vill förklara
ja har börjat hjälpa kattjouren att placera missar..som nu gäller de 2 katter som inget hem hadde.dom va på ett kontor.åh de va väldigt akut att hitta hem till dom.men ja ska inte behöva få pm att ja inte får skriva här inne.de skrivs nått som ja inte har skrivit.ja säger sterilisera i stället för kastrera..för de skulle jag inte va kattkunnig..jo ja vet skilnaden.ni måsste ha nån att hacka på.så är de,ska inte behöva nämna namn här ni vet själva vad ni har skrivit..jag tycker man inte ska hoppa på nån på de viset som ni har gjort..de har vart flera trådar om akuta katter innan här..men varför säger ni bara till mig??men håller jag med er så låter de inte så här,så fort de är nått som ingen tycker om så klagas de,.åh ja hoppas verkligen att ni säger exkat detta till kattjouren som ni har sagt till mig här inne..ställ dom fråger till dom..så den person som har sagt att ja tog missarna från en vetr sida..fel,,,ja har sparat de pmet..ja kallar de gnälliga tanter.ursäkta mig
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Försök att skriva tydligare, så blir det kanske inte så mycket missförstånd. Använd inte hemmagjorda förkortningar. Skriv bara en punkt efter varje mening, inled varje mening med stor bokstav och använd mellanslag mellan meningarna.
Observera att jag inte säger att du inte får skriva precis hur du vill - men du kan inte räkna med att bli förstådd om du inte är tydlig. Det kan underlätta om du först skriver ditt inlägg i till exempel Word, så får du hjälp med stavningskontroll, interpunktion och mellanslag. Så kan du klistra in texten i iFokus när du är nöjd med den.
Om du hänvisar till en annan tråd eller ett annat inlägg så gör det på tydligt sätt som inte kan misstolkas.
Tala om från början vad du pratar om. I den här tråden, till exempel, så antar du bara att alla ska veta vad "kattjouren" är, men hur ska till exempel jag kunna veta det? Tala om vad "kattjouren" är för något, länka dit, beskriv exakt vilka av deras katter det handlar om, varför du engagerat dig för dem och vad du vill uppnå. "De var på ett kontor", skriver du - jaha? Varför det? Vem hade satt dem där? Var kom de ifrån? Varför var det så bråttom? Du kan inte vänta dig att alla andra ska veta allt det där, du måste vara tydlig från början!

Vilka bra tips du ger Gronstedt! Det där med att skriva i Word, använda stavningskontroll och sedan klippa in gör mycket för att förståeligheten skall öka hos läsarna.
Som sagt bra tips för oss alla!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Om nu kattjouren hittat hemlösa katter som du hjälpt att placera, så då är det väl toppen. Utförligare än så behöver inte en berättelse bli.
De här "gnälliga" tanterna vet inte riktigt hur du hittar dina frysna hemlösa katter
Du beskriver situationen precis som vi skulle veta vad du tänker eller gör. Därför blir det lite hittan dittan.
ursäkta mig att jag inte skriver som er,vet ni inte vilka kattjouren är?konstigt för dom har flera gånger sökt hem till katter här inne.jag börja hjälpa dom att hitta hem till dom 4 katterna om ni minns dom?så börja det,men dom är så tacksamma för min hjälp jag tycker det är roligt att hjälpa till när nån är tacksam för det jag gör,
Myse missar
Men om Kattjouren står bakom en katt så innebär det inte automatiskt att det är en katt som platsar inne på HiF. De omplacerar även katter som avlivningshotats av sina ägare. Och det är jättebra att de gör det, men de katterna ska inte ta de hemmen som dyker upp här inne. Det är liksom tänkt att de hemmen i första hand ska gå till just hittekatter.
Jag förstår att du kan känna dig sårad, men det finns en aspekt till, när det gäller att skriva så alla förstår. En grupp läsare här inne, nämligen de synskadade. De använder sig av en skärmläsare och då blir det alldeles obegripligt med hemmagjorda förkortningar. Och Kattjouren, ska se om jag hittar nån hemsida, så kan jag lägga en länk här.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Är det dem du menar?

