jurhem kattarina
hej alla,,,ja fick ett mejl att ja skulle skriva ett nytt medlemskap här inne..så nu vet ni andra att detta är gustafsson38
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Jaha då är du kattarina nu då
Så passande!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja heter de i andra namn ..ja hoppas de inte ska strula nu
Myse missar
ja fattar inte va problemet är..min sambo är nu inte kvar.men på medlemssidan är han de..
Myse missar
han är kvar när ja söker här..ja logga in nu åh då kom de upp igen..att de inte funkar…har de vart så här innan
Myse missar
ja har fortfarande rummet ledigt..
Myse missar

Äsch han kan väl finnas kvar om han till äventyrs vill skriva någon gång. Nu vet vi att du har kattarina som nytt nick i allafall.
ja så länge de funkar..för ja har gjort som ni tipsa om..
Myse missar
ja har ännu platts för nån kisse..
Myse missar
men en telefonkontakt innan är önskevärt..
Myse missar

Hej Kattarina! Då vet vi vem du är:-)
har du fått hem de 2 från kolonin i Gåsebäck?
nej det har ja inte..tror inte det blir nått heller
Myse missar
nämen varför inte, hon skrev väl så på face att de var infångade och att de skulle till dig ganska snart….jag har för mig att jag läste det….
jo men personliga saker ska man inte ta här ju.ja har ett krav att få prata me den vederbörande som vill att jag hjälper med nån kisse..åh funkar inte de att man får bra kontakt..de är inte samma sak att ta de på facebook.ja vill prata på tel..kanske låter konstigt för er.men ja tycker de är bra att få en bra kontakt som möjligt
Myse missar

#14 Det tycker jag låter som ett bra krav.
Men vet Maarit om att du börjar tveka? Ni har väl haft telefonkontakt innan. Jag personligen tycker inte att det är riktigt just av dig att dra dig ur nu när katterna är inplockade och vidgjorda.
En del telefonkontakt får man nog räkna med i viktiga frågor, men du ska kanske inte förvänta dig att kontaktpersonen kan/orkar lägga några timmar om dagen på snack i telefon.
josefa vi har inte pratat nån gång på telefonen.ja har inte begärt många timmar i telefonen..sen fortfarande så ska man inte ta personliga saker här.har du sett att ja skrivit att ja INTE ska ta dessa katter..iså fall vill ja att du visar mig vart..så nån telefonkontakt har vi inte ´haft
Myse missar
Jag har heller inte skrivit att du sagt att du INTE ska ta dem. Jag skrev att det inte är just att dra sig ur nu. Och det skrev jag eftersom du antydde det i #12.
näe jag har bara sett att hon är så glad att du ska ta hand om dessa katter Gustafsson så eloge till dig för det, det var därför jag funderade om de var hos dig nu eftersom de hon skulle honkatterna till veterinär för kastrering, vacc å idmärkning den 8 november….Tänkte att de borde ju vara hos dig snart då 
josefa snälla snälla du..att man antyder eller om man skriver att man önskar ett samtal från personen i fråga som placerar katten.katterna de är väl inte för mycke begärt..om ni ni tar mot katter via pm eller chatt eller mejl,,de är erat sätta att ta mot katter på..men ja gör inte så..ja har sagt till maarit att ja önskar ett telefon samtal
Myse missar

#20 Fast kanske lika bra att du mailar till maaritk och gör upp hur ni skall göra och ber att hon ringer dig för avstämning. Så det inte blir några missförstånd.
Gör det!
anki..ja vill inte skriva personliga saker här..men de kanske har blitt nått som ja har blitt osäker.
Myse missar
21,,,har skrivit till henne o fick svar …ja har ingen anmälningsplikt…efter de så får hon höra av sig
Myse missar
Jaja. Jag vet inte hur ni har haft kontakt. Trodde faktiskt ni hade haft telefonkontakt. Jag själv hade inte heller tagit emot en katt utan att först pratat med förmedlaren. Iaf inte första katten från personen. Känner man sedan personen i fråga så är det kanske lättare att förstå hur h*n vill ha det. Då kan man ta det viktigaste när de kommer med katten. Skulle heller aldrig skicka iväg en katt utan att pratat med människan som ska ta emot den.
Anmälningsplikt? Om vad?
josefa ja orkar inte helt ärligt inte med sånt här…ja har aldrig pratat me maarit i tel.ja vet inte vem hon e ja känner inte henne..hadde ja känt personen så hadde ja inte sagt nått..
Myse missar
ja är en helt vanlig tjej..ja har katter här som ja är jourhem för..åh mina egna ..ja har hjälpt många katter i flera år.ja har fått svara att hon hittar på.bässt du kollar upp henne.skriver så ni inte förstår,är ny här inne ..åh folk blir misstänksamma här inne..åh anmäler mig som jourhem till fler kissar iväntan på vilka ja ska hjälpa.va ja än gör så blir de fel..jag begär ett litet samtal från personen ifråga pga att ja inte vet vem hon är.ja gör så när ja ska ta mot kissar ..hadde ja känt personen så är de en annan sak..så helt ärligt alla här ja är så trött på detta,,,
Myse missar
svar ska de stå…inte svara,,,så de inte blir fel
Myse missar
Ja, ni hänger iaf inte jag med i svängarna här.
ja men det stämmer ju..hela tiden har de vart nått..stämmer inte personkemin genom text.eller hur ja fört mig.eller hur ja skriver.åh anmäler mig till fler katter .så är de fel..
Myse missar
så berätta snälla hur jag ska skriva .så inte missuppfattningar blir hela tiden.åh ja har krav när ja ska hjälpa nån kisse..allla kanske inte har samma krav..
Myse missar
helt ärligt så ska ja ta en paus från allt här..en som är villig att hjälpa till ska inte bli bemött på detta sätt..tråkigt att de ska sluta så här.
Myse missar
vad är det nu som är dåligt? josefa höll ju med dig när hon förstod vad du menade. hon tycker också att man ska prata i telefon först.
snälla du ja orkar inte hela tiden förklara ..ja har gjort de..
Myse missar

Det är inte så lätt att skriva så allt blir solklart. Jag tror att det blir bra bara ni fått talas vid.
Ingen skada skedd än så länge
(Det var jag som skrev avstämning och inte anmälningsplikt, jag menade alltså att man gör upp hur man tänkt sig - inget med anmälning att göra alltså.)
nej nej ja fick de från maarit ang anmälningsplikt..åh ingen vet va som har sagts på facebook.
Myse missar

#36 Aha! Nej vi glömmer det som sagts där. Det blir så veligt.
Hoppas ni får kontakt igen!
ja förstår att hon har häcken full.men jourhem är vilktiga att ha kontakt me,,som ja har förstått är de ont om dom.
Myse missar
får man ett konstigt bemötande från den som omplacerar så känns de inte bra..
Myse missar
Det blir dumt att vi diskuterar det om händer på FaceBook här i tråden. När det gäller Gåsabäckskolonin har dessutom MaaritK gjort klart att hon inte har för avsikt att diskutera sitt arbete med dem katterna mera här på Hittekatter. Det får vi respektera.
kattarina ta dina frågor direkt med MaaritK på FaceBook istället. Förhoppningsvis reder ni ut eventuella missförstånd.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"