mimmi 8år
nu startas de en ny tråd om mimmi.åh här vill ja att de bara handlar om kissen..
väntar med spänning på rapport i morgon
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
klockan 13 landar kissen mimmi hos mig..ja kommer in här på kvällen..sov nu gott
men nu närmar det sig, hoppas så att det kommer att gå bra.
hej.har pratat me mimmis matte-allt gick bra hos vetr ..hon skulle göra några ärende innan..ja ska iväg strax å handla..hon skulle höra av sig när hon kommer
men herre gud vilken söööööt katt..nu har hon landat här mimmi..

Ska bli kul att se bilder på henne sen :)
Nu måste jag ut i regnet igen, men kikar senare.
men hur går det då? Har hon träffat dina katter eller?
nej nej..ja släpper inte ihop mina med mimmi samma dag
näe men precis, är hon rädd å ligger å trycker eller?
Grattis till en fin kisse,hoppas hon kommer att trivas hos er.
js stackarn ligger under bäddsoffan..åh är rädd..stackarn
ja det förstår jag…
Hon kan känna att det bor andra katter i huset därför är hon lite skrajsen, du får locka henne med godis mat när hon bekantat sej.
man får gå lugnt fram.stackars kisse
grattis snälla söta du!!!!! och snälla söta Mimmi!!!!
hon är sååå söt.ja ska ta kort på denna kisse.så ska ni få se.

17..tusen tack.de värmde.hon är såå rädd stackarn
aptiten är de inget fel på..hon äter nu tonfisk..
haha hon kommer sig nog ska du se. Men var beredd på att det kan ta nån vecka… sätt en låda i närheten, så hon inte behöver misslyckas….
hon har allt hon behöver..matte tog me sig en ullmatta som hon ligger å gosar på..
Meeen va härligt att höra att det gått bra!!! Härligt Gustafsson!!! 
ja hon vill så gärna hälsa men hon är rädd stackarn..hon behöver tid å landa..hon kommer sj när tiden är där..
Nytt ställe. Nya människor. En annan är ju också lite "skygg" i sådana situationer….
ja ska se efter några dagar om jag kan ta lite kort..hon har så fina färger mimmi..nu är de 2 mimmi här
ja det kommer tids nog . Hon får ta det i sin takt….
första kortet taget.ja ska sätta ut de här
stackars mimmi..när hon surrar så skakar hela katten..stackarn
Mimmi vet inte riktigt vad som ska hända henne hon har nog lite stress inombords, det är nog svårt att vara på ett främmande ställe efter 8 år.
Det blir nog bättre om någon dag. Hon kommer säkert att nosa omkring i natt.
jo de är säkert så..stackarn..hon har ju flyttat nu 2 gånger på kort tid..
med god mat, trygghet och mycket kärlek finner hon sej till rätta snart.
jo..mig tycker hon om de märks..ja fick inget papper på sterilisering..men ja får ringa vetr åh fråga så de är verkligen gjort..
Hon ska ju vara kastrerad, när blev det gjort sa ägaren ? det tycker jag man ska kunna lita på.
Va hon på vaccination innan hon kom till dej ? De är det ju bra att ha papper på.

Lycka till hela familjen! Det kommer att gå bra när hon fattar att hon hamnat på ett bra ställe! En tyst natt så blir det nog bättre. Kram på dig Gustafsson!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
33.hon sa att hon va steriliserad..men inga papper..har nytt vacenations paper.gjordes idag..34 tack så mycke.
ja sov hos mimmi inatt..hon har legat hos mig hela natten..hon har surrat så..såå mysig kisse
Helt rätt av dej tycker jag, nu känner hon fortare tryggheten.

Vi vill ha en bild på henne, det är nästan obligatoriskt i sånahär trådar :) Sätt in en när du tagit kort :)
Så härligt att det går så bra med lilla Mimmi
ja gör alltid så att ja sover hos katterna..ja sitter me tonfisk nu hos mimmi hon smaskar så..de va gott tycker mimmi..som ni vet så hadde ja problem att lägga ut foto här..de blev på min sida i stället..men ja ska försöka
#40 Du kan även lägga fotot av mimmi på din sida, så kan vi titta där istället.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Akta bara med för mycket tonfisk. Mycket tungmetaller i och inte alls bra.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja ska försöka lära mig att lägga ut här.men ok ja lägger ut de på min sida..
42..jo ja har hört detta om tonfisk..men ja ger inte så mycke till henne.
men vart har du lagt kortet? finns inte å din sida inte, blir nyfiken. Lägg ut henne på face det, det är lättare.
ja har legat åh vilat en stund brevid mimmi..ja ska sätta ut kortet i kväll på min sida
så nu ligger de 2 kort på mimmi på min sida

