Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3398 ggr
Hawknestgrove
0

kattmynta....

vill bara tala om, att jag har fått hem mera från USa nu….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Jag jag jag… Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Underbart. Har fått en massa kantnepeta här hemma med som jag blandar med kattmyntan. Tror jag har en påse med kattmynta kvar i alla fall.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh!!!!!!!du som ska få en annan prixent av mig i morgon…. får inte rum med mynta i det paketet. Men jag skickar ett nytt då!

kattassen
0

Ja bra du påminde mig! Det är dags att skörda kattmyntan och hänga på tork. Alltid bra att ha lite "på lager"

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

#4 ja hög tid….. jag klippte ner min hemmaodlade i förrgår innan frosten tar den. MEn den använder jag för mig själv… men jag har köpt hem håll i er nu……. 14 kg från USA…….så jag har plenty….

Hawknestgrove
0

haha det var Simson som får prixent……..

piamaria
0

14kg! Förvånad Och kattmynta väger väl typ… ingenting! Skrattande

Hawknestgrove
0

haha jupp!!! tre bautapaket var det. tänk dig typ tre ikeas flyttkartonger…..

piamaria
0

Ska dina katter alltid gå omkring och vara höga som hus? Flört

Hawknestgrove
0

haha, de får inte känna av det… har packat ner det i lagom påsar….

Delfinen
0

#10 packat i påsar? Menar du att dom inte känner lukten av det genom påsarna?

Hawknestgrove
0

I zippåsar… nä mina reagerar inte ens…..de är väl immuna…..jag kan ha det stående öppet på bordet när jag gör leksaker. de reagerar knappt…. och för mig är det så starkt så det svider i ögonen när jag väger och packar…Snacka om hög toleransnivå… de är väl sönderknarkade hahaha!

Delfinen
0

ha ha ha ha När jag fick hem kattmynta sist från dig så behövde jag inte ens öppna paketet för att min skulle bli galen. Upp på bordet, la sig på paketet, spann och strök sig mot det. Helt galen. Fick stoppa in det i ett skåp för att ha det ifred. Kattleksakerna fanns inte en chans att stoppa i samma rum som honom. Fick sitta i trädgården på utsidan eller i köket ha ha ha

Kommer att höra av mig i slutet av månaden om att köpa mer. Har ebb i kassan just nu men med den mängden du har finns det säkert kvar då *S* Har en massa leksaker gjorda men kan inte låta bli att göra fler. Dom är bara SÅ roliga att göra Tungan ute

Hawknestgrove
0

ja tack!!!!!!! just det…. jag tar av fokusfolk här inne mitt utropspris på tradera, dvs 80 kr per påse plus 15 kr i frakt. då går det ihop…..

Delfinen
0

Gulligt av dig Gunilla

[chouwa]
0

Åhå. Vad är detta för specialare? :-D
Någonting jag borde investera i kanske?

Hawknestgrove
0

ja…den är alltså wow…jag lovar!För alla andra förutom mina totalmissbrukare.men det är klart de bor ju i knarkfabriken…..

Simson
0

Gud så roligt! Ja den kattmyntan är något verkligen speciellt! Jag har gjort några råttor till vårt öppet hus men de sålde inte. Inte heller var besökarna intresserade av den blyga kisse som låg o gömde sig i ett hörn. Då kastade jag in en råtta med din mynta i (utblandad). Jösses vad hon lekte! Det blev folkstockning vid burdörren! Både råtta o katt blev bokade! Skrattande

Hawknestgrove
0

ja den ligger på lådan nu så du har den och din prixent på måndag

Simson
0

Jag försöker virka men mina huliganer stjäl så in i bängen…får sitta inne på toa o det är inget kul! Cool

Hawknestgrove
0

åh fanken….. här får jag vara ifred….

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här blev Pontus när jag fick kattmynta av Gunilla.

SÅ här hemma är kattmyntan jätte populär.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Mina är ju med ständigt drogade men så fort jag öppnar burken jag har myntan i så måste jag stänga den så fort jag tagit det jag ska ha annars så ligger allt på golvet. Thindra blir alldeles till sig och Tudor börjar dregla.'

Förra öppna huset på katthemmet här tog jag ju med leksaker med den myntan i och gav katterna och alla blev precis tokiga och visst blev det intresse och skratt från besökarna där med;)

Kanon Simson den är ungefär som kellogs gamla reklam "Den väcker tigern i dig""

//Pia

[chouwa]
0

Men åh! Jag borde naturligtvis införskaffa lite av denna fantastiska drog ;-) Hur går jag tillväga Gunilla?

Hawknestgrove
0

Pma mig. då slipper du ta det via Tradera. jag pmar dig mitt kontnummer och du pmar tillbaka ditt namnoch adress, så skickar ajg så fort jag ser det på kontot. Nu går jag ur datorn snart och återkommer inte förrän på söndag, men det är ju ändå ingen postgång förrän på måndag.

Lena
0

#22 Ha, ha det visar att det är fina grejjer det där Gunilla importerar.

Undrar om det är ursprungsformen av kattmynta? Den har större blad och vita blommor och luktare mer än den förädlade. Har försökt odla den i trädgården men det gick inte. Hela grannskapets katter kom och rullade sig i plantorna tills det inte vara kvar något av dem.

Odlar nu i ett drivhus. Fast har bara fått tag på den blå varianten. Men i år har det inte blivit så mycket då jag inte hade tid att sköta om sådden i våras. :(

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

xray
0

Mina katter äter t.o.m upp kuvertet som Gunilla skickar mynta i!!! Allt för att komma åt det "gottaste". Skrattande

Hawknestgrove
0

det är den original… den starka vitblommiga Nepeta Cataria. den är så skarp så ögonen tåras när jag packar den….

Lena
0

#28 Då är det den vi har haft. Man kan köpa plantor av den på örtagården i DalsRostock. Ett år hittade jag även frön i en fröhandel.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

stämmer…. du visade mig den sorgliga lilla lessna plantan, när jag var på besök hos digSkrattande

Simson
0

Frön finns att köpa på postorder i alla fall men jag har inga gröna fingrar vad det gäller frön så för mig är det ingen idé att beställa.

Fast jag funderar om jag blev påverkad en gång också när det var bättre fart på mig…jag glömde stänga locket på myntaburken och skulle skaka den för att få fram det göttesta…gissa om det vart trevligt på golvet…?? Katterna rullade sig så de blev en helt annan "färg"/kulör! Kändes inte "bra" att dammsuga upp det värdefulla! SkämsCoolTungan ute

Sidentass
0

Gunilla..vill väldigt gärna beställa lite uppåtsjack till mina troll..efter den 20 då jag fått pengar:-)

Icna
0

Är den lätt att odla här i sveriga, kanske skulle vara nått att investera i till trädgården?

Är den svårt att få tag på?

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Hawknestgrove
0

ja den jag får tag i, kommer från Minnesota och det är ju klimatmässigt lika som här. det svåra är väl att få ha plantorna ifred. Jag har på skoj skakat plasten jag packat allt på varje gång i slänten vid huset, så får jag se vad som händer. Gav fröer till bekanta förra året som hade växthus och det og sig väldigt bra. Men de kunde inte ha kvar den, då deras katter blev som galna när matte skulle rensa. MEn den blir bäst och kratftigast på friland för den jag får tag i är antagligen vildväxande.

Puma77
0

Tänk om man hade en stor tomt och stort hus med ett litet växthus man kunde starta upp och sen låta det växa vilt;) Mmmmmmm.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja för andra växthusskörden luktade inte lika kraftigt. Så friland det är ruggen det.

[Anunnaki]
0

Men kattmynta och kantnepeta är väl ändå samma sak? Varför gå över en så bred å efter vatten?

Förkultivera plantor kan man göra på fönsterbänken om det inte är mot norr.

kattassen
0

Jag hängde i helgen in 4 stora "ruskor" i garaget för torkning. Men det är en sort som inte är så stark tror jag. Gunilla fick ett prov förra året, men jag tror som sagt att det finns starkare doningar. Men det duger för små alster om man vill ha lite torkat framåt höstkanten.

Puma77
0

#37 Nej det är inte samma sak. Kantnepeta har blå blommor den äkta är fridlyst här i Sverige och har vita blommor. Den äkta är mycket starkare än kantnepetan men visst funkar den med.

//Pia

kattassen
0

#39 Det är kantnepeta jag har i trädgården. Den är inte lika intressant som en av grannarnas - tror att det är en lite annan sort faktiskt. Båda dock med blå blommor

Hawknestgrove
0

ja jag har ju kantnepeta på Pyssas grav och jag använder den också, men den är långt ifrån samma sak som Nepeta Cataria

persikahallon
0

jag hade hoppats hinna före posten hem idag, men blev lite försenad.. möttes av en alldeles särskilt nöjd katt och en bit blött, trasigt kuvert på hallmattan. blev först jätterädd att han ätit upp resterande försändelse men hittade efter mycket letande en något tilltufsad påse med mynta bakom en dörr. andra halvan av kuvertet låg i vardagsrummet, och är nu omsorgsfullt rullat på. nöjd katt sover i soffan. hihi! tack gunilla!

Hawknestgrove
0

Åh hoppas att plastpåsen klarade sig……

persikahallon
0

några små hål men han hade inte kommit åt innehållet. han verkade mer intresserad av pappret faktiskt. öppnade påsen men det verkade nästan lukta för starkt för den gode herrn.

Hawknestgrove
0

haha ja det blir nog rätt så koncentrerat….

Alexej
0

Kan bara rekommendera Gunillas kattmyta.

Kuvertet blev våttuggad här och jag häller lite över kattbäddarna och i lådorna. Mina skygga katter älskar det. Det är absolut lugnande för de.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

det menar du inte?Skrattande funkar det på din lille kille som osnyggar? Otroligt bra i så fall. att det gör katter saliga, det har jag förstått, men att det hade lugnande verkan, det visste jag inte…..

Alexej
0

Lådvägraren är sedan 3 dagar rumrent. Ingen bajs sedan 3 dagar och inget kiss sedan 2 dagar. Storstädar varje cm varje morgon för att inte missa en pöl. Men inget. Fick din kattmynta i fredags.

Och alla fräsare får det i sina bäddar. Billigare än Feliway!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Oj……….helt förstummad…..Den effekten trodde jag inte att myntan hade……Gud så kul!!!! Ja Feliway har i alla fal inte vi råd att köpa. APDYRT ju. Jättegrattis till lille lådvägraren!!!!!!Så glad jag blir!!!!!

lillmymlan
0

Gunilla, har du någon kattmynta kvar? Guld i mun

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja då……jag har din adress…

Pmar dig mitt konto. ska du ha en elelr två

Simson
0

Impecta fröhandel har Nepeta Cataria att beställa…gå in på deras hemsida och sök på Nepeta…
(Art nr: 3062)

Hawknestgrove
0

ja de har fröer….ca 400 fröer för 20 kr. sen tillkommer frakt 39 kr.HAha gud vet hur många fröer det är i den påsen jag skickar!!!!Skrattande

ChanelBM
0

Nån av oss får väl starta frö-langning o köpa in en bunte med fröer för att maximera fraktkostnaden. O sedan langa vidare till folk som vill odla eget knark  Flört

Hawknestgrove
0

ta rätt på fröerna i den påsen du fick…..Skrattande det är små svarta saker, storlek lite mindre än vallmofrö

ChanelBM
0

Jag kom hem igår kl 2130 efter att ha gått hemifrån 0730, (jobb o sedan föreläsning till 2100) med en hemsk känsla av att komma hem till en knarkarkvart…

Döm om in förvåning/besvikelse… när jag möttes av 3 nyktra o pigga kissar. Förklaringen var att det låg en uthämtningsavi på golvet. Posten hade insett att det var farligt knark o bestämt sig för att hålla på godest o låta mig hämta ut det. ser jag en polisbil utanför ICA så vet jag att jag är avslöjad som langare…  Flört

Alexej
0

#56 Tungan ute

Tiana
0

#56 Skrattande

Snart kan jag allt om fröer. Ska börja jobba för Nelson Garden i december!

Hawknestgrove
0

oj chanel har du så litet brevinkast? för det är inte tjockt så att det räknas som över 3 cm…

Sagolika
0

Ja, vad var det jag sa ;) Kattmynta i toalådan lockar dem att gå dit.

Hawknestgrove
0

och det är lustigt inne på Tradera. Där är det inte nån som köper de stora påsarna. MEn de små jag har på 10 gram, som blir dubbelt så dyra, de går……Tungan ute

Puma77
0

de stora e bra för oss tillverkare om inte annat

//Pia

Hawknestgrove
0

ja jag kan inte låta bli att skratta… Folk betalar dubbelt så mycket när de köper de små…

ChanelBM
0

Äsch de är kinkiga brevbärarna i fiiinområdet där jag bor. Det är ju 3 våningar utan hiss o det är för tungt att bära. Jo brevinkasten är ganska smala i gamla 30-tals hus…

Men snacka om att jag har haft en knarkarkvart i hegen. Jisses vilket liv o tuggande. En del småkurr, dvs slagsmål vart det oxå…

hairballs
0

Jag upptäkte att det tydligen var en populär drog även för hundar. Min tjej här hemma har gått runt och tiggt lite mynta hela helgen.Skrattande

Sagolika
0

Har pm:at dig Gunilla :)

Hawknestgrove
0

Ok… ska kolla

lillmymlan
0

Mina katter är fullkomligt galna i myntan, får låsa in den :) De har rivit på skåpet så det är stora revor där :( jösses, snacka om knark! Får vara rädd om det här och dela bara väldigt lite i taget :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

hahahahaha!!!!!!!

Sagolika
0

Idag kom kattmyntan. Helt oskyldigt råkade jag "tappa kuvertet" på golvet Oskyldig och tittade nyfiket på mina katter om det skulle bli någon reaktion. Oh yes! De var mycket intresserade. Jag nöp av varsin sån där liten klase vardera till dem och de var helt saliga och rullade runt och kelade med myntan och var helt till sig. Nu sover de gott allesammans efter ett härligt rus Skrattande

Lena
0

Tusen Tack Gunilla för den påse med frö som anlände idag. Nu har jag så vi kan odla nästa säsong. :)

Våra katter hade nästan ätit upp kuvertet som det hela låg i. Fattade inte vad de höll på med. Men fröpåsen var intakt. :)

Karamelli
0

Jag har inte riktigt förstått. Vad är det med kattmyntan som gör kissarna så galna i det?
Jag vet inte om jag vågar beställa något, har funderat på det ett tag. Men grejen e att min sphynx blev besatt i ena hundvalpens valpmat och det enda han gör är krafsar på dörren numera dit där hundmaten står. Han är helt besatt. Skitjobbigt! Just nu bor han hos min mor. Men ska ta hem honom igen inom kort. Och jag vill ju inte riskera något liknande. Jag vet ju hur jobbig han kan vara när han krafsar som en idiot på dörren hela nätterna igenom bara för att komma åt en viss matsort. :-/

Så därför har jag tvekat till kattmyntan för jag vill ju inte ha en ännu mera besatt katt. :-/

Hawknestgrove
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja men om du lägger valpens mat i en tät plasttunna med tättslutande lock då? och låter den stå ute fritt i köket? Då kan kise inte klösa på några dörrar för att komma åt valpmat. coh ja vad är det som gör katter så galna i kattmynta? Ikke pejling….

Hawknestgrove
0

en till

Hawknestgrove
0

och lite vanliga katter

Hawknestgrove
0

hahaha