Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 4330 ggr
gustafsson38
0

ber om ursäkt

ja får be om ursäkt ..ja som ja har ..fört mig..även att min personkemi inte stämmer med medlemmar här..sen så att när hjälp behövs så ställer ja upp..så länge ja har platts.tid till kissarna.

annebeate
0

Gustafsson, varför ska du be om ursäkt? Du är en mycket engagerad medlem här på forumet. Du räddade Mimmi genom att ta emot henne  och du har nu bestämt dig för att behålla henneGlad Du har erbjudit din  hjälp när det gäller Svarten i SölvesborgGlad

Tvärtom, vi bör alla känna tacksamhet mot dig.

Ankie
0

å du ska ju även öppna ditt hem för två honor i den koloni som Marit håller i. Det är väl toppen bra det :). men du ska inte ta åt dig så väldigt, det är lätt att misstolka mycket i det som skrivs när det skrivs.

Lena
0

Oftast beror sådana här småbråk på missförstånd. Det blir lätt så på grund av att vi bara uttrycker oss via skrift.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gustafsson38
0

jo visst kan man misstolka.men ja tycker att man kan bli sams..katterna behöver oss

gustafsson38
0

efter allt detta så tappar ja lussten..Rynkar på näsan

gustafsson38
0

samarbete tycker jag är bra.åh nu när de är så många kissar som behöver oss.men ändå så ska det tjafsas.personkemin inte stämmer .ja fattar inte hur man kan säg så när man inte pratat me personen i fråga..ja tappar lussten.

persikahallon
0

vart sägs det att personkemin inte stämmer? var inte det längesen? bättre att begrava det som är gammalt. om någon inte gillar dig så ignorera dom. alla gillar inte alltid mig heller, men då struntar jag hellre i dom än tar åt mig. jag vet ju själv att jag är bra, det räcker, hihi! Flört

gustafsson38
0

nej de va häromdagen ja fick de på pm..av en medlemm här inne..ja försöker att inte bry mig.men så fort ja skriver nån stanns här inne.så kommer de nått

persikahallon
0

men håller folk fortfarande på med taskiga pm??? det gäller ju åt andra hållet också: gillar ni inte någon så strunta hellre i dom. jösses.

gustafsson38
0

jo ja försöker snälla du.men så fort jag skriver här inne så får ja svar från en som måsste ifråga sätta hela tiden.

gustafsson38
0

ja har sagt innan att ja ska bara skriva om mimmi.men när ja vet att jag kan hjälpa fler kissar så säger ja till.men ska se nu när ja inget skriver då blir de tysst..

Alexej
0

Den som omplacerar en katt har ett ansvar både mot katten och den som erbjuder sig att ta katten. Om det känns fel, oavsett varför, måste den person respektera det. Katter är ju inga godis som man bara delar ut.

Om jag inte har en bra känsla för en omplacering då är det så. Igår ringde en kvinna, vars barn har blivit omhändertagen. Nu ville hon skaffa katt för det känns så ensamt hemma. Jag tyckte synd om kvinnan men det kändes inte som rätt anledning att skaffa katt. Så jag sa nej.

Om du har tappad  lusten för att personer, jag också, var tveksamma är det tråkigt. Samtidigt måste du accepterar det utan att sura.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gustafsson38
0

sura nä de gör ja inte.men när ja inget skriver så är de lugnt..om ja hadde pratat me personen i fråga åh sen att våran person kemi inte stämmer.men herre gud hur kan man säg så utan ens ha pratat me människan..de är alltid bra med en bra kontakt innan kissen ska placeras.å att man planerar innan kissen kommer.åh inte hänga upp sig på de man skriver..många här har skrivit va dom tycker då skulle även där va problem att lämna en katt.men bara för ja e ny här då ska de va problem

Lena
0

#13 Som jag nämnde för dig tidigare har vi haft en del diskussioner innan du blev medlem om hur viktigt det är att det blir rätt med stöd/jour/akuthemmen.

Det har varit mycket kritik på sajten mot dem som placerar katter i stödhem. Att inte stödhemmen kontrolleras innan placeringen och sedan följs upp.

