sämre än andra helt klart.

Vilken hemlighet
Grattis!
Tror de snart blir vänner.

Han gömmer sig fortfarande bakom soffan. 
Stackars liten, han undrar väl vad som hänt och var mamma och syskonen är? Lilla gubben, jag tycker så synd om honom 
Men han har iaf varit på lådan i natt och gjort både nr 1 och nr 2
skönt att det funkar!
Filten i fönstret hade åkt ned och min dotters gamla docka låg på golvet. Jättebra att han har kollat runt lite i natt. Vet inte om han ätit eller druckit.
Jodå, det kommer.
Han behöver sin tid och var säker, han kollar allt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Grattis till Lucas! Han kommer från mina hemtrakter.
Feliway och Zylkéne kan vara till hjälp. Annars är det bara att ge katterna tid.

Lilla Lucas! Vad härligt med ett hem att kalla eget! Ett varmt hem! Med snälla tvåbenting och du kommer att se att den fyrbenta är en underbar kompis!
Grattis Anebit! En fin födelsedagspresent nu när du fyller 25!! 
Det kommer att gå bra! Min Atos låg under systers soffa hela helgen vi var och hälsade på. Då känner han ju henne! Varje veckoslutsbesök var så. 
När min förra pojkvän hälsade på sprang han fram o satte sig på fötterna och skrek när pojkvännen rörde sig. Typ: "-Stå STILL!! Rör dig INTE!" Haha!
Lycka till lilla gulliga familjen! Fler foton vill (=kräver) vi se framöver!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Grattis Anebit! Jag har också en liten Lucas hemma (en Lukas med k), fast han är svart
.

Vilken trevlig hemlis du gick o bar på:-) Önskar allt lycka till med den lille..och tack för att du tagit dej an den lille gobiten!

Nu har vi pluggat in Felliwaydosa i vägguttaget i vardagsrummet där han är.
Jag ställde lite rå nötfärrs bakom soffan och gick sen ut därifrån, men när jag kollade efter 45 minuter så hade han inte rört det, däremot hade han bytt soffa.
"Usch! Det där vill inte jag ha!"
Han har tillgång på både torrfoder och vatten dygnet runt men jag ser inte om han ätit nåt. Men han måste väl äta om han blir hungrig?
Han var ju skygg från början men blivit tam, nu är jag rädd att han gått tillbaks till skygghet p.g.a. det traumatiska att flytta från mamma och syskon.
Om jag bott själv hade jag tagit hit alla men jag får vara glad att jag kunde ta hand om en iaf.
Men lillkillen då. Ligga och gömma sig bakom soffan nu när han äntligen har fått ett eget hem. Han kommer nog snart att bli trygg hos dig. Lucas tycker om när man pratar mycket med honom så prata på så fort du är i närheten. Då kanske han svarar till slut.
Här hemma var han iallafall väldigt pratglad och det var så jag fick honom tam. Genom att sitta och prata med honom så ofta jag kunde. Lycka till och hälsa honom från mig och katterna. 
/Matilda

Nu har jag suttit på golvet i hörnet mellan sofforna ca 1½ meter ifrån honom och blinkat samt haft högläsning för honom i ca 2 timmar så jag är alldeles hes.
Men vad gör man inte för sin lilla bebbe?
Han la sig ner på sidan helt avslappnat och blundade, så bara det känns positivt.
Han går på lådan om nätterna men jag ser inte att han ätit nåt än. Kanske nån torrfoderbit??
Han rör sig mellan olika gömställen även på dagen när vi inte är inne i rummet. Så det är skönt att han inte bara ligger på ett ställe.

Tycker han inte om blötmat
Calico vet väl vad han tycker om

#24 Om du lockar med en räka eller skinkbit i handen? Det är ju få kissar som klarar av att nobba det. Eller ett litet fat med tonfisk eller makrill.
Ja jag vet att det inte är något nyttigt foder allt det där men vägen till mannens hjärta går ju genom magen, och då får man bjussa på något extra

#25, 26 Jag har lockat med skinka, räka men icke.
Då la jag biten en bit ifrån honom men han hade inte tagit den efter flera timmar.
Kokt fisk, Pussi blötmat, tonfisk, makrill nääää.
Calico hade Mjau torrfoder, han hade varit lös i magen så han fick inge blötfoder hos henne.
Nu var jag ner i vår affär och tänkte köpa mjau torrfoder men dom hade inget så jag köpte wiskas Junior torrfoder samt en påse blötmat junior. Få se om det duger.
Det stämmer, dem har fått mjau torrfoder blandat med Iams. När de har ätit blötmat så har även det varit mjau. Lucas har ju som sagt varit lite dålig i magen till och från så jag har inte velat ge för mycket blötmat. Men när de fick lite så tyckte han att det var gott. Jag har försökt komma ihåg vad det var jag mutade katterna med i början. Men det står helt stilla i huvudet. Lucas har alltid ätit bra men är mer goskille än godismonster. Gosa har gått före all mat som jag har serverat. :)
/Matilda

Jipppihieee!
I natt har Lucas ätit lite Junior mjukfoder. Gav honom inte så mycket eftersom han inte ätit sedan i måndags morgon.
Har köpt mjau mjukfoder oxkött som jag ställde in för en timme sedan.
Och kan ni tänka er han har ätit upp det fastän det inte är natt. Jag är så glad! 

Underbart

skönt att han äter, det ska nog lösa sig, kajsa o lisa låg i ett köksskåp o gömde sig elr bakom en soffa i en månad när de kom, men sen var det värdens kelgrisar, jag körde tillslut med tvångsgos,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Så härligt!
Vad skönt att han börjar känna sig lite tryggare hos dig.
/Matilda

Ja ni nu har Lucas krypit fram bakom soffan och visat att han vill gosa.

Han äter jättebra också men är lite lös i magen så han ska nu får Hills i/d mjukmat som jag alltid har hemma ifall någon blir dålig i magen eller kräks.
Det här är första goset när han låg i fönstret.

Här nospussas Lucas och Pysen.
Men Pysen är lite skraj så han morrar som en borrmaskin och fräser men inte varje gång. Lucas söker kontakt hela tiden med Pysen. Så det kommer nog att bli bra detta när Pysen vant sig vid att det kommit en annan katt istället för Rasmus.
Vilka mysiga bilder! Han är ju så söt lilla Lucas. 
/Matilda

Å vad det ser ut att gå bra för er! Mysbilderna är bara för underbara! Lycka till!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Härligt att lille Lucas har kommit fram, och redan vill gosa med er, och Pysen

Oj vad stor Lucas ser ut! Jag har nog inte riktigt förstått att kattungarna har växt upp och börjar bli stora.
Vilka fina bilder.
/Matilda

Härligt med gosehem och en kär kompis

kommer att gå bra, det här, härligt för Lucas med ett eget hem, och en fräsmaskin till kompis, som säkert blir en gosmaskin
Maggan47