Har du två katter som heter Mimmie?
ja..en som är min..åh nu den nya mimmi

Blev lite förvirrad där, men nu är jag med igen.
Fina kissar allihopa!
tack..den nya mimmi där står inget under ännu
du har jättefina katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
52.tack så mycke.ja dom är fina allihop

elvis är super lik min baloo, så söta missar
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
åhh tusen tack. hon är sååå goo.
Gustafsson, du är en räddande ängel!
Tack för att du ställde upp för den avlivningshotade kissen.
jag kommer alltid hjälpa hemlösa kissar..de är så hemskt att de finns så många där ute..är så glad att ja har mimmi här..så go katt
Så fin Mimmi är 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
har sovit brevid mimmi inatt me..hon stånga mig i ansiktet så ja vakna..åh va hon trampa o spann..kl 7 imorse..lilla gumman
Så nu är ni bästa kompisar
Kanske du får byta sovplats, ligga hos Mimmi
Gustafsson, jag kan bara hålla med andra, så fina katter du har och vilken fin insats du gör för lilla söta Mimmi.
Rörande att se henne på bild och läsa vilka fina kompisar ni redan är på väg att bli.
hon e såå härlig lilla mimmi.ja fick tårar i ögonen innan å tänkte om ja inte tatt hand om henne..
man märker att hon är lite osäker.stackarn undrar ju vart matte är..sånt här går rakt in i hjärtat
hur mår lilla Mimmi Pigg idag då?
ja hon äter nu ..väldigt tillgiven kisse
mimmi fick idag 2 möss att leka me..hon tyckte dom va roliga..2 st pling bollar dom är roliga..helt otroligt va kelig hon e.hon har inte vart många dar här..roligt när de gick så snabbt..så tillgiven
vad mysig hon verkar! funderar ni på att behålla henne?
min sambo fassna för mimmi..även ja…ja har sovit hos henne å hon ligger brevid å bara spinner å trampar
mimmi har sutti å pratat me min elvis idag..ja hadde dörren lite på glänt dom prata å hadde sig..hon gick fram å nosa..ja har en hasp så katterna inte kan öppna dörren..ingen av mina har fräst på henne..
Det låter ju som det går hur bra som helst det här! :)
ja de gör de..hon är väldigt nyfiken på mina katter..
Du gör ett jätte bra arbete med Mimmi.

Vad härligt att läsa hur bra det går för er båda! Det verkar verkligen som att allt går smärtfritt! Hon är en gosboll utan dess like nu när hon landat o inser att hon kommit till ett underbart ställe! Kram på dig Gustafsson o nosgos till alla katter!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
nu sitter mina kissar å äter räkfrossa..ja gav mimmi de va hon äter..de va gott ..såå roligt att kissarna tyckte om de..
Va härligt att läsa att allt går bra! 
min sambo fassna för mimmi med en gång..hon har sådana fina färger..såå mysig kisse
haha så ni är förlorade nu!!!! Så underbart och kram på er och alla som edverkade till att lilla Mimmi slapp bli änglakatt!!!!
Mitt dåliga samvete är nästan borta…underbart Gustafsson att du kunde ta mimmi. Mådde rent ut sagt dåligt när jag var tvungen att skicka iväg mailet och säga nej till mimmi…
man kan inte rädda alla katter annika..åh har man en liten lägenhet så går de ju inte att ha för många katter..
ja rosor till er två!!!!! utan dig, annika så hade ju aldrig lilla Mimmi uppmärksammats!
åh ja ongrar inte en sekund att ja tog i mot lilla mimmi
Ibland vill man mer än man kan…helt enkelt…kände bara att jag va tvungen att göra något…även fast jag inte kunde ta emot mimmi själv…och det blev ju bra….
nä och det blev ju bra!!!!!!!
nu efter i dag så komer ja bara att informera om mimmi,,åh inget annat..

Vilken härlig läsning att allt går så bra!! Vet minsann själv hur det är när man fäster sig vid ett litet pälsknippe…ofta blir dom kvar;)
Önskar er allt lycka till i framtiden!
hur går det?
hej hej..jo de går bra..mimmi har fått hälsa på mina kissar idag me..hon är så go katt.min elvis ville leka me mimmi..de blev lite för mycke så hon fräste..men sen nosa dom på varann..helt otroligt bra går de.
Härligt att det går så bra med Mimmi.
hon älskar att bli kliad på magen..hon spinner så då.ja kan nu bära henne.va hon trampar då
underbart att höra….
ja har bestämt med min sambo idag att lilla mimmi ska få stanna här..ja kommer ändå att uppdatera här hur det går..ja har inte hjärta att lämna henne..så fin kisse hon är..mimmis gamla matte blev så glad
solskenshistoria i höstmörkret……
Törs du så PMa mig ditt namn o adress, så ska du få en liten mimmipresent
ja visst kan ja de.
så prixenten packad och den går i morogn
tusen tack..kram på dig

elvis o soffie har hälsat på mimmi ..de va bara lite fräsande annars gick de bra,imorgon ska ja öppna dörren så mimmi kan hälsa på kissarna..nässta steg är hundarna..hon är för gooo den kissen
ja. det kommer nog funka fint. och är det lite tveksamt, så inhandla kompostgaller och sätt i dörröppningen
hihi ja har kompost galler som ja ska sätta upp i fall att…
min sambo ligger brevid mimmi nu å sover..hon gillar han de märks

