Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettros-ris
Läst 5877 ggr
Debattia
0

Mison ! Katternas ängel !!!

Skickar tusen och åter tusen röda rosor till Mison.

Tjejen med ett stort kärleksfullt hjärta som ställer upp och hjälper till för alla till 110 procent.. Så många lurvisar som hon  hjälpt och fortsätter att hjälpa. Tack för att du finns Mison och tack för den fina människa du är..Jag är jätteglad  jag fått äran komma i kontakt med dig. Du är ett enormt bra föredöme för denna sajt !!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Ja vår kära Simson är en underbar hjälperska. Så mycket fina sakern hon stickar till förmån för katterna…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Åh nu trillade 25-öringen ner…..det är alltså kattfrakt nr 1 som ställer upp igen?

Debattia
0

Hon är helt otrolig,, vilken underbar människa!!!!

Debattia

Hawknestgrove
0

ja, när åker hon?

Josefa
0

Håller fullständigt med dig debattia!!

catfoot
0

Ska Mison hjälpa dig med flytten Debattia…Ja, Mison helt fantastisk människa, ställer upp..Tvekar aldrig att köra miltals, bara hon får hjälpa till…Kram …

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

jisses, hur många mil blir de den här gången……

tuska
0

Enastående människa

Lena
0

Men så bra då att du får hjälp med flytten Debattia! Fint när någon med det rätta körkortet för uppgiften kan träda in.

En av många, många, många personer som drar sitt strå till stacken när det gäller att på olika sätt hjälpa katter i nöd. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

jises, det är ju halva landet runt! Goa Mison, :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Ja ! Mison är verkligen en toppentjej !! En ängel.Det hon ställer upp på är enormt och hon drar många strån till stacken på en och samma gång. Det är bara att tacka för att en sån tjej har innehav av både körkort och bil. Det känns jättetryggt  veta det är hon som transporterar mina katter eftersom hon förstår sig på och  är en enormt varm och kärleksfull person..

Debattia

Simson
0

Heja Mison!! Välkommen upp Debattia!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

ja jag är helt stum. Sicken go tjej…..I detta väglag och allt…..

MariannE11
0

mison vilken pärla du är.. få som är så godhjärtad som du o ställer upp i alla väder….

hoppas debattia att du kommer att trivas på det nya stället…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, Heja Mison och tack Simson ! Jag tror jag kommer att trivas i min lilla stuga i skogen.

Debattia

Denna kommentar har tagits bort.
Simson
0

Debattia: Jag har länge funderat av att göra samma sak som du gör nu…skaffa en stuga o flytta ut…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Alexej
0

Debattia, välkommen till klubben av landfreaks. Härligt på sommaren, ofta en mardröm på vintern. Men jag älskar min stuga….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

när är det transport av kissebarn?

Gullimat
0

Heja Mison, katttransporternas transportörFlört

catfoot
0

I Trönö…Ser ju helt fantastiskt ut….

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

när ska det bli av?

Debattia
0

På fredag ska denna underbara kattkvinna köra mina missar… Jag hoppas verkligen jag nu ska lyckas med att få in samtliga i burarna.. Det är helt otroligt att det  finns såna människor i verkligheten som Mison, tänk vad hon ställer upp, så här snart före jul och med vinterväglag och allt. Jag blev så glad så tårarna bara rann när hon kontaktade mig.

Debattia

Denna kommentar har tagits bort.
Camillhe
0

Mison, du är helt fantastisk!

Bor du i Skåne? jag håller dig gärna sällskap om du ska köra långt ensam.

Camillhe
0

(Menade andra transporter du ställer upp och gör, inte just Debatias)

anebit
0

#25 Mison bor i eller utanför Arboga.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Blomsterkatten
0

Vilken toppen person mison är.

Vilket fint hus påmminer om mitt.

Hawknestgrove
0

ja det lär bli knökat i bilen….. 15 katter…..ÄR full av beundran över denna underbara människa! hur många mil har hon inte kört med katter!!!!!!

Sherwood
0

Det kan ju inte hellar vara en liten bil hon använder sig av om hon ska ha in den mängd av katter som åker uppåt. Då är väl min lille misse med som jag har blivit lovad.

Hawknestgrove
0

ja, hon har mätt och testat och de ska gå in i hennes Passat kombi. Hon skulle egentligen ha lånat en van, men den hade sörplat i sig soppa för 2500 kr MER än Passaten…..Så kissarna får åka dubbeldäckare.

Zony
0

#18 avundsjuk,jag är såååå avundsjuk på din stuga,du bor i min drömstuga!

Debattia
0

Nu är Misin ute efter vägen.Hoppas verkligen det ska gå bra för henne.Det är ju ett blåsigt snöväder över hela landet i dag…..

Debattia

anebit
0

Ja , det är inget bra väder alls att vara ute på vägarna i.

Hoppas att hon kör försiktigt!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

ja sist hon hördes av så befann hon sig i den stora backen vid Jönköping….det suger enligt henne och då föstår jag vad hon syftar på. Snöglopp, halka och blåst. Hon räknar med att vara framme vid nattkvarteret nån gång vid 16-tiden. håll nu alla tummar för att allt går bra och så får vi hålla tummar för Debattia, som ska fånga in katter under natten!!!! OCh att alla katter får plats!!!

tuska
0

Hoppas allt går bra, vädret skulle väl bli lite bättre i morgon. Inte allt för ymningt snöfall.   Tänker på transporten och håller tummarna för att allt ska fungera bra.

Hawknestgrove
0

ja morgondagen blir ju tuff… Då ska hon ju köra jättelångt………med alla kissar…….

maggan47
0

håller allt vad jag har av tummar och tassar för att allt ska gå bra, med transport av katter och körningen, åker Mison ensam i detta väder, eller någonmed som stöttar henne, är ju åtskilliga mil, och tasshållning också för Debattia som ska ha in alla missarSkrattande

väntar spänt på fortsättningen av detta, hur många katter och mil har inte Mison kört nu, funderar…..åtskilliga i alla fall,full av beundran för denna tjej som aldrig tvekar, ananaspajen vänta så småningomFlört

Maggan47

emjon
0

Blir helt stum av beundrar över Misons insats att erbjuda sin hjälp och köra denna långa resa. Dessutom att inte backa när det nu blev sådant snöoväder helt otroligt.

Här håller vi tummar tår och massa tassar för att resan går bra ner och att Debatttia får in alla kissar samt resan upp.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

hon är helt ensam….. för att få plats med så många katter som möjligt…..

maggan47
0

förstår alla vilken hjältinna hon är, Arboga- Skåne, sedan Trönö, uppåt landet, var ligger det, nollkoll norr om GävleSkäms

Maggan47

tuska
0

Det är enastående gjort, det finns inte ord för det hon gör

Hawknestgrove
0

jisses. 3 mil nordost söderhamn……

Ankie
0

ojoj men vilken tripp….

kolla, Skåne- Trönö http://www.hitta.se/Route.aspx#6188904;1331912;Sk%C3%A5ne;;;|6809193;1554713;Tr%C3%B6n%C3%B6;;S%C3%B6derhamn;

fast först var det från Arboga sa du till Skåne:

http://www.hitta.se/Route.aspx#6586172;1502008;Arboga;;Arboga;|6188904;1331912;Sk%C3%A5ne;;;

det blir åtskilliga mil det….

Kör försiktigt, det är halt och snöigt efter vägarna…. Håller mina tummar i morrn…

Hawknestgrove
0

ja förhoppningsvis så är hon framme där hon ska sova över nu….

Ankie
0

jajaha blir det mellanlandning, vart stannar de då?

Hawknestgrove
0

nja, hon  sover över hos en släkting nu i natt, för att köra från debattia i morgon, men sen blir det väl ingen mellanlandning….debattia ska ju jobba hela natten med att få in kissarna i burar…..en del är  skygga, så det blir inte lätt det heller…..

Hawknestgrove
0

fått sms från Mison nu. burarna är avlämnade hos Debattia, nu åker hon och sover……

Tizzla
0

Mison är verkligen helt underbar som genomför denna och alla andra kattresor…och alltid med bravurGlad

Håller tummarna för att Debattias katter låter sig fångas under natten.

buster65
0

Mison är ju helt underbar. Finns det någon reskassa hon kan få ersättning ur?

Alla rosor som går att uppbringa ska Mison ha, det ska vara av finaste sort.

Håller alla tummar och tassar att allt ska gå bra!!!!!!

Gullimat
0

Tänkt på dig hela dagen. Då kan man nu pusta ut för idag, här i Skåne har det varit full snöstorm och flera decimeter snö idag, men stormen har nu lagt sig i allafall.

Lycka till kära Mison och kära Debattia för lyckad transport imorgon

Hawknestgrove
0

är inte helt säker, men det här är väl en privat  transport som Mison gör för Debattia. Eventuellt om det finns plats, så ska hon försöka ta Rebus med sig

Sherwood
0

Vad roligt, då kanske det finns en liten chans att få Rebus hem imorgon då. Lill Kickan har varit utan kompis i tre veckor och börjar bli lite desperat. Hon saknar någon att brottas med.

Hawknestgrove
0

ja allt beror på plats…… För hon vågar inte köra dubbeldäckare i passagerarsätet fram för siktens skull

MariannE11
0

mison är super…beundrar henne enormt är glad för att du debattia får hjälp av världens goaste människa…se till att hon tar det lugnt i snön bara…

destiny
0

Lycka till Mison och kör försiktigt! Väderrapporten såg inte nådig ut! Rynkar på näsan

annebeate
0

Mison är verkligen en genomgod människa och förtjänar kallas "katternas ängel".

Mison och Debattia var nu rädda om er och kör så försiktigt. Jag ska tänka på er hela morgondagen.

Gullimat
0

Är det någon som vet hur läget är för Mison o misarna

tuska
0

Jag tänker på henne hela tiden, har själv gjort 20 mil med bil idag och det va inte kul, snörök till tusen. 

Misons färdväg är sämre än det jag har åkt på idag, ser att hon har en jädrans snö och blåsväder

Sherwood
0

Mison passerade just Norrköping och det har gått rätt smidigt.

Ankie
0

åh men håller mina tummar för att resan går bra, för som sagt det är inte det bästa vädret.

Hawknestgrove
0

Åh, stackarn….. sen ska hon köra hem nonstop också!!! Talade med henne i förmiddags. hon måste vara hemma i morogn bitti, för då ska hennes gubbe iväg…hon skickade bild på bilen till mig…

annebeate
0

Så skönt att hon kommit så långt. Tänker på henne och undrar hur långt hon ska köra.

Hawknestgrove
0

nordost om Söderhamn…..nu är hon som sagt i Norrköping. fick sms

Debattia
0

Hon är helt fantastisk !! Hon har hämtat 8 kismissar hos mig samt den lille i Malmö.Han är nog hemma nu. Jag åker upp på måndag med resten av pälsbollarna.Har en som jag har svårt att få in bara. Sist jag pratade med Mison så körde hon in i snöstormen, hoppas verkligen det ska gå bra.. Hon är på lika bra humör hela tiden  oavsett väder och klockslag.. Den här resan är privat, det var någon som frågade…

Debattia

Ankie
0

ja du pustar verkligen inte ut förrns hon är framme….här i Bollnäs snöar och blåser det så säg åt henne att köra försiktigt….dyrbar last…

annebeate
0

Tittade precis på kartan. Mison har långt kvar och dessutom mörkt nu. Låt oss alla tänka på henne och önska henne fortsatt god resa.

Sherwood
0

Fick nyss SMS att hon är nästan framme i Eskilstuna.

annebeate
0

Återstår då cirka 3,5 timmars körning. Ni som har SMS-kontakt med henne hälsa henne att vi är många som tänker på henne och följer hennes resa och att  hon måste köra så försiktigt.

Ankie
0

Då ska de från Eskilstuna till Trönö eller?

Hawknestgrove
0

japp och från Trönö direkt ner till Arboga…..nonstop…..

Gullimat
0

Vad är det för en fining hon har i buren.

Hawknestgrove
0

nån du känner igen?

Sherwood
0

Kan bara meddela att Mison såg hur glad ut som helst och tyckte inte att detta var speciellt jobbigt.

Hawknestgrove
0

ja snälla gumman…. men hon har ju lång väg kvar….

martdat
0

tror hon e ganskla sms bombad nu av alla som rapporterar om snöläget,,,

Ankie
0

här i Bollnäs är det skönt väder nu, inge snö som faller å nästan inge blåst, hoppas det ser bra ut resten av vägen med….

Sherwood, lämna hon en kisse hos dig eller?

Hawknestgrove
0

ja jag skojade med henne i förmiddags och sa att du får väl stå på då så du åker ifrån snövädret!

kattassen
0

Kollade hastigt på eniros karta/vägbeskrivning.

Enkel väg: Malmö - Arboga via Trönö = ca 120 mil…

(och då var inte resan ner igår inräknad)

Verkligen strongt att ge sig ut på långfärd i dessa oroliga vädertider. Lycka till!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

ja då kan du lägga till resan Arboga- Malmö…..

martdat
0

20 mil kvar bara,,,

Hawknestgrove
0

till Trönö ja… sen ska bruttan hem…….

martdat
0

aha,,, ja det var ett kort sms,,,kann inte riktigt andas ut förens hon e hemma, många bilar i dikena i dag,,,,

Ankie
0

ja men precis, hualigen. Men vem möter upp i Trönö då, är Debattia där hon eller? Eller får hon plats i bilen…? :)

Tizzla
0

Tror att det var någon annan som skulle vara på plats och ta emot katterna.

Hoppas Mison snart kommer hem till sin säng och får vila ut efter detta bil-maraton!

MariannE11
0

fick sms 22.23 om att hon var på hemväg efter stora leveransen.. otrolig bedrift av denna supergoa tjej….

annebeate
0

Från Trönö till Arboga är det 4 timmars körning närmsta vägen. Undras var Mison är nu?

Tizzla
0

Ufff…är hon inte hemma förrän runt 02 då…om det är okej på vägarna…dödstrött hon måste vara då.

annebeate
0

Blir lite orolig med tanke på hur många timmar hon nu varit igång.

Lena
0

Ja det är strongt gjort att köra den långa vägen i detta väder. Men så är hon ju en yrkeschaffis också med mycket vana, erfarenhet och utbildning för ändamålet. Hon vet nog hur hon ska ta både vägarna och väglaget vilket kommer väl tillpass i det här läget.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Mison_KATTERNAS ÄNGEL. Nu är mina katter hemma i sitt nya hem tack vare henne. Nu är jag bara orolig om hon klarar resten av resan hem. Den kissen i buren är den ena av de två kattungarna som blev dumpade i stallet. Jag kommer inte att leta fler hem till dem för de är så beroende av mig.Följer mig hela tiden vart än jag går.Har separationsångest tills jag träffar dem igen. Håller nu tummarna för Mison…

Debattia

annebeate
0

Hur duktig chaufför än Mison är finns det faror på hennes väg, tex andra bilister. Det är en så beundransvärd insats hon gör och jag hoppas alla tänker på henne. Om någon får något SMS från henne så meddela här.

buster65
0

Vi är nog åtskilliga här inne som tänker på Mison och den fantastiska resan hon har gjort.

Alla håller tummar och tassar och allt vi har för att Mison säkert ska komma hem oskadd !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bamsekramar i mängder till Mison + alla fina rosor vi kan uppbringa!!

Tizzla
0

#91 Glad

Väntar oroligt på besked…önskar hon var hemma nu.

Tizzla
0

Har nynnat på denna hela dagen idag…måste delge er…Misons nya signaturmelodiSkrattande (Tänk Karlsson på taket så blir det rätt.)

Mison! Mison! Världens bästa Mison!

Mison! Mison! Hej, här kommer Mison!

Mison! Mison! Ingen, faktiskt ingen

annan Mison gillar vi så bra som dig.

Mison! Mison! Världens bästa Mison!

Vackra, snälla, lagom tjocka Mison,

genomkloka, underbara Mison!

Undra på att alla gillar dig.

Foten i munnenJa jag vet…jag är lite knäpp…men den passade bra att nynna idag…och den kommer passa bra att nynna fler gånger…

[sarasvati]
0

Härlig låt!! Och jag kan inte ens Karlsson på taket (fast jag älskar boken/böckerna! + Karlsson själv - lagom tjock och i sina bästa år).

Heja Mison! Hemma nu snart?

Tizzla
0

Kunde den inte heller förrän idag…bara första radenSkrattande men nu kan jag lova att jag kan den…kommer nynna den i sömnen!

Tror att hon borde vara hemma snart…om hon inte tar en tupplur i bilen.

Blomsterkatten
0

Mison är du hemma?

Bra sång Tizzla.

lillmymlan
0

Vilken resa! Hoppas att du är hemma nu Mison och sover gott!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

emjon
0

Hoppas också att Mison sover i sin säng nu efter denna otroliga bedrift.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MariannE11
0

fick rapport om att hon vid 9tiden var hemma hos sej själv igen…hoppas hon ligger nerbäddad o sover ett dygn eller två nu…

#90 chaffis är ju något hon nyss blivit o inget jobb hittills så yrkeschaffis är ett starkt ord…

otrolig bedrift av tjejen med det absolut största hjärtat…

lycka till med resterande flytt debattia….

Lena
0

#101 Har du fått ett sådant körkort är du helt enkelt Yrkeschauför enligt konstens alla regler. Inget snack om saken! ;) Det är mycket träning bakom ett sådant kort och inte vem som helst som kan få ett sådant. Det är väl jättebra gjort? Håller du inte med mig där? Obestämd

Skönt att höra att hon är hemma nu och att den långa resan har gått bra.

Josefa
0

Mison är verkligen värd all beröm i världen! Hundra tusen rosor av vackraste sort.  Hade behövt en sån chaffis själv.

xray
0

Jättekramar till dig Mison!! Jag garanterar att tomten kommer att dumpa hela sin säck hos dig. Ingen annan kommer att få några paket!!

Debattia
0

Jättefin sång !!!Stämmer mycket bra in på Mison…Kyss

Mison är hemma och nu kan vi pusta ut för denna gången..Underbart…

Hon stannade även kvar  minst en timme och hjälpte till med mina kissar i det nya huset…fast hon suttit och åkt så långt och hela tiden på ett jättebra humör.

Mina grannar träffade henne och blev jätteförtjusta och kunde inte förstå att det kan finnas så fina människor som ställer upp på detta sätt….

Lena ! Det spelar väl ingen roll hur mycket yrkeschaffis man är utan hur stort hjärta man har för katterna och för sina medmänniskor…Finns många som inte ställer upp oavsett hur många körkort dom har…

Kan bara upprepa vad jag tycker..Hon är ett stort föredöme för denna sajt .Har hjälpt många katter och kommer hjälpa många till i fortsättningen…

Debattia

Lena
0

#105 Ja fast det är naturligtvis en tillgång att vara det när det handlar om långa resor i svårt väglag. Eller hur? Det sitter liksom inte i vägen. Sedan tycker jag såväl som er andra att det är fint gjort av henne att skjutsa dina och andras katter. Vi behöver dock inte se det som något negativt med hög kompetens vad gäller chauförsbiten. ;)

Det är ju det som är så bra när olika människor hjälper till med det de är bra på. Någon skjutsar katter, någon annan fångar in katterna som ska skjutsas, en tredje person tar emot dessa katter, en fjärde skänker pengar, en femte av sin tid, en sjätte påverkar myndighet och lagstiftning, en sjunde ägnar sig åt kastreringskampanjer, den åttonde åt att skriva debattartiklar osv. Det finns många eldsjälar värda beundran och alla behövs. Kan vi sedan samverka på ett bra sätt blir det riktigt bra.

Debattia
0

106.Jag håller med om att det finns många kattänglar men inte i den här tråden. Den här tråden har jag satt  på Dagens ros och den gäller bara Mison! Det är hon som hyllas här.

Debattia

Lena
0

#107 KyssOskyldigFlörtSkrattande

Gullimat
0

Underbart att Mison är hemma välbehållen, hoppas jag.

Denna Mison är väl värd allas beundran, så många och långa resor som hon gjort. Hade själv aldrig vågat i detta väglag.

Lycka till nu Debattia, med flytten av dig och resten av dina misar

Sagolika
0

Kram till Mison!

Hawknestgrove
0

haha, ja hade detta varit en yrkestransport, så hade hon behövt dubbla färdskrivare……Nåja, hoppas hon tar mitt råd från i går morse när honhade lagt sig och knäppte några Norrrlands i går kväll…..Kyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.