Tyvärr blir det ganska ofta problem av olika slag. Folk blir engagerade genom sajten och vill ställa upp för hemlösa katter. Det är naturligtvid jättebra. Men det händer då och då att de tar sig vatten över huvudet, då det sedan blir mycket jobbigare än vad de föreställt sig. Jourhemmet tröttnar och vill sedan bli av med katterna. Ibland på två röda sekunder.

Det här är inte alls bra för katterna som får flytta flera gånger. Därför är det viktigt att vi blir bättre på arbetet runt omkring stödhemmen.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gustafsson38
0

då tycker ja att dom jourhem som fins här inne.prata me dom på tel å bilda en egen uppfattning av personen i fråga å inte få en uppfattning via hitte katter

Lena
0

#15 Ja det är precis det som vi rekomenderar att man gör. Har ordentlig kontakt innen en katt flyttar in.

Sedan är det naturligtvis oundvikligt att även det som en person skriver på ett forum bidrar till den helhetsbild man får. Men att enbart gå på det som skrivs i forumet anser jag blir fel, en allt för enkelriktad bild. Både på gott och ont.

Vad jag rekomenderar dig är att du tar kontakt med dem som du har blivit arg på via PM. Det är inget vi tar på öppet forum.

Imasy
0

Jo fast det har nog inte bara med personkemin att göra, och att man gör sig bättre förstådd via telefon än mail.

Utan jag tror att de som placerar ut katter kanske vill ha möjligheten att kunna hjälpa till rent praktiskt på plats hos tex stödhemmet.

Sedan har det flertalet gånger hänt att katter har placerat i jourhem som verkat vara toppen, men sedan har något hänt hos jourhemmet så att de inte kan ha katten kvar.

Då ska katten hämtas i princip samma dag, annars blir den avlivad, utslängd etc.

Det är stor skillnad för mig att hoppa på bussen till grannstaden 20 min bort och hämta hem katten igen redan samma dag. Men det är en omöjlighet att kasta mig på ett tåg ner till skåne pronto.

Skulle någon från småland säga att de inte vill skicka en katt så långt upp i landet som jag sitter, så skulle jag inte ta det personligt, att jag har ett dåligt hem att erbjuda. Det är inte det saken handlar om.

gustafsson38
0

ja men lena det har ja gjort..ja blir bara lite fundersam..bättre å ringa mig så kan vi prata.har gett mitt nummer till flera men dom ringer inte.utan bara bildar en uppfattning här inne.

gustafsson38
0

ja förstår att ni har haft problem me jourhem här..å att ni är osäkra när de kommer en ny.som kan ställa upp.men då tycker ja att man ska va rädd om de jourhemmet å försöka få en bra kontakt istället

Alexej
0

Det spelar så mycket in för att omplacera en katt med bra samvete. Jag vet att det finns de som tar kreditupplysningar först tex. Jag går efter magkänslan. Kanske ett medlem härifrån som har skrivit saker som jag gillade, en bra inställning till hemlösa katter osv. Men det kan gälla också en person som bara ringer och vill vara jourhem/permanenthem. Det kan vara vad som helst för att jag plötsligt få känslan-perfekt:)

Samtidigt kan det vara tvärtom. Kanske jag tycker först att personen är bra och sedan kommer en liten grej då är det stopp.

Men lika mycket kan ju folk backa för nånting som jag har sagt. Vi har våra krav på nya hem. Gillar folk det inte får de köpa en katt på Blocket.

Jag har också blivit nekad att köpa en hund en gång. Jag gillade inte personen men den hade som krav att oanmält göra hembesök. Jag kunde förstå kravet men ville inte ha personen hos mig- framförallt inte oanmält. Synd, hunden var bra men det blev inget. Då köpte jag en hund på ett annat ställe.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gustafsson38
0

aha nu förstår ja.

Josefa
0

Anledningen till att jag varit lite misstänksam är att emellanåt dyker det upp nya människor, inte bara inne på HiF utan också i verkliga livet, som är så intresserade och vill så mycket, och lovar att hjälpa till med både det ena och det andra. Sen efter någon månad så har intresset svalnat och det hela är inte lika roligt längre, och de drar sig ur.

Du har under hela tid här inne varit väldigt energisk och på. Ibland verkar du nästan desperat efter att få hjälpa till. Man vet inte riktigt om du menar allvar på riktigt eller om det bara är kul i början. Och jag funderar på om du gör det för att hjälpa katterna eller om du bara vill ha bekräftelse och beröm. För är det bekräftelsen du är ute efter, så kommer det antagligen inte att sluta så bra om du samlar på dig en massa ansvar som du sedan inte kommer att kunna klara av.

Det samma gäller trådarna du skapar. Får du då inte positiva svar med en gång, så blir du besviken och vill att tråden tas bort. Så jag tror att det blir bättre om du lugnar ner dig lite. Vill du hjälpa hemlösa katter så är det ingen risk att du ska bli utan arbete.  

Jag vet att du PMade mig för någon vecka sedan och tyckte att jag förföljde dig i trådarna. Och då svarade jag att det inte var så menat, men att jag inte kunde låta bli att undra. Så jag hoppas att det inte är mig du menar ska hålla på och trakasera dig via PM.

gustafsson38
0

josefa..du har helt fel..

Imasy
0

Håller med #22 om att man inte blir utan arbete, då hemlösa finns i en hel uppsjö.

Men skulle jag placera en katt hos Josefa som bor på andra sidan landet, så skulle jag kanske hellre välja att leta efter ett hem i min närhet.

Inte för att jag tror att Josefa skulle misslyckas med sitt uppdrag. Men det kan bli en lång resa för en katt, många mellanlandningar mm i en transportkedja, så finns det ett likvärdigt jourhem i min stad så skulle jag ju hellre ta det, än att skicka en katt genom hela landet.

gustafsson38
0

ja tar inte på mig mer än jag klarar av..ja har erfarenhet av skygga katter de har ja sagt..du har fått helt fel uppfattning av mig..de märks ju tydligt

Imasy
0

Vem har fått fel uppfattning? Det är väl ingen som beskyller dig för att inte klara av katterna?

Men om jag ska sätta en katt i jourhem, så vill jag ju ställa frågor om hur katten kommer få det, likväl som jag vill veta hur katten jag ska sälja kommer att få det.

Folk har blivit lite förvånade att det inte har varit någon först till kvarn-anstalt här där man bara kunnat välja och vraka och jag ska känna mig tacksam att de ens vill ha katten.

gustafsson38
0

det är klart man vill veta..sen så kan man ju faktiskt prata över telefon.åh inte bara här inne..för man kan inte bara bestämma att katten ska komma över några svar.eller pm…ja vet att ja har svarat på flera katter.sagt att ja kan va jourhem.de betyder inte att ja är desperat för att hjälpa till..så lätt de kan bli fel här inne.

gustafsson38
0

tänk va fel de kan bli när man sitter å skriver så här.misstankar.åh svarar man på flera katter så blir de med en gång funderingar kring den personen..man går bakom ryggen på denna person..sen om man inte skriver på ett tag så blir de tysst..så fort man skriver nåt igen så börjar de..misstolkningar..

gustafsson38
0

åh va får man ut av de?att gå bakom ryggen..är de nått nån vill kontakta mig istället..

gustafsson38
0

ja ska behålla mimmi som ni vet redan….åh som ja har förstått är de ont om jourhem här inne..de skrevs nån stanns här att de a nån som inte ville skriva hur många katter hon hadde..där skrevs de inget .inga fråger är de för att den medlemm har vart här länge å då är de okej,.är de bara för man kommer ny som det ställs en massa fråger?

tuska
0

#27   Visst kan det bli fel när man skriver här inne,man blir missuppfattad och man missuppfattar.

Jag reagerade lite oxå på din iver att ta hand om så många katter hängde riktigt inte med i alla trådarna och tänkte faktiskt hur många katter ska människan kunna ta hand om.Förvånad

Om jag räknat rätt nu så har du en liten kattfamilj, mamma med en unge samt Mimmi och dina 4 egna katter.  Hur många fler skulle du kunna ta hand om ?

Om du har plats för fler skulle jag om jag vore dej kontakta närmaste katthem och anmäla ditt intresse för att ytteligare kunna ta hand om någon katt som kommer från din region, någon katt som håller på att frysa ihjäl i vinter.

Viljan hos dej finns att hjälpa till ekonomiskt med någon kisse som behöver veterinär hjälp. Det finns många nu som ber här inne om hjälp till det.

Josefa
0

Gustafsson du tar det jag skrev helt fel. Jag har inte skrivit någonstans att jag har rätt i det jag skriver. Jag har bara försökt att förklara hur jag tänker och varför jag undrar.

