Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2265 ggr
kiwisen09
0

Upphittad kattflicka.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade för en månad sen en liten kattflicka hemma på vår tomt. Som gick och skrek febrilt. Antagligen efter ägaren. Hon har nog varit ute ett tag för hon var väldigt hungrig. Man märkte direkt att det var en innekatt. Hon är väldigt tillgiven och kelen. Men mycket rädd för främmande människor o ljud. Vi har släppt in henne i vår verkstad så att hon inte fryser ihjäl på nätterna. Hon får mat osv.

Men jag har redan två katter att ta hand om och har ingen möjlighet till en tredje.

Jag har gjort allt för att ägaren ska hitta henne. Men utan resultat. Det kan ju faktiskt vara så att hon är utkastad  och varit en sommarkatt. Nu söker jag akut hem till henne. Katthemmen svarar inte o ringer aldrig tillbaka så det känns rätt så uteslutet nu. Jag fann henne den 16 oktober i påarp utanför helsingborg. skåne.

Jourhemmet
0

Har du anmält till polisen, efterlyst på Blocket och lappat alla ställen?

kiwisen09
0

Japp

Sagolika
0

Hur har det gått för denna katt? Har du tagit henne till veterinär eller polisen för att kolla så att hon inte är chipmärkt?

kiwisen09
0

Hon är inte chippad. Jag har fått kontakt med ett katthem nu så jag väntar på svar från dem. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de kan ta henne och ge henne ett hem