Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4960 ggr
lillmymlan
0

Kolonikatter i Link 8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ny tråd för att det är en ny månad, den gamla finns här om man vill läsa mer.

Vi har en blogg som jag skriver i ibland, den finns här.

Vi finns också på facebook, men där är jag tyvärr inte så aktiv, för tiden räcker sällan till :(

I nuläget fokuserar vi på 5 kissar.

Fläcken & Nostippen som rymde från stödhemmet, Fläcken är tillbaka i kolonin och ska fångas in. Matilda håller ögonen öppna och lappar i sitt område om Nostippen.

Svarta svansen rymde för ca 3 månader sedan i tannerfors men har inte varit synlig sedan precis i början, vi matar men någon har tröttnat och slänger våra matskålar! Många kissar går ute i det här området och vi vet heller inte om det är Svarta svansen som äter Gråter då vi inte har sett henne!

I kolonin finns alltså, Snygg-Musse, troligen farsa till alla bebbarna där och Newcat även kallad Newie som vi gärna vill ha in innan det blir för kallt.

Musse och Newcat skulle behöva stödhem, så jag och exet letar febrilt och hoppas och tror att det ska ordna sig.

Hösten är här, även om jag gjorde allt för att slippa se den, men jag insåg härom morgonen att jag inte kunde gå ut i t-shirt längre. det var FROST! Förvånad

Ha en fin höst alla!

/Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
0

Först av allt vill jag tacka dig Malin för en föredömlig redovisning i den gamla tråden. Så här ska det gå till! Kanonbra. Tydligt och exemplariskt. På det här viset visar man sina välgörare respekt vilket också ökar viljan att forsätta stödja.

Sedan vill jag även tacka för det fina arbete du och ditt ex. gör för katterna i Linköpingskolonin. Jag förstår att det är tufft och slitsamt. Jag vill ge dig all energi i världen och många stärkande kramar. Du gör verkligen skillnad!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

Tack Lena! Skäms

Det handlar ju om att aldrig ge upp, eller man får ge upp ett tag om man bara kommer igen Glad

Det är ca 1 år sedan vi började med kolonin, planering och allt som skulle ske och framför allt, hur det skulle ske :) och med vilka värderingar och tankar vi skulle göra det här!

Jag är envis och jag är så tacksam för alla kissar som har fått komma in någonstans, fått en säng eller soffa att ligga i, och framför allt, att de blir älskade för de kissar de är! Alla skyggisar som står mig så nära i hjärtat, de framför de tama faktiskt, om man får säga så? Eller jag säger så för att jag verkligen menar det.

Här hemma brukar vi säga "the flying cats" och det finns en anledning till det. De är oerhört vackra, stolta och fina kissar, allesammans men i början är de såååå rädda, men alla vet, som har jobbat med en skyggis att det är ljuvligt och magiskt när rädslan släpper och man ser mjukheten i deras ögon… då vet jag, det är det bästa, det mest magiska! Jag älskar kolonins alla kissar, var och en är på sitt vis unika!

Utan hittekatter.ifokus hade jag aldrig vågat! Men alla trådar som jag läste, alla erfarenheter som jag läste in mig på fick mig att våga göra det här.

Vet ni, jag ångrar inte en sekund av detta, det är det livet handlar om, att göra så gott man bara kan och sedan en dag få se kärlek och trygghet i skyggisens öga, då… precis då vet jag, det var rätt!

/Malin som ska åka till kolonin och mata och spana efter nya kissar och ge Fläcken ett försök att gå in i fällan :)

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Lämnar ett tassavtryck här samtidigt som jag passar på att hälsa från Nalla och Semlan från kolonin. Nalla ska helst vara med och titta på allt jag gör (på avstånd så klart) om hon inte sover i fönstret. Semlan håller fortfarande till mest under sängen men sticker fram nosen då och då Glad

Största nöjet just nu verkar vara att väcka stödmatte mitt i natten med en massa bus Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
0

Härligt att Nalla och Semlan gör framsteg och att de busar visar på att de börjar bli varma i pälsen ju :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

En bild från igår på Fläcken som absolut inte vill gå in i fällan inte, hon är så rädd nu Gråter lilla gumman!

