Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 6670 ggr
Calico
0

Julia och hennes ungar

Jag tänkte starta en egen tråd till den skygga kattfamiljen som jag är stödhem åt. Kattmamman går numera under namnet Julia. Den enda kattungen jag helt säkert vet könet på är den röda ungen och det är en liten pojke. Min syster har döpt honom till Lukas. Jag tror att den svarta är en flicka och den vita såg ut att vara en pojke. Men de är aldrig stilla så länge att jag hinner titta efter.

Jag har fått klappa lite på den röda ungen och mamma Julia har nosat på mig ett par gånger. Minstingen (den svarta ungen) har varit så nära mig att jag nuddade vid pälsen. När jag rörde fingrarna så sträckte hon ut tassarna och började leka med min hand. Glad Men den vita anser att jag fortfarande är läskig (bortsett från mina tår som tydligen är väldigt roliga att leka med).

Lukas ser mycket finare ut i ögonen, kladdet är borta. Men den vita och minstingen är fortfarande lite kladdiga. Minstingen som har nyst och varit rosslig låter mycket bättre. Hon äter, dricker och busar med sina syskon. Mamman ligger mest på fönsterbrädan och myser, det är hennes favoritplats.

Min hankatt är oerhört missnöjd med de nya katterna. Zimba verkar ha blivit kattunge på nytt och springer i fötterna på mig. När jag är inne hos kattfamiljen så börjar han pipa, krafsa på dörren och hoppa på handtaget när jag varit där inne för länge (läs 15 min). Nu har han dessutom börjat kissa inne i protest. Monsterkatt! Skrikandes

Ett stort tack till Brutt och Nilshult som skickade leksaker till katterna. En av mössen har redan förlorat svansen. Glad Kattungarna blev jätteglada!

/Matilda

Calico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på mamma Julia

/Matilda

Calico
0

En bild på Lukas

/Matilda

Calico
0

Den vita ungen som jag tror är en kille

/Matilda

Calico
0

Minstingen som jag tror är en liten flicka

/Matilda

gulliver
0

Oh, vilken häftig och vacker mamma och sådana söta och helt underbara bebisar Kyss. Hur gamla beräknas ungarna vara?

Calico
0

#5 Jag är inte så bra på att gissa ålder på kattungar. Men har för mig att de som fångade in familjen gissade på ca 10 veckor. :) Fast den svarta ungen ser mindre ut än de andra två.

/Matilda

gulliver
0

Frågade för att det ser ut som om den vite med röd svans och lite rött i ansiktet ser ut att ha blå ögon.

Så häftigt för mammakatt liknar en av de katter jag har placerad i stödhem och hon heter också Julia Skrattande. Bifogar en bild på "min" Julia

Calico
0

#7 Haha.. Vad roligt! Skrattande De var ju väldigt lika varandra. Jag tyckte att "min" kattmamma såg ut som en Julia. Det passade henne så bra.

Den vita ungen har blåa ögon, så du såg helt rätt.

/Matilda

Hawknestgrove
0

ja det är något speciellt med blå ögon!!!!!! Säger Mee…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

brutt
0

!.Roligt att det uppskattades med leksakerna och att få se dem en för en på bild.Tråkigt att ögonen rinner på två av ungarna hoppas de kan få hjälp mot det.Snopen jag blev över den vackra vita att svansen är röd.

Så tråkigt både för dej och Zimba att han reagerar så. Kanske kan Feliway vara till hjälp det brukar lugna ner stämningen katter emellan.

7.Såg den vita ganska väl i transportburen i bilen från Brahehus och den hade väldigt vackra ljusblå ögon  den kanske förblir blåögd men det syntes att det kommit ut lite kladd på pälsen under ena ögat redan då.

Vilket sammanträffande att båda vackra sköldpaddorna fått heta Julia.

Calico
0

#10 Svansen, lite på öronen och lite vid nosen är rött på den vita ungen. Och ögonen ser ut att behålla den blå färgen. Han är hur söt som helst. Jag har försökt tvätta ögonen men det går verkligen inte. De är som sagt hur snabba som helst. Men jag fortsätter försöka.

Jag var ju orolig för att Zimba skulle reagera på det sättet. Han är ganska överkänslig och redan när jag hämtade den andra mamman så såg jag att han inte trivdes med situationen. Men jag hoppas att han lugnar sig snart.

/Matilda

brutt
0

1 Kan vara så att de behöver få ögonsalva hos veterinären och då får du ju hjälp av djursjukvårdare och veterinär.Tog in en hemlös kattunge en gång där ögonen var helt ihopklistrade tom. Han blev rengjord runt  och i ögonen av veterinären och fick en ögonsalva. vips försvann alla besvär och han har aldrig  mer haft några problem med ögonen är 3 år nu.

Brukar annarsr dränka in en bomullstuss helt med apotekets ögonvatten när någon av mina katter fått smuts i eller vid ögonen och riktigt droppa det på ögonen Hoppas allt ordnar sej de är finurliga och snabba de små liven.

Gullimat
0

Underbart att se att dom mår bra dom små liven. Mamma ser också jättenöjd ut, och det är så skönt när människor som arbetar med katter tar in hela familjen och inte bara ungarna. Heder till Debattia och till dig Calico. Och jag är också nöjd, som körde min längsta resa med bil, när man kan få medverka till detta. Det känns gott i hjärtat.

Pussa dom alla på nosenKyss

Sidentass
0

Åhhh vilka fina bilder på godingarna..o mamman är då sagolikt vacker..vad fint att dom får bo i tryggheten hos dej..

Calico
0

Lilla svarta ser mycket bättre ut nu. Äntligen! Den vita ungen är också på väg att bli bättre. Jag har fått lite hjälp av min kusin med katterna, hon är perfekt att ha som assistent. Vi provade med lite mutor och det slutade med att Julia var framme och åt gott från våra händer. Även den svarta och Lukas var framme och mumsade. Nu har jag även fått klappa den svarta ungen och Julia. Känns väldigt bra! Skrattande Vi gör framsteg varje dag. Lilla svarta och vita ungen busade med oss idag när vi var inne hos dem. Leksaksmusen var så spännande att de inte kunde låta bli att krypa nära och leka lite.

Min lilla Zimba gör däremot inga framsteg. Han är fortfarande oerhört missnöjd med stödkatterna. Han kissar utanför lådan i protest och jag börjar bli väldigt trött på att städa upp efter honom. Ända gången som han är helt nöjd är när jag ligger i badet och han kan sitta på badkarskanten och leka med vattnet. Då är det bara han och jag. Min katt är inte alls bortskämd. Oskyldig

/Matilda

Debattia
0

Underbart läsa om familjen.Hoppas det ordnar sig med lille Zimba.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

brutt
0

15.Jättefint att du kunnat få hjälp av din kusin som assisterat dej det underlättar mycket med lite hjälp ibland.Fina Julia och den lilla svarta som hade en sån intesiv konversation med varandra i bilen sista vägen har nog bestämt sej för att vara tillmötesgående.Kyss

Calico
0

Min kusin och jag har ju som sagt mutat katterna med lite gott så nu förknippar dem oss med det. Imorse när jag var inne hos dem så hoppade Julia ner från fönsterbrädan och satte sig en liten bit ifrån mig. Hon nosade lite på mina händer för att se om jag hade något gott med mig men är hon upptäckte att det var tomt så satt hon bara nära och tittade på mig. Glad De är mycket modigare nu och kattungarna busar gärna med mig bara jag inte gör för snabba rörelser. Två av mössen som de fick från Brutt och Nilshult är favoritleksakerna. Den vita kattungen som inte vågar sig fram annars sitter alltid nära när jag busar med leksaksmössen.

Mitt lilla monster gör däremot inga framsteg och det börjar nu bli riktigt jobbigt. Jag har tvättat mattor, täcken och filtar flera gånger och nu har han även börjat äta sämre. Känner mig så otroligt frustrerad. Jag försöker att ge honom så mycket uppmärksamhet jag bara kan så att han struntar i att kattfamiljen är här, men ingenting hjälper. Rynkar på näsan

/Matilda

brutt
0

19.Visserligen äter många katter sämre nu när det är extremt varmt men hoppas att inte din katt har´fått någon form av urinvägsproblem mitt uppe i allt.Jag tror du ska rådfråga en veterinär så det inte är något som katten ska ha mediciner eller annan behandling mot.Förstår att du blir orolig och frustrerad och synd om katten.

ChanelBM
0

Du har väl testat med Feliway eller Zylkene på kissen

Plocka bort alla mattor o textiler från golv. Ikea skall ha ett bra o billigt sängöverdrag i plast som kan skydda har jag hört…

Calico
0

#19 Han är inte sjuk, det är bara protest. Ren protest mot mig som tog hit inkräktarna. Han kissar enbart på min sida av sängen och den filten han har kissat på är min favoritfilt. Zimba är helt enkelt tjurig och missnöjd med situationen, han vill inte dela med sig av sitt hem. Han är inte typen som äter mindre för att det är varmt, han äter alltid ordentligt. Nu kommer han inte ens springande när de får blötmat. Rynkar på näsan

#20 Feliway hjälper inte, Zylkene har jag inte testat än. Jag har tänkt köpa ett överdrag till sängen, men har inte hunnit med det. Det är alltid badrumsmattorna som han kissar på. Är de inte där så kissar han på golvet istället. Och han som aldrig har kissat i soffan förut har nu varit där två gånger.

/Matilda

Calico
0

Den vita ungen växlar mellan att se bättre och sämre ut i ögonen. Men det rör sig åt rätt håll. Julia kommer numera alltid fram för att hälsa på mig, även om hon inte alltid rör vid mig. Oftast sätter hon sig framför eller bredvid mig och tittar nyfiket på vad jag gör. Lilla svarta är så mycket finare i ögonen nu och nyser inte längre. Det känns verkligen jätteskönt. Varenda gång när jag kommer in till de så tittar lilla svarta nyfiket på vad jag gör och om jag tar i en av leksaksmössen så kryper hon fram för att busa med mig. Glad

Jag ska försöka hinna ta lite nya bilder på katterna. Det går nog lättare nu när de inte är så rädda för mig längre.

/Matilda

Calico
0

Här kommer lite nya bilder. Först ut är mamma Julia.

/Matilda

Calico
0

Söta Lukas som är otroligt nyfiken.

/Matilda

Calico
0

Lilla svarta som är lite sur på mig nu. Jag plockade upp henne idag för att kolla om ögonen eller nosen var rinnig. Lilla tjejen är nästan helt frisk.

/Matilda

Calico
0

Vita killen sitter och tvättar sig. Idag har han gjort stora framsteg och kommit fram till mig för att äta gott. Skrattande

/Matilda

brutt
0

Så fint nu fick vi också veta att näpna lilla svarta med vit stjärna underl  hakan (om jag kommer ihåg rätt från bilfärden )är en flicka och vita med röd och vit svans är en pojke. Den vita hade stora tassar så det kunde man nästan ana sej till att det var en pojke.

Många pussar till dem alla 4.

Gullimat
0

Så söta såKyss

katterna
0

SÅ underbart att se att dem har det så bra hos dig :)

Calico
0

Det har varit väldigt fullt upp här hemma. Från att ha haft hur mycket tid som helst så får jag knappt tiden att räcka till nu. Jag fyllde år i förra veckan så det har varit ganska mycket folk här. Och klantig som jag är så gjorde jag illa knäet för en vecka sen och haltar nu runt här hemma. Julia ser så rolig ut när hon tittar på mig då jag försöker sätta mig ner eller resa mig upp. Hon tycker nog att jag är lite konstig. Hon börjar bli väldigt social men jag får fortfarande bara klappa lite om jag är väldigt försiktig. Lilla svarta ungen och den vita ser mycket bättre ut, det rör sig åt rätt håll, men de är fortfarande inte friska.

Den vita ungen gjorde ett stort framsteg igår. Han kom hela vägen fram till mig och åt gott från mina fingrar. Förut har han bara kommit fram när jag har busat med leksaksmössen. Men nu börjar katterna vänja sig vid mig. Det är inte längre bara Julia som kommer fram för att hälsa. Lukas är otroligt nyfiken så fort jag gör något inne hos katterna. Han smyger efter mig och ska hela tiden ha koll på vad jag gör så att han inte missar något. Glad

Mitt lilla monster Zimba gör väll inte direkt framsteg. Han äter fortfarande dåligt och kissar inne. Jag tycker att jag tvättar något varenda dag. Men jag hoppas fortfarande att han snart börjar acceptera dem, annars kommer jag att bli galen på honom. Nu har han även blivit superkelig och måste ha koll på mig hela tiden. Jag har fått en vaktkatt.

/Matilda

Calico
0

Lite nya bilder på katterna.

Julia har blivit väldigt social även om hon fortfarande tycker att jag är lite läskig när jag gör hastiga rörelser eller försöker kela med henne. Här på bilden ligger hon och vilar en liten bit ifrån mig. Skrattande

/Matilda

Calico
0

Lukas är så social. Jag får klappa på honom ibland och så fort jag kommer in i rummet springer han fram för att kolla vad jag har med mig.

/Matilda

Calico
0

En nyvaken liten kattunge. Han är mycket mer social men fortfarande väldigt skygg. Nu kommer han fram och nosar på mig om jag sitter på golvet.

(Det är verkligen inte lätt att få bra bilder på den här killen)

/Matilda

Calico
0

Lilltjejen sträcker på sig. Hon blir modigare för var dag som går men är lite misstänksam när hon tror att jag tänker lyfta uppe henne. Men hon lägger sig gärna nära mig så att hon kan se vad jag gör.

/Matilda

Gullimat
0

Härligt med framsteg och fina bilder på sötisarnaKyss

MajaBack
0

Den lilla vita är ju för underbar med sin svans! Jag tittar på den här tråden nästan varje dag i hopp om mera sötsvans Glad

Calico
0

#36 Ja, han är så söt! Men det är inte lätt att få bra bilder på honom. Ska försöka få en bra helkroppsbild på honom. Glad

/Matilda

Calico
0

Jag måste bara berätta om min lilla sötchock idag. Jag har varit borta nästan hela dagen, min bästa kompis fyller år idag, så jag har inte hunnit vara inne hos katterna så mycket. När jag kom hem och skulle ge dem kvällsmat så satt alla katterna vid dörren och väntade på mig. Julia hälsade som vanligt och sen fick jag en liten chock. Lukas struntade helt i maten, strök sig mot mitt ben och pep. Efter att ha stått förstenad i några sekunder så böjde jag mig ner lite och strök försiktigt handen över ryggen på honom. Han var så gosig, fast lite läskigt tyckte han fortfarande att det var. Skrattande Men han ville gosa med mig och det känns härligt!

/Matilda

Lena
0

Vilka goa katter du har där hemma. Trevlig tråd du har skapat där vi kan följa familjens utveckling. De är oerhört personligt tecknade både mamman och ungarna. Man kan ju inte bli annat än kär i dem! Bra jobbat! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Calico
0

Här kommer en liten bildbomb. Jag har nog inte fått en enda bild på Julia där hennes ögon är öppna. Hon sitter iallafall fint och tittar mot kameran.

/Matilda

Calico
0

Lillflickan älskar klösträdet. Hon har blivit så stor sen hon kom hit.

/Matilda

Calico
0

Hon försöker busa lite med Lukas.

/Matilda

Calico
0

Lukas satt alldeles för nära mig för att jag skulle kunna ta några bra bilder på honom.

/Matilda

Calico
0

Lillkillen är så söt. En bild bakifrån så att man tydligt ser svansen.

/Matilda

Calico
0

En helkroppsbild

/Matilda

Calico
0

Här har han gömt svansen. Han har lite svagt rött på benen också. Jag är riktigt dålig när det gäller färger. Är det någon som vet vad han har för färg?

/Matilda

Gullimat
0

Vilket jobb du gör med sötnosarna Calico, detta måste vara det allra bästa för hela familjenför. Alla ser så harmoniska ut. Och det är så roligt att få följa dom

MajaBack
0

Åh… härliga bilder. Det enda jag vet om färgen är att den r fantastisk, och att de verkar ha det fint hos dig Glad

Hawknestgrove
0

så härliga bilder!!!!

Calico
0

De har blivit så tuffa. När det är dags för mat så sitter fyra små katter innanför dörren och väntar på mig. Julia och Lukas är så sociala numera. Men Julia är lite skeptisk till att gosa, hon har inte bestämt sig för om det är helt ofarligt. Lukas däremot har blivit hur social som helst. Idag när han kom och ville bli klappad så gosade jag lite mer ordentligt och då lägger han sig ner och vill bli kliad på magen. Så vi hade en liten gosstund och oj vad han tyckte det var mysigt! Skrattande

/Matilda

Gullimat
0

KyssKyssKyssKyss En till var och en av dom

Calico
0

Här går det framåt med stormsteg! Lillkillen (som jag inte hittar ett bra namn till) har varit den skyggaste av katterna hela tiden. Och idag när de fick lite blötmat så fick jag klappa honom. Han blev inte rädd och backade undan utan stod lungt kvar och åt. Jag blir så stolt! Skrattande Men lilltjejen har jag inte fått klappa på ett par dagar nu, hon är nog fortfarande lite upprörd över att jag lyfte upp henne för att kolla ögonen och nosen. Ingen av katterna är längre rinnig i ögonen, även om de inte ser helt bra ut än. Men snart gör de nog det. De gör som sagt framsteg varje dag. Glad

/Matilda

Hawknestgrove
0

grattis till de små

Calico
0

Jag behöver hjälp! Det här fungerar inte längre och det bästa skulle vara om kattfamiljen kunde få komma till ett nytt stödhem. Zimba har varit som en annan katt i snart en månad och det är tydligt att han mår dåligt av att ha kattfamiljen här. Jag tycker det är väldigt jobbigt att se honom må dåligt och känner mig så frustrerad. Ingenting fungerar och det blir inte bättre. Gråter Så om det finns någon i närheten av Eskilstuna som har plats för kattfamiljen, hör av er!

Om jag är försiktig så kan jag klappa alla katterna. När jag öppnar dörren så har jag fullt upp med att hindra Lukas från att springa ut i köket. Han är så nyfiken på vad som finns på andra sidan dörren. Och det är så mysigt att de har blivit så tuffa att alla fyra kommer för att möta mig vid dörren. Lukas stryker sig alltid mot mina ben och sitter bredvid mig när jag är därinne. Han är så otroligt social och mysig. Skrattande

/Matilda

Gullimat
0

Vet inte om det kan hjälpa, om du sätter kompostgaller på dörren så dom alla kan se varandra, så din Zimba kan se vad det finns innanför dörren.Obestämd

Calico
0

#55 Som sagt, ingenting hjälper. Så fort han ser katterna så fräser han, reser ragg och försvinner in i badrummet. På torsdag åker jag dessutom bort i en vecka och min syster ska då vara kattvakt. Jag har nästan ont i magen inför att åka och lämna henne med den här situationen. Jag ser ingen annan utväg än att hitta ett nytt stödhem till den lilla familjen. Gråter

/Matilda

Calico
0

Så fort jag kommer in i rummet springer en pipande Lukas fram för att möta mig. Han ska gosa, leka med mina fingrar och nosa. Det är så roligt att se vilka framsteg han har gjort. Och de andra katterna är så nyfikna när vi gosar att de nog inte dröjer länge innan de vågar sig fram för att mysa dem också.

En bild på Lukas som visar magen.

/Matilda

lillmymlan
0

putt för nytt stödhem!!!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Calico
0

Nya bilder. Lukas har blivit en riktigt liten goskille. Han ska alltid mysa och ligger gärna bredvid mig och gosar.

