OT- Skräckens gård...
I dagens Aftonbladet kan man läsa följande:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8298693.ab
Fick nästan morgonkaffet i vrångstrupen…*Obs starka bilder och läsning*

----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Stackars djur!
Vad är det som händer med människor? Vad är det som gör att det går så himla fel?
Böter kommer det nog att bli, varför inte fängelse? Är inte djuren mer värda, för det är väl det som det hela handlar om? USCH!
Jag skäms att vara människa!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Men vad fan! Hoppas han får mer än böter…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fy f*n säger jag bara han kan inte vara frisk någonstans. Använda hundens svans som sopborste???? Han ska bli inlåst och nyckeln ska smältas ner så han aldrig kommer ut igen.
//Pia
återigen hos en djurhållare som redan var känt för "brister i djurhållningen"…
Sagt det många gånger och säger det igen, Svensk djurskydd är ett skämt!!!
men va i hela helskottas helskotta är det med folk…. usch så fruktansvärt att vara djur där å instängd dessutom… två utsvultna älgar som var instängda ….. men ja hur fan kan folk…..
jag gråter med djuren, usch hur de måste ha haft det…
Amen fy f*n. Och så ska det undersökas om om gubbj…ln kan åttalas och få djurförbud!!!! Han kan väl få testa på hur bultpistolen eller en snara känns.

"ska även prövas om han ska få djurförbud…" finns det något annat???? Jag kan pröva ärendet på studs! Behövs inga årslånga förhandlingar för det! Fy fan byråkratins sverige….man ska väll vara glad och tacksam att ärendet överhuvudtaget följdes upp. Uppenbarligen ska inga fler chanser ges!
Stackars värnlösa djur

Ilskan är total

Svenska straff är för låga. Troligen får han bara böter. Hur kan man göra så? det var ju inte bara ett djur.
Om man inte känner att man kan klara av djuren kan man väl avliva eller omplacera dem istället.Så mycket bättre för dem än att dö sakta.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Fy Fan! Jag brukar inte använda svärord på internet men nu kunde jag inte låta bli.
Jag blir så fly F**B***D
så jag gråter av ilska och medkänsla
med dom stackars djuren, och för att gubbtjuven inte sitter inlåst bakom lås och bom för all framtid!
Varför ska dom pröva om han ska få djurförbud? Det är väl klart som korvspad att han ska ha det!
Mes-Sverige när det gäller djurförbud!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Men hjälp, hur i all världen hade gubben fångat in de stackars älgarna då?!
Såg att även valpar lämnats i snön att frysa ihjäl.
Man blir så arg och ledsen, det känns så hopplöst ibland. Jag vill ju egentligen tro att människan är god, men det är svårt att hålla fast vid den tron när man tittar på vad människor gör mot djuren, naturen och varandra… 
#4 Kan inte mer än hålla med dig till 1000%. Jag skäms över att vara svensk. Man blir deprimerad och arg på samma gång.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Som tur är är de flesta människor goda.
MEN, det är de onda elaka, som hörs och märks och som det skrivs om!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nu är jag utled på detta daltsverige - finge jag bestämma skulle detta straffas, och det så det känns ända in i märg o ben…jag blir mållös..finner inga ord helt enkelt!:-(

Vågar inte läsa artikeln och skummar bara genom inläggen men JA fram för mkt hårdare straff för djurplågare. Kan man plåga djur så visar det ju att ngt är väldigt fel på personen psykiskt, avsaknad av empati. Och sådana personer är livsfarliga och borde låsas in på livstid.

Orkar inte läsa men har skummat igenom de som gjort kommentarer.
Dj*vla mes-Sverige!
Namninsamling på protestlista?
Det är konstigt att ingen har märkt på gubben att han är psykiskt sjuk, inte ens dom närmaste så att säga. Skulle han råka vara frisk, så skall man bara ge ett par år i fängelse för en sådan här grej. Svensk djurskyddslag bör ses över.
länsstyrelsen borde ALLTID göra OAMÄLDA besök!!!!
när man med lagens goda minne får plåga grisar (det är ju numera bekräftat att det går alldeles utmärkt att låta grisar äta varandra levande av tristess och frustration och inte ens bli åtalad för det) och ha minkar under likadana förhållanden så förvånar det mig inte det minsta att den här gubben har fått hålla på som han gjort ett bra tag. vi kanske ska förvånas istället över att LST alls brydde sig. hade han på något sätt tjänat pengar på sitt djurplågeri så hade det hyschats och hymlats och hållits om ryggen in absurdum.
det är då själva f*n att djur ska ha en sån löjligt låg status. för när det kommer till att använda djur som produktionsenheter så är det inte bara katterna som ingen status har. att vara ett djur med ett egenintresse i att få leva sitt liv står sig kort mot att någon vill mumsa i sig en köttbulle eller bära en mössa av äkta päls. och plågar man sina djur utanför industrin så ska minsann ändå privatpersoners "rätt" att få hålla djur väga tyngre än det mesta barbariska djurplågeri som människor kan hitta på tydligen. att få ta hand om ett djur borde vara ett privilegium istället och ingen självklarhet. för då går det såhär.
Blir stum av förtvivlan….. hur kan man???? något måste ha slagit helt slint. fånga in älgar, strypa katter och flå hundar….Jag menar,, det är väl illa nog med att folk vavanvårdar sina djur, men när man är så här illvillig….detta är ju sadism!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....