All denna idioti...
Herregud, jag läser precis en tråd på ett annat forum som riktar sig till familjer och deras liv *hint hint* där ett par som har flyttat isär låtit sin dräktiga katt bo ensam i deras gamla lägenhet och även föda ungarna själv!
Trådstartaren undrar om det är normalt att katten fött en unge och en "klump", ingen vet riktigt hur mamma katt mår eftersom hon befinner sig själv i den tomma lägenheten.
Fy, man känner sig ju så oerhört maktlös, hur kan man behandla sin familjemedlem så här?
Kan skicka länk till tråden i PM, det rör sig om ett öppet forum som man kan läsa i utan att vara medlem.
Risken är att jag blir otrevlig om jag får länken 
Ja, det är ruskigt svårt att inte gå i taket. Phu, hade jag något som helst hopp kvar för människan innan det här så försvann den sista gnuttan precis 
jag såg en annan tråd på samma forum, någon som känner någon som skaffar nya djur hela tiden och sen avlivar när de tröttnat. nu skulle två katter avlivas, och de vägrade att ens försöka söka nya hem istället. idioti var ordet.
Men herregud vad är det för trådar?

Men detta är då sanslöst..tänk om stackars mamma-katt blir dålig mitt i födsloarbetet, stackar, stackars lille missen..mammorna brukar jag ofta vilja ha sällskap o trygghet när ska föda…dessa människor borde inte ha djur.
Hoppas att hon fått svar som säger till var skåpet ska stå i forumet! :-(
#3 Den läste jag också, husdjursdelen på det forumet kan vara helt uppåt väggarna ibland…
Vad heter forumet?
Det heter familjeliv.
Kan du inte skriva till personen att hon ska ringa på måndag till Länsstyrelsen, hon kan vara anonym. Anmäler hon inte så är hon också korkad.
Hemmets journals alltså…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#10 Nja det har väl inget med Hemmets Journal att göra.
Ett helt vanligt diskussionsforum för familjefrågor. Men som sagt många olika ämnen dryftas. Allt från brudklänningar, morotspuré till hur man lägger in laminatgolv och föder upp kattungar…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
…hur man INTE föder upp kattungar menar du 

#12 Ja så sant
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Åh men gud! FL är väl det stället där allsköns idioter samlas. När jag vill känna mig smart och intelligent går jag in där och läser ;D
Det forumet har riktigt låg nivå vad gäller synen på framförallt katter. Brukar bli på riktigt dåligt humör när jag går in och läser där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#14 Samma här 
#15 Ja, tyvärr lever alla, och då menar jag faktiskt alla myter om katter kvar där. "Jaha, så du har flyttat till Ulan Bator och din katt har kommit bort? Oroa dig inte, den hittade hem till Flen där ni bodde förut. Katter hittar alltid hem!"
#16 Det förvånar mig att alla dessa gamla myter om katter lyckas leva kvar trots att vi lever på 2000 talet. Myter som har sin anknytning till det gamla bondesamhället. En samhällsstruktur som vi för länge sedan lämnat.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"