Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 2806 ggr
grundig
0

katt statistik

funderat lite om detta med hemlösa katter i landet och fick ihop detta till en början

Hej och välkommen till katt statestiken där vi räknar ihop antalet katter som finns på katthemmen och djurskydden runt om i sverige men även hos dom som håller i kollonierna i vårat land Vi kommer att under minst 1 år bokföra hur många katter som finns inne , står på kö samt omplaceras , detta gör vi för att få en ungefärlig statestik hur situationen i landet ser ut En hemsida kommer att komma ut så snart som möjligt och där kommer vi redovisa hur det ser ut i alla länen i landet , förhoppningsvis kommer detta att ske kvartalsvis med en uppdatering och där alla katthem,djurskydd,kolloni grupper redovisar hur det ser ut . Bidrag till oss är varmt välkommet då vi kommer att köra lite tävlingar med på hemsidan , vi kommer även jaga lite fina priser som vinnarna får och pengarna kommer gå oavbrutet till katter som behöver akut vård

isf kom jag jobba ensam med detta och kostar på allt själv

men tips,förslag,ideer är varmt välkommen

vill isf komma igång till 2011

[sarasvati]
0

Skrivs "statistik". Inte helt avgörande, men rätt stavning kan kanske bidra lite till trovärdigheten ;-)

Alexej
0

Jag gillar all statistik. Men det är nog svårt att få ihop bra uppgifter från olika katthem. Manimalis kör ju en del med statistik. Annars skulle jag nog försöker få hjälp från Djurskyddet Sverige.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Även om man inte gillar statistik kan det vara hårdvaluta i många olika sammanhang. Att veta mera exakt hur det ser ut på hittekattsfronten hade inte varit fel.

Som Alexej skriver har Djurskyddet Sverige gjort vissa beräkningar. Det är nog en god början att kontakta dem.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

grundig
0

ja eftersom detta var ett enkelt utkast ur tankarna så kommer jag naturligtvis kolla stavningen senare , detta skall ej skickas ut direkt till alla katthem

ska kontakta dom då och kolla , hade tänkt mig att katthemmen 1 gång i kvartalet skickar in uppgifter , skulel vilja testa 1 år och se hur det funkar och om man kan få nån ungefärlig siffra hur det ser ut , då jag inte orkar med intriger i katthems livet så tänkte jag dra mitt strå till stacken på detta sätt

Mari
0

Jag tycker att det är en intressant idé som jag hoppas går att utföra.

Angående bidrag så försök att få priser till tävlingarna sponsrade så som presentkort eller produkter, det tror jag kan bli uppskattat. Har du tänkt att sidan/projektet ska heta just Kattstatistik eller har du något annat namn för det?

Funderar även över en sak till, klarar man själv av att sköta detta? Jag tror det blir mycket jobb så fundera på att kanske ta in en till eller kanske en för varje län som kan sköta kontakten med de djurhem som finns i närheten.

Vore även intressant om det gick att hålla koll på annonseringen som sker för djur, att man varje månad räknar ihop hur många nya annonser för just katter det dyker upp/försvinner på de större annonseringssidorna tex blocket och eniro.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alexej
1

Och där finns också följande artikel:

50 miljoner till vildsvinsbekämpning

Sverige. Regeringen har beslutat att avsätta 50 miljoner kronor i nästa budget för att försöka få bukt med den snabbt växande vildsvinsstammen i Sverige. Det meddelade jordbruksminister Eskil Erlandsson på onsdagen.

Med de pengarna kunde man kastrera 100 000 katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

grundig
0

Jag tror den går att genomföra , man kan sätta 2011 som en test period och göra en utvärdeing sen hur det har gått under det året och sne om det är värt att fortsätta

Namnet är inte klart , sponsorer kan jag fixa när det behövs =)

jag tror man kan sköta det själv faktiskt , katthemmen och alla berörda då får rapportera in kvartalsvis tex så uppdateras hemsidan bara , den behöver inte helelr vara invecklad

risken finns att det med tiden utvecklas men mer katthem/jourhem ja alla berörda parter , jag har hela vintern att sitta vid datorn så det är inga problem , skottar snö och eldar vinterahalvåret bara samt jobbar men kan jobba emd detta på jobbet med

vad gälelr annonser är ju det ett steg man kan utveckla med =)