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Lilla Fläcken…hoppas hon vågar snart!

lillmymlan
0

Hoppas vi med :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Idag är jag "ledig" och ska försöka fota Buff och Tuff och Mamma Grynet och Ruff :)

Åka skapligt till kolonin och innan dess svara på mail som ligger i inkorgen. Det kommer svar… lovar, ibland räcker liksom inte tiden till bara :) även om jag hela tiden prioriterar och försöker att planera! :)

Ha en god vecka alla!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Oskyldig det blir sällan som man tänkt sig… inga bilder på kissarna, men det kommer… nog.. :)

Ha en god tisdag

/Malin

*Nalle Puh*

Delfinen
0

Håller alla tummar, tår och tassar för att fläcken snart skall våga sig in i buren.

Sidentass
0

Massor med kramar till dej o exet Mymlan..ni är helt otroliga med allt det arbete ni lägger ned…så håller vi hårt i tummarna här för att missar ska förstå sitt eget bästa o tassa in i fällan..

lillmymlan
0

Bloggen är uppdaterad :) om Nonames ungar Kyss

Sötnos på bild :) taget av Marianne

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Fredagsputt för Musse & Newcat

och tumhållning för Fläcken som vi hoppas kan komma hem till Matilda i helgen!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Söndagnattputt för mina raringar i kolonin Kyss

*Nalle Puh*

[chouwa]
0

Jag har följt din blogg länge nu och är verkligen imponerad över det du gör. Ditt sätt att skriva är lättsamt och positivt och du redovisar på ett sätt som gör att man vill fortsätta följa vad som händer. Jag önskar att jag hade möjlighet att hjälpa!

P.S. Måste också säga att dessa kissar har fantastiskt charmiga teckningar!

lillmymlan
0

#15. Tack

Missarna är alldeles ljuvliga och alldeles bedårande, jag älskar dem alla av hela mitt hjärta :)

*Nalle Puh*

MariannE11
0

älskar sötnos….Skäms

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Sötnos är helt underbar! Vilken personlig katt!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

hon ÄR helt underbar… lätt att anpassa sej till mina andra kissar…. dom anara att hon finns nånstans men hon är smal som ett frimärke o susar runt….. hoppas de kommer att funka ihop o att hon snart får vara med dom….för då ska operation ÖVERTALNING starta….hon måste ju vara sällis till min lillan….Cool

lillmymlan
0

Marianne… jag älskar dig! Kyss

Tack för att du hjälpte med med småtottarna, du är guld värd!

Vitnos och Muschie får vi inte glömma, världens älsklingar de också :) eller hur Marianne, även om ditt hjärta slår allra mest för Sötnos, vilket jag förstår.

Mitt hjärta älskar alla kissarna i kolonin, både stora och småttisar Glad

*Nalle Puh*

MariannE11
0

visst är killarna toppenfina dom med… men svårare att nå….ikväll har muschie varit desperat.. han försökte äta choklad, chokladpapper, oboy, vatten, hörlurar o sen har han petat på ALLT så vi har fått lägga det mesta i hemliga lådan o tagit med oss glasen när vi varit på toa…

vitnos har lärt sej att ta sej in i dotterns väska o pillra ut pennor o sudd…så man får verkligen vara på sin vakt…killarna blir bättre o bättre… har klappat båda i nacken o de har blundat för ett ögonblick… de har massa bus o fuffens för sej precis som en kattunge ska ha…

alla kissar har någonting att ge….

Cozzmos
0

Killarna kommer bli minst lika underbara som mina kära killar,

Max & Måns.

Dvs. Heeeeelt underbara! :-)

/Christer

http://sorpingskatterna.blogg.se/

lillmymlan
0

Så sant så Christer, du vet ju, du har ju två supersköna killar du Flört

*Nalle Puh*

emjon
0

Roligt att höra Marianne att du är fast för Sötnos den lilla godingen. Känner så väl igen känslan från ädelstenarna med deras bus och upptåg och jag föll som en fura direkt för Onyx som var mest framåt. Sedan kommer Safir den raringen och stjäl mitt hjärta och jag älskar den kissen så detgår inte att beskriva.

Sätt nu igång med lite fin bearbetning av sambon så kommer det säkert ordna sig.