/Matilda

Calico
0

Söta Kasper med sina blåa ögon.

/Matilda

Calico
0

Kolla hans bakben. Visst är det gulligt? Glad

/Matilda

Calico
0

Lilla söta Stella som också hon har blivit mer social.

/Matilda

martdat
0

underbart söta kissar allihopa, hur gammla tror ni att de är?  kanske skulle anonsera efter permamenthem snart? kanske lättare,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Calico
0

#63 Det var min första tanke när det inte fungerade och jag har frågat min kontaktperson hos KKS när man kan börja leta efter permanenta hem åt katterna men fick inget svar på det.

När katterna kom hit fick jag höra att de antagligen var ca 8-10 veckor så nu borde de ju vara ca 12-14 veckor gamla. Men det är ju bara Lukas och Julia som är sociala. Stella och Kasper är fortfarande väldigt skygga. Ska jag kanske börja leta efter permanenta hem åt dem?

/Matilda

martdat
0

¤64 då är det ju verkligen tid att leta permamenthem, ut med anonser på blocket,  sen om du får lov att godkänna elr om birgitta (för det var BC VA?)ska godkänna bara får du ju ta med henne, men vänta inte med att anonsera, folk som vill ha en katt unge vill ju offtast ha dem vid 12 veckor, ju äldre de blir ju svårare bli det,  åtminstone de tama skulle jag sätta på anons omgående.  är de vacinerade o idmärkta så det är klart?

majvi
0

Det bästa är att annonsera efter permanenthem.Du kan annonsera(efter tillstånd från KKS förstås)efter hem åt allihop men var noggrann med att skriva i annonsen om hur katterna är.Lille Kasper har en annorlunda täckning och är blåögd så där kan flera vara intresserade även om han är skygg.Är folk intresserade av de kattungar som inte är så sociala gäller det att kolla upp att de verkligen förstår vad de ger sig in på, men det är väl förmedlaren på KKS som har hand om köpet.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Calico
0

De är inte vaccinerade och idmärkta. Två av kattungarna har ju varit lite lätt förkylda och nyligen blivit friska.

Jag har ingen aning om hur det går till när jag ska leta efter nya hem åt katterna, det är ingenting vi har pratat om. Men jag ska försöka ringa Birgitta imorgon och fråga henne.

Om det är någon som vet vad Kaspers färg heter så får ni gärna säga till. Jag är inte alls bra på färger. Är lite osäker på Lukas färg också. Men tjejernas färger kan jag. Glad

/Matilda

Lena
0

Ungarna är underbara! Så ock även mamman. Hade jag inte haft fullt hus redan hade jag köpt hela familjen. Men det finns ju en gräns för det hela och den är redan uppnådd här hemma.

När det gäller annonser brukar KKS annonsera på sin egen sajt. Sedan kan du säkert fåt tillåtelse att annonsera själv också. Men det är viktigt att du pratar med din förmedlere om hur annonsen ska se ut osv.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Calico
0

#68 Hela familjen är underbar. Min mamma är kär i Kasper och min syster är kär i Lukas, men ingen av dem kan ha katt hemma tyvärr. Och även jag känner att de börjar bli lite mycket katter. Vet inte om jag har skrivit det i den här tråden tidigare men jag har ju även en dräktig katthona hemma (kortfattat: korkade ägare utan koll, försent att kastrera när hon kom hit) så nu kommer det dessutom kattungar vilken dag som helst. Men jag håller tummarna för att det går lätt att hitta permanenta hem till kattfamiljen. Som sagt, de är ju underbara. Glad

/Matilda

Jourhemmet
0

Men varför tog du hem en katt till om dina katter mår dåligt av de andra?

Calico
0

#70 Elvira (som katten heter) kom några dagar innan kattfamiljen. Med henne har det fungerat hur bra som helst och Zimba accepterade henne på en gång. De blev snabbt kompisar och kan till och med ligga bredvid varandra och sova. Därför blev jag lite förvånad över att Zimba hade så svårt att acceptera de här katterna. Jag var väll lite naiv och trodde att det skulle gå lätt även med kattfamiljen. Men som sagt, Elvira var redan här när kattfamiljen kom hit.

/Matilda

Jourhemmet
0

Ok. Men då tror jag att du lyckas med de andra också när du släpper ut dom.

Calico
0

#72 Jag hoppas det också. Kände mig väldigt naiv när jag såg Zimbas reaktion på dem andra katterna. Jag hade verkligen trott att det skulle gå lika bra med de som med Elvira. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att Zimba kan överleva tills kattfamiljen har fått permanenta hem. Han fick en ny leksak idag, en liten muta så att han kanske blir lite gladare. Glad

/Matilda

Gullimat
0

Hoppas det skall gå bra för er alla. Och ha det bra, på din säkert välförtjänta ledighet.

Pussa dom alla på nosenKyss

martdat
0

har du fått tag på BC ?

Calico
0

#75 Idag kom det lite ivägen kan man säga. Vill inte skriva ut det här. Nu känns det lite sent att ringa så jag ska försöka imorgonbitti. Eller tror ni att man kan ringa kvart över 9 på kvällen?

/Matilda

Calico
0

Jag har pratat lite snabbt med Birgitta och ska börja leta efter permanenta hem till katterna. Vi skulle prata mer imorgon och bestämma lite närmare då. Men det härliga är att jag har en som är intresserad av Kasper. Glad

/Matilda

Alexej
0

Kolla vilken som är den billigaste veterinären i närheten och frågar om de fraktuera KKS direkt. Annars var förberedd att kunna säja en summa till Birgitta.

Kryssa inte "visa bild direkt i inlägget" då blir de inte dubbla. Jättesöta ungar:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jourhemmet
0

Får Kasper någon kattkompis?

Calico
0

#78 Ska försöka hinna med att fixa lite sånt idag. Åker som sagt bort tidigt imorgon så jag har en del att hinna med här hemma.

#79 De hade redan katter och var vana vid skyggisar. Så vi får se hur det blir. :)

/Matilda

Lena
0

#78 Det är precis det jag vill att ni ska göra kryssa i "visa bild i inlägget".  Ni som har iFokus+ och har den funktionen. Det blir mycket bättre när man ser bilden direkt i inlägget och slipper klicka på bilden för att se den. 

Det är särskilt viktigt i trådar som handlar om katter som söker hem. Jag brukar fixa till det för dem som inte har iFokus+. Det är jag som gjort det i den här tråden. :)

Calico
0

Idag snubblade jag nästan över Kasper och Lukas som sprang i fötterna på mig. Jag har storstädat hela lägenheten och de tyckte att det var otroligt spännande när jag skurade golvet. Så medan Julia och Stella satt en bit bort och betraktade mig sprang pojkarna efter mig så att de inte skulle missa något. De är ju för söta. Det är bra att Lukas har blivit så social för han verkar dra med sig syskonen. Sedan Lukas blev ett gosmonster så har Kasper blivit mycket modigare.

/Matilda

Calico
0

Nu har jag börjat leta efter hem till katterna, även Kasper. Kaspers och Stellas ögon ser mycket bättre ut. Kattungarna har fått en ny favoritleksak. Jag köpte en laserpekare till Zimba för att blidka honom så att han överlever med katterna här en stund till (mina katter är inte alls bortskämda). Kattungarna älskar att jaga "den röda pricken". Det är favoritleken här hemma numera. Jag ska ta lite nya bilder och lägga upp. De växer ju så att det knakar. Glad

/Matilda

Calico
0

Igår var jag iväg och köpte avmaskningsmedel som jag lyckades lura i katterna. Så nu är de avmaskade och så ska jag lägga ut en annons på dem idag. Håll tummarna för att katterna hittar bra och kärleksfulla hem. De är så härliga hela högen och förtjänar verkligen att få ett eget hem med mycket uppmärksamhet. Kattungarna har blivit så stora och det känns härligt att säga att de nu är het friska. Nya bilder på sötnosarna kommer snart. Glad

/Matilda

Calico
0

"Min" lilla myskille Lukas är ju bara för söt. När jag skulle ge katterna mat så ville han gosa, så han lägger sig ner framför mina fötter och kurrar. Han har en så gosig mage och han älskar när kliar honom på magen och under hakan. Här kommer en bild på Lukas. Kattungarna har blivit så stora nu!

/Matilda

Calico
0

Alla katterna i kattfamiljen är fortfarande kvar här. De ligger ute på annons men det har inte blivit något av det. Jag har försökt ha dem tillsammans med mina katter men det fungerar inte. Så nu får kattfamiljen bo inne i mitt badrum medan dem väntar på att flytta till nya hem. Men om dem inte hittar permanenta hem snart så vill jag försöka hitta ett nytt stödhem till dem. Dem kan inte bo i mitt badrum. Även om det sitter kompostgaller för så att de ser vad som händer i lägenheten så vill dem så gärna vara med mig. Speciellt Lukas som är så gosig. Han vill alltid följa med mig ut och vara nära. Det känns så tråkigt att behöva ha dem instängda och nu sen jag började nya terminen på högskolan så får jag inte tiden att räcka till.

Jag har gjort allt jag kan komma på för att hitta nya hem till dem. Har annonser ligga ute på flera ställen och har satt upp lappar här i Eskilstuna. Men inga "seriösa" har hört av sig. Tycker så synd om katterna.

/Matilda

Alexej
0

Är de vaccinerade nu? Kattmamman kastrerad?

Jätteviktigt innan katterna flyttar.

Det är svårt att hitta nya hem. Det finns alldeles för många katter redan. Häng upp lappar med bilder hos dig, det kanske hjälper.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Så stor han  blivit det lilla livet ,och så fin… Har du kontakt med KKS så du får hjälp med kastreringar o.s.v.??? Det brukar vara både lättare och tryggare hitta nya hem till dem om de redan är färdigbehandlade så att säga. Jag har kanske missat något i tråden,men varför kan dom inte vara kvar i rummet längre.

Jättekul att kunna följa tråden och se hur dom växer. Dom är verkligen värda bra hem och du har gjort en stor insats för dem så jag tror absolut det ska lyckas.

Debattia

Lena
0

De är ju underbara dessa kissar. Borde inte vara så svårt att hitta hem åt dem. Men man får vara beredd på att det kan ta lite tid. Nu när hösten kommer är det dock rätta tiden. Om vi inte hade fullt hus redan hade jag köpt lille Kasper.

Vart har du annonserat?

Calico
0

#87 De är varken vaccinerade eller kastrerade än. Augusti har varit väldigt rörigt för mig och det har hänt en del saker som har tagit mycket tid och uppmärksamhet. Men nu är de flesta problemen lösta och jag har pratat lite med Birgitta om att kastrera och vaccinera katterna. Så vi får se hur det går. Jag hoppas att de kan åka iväg på ett veterinärbesök snart, skulle vara skönt att ha det gjort.

#88 Jag har nog inte skrivit det här men rummet dem bodde i skulle stängas igen. Jag hade hoppats att dem skulle kunna vara tillsammans med mina katter då men det fungerade inte. Julia bryr sig inte så mycket men killarna vill vara ute i lägenheten med mig.

#89 Jag har annonserat på ganska många olika sidor, kommer inte ihåg alla i huvudet men har annons ute på blocket. Många har ringt på Kasper men de backar ur när de inser att han inte är helt tam, trots att det står i annonsen.

/Matilda

Calico
0

Här kommer lite bilder på katterna som har blivit så stora.

Först ut goskillen Lukas

/Matilda

Calico
0

Julia som ligger på favoritplatsen.

/Matilda

Calico
0

Stella som har blivit så stor och vacker

/Matilda

Calico
0

Och Kasper som är ett riktigt litet charmtroll

/Matilda

Hawknestgrove
0

Så fina de är!!!!

Calico
0

Jag har pratat lite med Birgitta om kastrering och tid till Julia kunde beställas tidigast i slutet av september. Kattungarna skulle vara 6 månader före kastrering. Men tydligen ser de helst att det nya hemmet står för kastrering och vaccination eftersom det blir många utgifter för KKS. Och jag skulle ju helst se att småttingarna hittar nya hem så snart som möjligt (för deras skull), så vi får väll se hur det blir. Hade jag råd så skulle jag få Julia kastrerad på en gång. Nu när hon löpte så fick jag knappt någon sömn på nästan en vecka eftersom jag är extremt lättväckt och hon "skrek" halva nätterna. Så mitt humör var väl inte det bästa förra veckan pga sömnbristen.

Lukas tillåter numera pussar, att sitta i knäet och att bli buren. Julia är väldigt känslig för beröring men jag får klappa henne. Kasper får jag också klappa, men bara på ryggen och han accepterade faktiskt att jag lyfte upp honom. Stella vägrar att låta mig nudda henne. Hon är väldigt sur på mig nu när ögoninflammation har försvunnit. Hon tror säker att jag ska tvätta ögonen på henne varenda gång jag försöker att nudda henne. Men hon gillar min syster.

/Matilda

martdat
0

#96 mycket trisst att höra, vaccination och id märkning borde vara minimun, och de är gammla nog att kastreras nu, , vet kks har dålig ekonomi men detta är dålig reklam för kks oxå,  inte ditt fel, jag vet,, men tråkigt i allfall,

Calico
0

#97 Håller helt med. Förstår att det är svårt för KKS med ekonomin, men tycker att de borde vaccineras iallfall. Jag önskar verkligen att jag hade råd att vaccinera och kastrera hela gänget. Förhoppningsvis så får iallafall Julia ett veterinärbesök i slutet av månaden.

/Matilda

Calico
0

Nu har jag två goskillar hemma. Idag bestämde sig Kasper för att han också bli gosig. Jag har fått klappa honom förut men idag strök han sig mot mina ben och ville verkligen gosa. Han låter så gulligt när han spinner och jag är så glad att han äntligen vågar mysa med mig. Kasper har varit så nyfiken och velat komma fram och gosa när jag sitter och klappar Lukas, men han har inte vågat förrän idag. Skrattande Nu är det bara Stella kvar att övertyga om att jag inte är farlig.

/Matilda

Gullimat
0

Härligt att du har fått dom små så tama, bra jobbat. Hoppas du får hjälp med vettebesöken som måste göras.

Pussa på dom alla 4:aKyss

Calico
0

Jag tror att jag snart blir galen. Zimba har börjat protestera mot stödisarna nu igen. Jag tror att det har att göra lite med att katterna har blivit så mycket mer sociala mot mig. Han har börjat kissa inne igen, bara några gånger men det är tillräckligt för att få mig att sucka högt. Det står fortfarande helt stilla med nya hem till stödisarna och jag är snart desperat. Jag vet inte vad jag ska göra med Zimba och jag tycker så synd om Lukas och Kasper som så gärna vill vara med mig men inte kan det. Jag har dessutom inte fått sova ordentligt på flera veckor. Jag är som sagt väldigt lättväckt och är det inte mina katter som väcker mig så är det Lukas och Kasper som försöker få uppmärksamhet. Alla små problem börjar ta på mig och jag vet inte hur länge till jag orkar försöka, finns nästan ingen energi eller ork kvar.

Jag behöver hjälp! Finns det någon som har plats för kattfamiljen eller tips på om det finns något mer jag kan göra för att hjälpa de att hitta nya hem? Jag har annonser ligga ute på internet och lappar som sitter uppe runt om i Eskilstuna.

/Matilda

Calico
0

Kan visa en bild på Stella som äntligen börjar bli trygg med mig. Men hon föredrar fortfarande min syster. Stella har blivit så fin, hon är mycket mer "elegant" än vad killarna är. En riktig sötnos.

/Matilda

Gullimat
0

Så rofull lilla Stella ser ut, sötnosen

[chouwa]
0

Calico, jag skall kolla med min kusin om hon kan tänkas sig att hjälpta dig då hon bor i Eskilstuna! Jag ringer henne i morgon efter jobbet och skriver sedan här eller till dig!

Calico
0

#104 Tack! Det skulle vara jättebra!

Som om jag inte har tillräckligt med problem så har jag nu en katt hemma som är "sjuk". Inget smittsamt utan antagligen ett medfött "fel" som inte har synts tidigare. Så idag har han varit hos veterinären och nästa vecka ska vi till en annan veterinär för ett andra utlåtande så nu känner jag verkligen hur det rinner över i bägaren. Jag vill inte ens tänka på hur mycket det kan komma att kosta.

/Matilda

[chouwa]
0

Läste precis igenom tråden och såg att katterna är ovaccinerade.
Tyvärr har vare sig jag eller min kusin möjlighet att hjälpa dig om inte katterna först är vaccinerade.
Tyvärr :-(

Alexej
0

Är det 9liv bakom? kanske vi kan göra en insamling. De måste ju vaccineras.

martdat
0

KKS BC

martdat
0

ja det här att de är ovacinerade är ju problem för ev hem som vill adoptera, många vill/vågar inte ta in ovaxinierade katter,

Alexej
0

Okay, men KKS har ju insamling här. Kanske vi kan ha för just dessa katter. Kolla med Lena.

Calico
0

#106 Ja, tyvärr så är de ju ovaccinerade. KKS har ont om pengar och jag har inte råd att själv vaccinera dem.

/Matilda

martdat
0

calico, kolla med Lena om insamling kan va ok? det är ju i såfall enkelt att bara betala till kks girot o märka dem julia med ungar, och meddela birgitta det.

Alexej
0

Kolla med lena, en vaccinering är jätteviktig och mamman måste kastreras.

Gullimat
0

Tänker också, att lämna en ovaccinerad kise till ett hem, där det förhoppningsvis redan finns en kompis, är ju inte så braObestämd

Calico
0

Okej, jag har ingen koll på hur det här med insamlingar fungerar. Men jag skriver till Lena på en gång. KKS trodde ju att det skulle gå att boka tid för kastrering åt Julia i slutet av september, men jag vet inte hur det blir med det.

/Matilda

[chouwa]
0

Så länge Julia går inne känns det ju lite mer brådskande att få gjort vaccinationerna.

Alexej
0

Klart men det blir också lättare att hitta ett nytt hem för mamman om hon är kastrerad och vaccinerad.

Calico
0

Jag har "pratat" med Lena ang en insamling och väntar nu på klartecken från KKS. Det skulle verkligen vara skönt om hela familjen kunde bli vaccinerade och Julia vill jag ju gärna ha kastrerad. Jag tycker inte om att ha okastrerade katter hemma och sist när hon löpte skrek hon hela dagarna och nätterna. Dessutom håller jag med om det flera har skrivit att det nog skulle gå lättare att hitta hem till katterna om dem var vaccinerade.

/Matilda

Calico
0

Nu har det startats en insamling till katterna. Jag hoppas att det kommer in tillräckligt med pengar för att få hela familjen vaccinerade.

Jag ska försöka komma ihåg att lägga ut lite nya bilder på katterna imorgon. Har så fina gosbilder på Kasper som har blivit en riktigt liten knäkatt. Han och Lukas är så otroligt mysiga. Hela familjen är jättefina i pälsen och har gått upp så nu är dem även fina i hull. Katterna är så duktiga och nu börjar dem bli så vana vid dammsugaren att dem sitter och tittar på medan jag städar. Det är så roligt att se hur säkra och trygga katterna ar blivit. Glad

/Matilda

Calico
0

Här kommer lite gosbilder på pojkarna. Det är tur att jag har två händer och att Stella inte är lika gosig som sina syskon. Både Lukas och Kasper ska bara gosa hela tiden och springer i fötterna på mig. De är så kelsjuka och mysiga. Glad

/Matilda

Calico
0

Lite suddig men bilden var så söt att jag var tvungen att visa den.

/Matilda

Calico
0

Lukas myser

/Matilda

Calico
0

Kasper

/Matilda

Calico
0

Han har blivit så gosig

/Matilda

Calico
0

Jag är så stolt över Kasper som har gjort helt otroliga framsteg sen han kom hit. I början fick jag inte vara i närheten av honom och nu klättrar han på mig så fort jag komemr nära. Han är så gosig att hela han vibrerar när man kelar med honom. Stella kommer nu självmant fram och nosar på mig men det är en bit kvar. Hon är så nyfiken när jag myser med killarna och jag önskar att hon bara vågade låta mig klappa henne.

Det står ganska stilla när det gäller att hitta nya hem till dem men jag fortsätter försöka. Jag går hela tiden och önskar att någon ska höra av sig så att stödisarna får flytta till nya kärleksfulla hem. De skulle behöva mer uppmärksamhet än vad jag har tid att ge dem. Jag ska fixa lite nya annonser att sätta upp, kanske det händer något då. Håll tummarna för kattfamiljen!

/Matilda

Debattia
0

Vilka härliga bilder på godingarna.Skönt höra det går bra med dem och att dom blivit så sociala.Har du varit i kontakt med KKS?och var finns insamlingen??

Tyvärr springer en kattunge kvar ensam på kolonin fortfarande…Hoppas katterna kan göra något för den ….

Debattia

Calico
0

#126 Insamlingen finns här på hittekatter och på KKS hemsida. Hos KKS heter den Eskilstuna-katterna har jag för mig. Nu är det ett par dagar sedan jag sist pratade med Birgitta, har varit förkyld och hes i en vecka så det har varit lite svårt att prata i telefon. Men jag ska skicka iväg ett mejl med nya bilder till henne nu ikväll.

Stackars liten som är kvar där. Hoppas att någon kan hjälpa kattungen.

/Matilda

Calico
0

Idag är jag väldigt trött och lättretlig. Hade svårt att somna igår eftersom småkillarna levde rövare och lät som 10 katter. Sen blev jag väckt tidigt imorse av en upprörd Zimba. Så det var bara att kliva upp och ta reda på varför han var upprörd. Det visade sig att lilla fröken Stella lyckats rymma och satt på fel sida av gallret. Nu är hon inne igen men Zimba är fortfarande tjurig. Det värsta är att han smittar av sig på Nora som av någon anledning har varit smågrinig i ett par dagar. Tänk att det ska vara så svårt att göra katterna nöjda. Småkillarna piper efter uppmärksamhet hela tiden och jag har dåligt samvete över att jag inte kan sitta hos dem så mycket som jag skulle vilja. Dem är ju så otroligt gosiga.

Det går fortfarande trögt med att leta efter nya hem. Händer faktiskt ingenting just nu. För några dagar sedan hade jag en intressent på Lukas men så hittade dem en annan katt. Det är så frustrerande! Men vi fortsätter att hålla tummar och tassar för nya hem.

/Matilda

Calico
0

Jag har fortfarande inte fått tag i Birgitta, så jag har ingen aning om hur mycket pengar som har kommit in till katterna. Hoppas verkligen att de snart kan få åka till veterinären. Sökandet efter hem går fortfarande segt, det händer ingenting. De senaste dagarna har det varit väldigt stökigt och igår var det kaos hemma. Kasper och Stella är trötta på att bo i badrummet (förstår dem) och rymmer hela tiden. Igår fick jag stänga dörren för att få lite lugn. Zimba kunde inte slappna av och Nora fräste så fort hon såg att småkatterna var på "fel" sida av gallret.

Stödisarna fick in elementbädden till sig för ett par dagar sen och den blev väldigt populär. Stella älskar att ligga där och sova.

/Matilda

Calico
0

Kasper smälter in bra i det vita

/Matilda

Calico
0

Lukas och Stella myser

/Matilda

Calico
0

Här kommer lite bilder på Kasper. Goskillen älskar att ligga i knäet och gosa, men det var inte så lätt att få bilder på det. :)

/Matilda

Calico
0

Jag blir alldeles varm i hjärtat. För bara 3 månader sen fick jag inte ens vara nära honom och nu är han världens gosigaste.

/Matilda

Hawknestgrove
0

ja du, det är nästan låst läge för allt vad kattungar heter….Vi har jättetrögt att hitta bra hem för våra…..

tervmatte
0

Hur tänker KKS när de inte kastrerar sina katter?

När som  helst blir pojkarna könsmogna och då sätter de väl på mamman så det blir nya bebbar…

Och hur kan man lämna könsmogna katter till nya hem okastrerade????

Det känns som ett meningslöst arbete för mig

tuska
0

konstigt att inte detta ärende skötts bättreFörvånad

Calico
0

#135 Jag har ingen aning om hur KKS tänker. Jag vill få alla katterna kastrerade så fort som möjligt och oroar mig för att pojkarna ska bli könsmogna då jag inte har möjlighet att dela på katterna. Det är tillräckligt mycket problem redan nu mellan mina katter och stödisarna. Men som det ser ut just nu är jag helt låst, kan inte göra något mer än det jag redan gör. Det jag har fått höra från KKS är att dem vill vänta med att kastrera kattungarna tills dem är 6 mån, vilket jag inte håller med om. Jag vill ha det gjort så fort som möjligt, både för katternas och min skull.

Jag är väldigt förtjust i stödisarna men hela den här situationen känns faktiskt väldigt jobbig just nu.

/Matilda

tuska
0

mammakatt julia  behöver sin kastrering innan hon på nytt kommer i löp.  Id märkning (chip) brukar ingå i kastreringspriset. Har du inga P-piller att ge henne i väntan på kastration ?

Har du ingen tid för att ringa runt och fråga vad veterinärerna i ditt närområde tar för pris. Tydligen får du ingen hjälp från KKS med detta.

ChanelBM
0

Nästa gång jag går till veterinären skall jag be om ett recept för p-piller så jag kan handla ut o skicka till folk som hamnat i din situation. Nödlösning men om det förhindrar fler bebisar o stridigheter hemma så…

Skall till vetten först om några veckor o det kanske är för sent för dig. Men finns behovet hos dig kvar då så skickar jag gärna!

Calico
0

#138 Jag har inga p-piller hemma. Hon har nyligen löpt, skriker halva nätterna så jag blir galen på henne. Jag studerar till lärare och den här terminen är väldigt intensiv har vi fått veta. När jag är i skolan kan jag inte ringa och när jag är hemma glömmer jag bort det eller så är det försent att ringa. Jag har för mycket att göra och för lite tid helt enkelt. Skolan tar så mycket energi från mig att jag redan nu känner mig helt sönderstressad. När jag kommer hem finns det inte mycket ork till annat. Och ja, som det ser ut just nu så gör jag i princip allt själv. Så jag försöker att göra så mycket jag kan.

/Matilda

ChanelBM
0

Iofs så borde jag boka tid hos min vet så då kan jag ju fråga honom om han kan fixa ett sånt åt mig innan det bokade besöket.

[chouwa]
0

Det är sådant här som gör att föreningarna förlorar sina stödhem..suck.

tuska
0

P-Piller löser inte hela problemet.

Kontakten med KKS behöver bli bättre, får du ingen tid eller kommer ihåg att ringa den ansvarige och ta ett längre samtal med henne ?

Problemet med katter kommer bara att växa.

Vart hadde du honan när hon löpte ? vid nästa löp period kan du nog inte ha henne tillsammans med ungarna.

Bor katterna nu på en litet toa utrymme ? 

Du hadde en syster, har hon bättre tid så hon kan hjälpa dej med de telefonsamtal som behöver göras.

Tycker faktiskt lite synd om dej och katterna.

Calico
0

#139 Missade helt ditt inlägg. P-piller skulle ju kunna fungera som en nödlösning tills hon kan kastreras. Skulle verkligen vara jättesnällt av dig.

#143 Jag har som sagt sällan tid att prata i telefon och därför har vi mest haft mejlkontakt. Nu tror jag dessutom att min mobil håller på att dö då den mitt i samtal stängs av utan anledning. Än så länge har jag inte velat be min syster om hjälp då hon har haft det lite jobbigt. Eftersom mina katter inte går ihop med stödisarna så har jag som sagt ingen annanstans att göra av Julia medan hon löper. Det är ju också därför katterna bor i mitt badrum som är ganska stort även om det är långt ifrån tillräckligt. Pga problemen mellan katterna så har jag ju frågat runt efter nytt stödhem. Hela situationen är jobbig för både stödisarna, mina egna katter och även för mig. Men varken permanent hem eller stödhem har dykt upp.

/Matilda

Josefa
0

Såg att din annons på Blocket var insatt i mitten av augusti. Om annonser på Blocker ska ha en chans att funka så måste de förnyas åtminstone varannan vecka så de ligger någorlunda högt upp i raddan av annonser.

martdat
0

#145 o järna läggas in typ söndag förmiddag har jag märlt, när folk har tid att slösurfa,,,

mycket trisst att du inte får bättre hjälp ts,. skulle inte birgitta smälla upp bodar på tomten i nov elr nått sånt? stod nått på hemsidan kks om det? kan katterna få plats i hennes katthem då?

Calico
0

#145 Ja, den skulle behöva förnyas. Anledningen till att jag inte gjort det är att jag hoppades få tillbaka de pengar jag ligger ute med innan jag lade ut mer. Men jag ska ta och lägga ut en ny annons i helgen iallafall.

#146 Det har jag inte hört något om tidigare.

/Matilda

Hawknestgrove
0

har du fått ppiller? annars kan du få en karta av mig…. pma mig så ser jag det på söndag och skickar på måndag….

martdat
0

#147 så här står det på kks hemsida under katthemmen, hökamåla katthotell

citat,Hökamåla Katthotell kommer att öppnas igen hösten-10. Bygglov har beviljats och två bodar à 15 kvm kommer att uppföras med tillhörande uterastgårdar. Dessutom finns en karantänsbyggnad.slut citat

jag har i allfall fattat det som att det fortfarande kommer att vara hemma hoss Birgitta,

Lena
0

Underbart att höra att det går framåt med kattungarna. Ohh Kasper jag är så glad i den kissen. Han är så speciell. Men alla är ju underbara.

Tycker som dig att hade varit bra om de blev kastrerade så snart som möjligt.

Funderar på om vi ska köra en insamling via Huskattens Konto istället. Det känns ju som att det brådskar lite här. Eller vad tycker ni?

Calico
0

#148 Jag har inte fått några p-piller. Men det kommer ju in en ganska stor slant till katterna och imorgon ska jag försöka ta mig tid att ringa runt till olika veterinärer så om jag har tur kanske Julia kan kastreras redan den här veckan eller nästa. Jag ska försöka ta reda på hur mycket pengar som har kommit in till katterna på KKS konto. Jag hoppas att det räcker till att kastrera henne.

#149 Jasså, jag har som sagt inte hört något om det. Ska fråga Birgitta om det nästa gång jag pratar med henne.

#150 Ja, han är så fin och han har blivit väldigt go. Ska alltid ligga i knäet och pussas. :) Håller med dig om att det känns lite brådskande. Kattungarna blir nog snart könsmogna.

/Matilda

martdat
0

#151 tycker jag, det bässta är ju självklart om de kan få egna hem, men du har väll dem fortfarande allihopa i ett enda rum ? och det är ju inte någon bra lösning  i längden,

sen är jag av den personliga uppfattningen att det borde vara lättare att få ut katter från katthem, för om folk som bor i regionen vill ha en katt , då hemlös, så åker de till katthemmet,, de sitter inte o föröker gissa vart stödhemmen ligger,

hoppas det har kommit in en bar slant via kks nu med så att det händer lite,

Hawknestgrove
0

calico, jag måste ha ditt namn och adress, så skickar jag ppiller en kartya i morgon!!!! Jag har här hemma till såna här saker

Calico
0

Nu får Julia p-piller som en tillfällig lösning tills hon kan kastreras. Stella är inte lika avvaktande mot mig nu så kanske hon också blir gosig snart. Står som vanligt helt stilla med nya hem. Jag ska försöka lägga ut en ny annons på blocket i helgen, kanske det händer något då. Det har kommit in en del pengar till katterna både på KKS-konto och på mitt privata konto. Jag väntar på svar från KKS ang hur mycket pengar som kommit in där.

/Matilda

Hawknestgrove
0

ja nu fick du ju slanten från Puma. hur långt räcker den ang kastrering? har du bra kontakter? Det som är överskjutande borde väl KKS kunna ställa upp med tämligen omgående. så att hon blir färdig….

martdat
0

ska ju finnas penagr på kks med, alexej har ju satt in,vore bar om birgitta kunde räkna ut allt så man ts kan planera in en tid,

persikahallon
0

jag tycker det är märkligt att inte kks tänker igenom hur dom kan tycka att det är etiskt riktigt att deras stödhem ska behöva ha tre nyfikna, energiska, äventyrslystna kattungar instängda i ett badrum under en lång tid. ingen skugga på dig TS, du gör det bästa du kan av en pressad situation, det förstår jag. men kattungarna visar ju att de tröttnat på livet i badrummet. kks borde hjälpa dig att hitta nya hem, inte motarbeta genom att inte ordna med kastrering.

de tog ju in katterna från början, gör de inte upp nån typ av budget för att vara säkra på att de kan betala åtminstone de mest basala saker som kastrering och vaccinering av de individer de tar sig an? hemlöshet är ingen bra situation för en katt, men det är inte tristess instängd på en liten yta heller, även om de får mat och vatten. det är en fråga om livskvalité. att bara ta in och "förvara" katt efter katt tycker inte jag känns rätt, man måste ju även tillgodose individernas mentala behov. vilken jobbig sits för dig TS.

Hawknestgrove
0

#157 kunde inte säga det bättre själv……

Calico
0

#155 Jag tror att det billigaste jag hittade var ca 1000 kr för kastrering och vaccination av Julia. Har det uppskrivet här någonstans. Birgitta skulle som sagt kolla upp hur mycket som kommit in till katterna, men jag vet inte om hon har glömt det för det är ett par dagar sen nu.

#157 Håller helt med dig. Varken jag eller katterna mår bra av den här situationen. Redan när jag insåg att det inte gick att ha stödisarna ihop med mina katter så sa jag till KKS att det skulle vara bättre för dem att komma till ett nytt stödhem där de har mer yta att röra sig på. Men KKS verkar tycka att det är bättre om katterna flyttar så lite som möjligt och stannar här tills de får permanenta hem. Jag håller inte alls med. Jag har så dåligt samvete över att dem inte kan vara med. Känner också att KKS kanske har lagt över lite för mycket ansvar på mig. Vad jag vet så är det bara jag som aktivt letar efter nya hem till katterna, försöker få dem kastrerade, vaccinerade osv. Håller med om att de borde ha en budget eller något så de vet att de har råd att ge katterna det som behövs. Jag ligger fortfarande ute med pengar för katternas avmaskning.

/Matilda

UlrikaD
0

Hur man än vänder och vrider på saken så är katterna otroligt fina iallafall. Ser väldigt harmoniska och välmående ut!Kyss

persikahallon
0

nu när katterna är mer tama skulle de kanske inte ta så illa vid sig av en extra mellanlandning? det kan knappast vara bra för deras utveckling att sitta där instängda heller. och varken du eller din egen katt mår bra. förstår också att kks å sin sida har svårt med att htta stödhem, men vilket dilemma. usch.

fick Elvira några bebisar förresten? förlåt om jag missat det i tråden.

Calico
0

#160 Det är dem. Bara lilla Stella som inte har accepterat mig helt än. Men det kommer nog.

#161 Jag förstår också att det är svårt med nya stödhem men det har gått över två månader sen jag sa till KKS att stödisarna inte fungerade ihop med mina katter. Men KKS gör ingenting för att hitta nytt stödhem till katterna eftersom dem anser att de kan stanna här tills det dyker upp permanenta hem.

Du har inte missat det, jag har valt att inte skriva om Elvira inne på iFokus eftersom jag tyckt att det varit lite spänd stämning på sista tiden. Tyvärr så visade det sig att Elvira var dräktig och hon hade gått för långt för att veterinären skulle vilja kastrera henne och abortera fostren. Hon fick 7 st kattungar, varav 5 redan har flyttat till nya hem. Vid flytten var dem 13 veckor, vaccinerade och chippade samt att de kommer att kastreras när de har blivit tillräckligt stora. Elvira ska kastreras nu på fredag, eftersom småttingarna kostade en del så fick hon vänta med kastreringen tills jag fick in studiemedlet.

/Matilda

persikahallon
0

men vad roligt att det gått så smidigt åtminstone med henne! skönt att inte ha alla de ungarna kvar också. himla tråkigt att dina katter inte kan acceptera även Julias familj, men så är det ibland och det är svårt att veta varför om man inte är katt själv…

du kanske kan skriva ihop något fint och ta lite nya mysbilder på katterna nu när de blivit tamare och be kks att de åtminstone uppdaterar dina katter på hemsidan? nu så står det överst om i vilken ordning de fångades in och vem som körde vilken sträcka. om man som intressent ska välja katt sådär på en hemsida och kollar igenom hundratals katter så tror jag att det är bättre om det står något fint om kattens personlighet i början, och så kan man ta bakgrunden sen.

det vore väldigt bra om det stod att de kommer att vaccineras, märkas (och förhoppningsvis kastreras? säljer kks okastrerade katter över 6 mån? det är dom ju snart) innan de flyttar till ett nytt hem. nu konkurrerar de ju med katter som har fått dom åtgärderna gjorda. plus att det står att de är "i princip helt friska i början av augusti". är dom friska så se till att det framgår. katter som är ovaccinerade, okastrerade, icke märkta och kanske inte ens friska är nog inte de som får nya hem först via kks hemsida. det tror inte jag iaf, men det är bara mina spekulationer. tycker julia fortfarande att det är läskigt att bli klappad? om inte så skriv det också.

Hawknestgrove
0

Då finner jag ännu större anledning till att putta upp för att det kommer in slantar till dig  och kissarna……

Hawknestgrove
0

DVS släng in en liten peng på Julia och hennes ungar……..

Calico
0

#163 Ja det var väldigt skönt. Speciellt som mina katter accepterade Elvira på en gång. Önskar att det gått lika smidigt med stödisarna. Men jag antar att det är som med oss människor, vissa fungerar man helt enkelt inte ihop med. Jag har faktiskt varit lite irriterad på att de inte uppdaterat om mina stödisar eftersom jag med jämna mellanrum skickar nya bilder och skriver om katternas framsteg. Tack för tipsen! Ska nog skicka iväg ett mejl till KKS med lite nya bilder och skriva att jag vill att de uppdaterar. Julia är lika gosig som pojkarna nu. Hon brukar till och med busa med mig. Det är bara Stella som är osäker fortfarande. Mina kusiner var här i helgen och ni skulle sett vad Julia och pojkarna gjorde sig till och njöt av uppmärksamheten. Tyvärr fick jag inga bilder på det men de var riktigt söta. Skrattande

#165 Precis, Julia och hennes små sötnosar vill mer än gärna få lite bidrag till kastrering och vaccination.

/Matilda

Lena
0

#163 Kloka tankar ang uppdatering av annonsen på KKS.  :)

#165 Ja det vora bra om katterna kunde bli kastrerade. Det skulle helt klart underlätta betydligt!

Karamelli
0

Åh, Kasper är så himla fin!! Jag föll handlöst för honom!! :) Så himla vacker! Tråkigt att jag inte har några pengar över denna månad.. annars hade jag tagit honom direkt o fixat vacc o kastrering själv. :)
Men tyvärr är det lite ont om cash just nu :(

martdat
0

#168 du kan ju alltid träffa honom och se om det känns rätt för övrigt.Glad det är ju inte så långt till nässta månadsskiffte, då har ni även tid att ordna med papprena,

Karamelli
0

#169 Så sant! :)
Ja ska tänka på saken. Ska snart iväg och jobba nu. :-/

Calico
0

#168 Du får gärna komma hit och titta på honom om du vill. :)

Jag har pratat med KKS och de ska uppdatera katternas info på hemsidan. Jag har även fått en intressent som ska komma hit och hälsa på. Så nu börjar det hända lite saker.

/Matilda

Hawknestgrove
0

och Huskattens  hjälpkonto är till för dessa…. Likväl som KKStraderaauktioner….

anebit
0

Skrattande  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

putt för Julia och hennes ungar!!!!!

Calico
0

Som det ser ut nu så kommer en av katterna att flytta till permanent hem snart. Skrattande

/Matilda

anebit
0

Underbart!  GRATTIS!    Glad  Kyss   Tungan ute

martdat
0

Härligt? vem flyttar?

Lena
0

#175 Hur går det för min favvokisse Kasper? Tänker på honom hela tiden men vi kan inte adoptera honom då vi har fullt hus här hemma.

Underbart att en av kissarna fått hem!

Calico
0

Jag såg nu att även om KKS tydligen inte har haft tid att uppdatera text och bilder för mina katter så har de uppdaterat med att en är tingad. Det är Lukas som ska flytta till nytt hem. Dem andra står det lite stilla för men kanske det släpper snart. Då KKS inte verkar ha så mycket tid så ska jag skriva ihop en ny annons och lägga ut på blocket nu i helgen. Jag hoppas att det ger något.

#175 Det går så bra för honom, bortsett från att han inte har fått nytt hem. Han och Lukas verkar tävla om vem som kan vara gosigast. Kasper är en riktig knäkatt som kryper upp i knäet så fort han får en chans. Synd att du redan har så många katter Lena. Kasper är en sån fin kille. Glad

/Matilda

Lena
0

#179 Ja ibland så blir man fäst vid vissa katter. Vet inte vad det är. Men det kan nog vara att han påminner om våran vita Linus. Härligt att han utvecklat sig så bra. Det kan inte vara svårt att hitta bra hem till honom nu när han är så gosig.

Bra om du skriver nya annonser. :)

Alexej
0

Tycker du gör ett underbart arbete!

Visst är det jobbigt när katthemmet inte uppdaterar eller svarar men du tar det ju ändå bra:)

Hoppas allt löser sig nu!

anebit
0

KyssTungan ute

Gullimat
0

Du gör och har gjort ett jättearbete trots motgångar.

Så underbart att det börjar röra på sig för mina passagerareFlört. Lycka till söte LukasKyss och puss på dom andra ocksåKyss

Debattia
0

Har tyvärr  varken tid eller ork att följa trådarna så ofta här inne för tillfället.Det är därför jag inte skriver så ofta i den här tråden men det låter jättebra för kissarna att det börjar röra på sig. Hoppas du sätter in lite nya kort på de små godingarna snart.Dom måste väl vara stora nu de små liven. Vem av dem är det som ska flytta till ett permanent hem.

Vet inte om det kan hjälpa men berättar här om ett alternativ jag gjort mellan katter som inte gick att ha tills. En hankatt var jättedum på en annan hankatt ute på gården och jagade iväg den och skulle slåss. Jag tog in den jagade hankatten och hade den i en utställningsbur i rummet tillsammans med de andra katterna.Hade även ett krypin i buren så han kunde gömma sig. Efter en vecka när dom luktat på varandra ett antal ggr.Ätit bredvid varandra i och utanför buren kunde jag släppa ut hanen och sen har dom varit kompisar.Hoppas bara det håller i sig.

Debattia

Hawknestgrove
0

OCh en liten slant till är på g den 15:e från Traderas auktioner….

anebit
0

Han är min, han är min, han är min!  Kyss

Calico
0

Tack för alla fina ord. Jag gör så gott jag kan för mina stödisar. Ni här inne på hittekatter har varit till stor hjälp! Så både jag och katterna tackars för det. Nu har KKS uppdaterat om katterna både med text och bilder. Jag har skrivit en ny annons men har inte hunnit lägga ut den på blocket än.

Det kommer snart nya bilder på katterna. Jag ska bara orka lägga över alla bilder till datorn först. Glad

/Matilda

anebit
0

Calcio, Lucas ligger bakom soffan och vill inte komma fram än. Men han får ta den tid han behöver.

Calico
0

#188 Läskigt med ett nytt ställe. Kasper och Stella tyckte det var jättekonstigt när Lukas försvann. Stella letade lite efter honom innan hon upptäckte en av leksakerna dem fick av dig. Den var tydligen väldigt rolig att leka med. Lukas kommer nog fram snart. Så kelig som han är klarar han sig nog inte länge utan att gosa. Tungan ute Det känns faktiskt lite konstigt hemma utan honom.

Om någon har missat det så flyttade Lukas till permanent hem idag! Skrattande

/Matilda

vilda-hilda
0

Men vad härligt.

Då kunde nästan lillkillen gå hem till sitt nya hem ?

Säg åt honom att det är mycket bättre att ligga i soffan än under den. Kan ju vara lite jobbigt att kravla under där när man skall gosa.

En härlig tid väntar - att bara få njuta av en ny kissunge är ju guld värt.

Nalle

martdat
0

grattis Lukas till en egen matte!

Calico
0

Kasper tycker det är jättetråkigt när brorsan har flyttat. Tydligen är Stella inte lika rolig att leka med. Men hon har tuffat till sig mycket den här veckan. Även om hon inte vill gosa så är hon mycket mer social nu. Idag fick jag nästan en puss på näsan av henne. Skrattande

/Matilda

Calico
0

De här bilderna är fotade förra helgen innan Lucas flyttade.

Först ut Lucas som har flyttat till eget hem.

/Matilda

Calico
0

Stella som försiktigt nosar på min hand

/Matilda

Calico
0

Kasper

/Matilda

Calico
0

Och sist ut Julia

/Matilda

Calico
0

Jag försöker fortfarande att hitta permanenta hem till katterna men om det finns någon som kan tänka sig att ställa upp som nytt stödhem åt dem så tas den hjälpen tacksamt emot. Nu har även Julia tröttnat på att bo i badrummet. Stella och Kasper drar runt som galningar och ibland känns det som om de är på väg att riva hela rummet. Dessutom håller Kasper på att klättra på gallret halva nätterna och håller mig vaken. Jag har försökt lägga ut en ny annons på blocket men det fungerade inte så jag får väll testa igen om någon dag och hoppas att det fungerar då.

/Matilda

anebit
0

Jättefina bilder på sötnosarna.   Kyss 
Kul att du kan röra Stella!   Tungan ute

Bild på Lukas på hans 5:e dag hos oss.  Kyss

Hawknestgrove
0

putt!!!!!!! Finns en slant som är öronmärkt till dina kissar i alla fall av KKS traderagrejer… Så länge du inte har fått ordentligt stöd så ska du ha hela den slanten!

Tizzla
0

Skönt att det finns en del pengar iaf…förstår inte vad som är så svårt för KKS…

Hawknestgrove
0

vill bara tala om, att Puma har fått till sig nedanstående belopp till sig, att sända vidare nettot av till Calico och Julia…

Omgående pumasespa…  traderanet 542,83

Calico
0

#201 Tack! Vad glad jag blir. Skrattande Ni är så snälla!

Jag vet ju fortfarande inte hur mycket som finns på KKS konto men jag tror bara att det saknas ca 300 för att kunna kastrera Julia. Måste dubbelkolla men jag har för mig att kastreringen skulle gå på runt en tusenlapp. Fast kanske borde jag prioritera att kasterera Kasper? Han och Stella borde ju snart bli könsmogna och det kanske är bäst att ta honom först eftersom han är enda killen. Ska försöka få tag på KKS och se till att de kollar upp hur mycket som finns till mina katter. Jag är så trött på att inget händer!

/Matilda

Hawknestgrove
0

och du har inte hört något om  nya stödhem åt dem? För du har väl önskat det också? Ja, du fick ju en slant förra månaden, så nu kanske det räcker att kastrera Julia i allafall?Och ännu har inget kommit från KKS???? Märkligt….

Calico
0

#203 Nej jag har inte hört något mer. Jag har frågat flera gånger hur mycket pengar som finns till katterna och får bara till svar att de ska kolla upp det när de har tid. Jag har också sagt att jag vill att katterna flyttar till nytt stödhem då varken dem eller mina katter mår bra av den här situationen men de säger bara att dem ska återkomma om det. Jag orkar inte mer. Det här gått mer än 4 månader sen stödisarna kom hit och det har inte varit annat än problem, speciellt mellan dem och mina katter. Känns så tråkigt, det är ju katterna som blir lidande. Nu kan jag iallafall få en av katterna kastrerad och det känns väldigt bra.

/Matilda

Hawknestgrove
0

Skrikandes skriv upp det i snön, med andra ord

martdat
0

tycker verkligen synd om dig, så här ska det inte vara,, fick du adoptionspengarna för lukas föresten elr ahr de betalats till kks? för egentligen ska du ha penagrna till att vacinera de andra med tycker jag,

prodigy
0

Var hittar jag info om kontonr till insamlingen för vacc och kastrering?

Hawknestgrove
0

#207, du kan antingen använda dig av huskattens Konto som finns under godkända insamlingar här

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8f55abe5-c9a7-4e3b-88db-58de9e9c9fe9&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup, eller så går mina traderaauktioner som är KKSmärkta, helt till dessa kissar än så länge…..

prodigy
0

#208 Tack! Går det att "öronmärka" pengarna till tex en kastrering?

