Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2217 ggr
Mia
0

Fördelar/nackdelar?

Hej!

jag vet att det säkert är svårt för er men kan ni försöka hjälpa mig med en nackdelar/fördelar lista med en liten kissemiss till? Jag har bara en just nu.

Nackdelar som jag har kommit på:
- Jag har CSN eftersom jag studerar.
- Tänk om de inte kommer överens?
- Det är isånnafall två hanar, revir - kiss? (Han ska strax kastreras)
- Lär ju bli ett himla kaos med två kattungar som bråkar och busar.. Flört

Fördelar som jag har kommit på:
- Jag gillar ju katter och dem är så mysiga.
- Min kattunge får en kompis att leka med.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Cindy
0

Om ekonomin är den värst klämmande skon, varför inte vara jourhem åt nån kisse som behöver tillfälligt hem? Det är det mest givande man kan göra, helt underbart att se en osäker kisse blomma ut!

Vänliga hälsningar
Cindy

Alexej
0

Tycker din lista är ganska komplett. Det finns för-och nakdelar med allt. Men jag tycker att fördelar för en andra katt överväger.

Det kostar inte mycket mer att ha två katter istället för en. Men det gäller att rensa lådan oftare.

störtsa fördelen är att du gör en verklig bra sak för din katt. Em kompis. Nån som finns när ni inte är hemma. Det går inte att överväga eller betala med pengar. Din katt kommer att uppskatta en kattkompis!

Det är bara få katter som inte trivs med andra katter annars är det synd om varje katt som måste leva utan en annan katt.

Och varför skulle de revirkissar? Mina gör det bara ute.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mia
0

#2 Jag vet inte varför de skulle revirkissa, man har ju hört vissa som gör det när en ny katt har kommit in så det är väl det jag har oroat mig över.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Alexej
0

Jag har/hade så många hanar här men ingen -okastrerad har markerad inne nångång.