#7 Ja det är åtminstone den Kattjouren jag känner till. De arbetar fr a med katter i Malmö med omnejd.
sårad ja.jag känner att hela tiden ska det vara nått fel.man får pm att jag inte ska skriva här,får pm att jag ljuger hur roligt är det för mig tror ni att jag ska sitta å berätta vad jag gör eller vem jag hjälper då?8 det stämmer bra de.det är dom
5.dessa 2 har inte omplacerats av sin ägare,för det finns ingen ägare
Myse missar
katarina, det där med Pm ska du ta upp med sajtvärden. Elaka Pm ska du inte behöva ta. För kritik när det gäller ditt sätt att skriva på den ska vara konstruktiv och tåla att synas i öppen dager.Själv använder jag bara pm här inne om jag ska lämna ut adress eller kontonummer. Skriver nån stygga pm till mig så svarar jag inte. Men som sagt, Gronsteds råd är sakliga och tänk på dem, som använder skärmläsare. De förstår inte alls vad du skriver ibland,då den läser av skärmen och berättar för användaren.
jag ber så hemskt mycke om ursäkt för det,men jag har vart här ett tag nu så varför har ni inte sagt detta innan?kanske finns det människor som har svårt att skriva har ni tänkt på det?kolla gärna med mig innan det skrivs så,alla är inte lika duktiga som er andra
Myse missar
Hm…. ska ta och leta upp en artikel, så klarnar det…..
jag ska hänvisa till kattjouren 0708651633 shaline..hon ringer tillbaka när hon har tid..nu har jag inget mer att säga er
Myse missar
# 13 Nu får jag riva mej i skallen igen va menar du ???
Shaline ringer tillbaka när hon har tid, Vem ringer hon ?
ni alla här som har fråger kan ringa henne..allt det som har sagts på trådarna säg det till henne.ni har ju så många fråger å funderingar ju
Myse missar
Men kan du inte svara på frågorna i inlägg #1 så att vi förstår?
jag går inte in i några diskutioner med er.ja hänvisar till kattjouren
Myse missar
#17 Du behöver inte diskutera med någon här, om det känns fel.
Du gör vad som känns rätt för dej i ditt arbete med de frysna hungriga hemlösingar.
Hoppas att du har fler hem som är intreserad av de stackare som går där ute och som bor i bästa fall i frigolitlådor
jag säger precis som jag uppfattar saker och ting här nu och jag menar det inte på ett kritiskt sätt utan bara hur jag uppfattar det.
Så som du skriver och arbetar men undviker att svara på frågor som uppstår, frågor som många andra katthjälpare utan tveksamhet kan svara på, gör att man får ännu mer frågor. Du vrider och vänder dig så man vet inte vad det är som gäller och man blir misstänksam. Är det så konstigt?
Varför inte vara ärlig och rak direkt? Det gör att folk uppfattar en som tillmötesgående och ärlig i sitt arbete. Inga krusiduller eller unvikande svar utan ett rakt och konkret, det kommer man långt på.
//Pia
jag har skrivit kattjourens nummer här innan idag.varför ringer ni inte dit
Myse missar
Min uppfattning om kattjouren är att det är en seriös liten förening i Malmö som arbetar ideellt och hjälper skyggisar och kolonikatter, är emot avlivning av dem. Har pratat med ett par i föreningen och hoppas ni hör av er till mig igen.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
kattarina, ditt sätt att svara har inget med kattjouren att göra. Du vägrar svara på frågor. Hitills har du dragit fram en massa Blocketannonser där katter behövde ett nytt hem. Varför skrev du inte direkt att det var kattjourens katter? Och varför har de börjad placera i Borås nu?
Du skrev att det var katter som hade hem men inte nu längre inget mer. Klart man undrar vilken Blocketannons du har grävt ut igen.
Men de 2 katterna har väl ägare??
nej josefa de har dom inte från å med idag
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#11: Många har påpekat att det är svårt att förstå vad du skriver, så det är inget nytt. Om man inte har så lätt att skriva, är det ju så mycket viktigare att man tänker sig för, är noggrann och använder de hjälpmedel som finns. Man skriver ju för att man vill framföra något till andra, om de inte förstår så är det man skriver bortkastat - det är det ju ingen som vill.
oj går ni in nu och märker ord nu?helt otroligt
Myse missar
jag menar att dom inget hem har,oj jag har skrivit fel,jag ber så hemskt mycket om ursäkt även om jag förklarar så tror ni mig inte,nu förstår jag eran reaktion,herre gud så fel det blev
Myse missar
Har bara läst den här tråden men jag tycker det verkar lite för pedgogiskt att gå in och klaga på hur man skriver,jag stavar också fel ibland..Ett förslag är att svara på det man förstår och inte ge sig på det man inte begriper..
Debattia
#25: Du förklarar ju fortfarande ingenting, du bara upprepar att de inte har något hem, men du har inte svarat på en enda fråga. Berätta från början om de där katterna, om du vill att andra ska förstå. Det är ju du som har något att säga, inte alla andra som ska behöva ringa någon annan och ställa frågor om katter som ingen mer än du vet vilka de är!