Ta ett foto på dom
ja de ska jag göra..får göra de på dagen.
hahah är väl så där som här, när man väl fibblat fram kameran ur skrivbordslådan, och satt på strömmen så har KF stuckit iväg….
ja visst är de så..alla kissarna sover nu..zzzzz..
ja är nu bara här å vill tacka för mimmis present.åh vill säg lycka tilll.
ja tackar igen för mimmis present..hon gillar den..
vi berätta lite om mimmi..hon är verkligen en speciell dam.hon äter inte vilken kattmat som hellst.när hon ska ligga brevid oss i sängen..så ska hon ligga så nära..kommer elvis å ska ligga brevid de gillar hon inte.hon är först på morgonen till frukosten.då går de bra om dom andra kissarna äter samtidigt.när vi åker iväg så sitter hon å tittar ut.åh där sitter hon när vi kommer hem…så go katt
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
kul att ni trivs ihop!!!

#107 Låter som hon trivs gott hos er!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
har anmält mimmi till årets lussekisse.så snälla håll tummarna att mimmi vinner
Myse missar

#110 Å det låter fint!! Håller tummarna!
http://hn.se/nyheter/1.999046-lussekatter-2010?pageNr=4
här är mimmi å några av mina kissar..får hoppas att någon av dom vinner
Myse missar
Oj, där har du mycket konkurrens.
jo men ja gjorde detta för en kul grej…kul att dom fick va me i utröstningen ialla fall.
Myse missar
29 kom mimmi till mig åh detta kort togs dagen efter..som ligger här inne..hon är 8år som ni vet..de va en som sa att hon ser lessen ut?kanske för hon saknar sin gamla matte.är de så konstigt att hon ser lessen ut.?hon undrar ju vart hon är…vart hennes matte e,klart hon undra.det tar tid för alla katter att vänja sig vid de nya hemmet.oss våra djur..2 hundar..de är inte lätt för mimmi..men idag är de stor skilnad..hon gillar att ligga i sängen åh bara mysa.kliad på magen..en sån härlig kisse mimmi e..,så ja komer ta åh lägga ut fler bilder här…men nån får hjälpa mig att lägga ut dom.ja kan inte som ni vet
..
Myse missar
finns de nån här som kan hjälpa mig att sätta ut lite mer bilder på mimmi..ska ta lite kort nu i helgen
Myse missar
#116 Det är bara du själv som kommer åt ditt album och kan lägga in bilder där. Det gick ju bra förra gången så det ska säkert gå bra även nästa gång.
lena jag fick hjälpa att sätta ut här på sidan.inte på albumet..utan här
Myse missar

#118 Du har säkert bilder på din hårddisk. Klicka på "bläddra" här nedan. Där får du sedan leta upp din bild som du vill lägga ut. Alltså hitta den katalog och mapp där du sparat din bild. Markera aktuell fil/bild och klicka på "öppna".
Skriv några rader i inlägget som vanligt och "skicka kommentar".
Lätt som en plätt
ja har nämt detta innan..men ja har försökt att lägga ut här,,men de GÅR inte..lätt för dom som kan kanske..
Myse missar

#120 Vad händer när du gör så som Kattassen skriver?
Får du ett "error" meddelande beror det oftast på att bilderna är för stora och måste förminskas först.
snälla du det händer inget alls..ja har försökt så många gånger..ja ska lägga ut bilder här inne..då å då.förminska
Myse missar

#122 Hur menar du, händer ingenting alls?
Om du trycker på bläddra här nedanför så kommer du ju in i din egen dators bildarkiv och så klickar du fram den bilden du vill lägga upp och trycker på öppna. Då lägger sig den bilden som bifogad fil.
Om bilderna däremot är för stora så kan iFokus systemet inte ladda upp dem, då måste du förminska dem först i t.ex paint.
hmm ja ska be min väninna om hjälp..ja får hålla på nu ihelgen åh försöka..tack ulrika
Myse missar

Jag är inte så jättebra på att förklara. Hoppas du får det att funka.
jada..det är inte så lätt att skriva vad man menar alltid..lättare i tel..
Myse missar
hon ser ju väldans go ut. Lessen????? Nääää inte ser hon lessen ut….
visst va hon lessen första dagarna..men de är inte konstigt..hon saknade sin matte.nu är hon glad å pigg mimmi…busar å äter bra.
Myse missar
ja, ok lessen tror jag nog inte hon var, lite vilsen kanske….Men hon är ju väldigt fin
jo …hon undra ju vart sin gamla matte tatt vägen..hon är en helt underbar kisse..så glad ja tog imot henne
Myse missar
den gamla matten var ju inget att ha, säg det till Mimmi… Du är bättre
hej alla..vill bara säg att de går så bra me mimmi..ja har tatt nya kort nu..så inom kort så kommer nya bilder.
Myse missar
kul att ni trivs ihop
Lena kan du vara snäll att låsa denna tråd jag har tänkt börja en helt ny tråd för mimmi
Myse missar

Låser tråden på ts begäran.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna