tid inne eft kastrering?
Jag skulle vilja ha åsikter om vad ni har för erfarenhet av hur länge man bör ha en honkatt inomhus efter kastrering. Det gäller kolonikatter som ska släppas tillbaka till kolonin. På TNR-kursen som jag läste online från usa säger dom 48h. Andra personer jag pratat med i sverige säger 7-10 dar.
Att ha dom inne i en vecka ställer givetvis till problem. Så ni som jobbar/har jobbat med kolonikatter, vad säger ni?
//EK
facebook "Livbojen för hemlösa katter!
"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars
TNR - alla katter har rätt att leva!
BARF - rått kött enda naturliga för din katt!
Honkatter kan släppas ut ganska snabbt beroende på vädret. Är det lerigt ute måste de hållas inne lite längre. På sommaren har jag släppt ut honor direkt efter när de hade vaknas upp ordentligt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Å det var glädjande nyheter! Vet du om det var buk eller flanksnitt (snitter sitter på sidan)?
//EK
facebook "Livbojen för hemlösa katter!
"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars
TNR - alla katter har rätt att leva!
BARF - rått kött enda naturliga för din katt!
Buk:) med självupplösande tråd.
[Här](Jag jobbar ihop med Eva Hellkvist och hemlösa katter. Som du kanske vet har Eva jobbat väldigt hårt sista tiden med att starta om katthemmet i Stenum. Nu väntar hon bara på sitt tillstånd för att komma igång på allvar. Varför jag skriver? Allting tog väldigt mycket på Evas krafter och därför har jag startat en insamling för en spahelg i Lundbrunn för Eva. Där hon kan koppla av och får lite massage osv. 2 dagar inclusive kostar ca 1700 kronor och det borde vi väl kunna samla ihop… Jag har ett konto som jag inte använder. Handelsbanken Clearingnummer: 6657 Konto: 798 497 912 Den 6 december ska vi ha julfest och jag hoppas att vi har fått ihop pengar tills dess och kan ge henne ett presentkort som tack för allt arbete som hon har lagt ner. Hoppas du vill vara med och sätter in lite pengar senast den 2 december…TACK!!! Och snälla, det ska vara en överraskning så berätta inget för Eva! Hälsningar Alexandra Gerhardt ) finns också en intressant artikel från Göteborgs katthjälpen
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
jag hade nog väntat i åtminstone 5 dagar inna jag släppp tu några flickor. Killar går ju bra dagen efter…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vid buksnitt kan det vara bra att se om tarmen kommer igång igen dvs om katten bajsar och kissar. Själva snitten brukar vara små och jag tror inte att det är någon större risk för infektioner.48 timmar tycker jag verkar helt ok sen får man väl se vad det är för väder.
Det var intressant med en onlinekurs i TNR,hur hittade du den?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.