Nu vet jag inte vem här inne det var som skrev att h*n inte vågade skriva hur många katter h*n hade, men självklart så ifrågasätts inte en bekant person som man vet har klarat en massa uppdrag lika mycket som en helt okänd människa görs. Och det kommer inte du heller att göras om man sett att du klarar av saker som du har tänkt göra.

gustafsson38
0

missuppfattningar de är de mycke här inne…om ni har fått de som iver..så ursäkta…va är felet att ta mot katter här inne?de är ju tydligt många katter som behöver komma in.eller ha det löst sig för alla dessa kissar här inne..har det kommit så många jourhem hit,,ja har även sagt att ja kan hjälpa til med pengar ..men de va ju inte heller bra..då fick ja även där konstiga pm.

gustafsson38
0

att ja klarar av saker som ja har tänkt göra?va menar du me de?ja tog imot mimmi.å behåller henne.ska hjälpa till att hämta svarten..ska bet för orcas kastrering en del ialla fall..nått mer här inne har ja inte lovat..

Josefa
0

Men det där med pengarna har kanske att göra med att du tyckte att det var för mycket att betala 1000 kr för Sussi, när hon blivit kastrerad, vaccinerad, märkt o allt annat som ev behövs göras.

Och sen så detta du gör nu. Du bara maler på om samma saker. Och vill ha förklaringar och sedan ännu mer förklaringar och sedan blir du ändå inte nöjd.

tuska
0

Välj ut någon stackare som sitter med en hel drös med okastrerade katter. Din gåva blir säkert uppskattad.  

Har du fått konstiga pm. för att du vill hjälpa till med pengabidrag till behövandeFörvånad

Josefa
0

Och snälla gustafsson, du behöver inte hela tiden påpeka alla saker du gjort eller ska göra. Bara gör det. Herre gud alla här inne gör en massa saker. Ibland skriver de och berättar om det, ibland inte. Du tar upp det gång på gång.

gustafsson38
0

de är ingen ide att ja skriver här inne..

Josefa
0

Tycker visst det att du ska fortsätta att skriva. Men du behöver kanske inte hänga upp dig så mycket på allting. Det känns lite som att prata med någon tjattrig tant som bara håller på och maler om samma sak hela tiden så man får sår i öronen. (förlåt)

annebeate
0

#39 Vilken otrevlig ton. Bry dig inte gustafsson:  Jag kan bara beklaga vissa medlemmars uppträdande här på forumet.

gustafsson38
0

40..jo de har ja allt märkt..

Josefa
0

Du jag tycker faktiskt att du har en j..ligt otrevlig ton mot mig nu. Det jag skrev till gustafsson nu var inte alls menat otrevligt.

gustafsson38
0

bara för man säger va man tycker blir de tjafs..om den ena inte tycker de är otrevligt kanske den andra tycker de

annebeate
0

#42 Om du inte inser att det du skrev i #39 är otrevligt är det bara att beklaga. Ingen ska behöva bli bemött på detta sätt.

Josefa
0

Nä annebeate jag inser inte att det jag skrev i inlägget är otrevligt. Inte efter att vi skrivit till varandra hela eftermiddagen.

gustafsson38
0

de spelar väl ingen roll om ni skrivit till varann hela eftermiddan.de kan väl va otrevligt ändå

Alexej
0

Herregud…Rynkar på näsan

Lena
0

Tror inte vi kommer så värst mycket längre nu. TS har förklarat hur h*n känner sig och fått en hel del svar och förklaringar.

Jag föreslår därför att vi sätter punkt i den här tråden.

Hawknestgrove
0

herregud give me strength…. Gustavsson du gör  så mycket du nånsion kan och vi som är gamla forumrävar borde kanse förstå och tänka oss in i hur det var, när vi började skriva våra första trevande inlägg på ett forum? OCh att skriva elaka pm, vem det nu är, tycker jag bara är så nedrigt… Skämmes ta mig f*n. Fisigt för att citera salig Astrid Lindgren Sen må det vara moder Teresa eller vem som helst som skriver sånt. uschiamej…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gustafsson38
0

ja har bestämt att inte bry mig längre..är de nån som vill veta nått eller har fråger så ställ dom eller ring mig..de är dom som gör sig löjliga

Hawknestgrove
0

rätt tänkt……du behövs…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....