Lillmymlan du gör ett fantastiskt arbet med alla kolonikissarna och du kommer säkert få in resten också. Här håller vi tummar och tassar för att du hittar stöd- eller helst permanenthem till dem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MariannE11
0

i morse så krumbuktade sej vitnos när jag kom in på deras rum…. kan ju avslöja att MAT är hans stora intresse….Flört.. ställde mej sen vid deras matplats som är på skrivbordet mellan datorerna o strök honom med maten fortfarande kvar i burken… o då SPANN den lilla godingen…tror dock att det var för att hans mage knorrade för han visste att maten var på g…

sms'ade det till dottern som försökte hon med…. men hon fick inget spinn alls….Rynkar på näsan….så nu får vi nog mata honom ofta…Glad

hur går det att hitta fler stödhem?….

lillmymlan
0

Tack emjon Kyss

Härligt med Vitnos framsteg… är du säker på att du inte drömde? Tungan ute

Kram på er

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Puttar för fullt för att Lillmymlan ska få fler stödhem!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lillmymlan
0

#27. Kyss

*Nalle Puh*

maggan47
0

och här har det hänt saker med Alice, fd Coffe, från kolonin, när jag lägger ett spår av skinka i trappen, kommer alltid Sigrid, och ska leka med skinkan, äter den inte, vilket däremot Alice gör, så hon kommer springande, och stryker sig mot Sigrid, idolen, och spinner, och igår fick jag klappa henne, utan att hon ryggade tillbaka, har ovärderlig hjälp av Sigrid, som Alice, bara älskar, precis som min kattängel Saga gjorde, hoppas också på fler stödhem, så alla får komma in, och lilla kissen som har ett borde gå in bumsGlad

Maggan47

Hawknestgrove
0

så buffligt gulligt de har!!!!

lillmymlan
0

Goaste Alice och Sigrid, härligt att de kommer överns :) vilken ljuvlig bild… får man skriva om dessa raringar på bloggen kanske? Får man i sådana fall låna bilden också på sötnosarna?

Kram till dig Maggan för att du ännu en gång vågade ta en kisse från kolonin Kyss

*Nalle Puh*

maggan47
0

klart du får skriva om dom på bloggen, och alla bilder är dina bilder, och man måste våga, kan inte leva i den tron att blixten slår ner 2 gånger på samma ställe, Alice är helt underbar, vill bara vara med Sigrid, gör verkligen vågen när hon kommer

Maggan47Kyss

maggan47
0

busa i trappen är kul

Gullimat
0

Lyckliga maggan47 som har sådana goa kisarKyss i sitt hem. Underbara bilder.

Håller alltid hårt i tummarna för hem till dina kisar lillmymlan

emjon
0

Åh Maggan blir alldeles rörd över att det går så bra med kissarna och att de funnit varandra så underbart.

Härliga bilder på sötnosarnaGlad

Tizzla
0

Roligt att läsa att det går framåt med missarnaGlad Bilden i #29 är underbar!

lillmymlan
0

#32. Kyss Då ska jag skriva ett inlägg när jag kommer hem från kolonin ikväll.

Putt för kolonikissarna Musse och Newcat

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Någon som kan hjälpa till så Lillmymlan får hem åt dessa kissar?

emjon
0

Om jag inte redan haft huset fullt så skulle jag inte tvekat en sekund att öppna mitt hem för att hjälpa dig och dina kissar.

Finns inget som går upp med att hjälpa än kisse i nöd.

lillmymlan
0

#38 & #39. Puss på er!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Hälsade på Buff & Tuff på landet idag. Tuff är ju Tuffare än Buff men idag försvann båda under sängen. Men, det är en hög säng så jag hängde med en sväng och tog ett par bilder i alla fall.

Så söta de är Kyss

*Nalle Puh*

MariannE11
0

vilka sötnosar!Kyss

Lena
0

Vilka snyggingar! Man blir ju sugen när man ser dem, men vi har ju full pott här hemma. Har alltid gillat svart vita katter. :)

martdat
0

Är en hel del katter som fått hjälp av dig:) du är en kämpe.). tittar inte så offta för min data har svårt att ladda trådar med bilder men i kväll så går det ok, passa på då;)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

ja vi har också svartvita kissar….

lillmymlan
0

Kissarna här himla fina, allesammans :)

Putt för Musse och Newie som behöver komma in i värmen. Kan någon vara stödhem i Östergötland? Tyst

*Nalle Puh*

Blomsterkatten
0

Sätter ett blommster tryck i denna tråden.

