Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3416 ggr
martdat
0

kattkalendrar..

jag har ännu inite köpt någon i år,, ska jag köpa så vill jag ha en där hela a4 sidan e ett rutsystem,, inte små fjuttiga uppdelade ränder som tex familjekalendrar,

Finss det NÅGON förening som har en sådan? ,

kul med kattbilder javisst, emn jag behöver en kalende där jag kan läsa vad det står.

köpte från stocholms kattem förrförra året o var supernöjd, Tyvärr har alla jag sett bara bilder hur kalendern ser ut på framsidan och det är inte så relevant tycker jag  då jag använder den dagligen,

så ja , har någon föreningen en de kan visa vore jag tacksam,

förra äret råkade jag få en som var fin på utsidan men sen när jag öppnade så var det inte alls bra uppdelat, tar inte dn risken ijen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

gulliver
0

Jag föreslår KKS kattalmanacka. Kan skicka till dig. Kostar 100:- plus porto om du inte råkar ha vägarna förbi Ljungby dit sambon veckopendlar. Han säljer almanackor åt mig.

Tizzla
0

Gör en notering eftersom jag också vill veta hur de ser ut inuti…det är ju det som är det väsentliga för en kalender…gulliga katter har jag levandeFlört Fast jag har hellre ränder än rutor…tycker det får plats mer då utan att det blir kluddigt.

Brukar köpa brandmannakalendern (har ingen levande brandman att titta på här hemmaTungan ute) men de har gjort om den till rutor…såg i tidningen att närmaste brandstation ska göra en egen för att finansiera resan till brandmanna-VM…kanske kunde vara någotSkrattande fast det blir nog inte så mycket katter i den…

martdat
0

#1 var tyvärr den som var dumt uppdelad i familjeplanering,, sen fanns inte röda dagar med, midsommar texx,, häll på att bli riktigt galet där,,,,  Har du en bild att visa hur de ser ut i år?

[DjurArken]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bifogar april-månaden från Göteborgs Katthjälps kalender, den är i A4 format, sen finns det en bild ovanför månaden i A4 storlek, hela kalendern är alltså i A3 storlek när den hängs upp.

martdat
0

#4 tack, nu börgar det likna något, sådan indelning är dte som funkar i mitt huve:)

johnnys girl
0

Stockholms katthems kalender har samma layout som tidigare år.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

martdat
0

#6 Tack:)

gungan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte Kattluckans kalender och jag tycker den har bra utrymme i kalendern för att göra anteckningarGlad

Bilden är tagen med min mobil så kanske inte bästa bilden !

martdat
0

jättefin:)

Hawknestgrove
0

köpte också kattluckans kalender….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kajsa77
0

Jag tycker också att KKS kalender är bäst om man vill skriva lite i den och hålla koll. En annan sak som jag sett en del katthem verkar ha missat är att de inte har berättelsen om månadens katt på den sidan (utan först i almanackan) eller helt saknar berättelse. Förutom att man vill stödja katthem så vill man ju också läsa "månadens berättelse" om just den katten den månaden.

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

miasofia
0

Stockholms katthems kalender står det om katten i den aktuella månaden även Djurhjälpen har så också..

Så KKS är inte den enda som är bästFörvånad

Kajsa77
0

Nä jag brukar köpa flera kalendrar från olika katthem =) För nästa år har ja beställt från Djurhjälpen, KKS, Göteborgs Katthjälp och Uppsala katthem. Men vad jag gillar med KKS är att det finns om ja minns rätt minst 3 kolumner med rader.

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!