Hawknestgrove
0

lilla huskattens konto går just nu till förmån för calicos kissar, så de blir kastrerade och idmärkta. vi har i skrivande stund 305 kr på det lilla kontot

prodigy
0

Ja, nu såg jag att det går till julia och hennes ungar! Då kommer en liten slant till om några dagar!

Hawknestgrove
0

jättesnällt och så fort det blir något gjort så tömmer jag det kontot till förmån för Calico just nu.

anebit
0

#206   Jag fick sätta in adoptionspengar till KKS.

Jag ska beställa kastration till Lucas i morgon för hans kulor börjar bli oroande stora.  Förvånad  Glad

Samma gäller väl för Kasper?

Hawknestgrove
0

anebit pmar dig…..

Gullimat
0

Man får vara rädd om sina stödhem, så dom vill ställa upp fler gånger.

miasofia
0

#215 Jut det, men tyvärr så är KKS inte rädda om sina tydligen.

Calico
0

Nu gör KKS iallafall mer för att få ut katterna i nya hem. Självklart vill vi helst att de får permanenta hem, men skulle det finnas någon i närheten som kan ställa upp som stödhem så får de gärna höra av sig till mig. För som sagt så känner jag att varken jag eller katterna orkar med det här längre. Det här är jobbigt för alla och jag mår ganska dåligt av hela den här situationen. En liten ljusglimt är att se att Lucas börjar trivas i sitt nya hem. Det värmer verkligen.

Nu har Zimba börjat med en ny sak, han stänger dörren till stödisarna så att de inte ser ut genom kompostgallret. Han har alltid varit duktig på att öppna och stänga dörrar och nu går han alltså och stänger igen dörren helt till dem. Jag blir så trött på min lilla älskling, han samarbetar inte alls med mig just nu.

/Matilda

Calico
0

#206 Tack. Som Anebit skrev så betalades dem pengarna in direkt till KKS.

#211 Tack så mycket!

Jag vet som sagt inte om jag ska prioritera att kastrera Julia eller Kasper men förhoppningsvis så blir iallafall någon av dem kastrerad snart. Jag måste bara försöka få en tid som passar och någon som kan skjutsa mig. Nu har jag två extremt stressiga veckor framför mig men jag ska försöka hinna med stödisarna.

/Matilda

persikahallon
0

ny tråd kanske…? Flört

vilda-hilda
0

Calico.

Jag förstår att du blir irriterad både på dina stödisar och dina egna och hela situationen.

Har du haft annat än bekymmer med denna placering?

P.made dig redan då vi skulle till Eskilstuna på marknad ang transport att vi kunde ta med kissarna upp,

Det enda du kan göra är att sätta ner foten och ge din Kontaktman på pälsen med kraft.

Det är för djävligt att göra så här mot ett stödhem. Blir så arg så jag skakar.

Skäms  Birgitta KKs

Nalle

(B vet mycket väl vem jag är . Skramlar deras bössa) och har varit i disskussion  med henne tidigare om annat. Vilket vi inte behöver ta upp här.

Välj ett katthem närmre dig när du vill hjälpa till nästa gång.

vilda-hilda
0

Har mejlat B också om vad jag tycker om detta.

Men hinner hon inte svara dig så hinner hon nog inte svara mig heller.

Men vi stöter ihop ibland på stan eller nån marknad.

Nalle

IceJossan
0

Vilken läckerbit Kasper är! Alla är så söta, men Kasper är så speciell i teckningen! Det är väldigt ovanligt med rödmaskade huskatter!

Såg att du frågat om hans färg, och det är just rödmaskad han är. Läckert, som sagt!

Alexej
0

#222 Bra att vi lär oss lite färger:) jag hade säkert utannonserad honom som vit med röd/brun huvud och svans…Det höjer ju också huskatters status att nämna de med rätt färgbeteckning.

Vilket mail har Birgitta?

Calico
0

Jag pratade faktiskt med Birgitta igår om katterna. KKS ska lägga ut en annons på blocket då internet krånglar för mig just nu. Jag uppdaterade henne lite om Lucas och så skulle de kolla upp hur mycket pengar som kommit in till katterna.

#219 Ja, det börjar nog bli dags för en ny tråd. Den här har blivit ganska lång.

#220 Känns som det har varit problem hela tiden med sjukdomar, bråk mellan katterna osv.

#222 Tack! Jag har så länge undrat om han verkligen är rödmaskad. Då vet jag det nu. Skrattande

#223 KKS och jag har kallat honom vit med lite rött än så länge. Men nu får vi väll börja kalla honom rödmaskad. Glad

/Matilda

vilda-hilda
0

har Pm.at dig Birgittas kontaktuppgifter. Dom finns också under Birgitta C. s katter på KKS.nu

Har fått svar på mejl från Birgitta och hon har lovat att kolla upp detta med pengar till calico så det hoppas vi att hon gör idag då.

Nalle

Hawknestgrove
0

herregud kolla upp och kolla upp…. Dåliga undanflykter……Och det är klart att de ska fixa annosn på Blocket åt dig, för det ska inte du göra. det kostar ju en del och man bör uppdatera åtminstone varannan vecka och ha bra bilder, nu vet jag inte om Puma har sänt iväg slanten ännu, men det är ju en bit på väg det med och det är KKSpengar…..

Hawknestgrove
0

oj!!!!!! kollade lilla huskattens konto!!!!

Du kan betälla kastreringstid åt vilken katt du vill!!!!

För kolla!!!!

Tillgängligt belopp 855,00

Calico
0

#227 Oj! Jag blir alldeles varm inombords. Skrattande Jag ska kolla prisuppgifter igen imorgon och försöka passa ihop lite tider så att jag kan boka tid till katterna. Jag fick höra från Birgitta idag att jag kan boka tid till kastrering och vaccination av katterna så vem vet, jag kanske kan få alla tre fixade på en gång. Det skulle vara underbart! Och även om alla tre inte blir kastrerade på en gång så lät det iallafall som om alla kan vaccineras. Och det är alltid något.

Så får jag ordning på det här så är det bara nya hem kvar att fixa. Både permanent och nytt stödhem uppskattas. :)

/Matilda

Calico
0

Ibland är min katt alltför söt. Jag ställde en pall för dörren till stödisarna så att Zimba inte går och stänger den hela tiden. Jättebra tyckte jag, nu Men min lilla kille är så fiffig så han lyckades på något sätt flytta pallen och stänga dörren ändå. Man kan inte säga annat än att han är en väldigt envis katt. Glad Kasper tyckte dock inte att det var roligt. Han blev väldigt glad när jag öppnade dörren igen.

/Matilda

Hawknestgrove
0

ja har Puma sänt dig ännu?

Calico
0

#230 Jag vet inte. Har inte pratat något med Puma och inte heller kollat på kontot.

Passar på att påminna om att katterna behöver nya hem, om någon har plats hemma. :)

/Matilda

anebit
0

Nästa torsdag 08.50  åker Lucas kulor bort. Kyss Skrattande

+ vaccination, id-märkning och kloklippning medan han är sövd.

Försäkrad sedan första dagen hos oss.  Skrattande

Hoppas att mamma Julia och syskonen snart blir kastrerade.

vilda-hilda
0

Precis så man gör med sina missar Anebit.

Vår källarkatt kunde tyvärr inte bli kastrerad idag då han hade någon infektion nånstans. Proverna visade så men vet visste inte vad det var.

10 dagars Pc sedan kastration, vaccination och chipmärkning.

Försäkring är självklart redan fixat och han fick klorna klippta och beröm för att han var en riktig gosekatt.

Synd bara att ingen saknar honom.

Nalle

Calico
0

Härligt att höra Anebit! Han ser ut att må så bra hos dig. Glad Jag hoppas som sagt att de här tre också kan få veterinärbesök snart. Nu när det kommit in pengar så gäller det att få ihop tiden.

/Matilda

Hawknestgrove
0

Ja, de förra slantarna plus det som kom in nu, minus det som Puma måste ha för sina utlägg, plus det som KKS har utlovat…och kniper det där, så har vi ju Huskattens lilla kassa.

Calico
0

På måndag ska jag ringa till veterinären och se om det finns en tid som passar, isåfall kommer Kasper att kastreras och vaccineras nästa vecka. Jag vill vänta med att boka tid till de andra tills jag vet hur mycket pengar som har kommit in på KKS's konto.

Finns det verkligen ingen som kan ställa upp som stödhem till katterna? Jag har tjatat lite på Birgitta om nytt stödhem eftersom ingenting händer. Zimba har börjat protestkissa igen och han har gått ner märkbart i vikt sen stödisarna flyttade in här. Han är inte sjuk, det har jag kollat upp hos vet. Han mår helt enkelt inte bra av den här situationen. Jag lider med honom och känner mig så maktlös. Jag förstår att det tar tid att hitta nya hem men eftersom det inte fungerar mellan katterna och dem bara mår sämre så känner jag att jag inte har tid att vänta längre.

/Matilda

martdat
0

har du frågat om det där med att hökamåla katthotell skulle öppna ijen nov?

Lena
0

#336 Föreslår att du startar en ny tråd om Julia och hennes ungar eftersom den här tråden nu börjar bli så lång. Vi kan sedan länka ihop den gamla med den nya.

Vad tror ni en annons på ett flygblad som vi kan sätta upp i vår omgivning? Om katterna är klastrerade innan de flyttar kommer chansen öka för att de blir sålda.

Den som har möjlighet kan bidra med en liten slant på Huskattens Konto där insamling pågår just nu. Verkar som dessa katter behöver mer hjälp än vad KKS kan erbjuda dem just nu.

Lena
0

Låser nu denna tråd och hänvisar till en ny tråd som där vi kan fortsätta att följa Julia och hennes ungar.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer