Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 5991 ggr
lottapastationen
1

Tant Märtas katthem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är ett litet mysigt katthem beläget i ett hus från 1900.Vi fick besök av Länstyrelsen som talade om att vi skulle måla golven ,väggar sätta in en brandsläckare (vi har kamin vi eldar i) nu har dom varit här igen och påpekat att vi måste lacka alla trädetaljer ta bort skruvar pga av bakterier och virus kan sätta sig där , vi begär tillstånd för att ha 9 katter och omplacerar genom kks.Vi ger våra katter royal canin torrfoder,blötmat Mjau,pussi,räkor,torsk,kyckling kastrerar alla katter vid lämplig ålder allt med pengar vi ligger ute med själva en del som veterinärkostnader kanske vi får tillbaka från kks men inte säkert.

Vi tycker att vi gör ett gott arbete

och sedan vad är alternativet för dessa hemlösa hittekatter ? Jo alla hade svultit ihjäl förr eller senare och innan dess förökats sig antagligen.Nu hoppas jag Länstyrelsen kan se lite positivt på vårt kära katthem. Vi sätter alltid katterna i centrum.

Nu har jag skrivit av mig

vänliga hälsningar

Lotta

katternas
1

ja fler katthem behövs ju…fint gjort av dig..lycka till me katterna

Hawknestgrove
0

Ja de är lite tokiga.. men säg, om ni även lackerar över skruvar och spikar, eller spacklar över dem och lackar/målar sen? det blir ju onekligen lättare att göra rent en målad yta än en som är trären.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst kan de uppfattas som petiga men det är deras jobb och sedan kan de ju också påpeka saker som man själv inte tänkte på.

Får ni in en katt med en smittsam sjukdom är ni glada om det är lättstädat.

Jag har läst en del om er förrut och det låter jättefint. Kombinationen konst och katter är perfekt!!! Skulle jag komma i era trakter då skulle jag mer än gärna besöker era utställningar och titta in på den fina landhandeln <3.

Jag lägger in länken till er fina sidan här. Det finns många fina bilder att titta på.

Katthemmet:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus