Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2009 ggr
gustafsson38
2010-10-25 17:38
0

märkligt

ja har haft kontakt me sagolika via sms..ja berätta att ja skulle till gbg till min mor,,hon svara att man skulle vänta att fånga in sussie men de tycker ja inte ska behövas.ja svara att ja kan åka hem me tåget igen.sen så har jha fått ett samtal från en här inne som har tatt hand om 2 katter å idag ingen hjälp fått..sen fick ja sms av sagolika att hem löses för sussie..NU ÄR DE NOG TYCKER JARynkar på näsan

Jag låser denna tråd då dess innehåll enbart är en frågeställning mellan två personer vilket jag anser att parterna bör reda ut på tu man hand och inte i öppet forum /Kattassen - medarbetare

gustafsson38
2010-10-25 17:43
0

GråterGråterja öppnar mitt hem för hemlösa katter..ja ska åka till gbg till min dåliga mamma..de är ju bara att ta tåget hem ,,ifall sussie ska komma om ja är i gbg..så får man sådana sms..ja blir väldigt lessen av detta..ja som hadde rummet klart å allt för den stackars sussie

martdat
2010-10-25 17:47
0

Det låter ju som att sussie har fått ett eget hem och det vore ju bara toppen, tycker att ni reder ut detta per telefon er emellan i stället för att skriva på forumet om att du är sne på sagolika, sms är som bäddat för missförstånd,  o sussie finns väll ändå inte på stationen i Göteborg?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

gustafsson38
2010-10-25 17:50
0

har hon fått ett hem???? varför sa hon inget????ja är inte sne på henne.har ja sagt att sussie är på stationen i gbg nej de har ja inte..skulle de va så att sussie sulle va infångad å på väg till mig så va de ju så att ja tar tåget hem till varberg..

martdat
2010-10-25 17:53
0

du skrev att sagolika skrev att hem löses för sussie, så jag tolkade det så, men tycker att du ringetr till henne, och reder ut det,

gustafsson38
2010-10-25 17:53
0

de har skrivits innan va som sagts via sms..vi löser de på annat vis.sussi kommer inte till dig.men tack ändå för att du erbjöd dig…hur ska de tolkas…?inget nämt om ett nytt hem..sen smsa ja henne men inget svar från henne,,självklart är de roligt om nu sussi har fått ett hem

gustafsson38
2010-10-25 17:55
0

ja har tyvärr inget möjlighet jusst nu att ringa ..ja ska snart bege mig till varberg,,men ja kan kontakta henne senare

martdat
2010-10-25 17:55
0

ok, ja jag har inte läst alla inlägg i tråden,

bymaruska
2010-10-25 18:11
0

Till Gustavsson38

Hej!

Så här är det: jag har ingen möjlighet att åka med Sussi till Varberg som var tänkt från början.

Jag har meddelat Sagolika det och att hon måsta försöka hitta ett annat stödhem.

Som Du vet så har kommer jag att betala för Sussi veterinärvård osv.

Jag medverkar aldrig till att en katt kommer till ett stödhem som är okänt för mig.

Det betyder inte att Du som stödhem är dålig på något sätt, men jag känner inte dig osv och av den anledningen ville jag själv åka till Varberg och träffa dig och se hur katten skulle får det fortsättningsvis.

Men nu kan jag inte åka!

Så var inte arg på Sagolika hon kan inte rå över att jag inte kan åka.

Hälsningar

Marie-Helene

gustafsson38
2010-10-25 18:26
0

sjävklart får du komma å se hur sussie ska bo..de va ju de ja har sagt att de är så viktigt..fortfarande är ja inte arg på sagolika…detta va ju så akut..men hur kommer detta lösa sig för den lilla sussi????Gråter

tuska
2010-10-25 18:28
0

Har du fått nog Gusavsson att vänta på den "riktiga" Sussi, så finns det så många Sussin som behöver din hjälp. Rummet (karantän) du gjort iordning står färdigt iväntan på den rätte behövande katten som fryser och vill in till dej.

Hadde du 2 katter utöver dina egna nu ?

gustafsson38
2010-10-25 18:29
0

ja de har ja..

gustafsson38
2010-10-25 18:51
0

de va ju detta som ja sa..att de gick så snabbt.bara över 1 samtal..

gustafsson38
2010-10-25 18:56
0

ena tråden så letas de hem till sussie..ena tråden så har hem hittas..tycker ni inte själva detta är konstigt…sen att de är en bit till varberg.jo men ja är väl ändå inte ensam att bo en bit bort å va jourhem..så då får ni ju nu skriva detta till andra att tex bor katten en bit bort åh jourhemmet en bit så funkar de inte..eller va menar ni egentligen?????

kattassen
2010-10-25 18:59
0

Snälla denna diskussion passar inte i öppet forum. Det kommer med sannolikhet att bli fel och missförstånd.

Red ut det som eventuellt inte är utrett per telefon istället.

Som vanligt är det den som placerar katten som bestämmer hur det skall bli. Nu har det tagits ett beslut i detta ärende vilket vi alla måste respektera.

Vi har fått information om hur Sagolika tänker gå vidare med Sussi. Härmed anser jag att detta nu är klarlagt och utrett samt låser tråden för ytterligare inlägg.

Se: Honkatt i Örkelljunga

Berörda parter får ev resterande frågetecken privat.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gustafsson38
2010-10-25 19:01
0

men snälla varför kan man inte få svar..hur ni tänker i detta..

persikahallon
2010-10-25 19:03
0

det verkar som att sagolika tagit beslutet att inte skicka Sussi till Varberg på grund av att hon inte kan ge dig stöd med praktiska saker om det skulle behövas när avståndet är såpass stort. hon skriver att du efterlyst stöd som jourhem, vilket är helt självklart, men att hon efter att ha tänkt igenom saken inser att hon inte kan ge det utan vill lämna Sussi till någon som kan ta över 100% av ansvaret. så tolkar jag hennes svar i tråden om Sussi, inte så konstigt alls. men varför frågar du om detta här? det är bara sagolika som kan svara säkert på det. en privat konversation lämpar sig bättre för sådana frågor.

vill du vara jourhem för en katt som har en förening bakom som tar yttersta ansvaret så finns det säkert någon på närmare håll som behöver din hjälp.

miasofia
2010-10-25 19:05
0

Det finns fler katter än Sussie som behöver hjälp. Så gå vidare och försök att bli jourhem någon annanstans.

Inlägget är låst för nya kommentarer