Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1850 ggr
UlrikaD
0

Måste man kunna trolla?

Skrev ett annat inlägg för några dagar sedan om hur frustrerad jag känner mig över att inte räcka till.

Hur är det meningen att man ska må när man snubblar över sådana här annonser från djurföreningar:

http://raddadjuren.org/2010/10/24/7-chihuahua-och-3-maine-coon-avlivning-tisdag-2610/

Den blev upplagd för några timmar sedan.

Vore det för mycket begärt att man fick mer än ett dygn på sig att ordna jourhem, akuthem, permanenta hem osv? Man kan inte trolla med knäna, då hade det inte gått så mycket katter ute som det gör.

Sådana här avlivningsgrejer får mig att gå i taket. Både av ren frustration över hur fasen ska man kunna hjälpa.

Och över, vad är egentligen historien bakom. Och varför ska helt plötsligt så många djur flytta inom loppet av 24 timmar annars ska de avlivas.

Och vem har bestämt det? Och var befinner sig den personen så jag kan gå och tala om vad jag tycker och tänker….precis nu!

Ska bara fixa nån som kan mata mina djur medan jag blir bortförd i handbojor antar jag…men det här är bara för mycket.

Tizzla
0

Ja det verkar vara det vissa tror…att man kan trolla fram nya hem på noll och ingen tid…tänk om det var så enkeltObestämd

Känner för att åka och hämta dem alla…nu…

Alexej
0

Rädda djuren är väldigt seriösa så det är nog knappast deras fel. Men jag tror nog att det lösar sig för det är raskatter-och hundar. Då brukar det vara mycket lättare.

Angående chihuahuas läste jag att djurhemmen i Amerika är överfulla med såna hundar. En massa folk skaffade sig såna hundar efter Paris Hilton tills hon bytte till nästa djur eller nåt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tizzla
0

Nä det är nog inte Rädda djurens fel…men man undrar ju verkligen vad som ligger bakom ett så akut "ärende".

Men jag tror också det kommer lösa sig, chihuahua och main coon…skulle väl vara bra att upplysa uppfödarna till dessa individer…samt rasklubbarna.

martdat
0

skumt att inte hundarna är rumsrena,,  är det misär de lever i elr?för vuxna hundar som inte är rumsrena ju inte det vanligaste,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sigriiid
0

Usch så frustrerande… Så kort om tid. Skulle jättegärna hjälpa till med en liten hund eller två men jag vet inte hur det fungerar samt hur sambon ställer sig till det. Vår ekonomi tillåter inte direkt en massa veterinärkostnader utan då behöver vi stöd ifrån någon organisation..Får kolla upp saken senare under dagen, har skola fram till 17…

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Puma77
0

Ja en liten vovve hade ju inte varit fel egentligen men men :(

//Pia

russin
0

Stackars kissar. Fast samtidigt reagerar jag på att dom skriver main coon och visar bilder på två korthåriga kissar ? Det är är fina husisar - inga main coon.

Puma77
0

#7 Katterna Peller och Rosa är inte maine coon katterna utan ett fall de fick in tidigare fattar jag det som. Efter dem står det om ett annat akut fall med då dessa vovvar och maine coon.

//Pia

Jourhemmet
0

Som jag läste mig till så är katterna nu i jourhem

Puma77
0

#9 Ja de två första Pelle och Rosa ja men jag fattade det som om det var två helt olika fall.

//Pia

persikahallon
0

Ja jag tror Pelle och Rosa kommer ifrån fallet med det äldre paret som vräktes i Vingåker förra veckan. Det låg en tråd om det ärendet här på forumet.

Jourhemmet
0

Tyvärr stämmer det med att det är två olika fall Gråter

Imasy
0

Är det någon som vet om det är en förmedling bakom, eller "tipsar" bara rädda djuren om dessa?

Tänkte på katterna tex, de måste ju ev kastreras osv, och vem får stå för det?

UlrikaD
0

Menade inte att klaga på Rädda Djuren på något sätt. Men undrar varför ärenden alltid ska vara så akuta. Varför kan man inte få lite tid på sig att försöka lösa saker. Det är nu eller inte alls jämt.

Jourhemmet
0

Rädda Djuren står bakom nu. Jag har själv varit jourhem åt dom och det fungerade utmärkt.

russin
0

Då är jag med - fast lika illa för alla djuren i vilket fall:((

Issa
0

Vi fick också detta ärende men har inga platser. Försöker stötta upp genom att tipsa. Vi tar ju inga hundar. Man kan väl säga att detta ärende är inte något frivilligt utan av nöden p.g.a. sjukdom. Vill inte gå in mer på detta. Inte ovanligt att vi också fått sådana där ärenden och man har ringt runt 25-30 samtal tills man knappt kunnat prata innan det löst sig.

Sigriiid
0

Jag ringde nu för att erbjuda hem åt en liten hund tillfälligt. MEn det har redan löst sig. Jätteskönt o höra =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Puma77
0

så skönt.

//Pia

Lena
0

#17 Det gör ju det hela lite mera förståligt. När det är sjukdomar och annat lidande bakom.

#18 Raskatter och hundar får nästan alltid hem. Hade det varit huskatt med fel färg hade det antagligen varit svårare.

#14 Tyvärr är det allt för vanligt med avlivningshot av bekvämlighetsskäl från djurägaren. Oftast med riktigt tighta tidsgränser. Det kan jag inte acceptera. Fy sjutton vad jag blir ilsken av sådant.  :(

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
0

Skönt att det ordnade sig. Måste nog sluta läsa såna där annonser mitt i natten tror jag. Blir ju hyperstressad.

Issa
0

#20 Jodå, privatpersoner försöker ju dom med, men jag syftade lite på instanser som Kronofogden när dom vräkt någon, Hemtjänsten vid dödsfall och inga släktingar m.fl. instanser. Dom är duktiga på att hota dom med och fort ska det gå!

Lena
0

#22 Jo jag förstod att det var så kallad myndighet med i spelet här. Där är det annorlunda förståss. Då sitter ju oftast den enskilde kattägaren i kläm och kan inte lösa situationen. Det svenska samhället är grymt och omänskligt i sådan lägen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"