Är det Shaline som saknar hem?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
jag orkar inte med detta mer nu,hur ska jag kunna förklara när det hela tiden är fel det jag gör.
Myse missar
Kattarina ! Jag vill gärna ha telefonnumret till hon som börjar på L i kattjouren.Kan dupm:a det till mig.Jag har haft det men slarvat bort det.
Debattia
#29 Du förklarar ju ingenting utan skriver bara en massa underliga meningar som man inte förstår ett jota av
.
jag har startat denna tråd..jag tycker den ska låsas.detta är ju löjligt,
det klagas på hur jag skriver,skriver jag fel,jag har inte svarat på era fråger,
jag tänker inte skriva här mer
Myse missar
#29: Det är enkelt, börja bara från början och berätta. Typ "De här två katterna kommer från en koloni" eller "De här två katterna övergavs av sin ägare" eller hur det nu är. Och så fortsätter du ända till "… och det är därför de bodde på ett kontor och orsaken till att det var så bråttom var att kontoret skulle …." (eller hur det nu är).

Kattarina
Varför inte låta Madelene85 själv, som arbetar aktivt i kattjouren, gå in och skriva om katterna dom omplacerar, hon vet säkert alla fakta, och kan, om dom vill att det skall skrivas här på hittekatter.
jag har sagt vem ni kan ringa shaline heter hon.det är hon jag har haft kontakt med
Myse missar
Shalini heter hon, med i på slutet :)

Varför skall någon ringa? Det är du som skriver om katterna och det är du som skall svara på frågorna.
men snälla,nä nu får jag säg god natt.
Myse missar
Antar du menar Shalini Persson. Du rör verkligen ihop allt. Hon jobbar för Djurens Jurister i Malmö.
PS. Såg nu att det finns en Shalini som kattförmedlare på kattjouren. Ber om ursäkt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
men snälla snälla .jag har pratat med shalini .rör jag ihop allt???det du skriver har jag ingen aning om.så där kan ja inget säga
Myse missar
Nä, det är mycket du inte har en aning om. 
Och du kan fortfarande inte skriva vad de var för katter som flyttar till Borås? Nån bakgrund borde du väl känna till?
41 jag skriver detta 1 gång bara ..ring shalini på det nummer jag skrev,
Myse missar
#28 Simson, du är härligt som alltid! 
Tråden låses på TS begäran.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Shalini skall inte svara på dom frågorna, det skall du göra, det är inte hon som skriver härinne, det är du.