drägglar & nafsar
Varför gör mina katter så mot mig? Det finns ingen annan i familjen, jo möjligen min dotter, som katterna beter sig så mot. När de kommer för att kela med mig så börjar de dräggla och de nafsar/nyper mig i händerna eller i hakan. De spinner hela tiden så de är ju inte arga, men drägglet rinner och det är ju inte så jättemysigt 
Det är alla fyra katterna som gör likadant mot mig, 3 hanar och en hona i olika åldrar och alla utom minstingen är kastrerade.
En del katter dreglar mer än andra. Här hemma har jag en som kan börja dregla när han tycker det är extra mysigt och blir lite till sig. Den andra hanen kan nafsa lite också då han blir till sig och vet inte vart han ska ta vägen.
//Pia
Kärleksbevis:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kärleksbett kallas det..så gör vår Bamse ofta när han gosar.:-O)

Våran Källarkatt( Nyinflyttad) är också sanslös. han biter dessutom riktigt hårt, För 2 veckor sedan var det ??? Akuten eller inte. men han är jättesnäll och älskar att man gosar med honom. Inget aggessivt i hans beteende.
Men hur kul är det när armen börjar att svullna??.