Säger bara oj vilket arbete o vilka vackra katter.

Lillmymlan du är verkligen beundransvärd även ni andra som har vågat ta in dessa skygga katter o sen delar med er av deras fansatiska framstegKyss

Sidentass
0

Åhhh dom är så vackra missarna..håller med om att svartvita katter är så vackra..(fast de är ju alla missar)! Så synd att man har så fullt..man önskar ju det vore möjligt att ta in varenda katt…däremot kan jag säga här, utan att ha pratat närmare med sambon..att om det finns behov så kan jag iallafall ha en katt här tillfälligt..som te.x vila efter kastrering..när det handlar om exempelvis några dagar i vänta på transport/stödhem..

Mina gammalkatter fick frispel när jag hade stödisar här uppe i sonens rum..efter att dom vuxit till sig o började röra sig fritt i lägenheten började vissa individer här visa sitt missnöje genom att kissa där dom inte skulle.

Nu när det blivit betydligt lugnare är man lite rädd att störa lugnet igen..

MariannE11
0

en muschie vill visa vilken pussnos han har.. för den som vågar.. men även han börjar se ut att ge upp… han tycker nog att vitnos är fånig som kan kråma sej o vilja bli klappad…

soso
0

#49 Så fiiiiin……..

lillmymlan
0

Idag när vi kom till kolonin så satt där en annan liten misse som jag kände igen… Vithaka är tillbaka :) och hungrig var h*n också :)

Matade Musse, Newie och Vithaka och ställde sedan fällan åt Fläcken som inte alls visade sig idag, ingen annan var villig heller :(

Prio ett är Fläcken och sedan måste det till stödhem till de andra 3 missarna.

Är det någon som minns Vithaka, såhär ser den kissen ut! Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Lika vacker som alla dom andraKyss

lillmymlan
0

Visst är den :) så himla snygga är de allt :)

Kunde inte ta bilder när det var kolsvart ute, men jag är så säker på att det var Vithaka… kanske att de andra saknade också kommer igen nu när det blir kallare? Många kissar blir det :)

*Nalle Puh*

MariannE11
0

o vad snygg han är.. fattar precis varför han heter det han gör.. maffig kisse..

lillmymlan
0

Kolla in hakan… vill ju bara pussapussapussa på den… *har nog avkapad näsa då kan jag tro* Flört

*Nalle Puh*

Lena
0

Vilken underbar katt han är vithaka! Alla katterna där är ju supersnygga.

#49 Där har vi en annan snygging. :)

Sidentass
0

#49 Åhhh vilken snygging..o sen gillar jag din Avatar skarpt!:-) O Vithaka..ja..vad ska man säga..den nosen vill jag pussa på!

MariannE11
0

mayday mayday

akut akut akut

har fått sms från lillmymlan om ett brådskande fall….det har dykt upp en mamma med 2 små bebisar i kolonin… det behövs ett stödhem till dom här… okänd ålder för lillmymlan har inte sett dom än utan bara fått samtal om detta…

snälla snälla snälla…..någon som själv skulle kunna ta in dom eller känner någon som känner någon… vet hur glad lillmymlan skulle bli…

kan tillägga att det inte finns någon bättre människa att samarbeta med… ska definitivt hjälpa henne fler gånger i framtiden ….

vitnos, sötnos o kanske muschie nospussar den som ser till att dom får komma in…

lillmymlan uppdaterar säkert med mer info när hon kommer hem från jobbet….

Blomsterkatten
0

å jag puttar också…. Kan någon hjälpa lillamymlan

Hawknestgrove
0

putt

MariannE11
0

storputt

lillmymlan
0

Åker för att fånga in missarna, mamma och bebbar!

Håll tummarna nu!

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Håller alltid alla tummar för dig

Puma77
0

Hoppas på turen ;)

Jag börjar sakta fundera på en tripp snart, ska ha semester nu måndag och tisdag och få en vinterbostad färdig så får vi se vilken helg som vi kan ta.

//Pia

MariannE11
0

nyfiken hur det gått…

lillmymlan
0

Mamma och 3 bebbar är inne nu… och har landat i stödhemmet Kyss

Nu är jag så himla trött och frusen, natti natti med er :)

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Natti, natti på dig du duktiga lillmymlan, tre lyckliga bebbar och deras lyckliga MammaKyss

lillmymlan
0

Mamma katt är Newie och de 3 bebbarna kommer det bilder på från stödhemmet :) när de vågar visa sig lite utanför transporten.

Så spottiga och fräsiga så Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

haha den mysiga filten kisse sitter på känns bekant!!!!!Skrattande

lillmymlan
0

Alla dynorna kommer från monsi som skickade dem till oss i Östgötakatterna i vintras. Utan dem vill jag inte ens tänka hur det hade gått. Många kissarna tar lagt sina små kroppar där. De går även bra att slå ner rumpan på när man är frusen, de är bra rumpvärmare :)

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja jag har själv lagt rabarber på två till min bil…..

liinah
0

Men inatt behöver Newie ingen dyna att ligga på! Kyss

Hon sover så gott i rummet intill, de tre små har vågat sig ut från transporten och ligger i nya kojan nedanför mammakatt.

Själv ska jag göra dem sällskap, fast i min egen säng då förstås.

Tizzla
0

Underbart att de fick komma in så fortGlad Här ligger det nu ca 5 cm snö…

maggan47
0

vilken härlig läsning från jobbet, du är bara bäst Lillmymlan, och vilken lycka att mammakatt föredrog värmen inne

HURRA

Maggan47Kyss

Puma77
0

Aha nu tändes ljuset Liinah;)

//Pia

bymaruska
0

Lillmymlan vad Du är fantastisk!

Du har verkligen satt prio för den här kolonin och Du spriller ingen tid och har alltid en plan.

Jag är full av beundran!

//M-H

Cozzmos
0

M&M dansar för fullt över dessa goda nyheter. De vill inte att någon annan ska vara med om samma kalla erfarenhet de fick förra vintern! Bra jobbat Lina o Malin!

Tiana
0

Kanonnyheter! Och i rättan tid, här har det snöat i natt, och då är jag nere i Blekinge!

Sidentass
0

Underbart Liinah!! Så oerhört gott att veta att dom är inne i värmen..o massor med rosor också till dej Lillmymlan..ni är underbara, tjejer!!!

anebit
0

Rosor i mängder till till Lillmymlan och Liinah!  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lillmymlan
0

Nu är det Musse och Vithaka kvar i kolonin (vad vi vet) någon som kan tänka sig att vara stödhem? Flört

*Nalle Puh*

Sidentass
0

Putt,putt, putt för Musse o Vithaka..snälla någon…?

Gullimat
0

Är också full av beundran för er som jobbar så ihärdigt.

Har den lilla NewcatKyss lurat er med att ha bebbarObestämd. Underbart att dom är inne alla 4. Hur gamla är dom små livenKyss

MariannE11
0

åh vilken härlig insats.. du är enorm lillmymlan…. o härligt liinah att du kunde ställa upp med husrum…Glad

TROR enligt vad jag hört att ungarna är runt 5 veckor…. sånna små ska inte vara ute nu….Rynkar på näsan

lillmymlan
0

Tror att lilla Newcat inte visade sina ungar förrän nu, det var lika med Spökis och Noname också, men jag är överlycklig att de kunde komma in i värmen innan det blir svinkallt här!

Tror att de är ca 5 veckor och de är så himla SMÅ men den ljusa av dem är duktig att spotta och fräsa Kyss så man vill ju bara pussa på de där raringarna… gosa med näsan i magen på dem… drömma kan man ju Glad

Nyss hemkommen och i kolonin var Musse synlig Kyss

*Nalle Puh*

MariannE11
0

musse världens snyggaste kille…var han kissnödig möjligen….

lillmymlan
0

Som vanligt så pissade han ner fällorna… HUM! Undrar om han någonsin kommer att gå i fällorna? På lördag ska vi ta hem fällorna och högtrycksspola dem… Musse gör verkligen stora kissar han! ObestämdTungan ute

*Nalle Puh*

MariannE11
0

en riktig kille det….

