Skaffa katt,katter
Har en del fråger,Hur tänker ni när ni skaffar katt.katter
Bor i ett stort hus,Hur tänker ni när det finns en hel del platts
Bor i en liten lägenhet,Litet hus,
Har mycke utrymme skaffa många katter?
Skaffa flera katter och bor trångt,Stort utrymme skaffa många katter för man har stort utrymme
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Många här inne på HiF "skaffar" nog inte katt direkt, utan tar in katter för att de annars går ute och fryser och svälter. Fast det då kanske blir lite fler katter än vad andra tycker är lagom.
Det kan lätt bli för många,Kanske man inte får hittat hem till en del på ett tag
Myse missar
Man kan titta lite snett på kattsamlare, men vi som älskar och tycker om dessa små varelser kan hux flux hamna i samma sitts själva. Oftast sätter man själv en gräns, men det är otroligt lätt att man tar in en då och då för att till slut konstatera att jag inte hinner med alla dessa till slut.
Jag har aldrig haft fler än nio (vuxna) katter i mitt hem samtidigt. Dels för att jag inte har tillstånd till att ha fler. Men också pga utrymme, kostnader, tid osv.
Även om jag hade haft plats för 20 katter så vet jag inte om jag skulle ha tiden eller ekonomin för allihop.
0# men hur tänkte du själv då?

Har faktiskt inte "tänkt" så mycket och har inte "skaffat" katt. Katterna som jag har har flyttat in en efter en kan man säga.
Men förutsättningarnar är ju olika för alla människor. Jag har i alla fall i åtanke att alla katter som bor under mitt tak skall trivas med varandra, ha tillgång till ett fullgott foder, få veterinärvård när det behövs, vaccineras och försäkras årligen. Antalet katter skall vara avpassat så jag hinner med att hålla rent efter katterna och i huset trots jobb och fritidsaktiviteter.
Sedan skall naturligtvis alla andra tvåbeningar i familjen vara av samma åsikt och tycka om våra djur.
Vi har under en tid haft 5 och 6 katter i vårt hus. Det var inte minst, tungt ekonomiskt och eftersom dessutom alla katter inte var nöjda med varandra, tärde det också på situationen. Nu har vi våra 4 egna katter och det känns för oss helt tillräckligt. Vi är 4 vuxna människor också.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag har aldrig tagit in en förrän jag känner helt klart att jag har ekonomi, plats och hinner med att ge dem det de behöver. Om man har yta till det kan variera beroende på vilken personlighet katterna har. En del tar mer plats och tid en del mindre så det beror på.
//Pia
Jag har aldrig skaffat fler än 9 katter,,Även om jag har ekonomi för fler så har ja en gräns på 9 katter,
Myse missar

Bor i en (stor) 2a med 3 kissar. En siames (halvvuxen terrorist) en siames/balines/bonnkatt blandis åsså en kisse som började sitt liv som hittekatt hos KKS. Det är alldeles max i vardagen för kissarna o mig o lägenheten. Fler skulle de inte må bra av. Mammas kisse besöker oss ibland (upphittades av kollegans dotter i en snödriva vid Stigs center i en snödriva i -7, undernärd o max 8 veckor) när hon är bortrest o det märks att det är lite för många. Man får nog känna sig fram. Ta in en stödis/jouris i se om det funkar. Gör det inte det så har du hittat ditt maxantal.
Finns det inga fler här inne som har katter?
Myse missar
Har inga egna katter, men en jourkatt. Vi kommer bara att ta in en katt, eller ett "kattsällskap" åt gången. Med kattsällskap menar jag mamma och ungar 
Det beror på att vi bor relativt litet och det är svårt att spärra av något område, sedan har varken sambon eller jag så lång erfarenhet av katter. Vi tar det i lugn takt och lär oss först, dumt att ta på sig fler katter än man klarar av.
När vi flyttar till hus, om några år när vi är färdigutbildade så planerar vi att hjälpa fler djur. Men än så länge finns varken plats eller ekonomi.
11 Helt rätt inställning tycker jag.
Myse missar
men vaför berättar inte du något själv??
Ser du inte att jag har skrivit här i tråden?Jag skriver igen att jag tar mot max 9 katter,Fasst jag har ekonomi till fler,Jag tycker inte att man ska skaffa många katter bara för man har stort utrymme
Myse missar
Hm lite dåligt av dig att kräva betalning för tågresor om du har så god ekonomi.
9 och 11, ni tänker helt rätt. OCh vi har 4 katter, egna. Kastrerade, vaccinerade en gång/år, idmärkta och försäkrade. Innekatter. Med rastgård. Vi är två vuxna oh har två rum och kök ca 80 kvm. Så det får räcka. Kan inte således ta in stödkatt heller, tyvärr.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
josefa nu slutar du,Jag hadde inget konto innan det var där felet låg.Om jag nu inte vill ligga ute med pengar så är det min sak ingen annans.
Myse missar

jag tänker på att jag ska ha tid o energi o penagr till alla, o att alla ska må bra, dock väler jag aldrig katt, de har alltid tråcklat sig in hoss mig själva på nått vänster
, emn kommer det mer katter än jag känner är ok så placerar jag dem,
jag bor stort men utrymme är inte allt,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nu var det inte så jag menade. Jag menade att om du har så god ekonomi, så hade du väl kunnat betala biljetten själv. Så att pengarna från kassan hade kunnat gå till någon annans biljett, som inte har så gott om pengar.
Så du menar att jag ska ligga ute med pengar??Jag har gjort det så många gånger, ja lagt ut så mycke pengar
Myse missar

nä har man råd att betala själv så ska man inte lasta kontot tycker jag, , det kan innebära att en resa inte kan bli av nässta gång,.. påminner mig om nått hemskt kag hörde då en volentär krävde föreningen på milersättninmg när han kört till o från katthemmet han hjälpt, 18, 50 milen,,, jag tappade hakan,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Eftersom detta inte är en redovisningstråd så tycker jag heller ingen ska behöva redogöra för sin privatekonomi offentligt.
Låt istället tråden handla om sitt ursprungsämne.
Jag betalar så gärna för katter jag hjälper,Vetrinär kostnader och annat som katterna behöver,Men ska jag börja betala för reser och annat?
Myse missar
Men hämtar jag hem katten själv så givet vis så betalar jag resan,Så om jag skulle hämta en katt för nån annan och köra den hem till nya ägaren så det ska jag stå för menar du?Då tycker Jag man delar på kostnadern
Myse missar
Jag missa lite i texten där,Ursäkta
Myse missar
Det är ju en sak om du hämtar en katt som ska till sitt permanenta hem. Då är det ju självklart att det nya hemmet kan stå för kostnaden. Men om det gäller en katt som ska till ett stödhem, så ställer man väl upp för att hjälpa katten? Och har man då dålig ekonomi, så är det ju jättebra att reskassan finns. Annars är det lite fult att utnyttja den. Tycker jag.
26 Varför inte se det positiva i det folk gör , istället för att leta efter fel hela tiden.
Det finns massor av människor som inte gör någonting , var glad och uppmuntra de som gör någonting istället , det kanske ger mersmak att hjälpa mer.
Att leta fel hela tiden gör bara att människor tröttnar och sluta hjälpa.
Om någon är beredd att läga ner tid o tillgång till bil , så är det väl jättetacksamt , det är ju värt en del också.
Det är bara josefa som är duktig och vill ha beröm,Jo jag har mina egna åsikter,Det är bara så tråkigt att tappa lussten att hjälpa nån
mer att när man hela tiden får fel som du säger kosta,och letar fel i det man gör eller säger,Jag är ny här inne det vet jag men bara för
det så ska man inte bete sig så mot dom som är nya,Så jag ska inte hjälpa nån mer katt här inne och inte erbjuda att transportera
nån katt,Jag ska inte skriva mycket här inne för det är ju också fel,Jag ska titta in då och då och läsa vad som skrivs,Så ber jag om ursäkt att jag skriver detta här men jag har tröttnat på detta tro mig
Så hos mig hittar du inga flera fel hos
Jag skriver inte som en del gör här inne men jag har förklarat ,Men dom som har haft pekpinnen i ryggen på mig dom kan inte be om ursäkt för det dom har gjort,Eller hela tiden påpekat Vilka fel jag gör
Myse missar
Jag har inget mer att säga här ,
Nu vet alla hur min ekonomi ser ut
Myse missar
Har du backat ur med att hjälpa Svarten oxå med ev. transport ?
Jag har inte sett att det framkommit hur din ekonomi ser ut
Ursäkta mig Kattarina, men den här inne som mest suktar efter beröm är ju faktiskt du själv. Startar den ena tråden efter den andra och får du inte genast applåder så blir du stött och tycker att då kan tråden lika gärna tas bort.
Och överallt påpekar du om hur mycket du hjälpt katter och erbjudit dig att hjälpa katter. Får du då inget svar på det i tråden, så tom PMar du samma sak till en, för att du riktigt säkert ska veta att det kommit fram.
# 31 Om vi nu ska tala om beröm, så räcker det väl att man själv känner sej bra och nöjd med det man kan uträtta med hemlösingar
Det är väl ens eget hjärta det ska värma om man gör någe som är bra för katterna.
tuska… så rätt du har 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Egentligen har jag inte skaffat katt, utan är stödhem.
Jag bor i en liten lägenhet (28 kvm) och undvikit att skaffa katt under 4 år, trots att jag älskar katter, då jag egentligen tycker att det är lite litet för katter. Sen i somras bestämde jag mig för att bli stödhem, för att jag såg att katterna behövde hjälp och för att jag saknade att ha katt enormt mycket. Dessutom så handlar det max om ett år, då jag är klar med min utbildning i vår, så då hade jag inte så dåligt samvete över utrymmet.
Jag tror att både katterna och jag är nöjda med hur vi har det, men jag skulle aldrig ha fler än två katter i min lägenhet.
Jag har inte backat ur,Jag ska inte begära nån ersättning,Så blir det bra
Myse missar
Fin julklapp till Svarten, hoppas han behagar gå i fällan i sinom tid.

Blir så trött på dramaqueens.
Kattarina, du är inte särskilt ny här, du är väl inne på ditt tredje nick?
Om du inte trivs på sajten så lämna den. Det finns säkerligen andra ställen du kan hjälpa katter på. Personligen skulle jag aldrig vara kvar på en sajt om jag hade upplevt den och medlemmarna där vara så hemska som du påstår.
Men snälla kan vi sluta ha fokus på dig nu och få ha fokus på sånt som är viktigt, dina sårade känslor får du nog försöka jobba på själv.
Jag ska säg det att det är inte jag som kommer köra svarten till nya hemmet,Men jag är med när han lämnas,
Myse missar
37 Nu så får du kanske fråga varför jag är inne med ett tredje nick,Hadde du haft pekpine iryggen hela tiden så tror jag inte du hadde tyckt om det,
Myse missar
#39 Jag har också undrat över varför du fortsätter skriva här. Du tycker alla är otrevliga, hoppar på dig mm, mm. Varför fortsätter du?? Är det så att negativ uppmärksamhet är bättre än ingen alls?
Bara en stilla undran från mig.
40 Allla?NÄ det har jag aldrig påstått,Men okej jag ska inte skriva mer här inne,Blir det bra så
Myse missar
lås denna bråktråd eller ta väck den, någon…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....