Va vaksamma på blocket
Hej
I kväll riongde det en kille på en av mina annonser om försvunnen katt på Blocket.
Han påstod sig att ha katten, ville ha pengar inom 24 timmar, annars skulle han skjuta katten (sade sig hålla pistolen mot katten).
Jag tror inte att han hade katten.
Jag använder det "tillfälliga" telefonnumret som man kan välja till annonsen, så mitt nr inte syns.
Har anmält samtalet även till Blocket och bett dom förvarna om honom!
Och ev. få fram numret han ringde ifrån för att jag skulle polisanmäla honom
Annars..
Hoppas vi alla får en fin jul och alla bortsrugna kissar kommer hem!
Fick till låtelse att sätta ut detta för kvinnan som fick detta Vet inte om jag har satt det i rätt tråd
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Nej men usch, att folk har mage till att pyssla med sådant. Fy skäms!
Det är sånt en del lustigkurrar sysslar med på förfesten. Brukar emellanåt ringa idioter på annonser man har ute. Sånt får man tyvärr räkna med.
Man kan inte ha nått i huvudet när man gör så
Myse missar
Det vad de dummaste jag har hört, Man skämtar inte om sådana saker,
Myse missar
Vilken idiot. Jag brukar ALDRIG lägga ut mitt nummer utan sålla först i mejlen. Nu sist jag la ut en annons så glömde jag att kryssa i att numret inte skulle synas.
Det tog fem minuter så ringde en galning. Han skrek åt mig att jag inte hade något med hans privatliv att göra när jag bad honom berätta hur katterna skulle få det hos honom. Sedan fortsatte han att skrika att han skulle ge mig 2000:- och jag skulle fan bara lämna katterna till honom.
Livsfarligt att lägga ut numret där.
Mycke har jag hört ,Men inte att folk roar sig med sånt här
Myse missar
Hon hade tydligen inte lagt ut sitt egna nummer utan använt blockets, vet inte hur det där funkar riktigt. Såg bara inlägget på fb för någon timme sen.
allt är anmält i varje fall och blocket har satt vissa personer på det som brukar jobba just med såna fall.
//Pia
Hon väntar på besked från blocket
Myse missar
Märkligt att inga reagerar
Myse missar
#9: Du skrev tråden för 1 ½ h sedan, folk är kanske inte så aktiva på forumet en fredagkväll…
Sjuka människor finns överallt, märkligt att de verkar dras till "kattvärlden". Hoppas att blocket kan nysta vidare i det hela, sådana sjuka människor måste stoppas!
Ja nu så förklara jag mig inte igen vad jag menade med det jag skrev,Ursäkta
Myse missar
Ja, såna knäppskallar har vi aldrig råkat ut för….blockets tillfälliga nummer är en tjänst som kostar tror jag 25 kr extra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Skrämmande!
ja,Blocket känns ganska oseriöst…..
Detta händer inte bara på annonser som finns på Blocket. Det är folket som ringer dessa samtal det är fel på.
JA och var ska man annars annonsera? Jag har provat på Katter.nu, aldrig fått ett svar, tyvärr.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....