Tizzla
0

Men han kan ju inte gå in i en fälla som inte luktar hansFörvånad

liinah
0

Tror faktiskt inte att de är 5 veckor ens. De ser ut som små skuttande köttbullar… Oemotståndliga, trots fräsandet. :)

Newie är väldigt lugn och verkar ännu inte störas av mitt sällskap. Hon ser ut att njuta.. Och det tror jag det - ikväll kom första snön och den lade sig som ett täcke.

Hoppas innerligt att det inte dyker upp några nya familjer nu.

lillmymlan
0

Tack Lina för info!

Ljuvligt att de fick komma in i värmen och slippa vara ute nu när snön kom!

*Nalle Puh*

emjon
0

Känner också stor glädje för att Newie nu valde att bli infångad tillsammans med sina bebbar. Nu behöver hon inte ständigt vara på sin vakt utan kan njuta av innelivet tillsammans med sina små härligt är det.

Tiana
0

Med risk för att förmänskliga lite, men hon kanske kände av att snön var på väg?

Sehvrin
0

Vad skönt att ni fick in familjen så snabbt efter att ni fått reda på att det fanns ungar, särskilt nu när det kommit snö och är kallt och ruggigt.

Hoppas ni får in de andra snart också, särskilt Fläcken, jag vet att Matilda saknar henne jättemycket.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tizzla
0

#93 Jag tror inte det är att förmänskliga…*helt övertygad om att djuren vet sånt bättre än oss*Flört

maggan47
0

härligt Linah och bilder vill vi se på lilla familjen, tror också att mammakatt kände att vinter var på väg, och ville flytta sina små, katter känner ju av allt bättre än vi gör, så det är jag övertygad omKyss

Maggan47

Blomsterkatten
0

UnderbartSkrattande

Blommor till er alla framför allt Lillmymlan Kyss

lillmymlan
0

Såklart att vi försöker få in kissarna som är kvar i kolonin, framför allt Fläcken för att hon redan har ett stödhem Kyss

*Nalle Puh*

Blomsterkatten
0

Waow vilken fin bild och katt!

lillmymlan
0

Fjutt för Musse och Vithaka :) som behöver komma in i värmen!

*Nalle Puh*

liinah
0

Köttbullarna

liinah
0

Köttbullen med kattityd

Gullimat
0

Oh, så söta köttbullar

Puma77
0

KOmsi, komsi till tant Pia ;)

//Pia

UlrikaD
0

Köttbullar kan man aldrig ha för många!Kyss

Puma77
0

Tror jag hellre vill ha dessa än de som ligger i mitt kylskåp Flört

//Pia

UlrikaD
0

#106 Tror även man bränner mer fettt av att busa med dessa än att äta de i kylskåpet.Flört

Puma77
0

#107 jag säkerligen och dessa är även nyttigare för hälsan på flera sätt.

//Pia

Cozzmos
0

Vilken liten tuffing! haha vad gullig!

lillmymlan
0

Har varit och hälsat på Lina och familjen Newcat :) så fina missar :)

Här är en av de svart-vita sötnosarna Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Newie ligger ovanför bebbarna och har full koll, men jag måste säga att hon är mycket lugn och fin, inte ens ett fräs!

(ursäkta blixtblänket i Newies ögon)

*Nalle Puh*

liinah
0

Malin, tack för besöket och de betydligt bättre bilderna än jag själv lyckats ta. Kyss

Finaste kissarna. Newie vill jag så gärna pussa på men det får jag inte. Tungan ute Har smygkikat på dem i dörrspringan den senaste halvtimman och kvävt många skratt. Hade glömt bort hur klumpiga små köttbullar är.

lillmymlan
0

Lina Kyss tack för att du tog emot dessa raringar, ja, du vet Kyss det är värt allt guld i hela universum… tack känns fattigt… men TACK från djupet av mitt hjärta!

Jag önskar att jag var där och fick se dem köttbulla sig kan jag meddela :) de är så otroligt fina och så även fina mamma Newie som verkligen berör mitt hjärta!

Kram och tack Lina

*Nalle Puh*

maggan47
0

vilka fina små sötisar, och mammakatt ser så nöjd ut, såklart hon är, inne i värmen med sina köttbullar omkring sigKyss

Maggan47

MariannE11
0

vilka snyggingar….ser betydligt godare än de köttbullar jag köpte idag… tror jag tjuvar dom från puma o sen är det puma som blir anklagad..o jag går fri med kissarna…. mamma får såklart vara med…..Cool

kom på att sötnos vill visa hur gosigt man kan ha det i lillmattes knä…Skrattande

lillmymlan
0

Sötnos Kyss så fin hon är lilla raringen Skäms

Minns henne såhär liten Glad

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Marianne… du får inte tjuva bebbar Skrattande förresten vill vi ha fler bilder på Vitnos och Muschie Kyss sötkillarna!

Gulle er som ställer upp som stödhem för dem alla. Utan er skulle arbetet vara sååååå mycket svårare!

Kramar om

*Nalle Puh*

MariannE11
0

hon är så söt den lilla busfian Kyss

ska bara låna kattungarna lite…

*omärkligt försök till putt*…

gjorde mej osams med kameran i helgen….tror KANSKE att jag har lite bilder på elefantkillarna men i andra datorn…påminn mej gärna…. typ på onsdag….

utan dej lillmymlan skulle dom ju vara där ute i kylan….Gråter

liinah
0

Puttar upp och hälsar att ikväll har jag för första gången lyckats gosa kattunge, alla tre. Det tyckte de om fastän de fräste till emellanåt. Mig lurar de inte..

Newie håller span på mig men är väldigt avslappnad och vilar mest hela tiden. Hon gillar sällskap av "vuxenkatterna" och pratar gärna med dem.

Så fina är de, hela familjen. :)

Tizzla
0

Mmm…kattungegos som är så mysigt! *blir bara en aning avis*

Sidentass
0

#119 Helt underbart att du redan fått gosa med dom…snart blir dom med all säkerhet riktiga små gosetroll hela högen:-)

lillmymlan
0

:) härligt att det går så bra med småttingarna och mamma Newie Lina!

*Nalle Puh*

MariannE11
0

Glad kusin muschie hälsar ikväll lite småsömnig gärna klias i nacken….

liinah
0

VARNING… Köttbullebild..

De två svart/vita fick jag ha en sväng i knät ikväll och jag tror mig kunna säga att de båda är tjejer. Men fräsisen (ljusa) blir en utmaning. Kyss

MariannE11
0

ja där behövs det en massa varningar….Foten i munnen

Tizzla
0

Näää…två sötisar i radKyss…borde varit fler varningar på mustaschkissarnaObestämd

Blomsterkatten
0

Kyss

Puma77
0

Lugnt Lina skicka över köttbullarna så kan jag ta dem;)

//Pia

MariannE11
0

putt för stödhem o permanenta hem…

lillmymlan
0

Newies bebisar är alla 3 bokade, 2 ska till Gbg och 1 ska till Norrköping :), härligt!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kan också meddela att Nostippen är tillbaka, utanför stödhemmet :) så hon vet var hon bodde innan hon rymde, nu håller vi tummarna för att hon snart går i fällan :) det matas där för tillfället så hon vänjer sig :)

Fina Nostippen och Fläcken, de borde längta in nu, det är ju kallt ute Obestämd matte Matilda väntar också

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Ahhh…lilla Nostippen…äntligen nyheterGlad

lillmymlan
0

#132. Jaaa, man får då aldrig ge upp :)

*Nalle Puh*

Puma77
0

Du har sån energi med alla dessa kolonimissar lillmymlan. Du är en inspirationskälla och förebild ska du vet.

//Pia

persikahallon
0

#130 det gick fort, grattis! dom är verkligen supersöta.

Tizzla
0

Håller med Puma!

MariannE11
0

hoppas att nostippen o fläcken inser fördelarna inne i värmen….

anebit
0

Så underbart att läsa att Nostippen håller till utanför stödhemmet. Nu håller vi tummarna att hon går i fällan snart så att hon kommer in innan värsta vintern är här.

liinah
0

"Jag vill bara putta upp tråden och säga att det är himla skönt att komma in i värmen."

lillmymlan
0

Och jag är så jäkla tacksam och glad över att du tog hand om dem Lina Kyss Mamma Newie är en fin kisse också, men såklart räddare än de små tyvärr Rynkar på näsan

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Om någon kan låsa den här tråden så fortsätter vi här i den nya kolonikatter i Linköping 9. Där finns redovisningen för oktober månad :)

/Malin

*Nalle Puh*

anebit
0

Ok!  Låser denna då!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer