Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 9304 ggr
Mettan
0

Katter bortskänkes

www.bortskankes.se, som är uppdelad i län.

Har bara sett de skånska annonserna, men det viktiga är att de får klart för sig att djur ALDRIG ska skänkas bort.

Tydligen kan man anmäla varje annons för sig, men jag orkar inte hålla på med det just nu.

Mettan

Jourhemmet
0

Det orkar jag..SkrikandesGråter

Jourhemmet
0

"Vi skänker bort våran kattunge som vi haft i fyra dgr, det var inte som vi trodde"

Jag vet inte om jag klarar av att vara inne på den sidan, jag blir så förbannad

gustafsson38
0

va är detta för nått?

gustafsson38
2

har man katt.katter som man vill söka ett annat hem till..så får man ta sin tid att skriva en annons..de är bara så.ja blir så arg när ja läser sånt här

Delfinen
1

byta hem efter 4 dagar? Men vad i hellsefyr är detta? Hur i glödhetaste xxxxxxxxx kan man veta att det inte var som man tänkt sig efter endast 4 dagar?

Visst kan det hända saker i ens liv som gör att man måste fatta ett beslut om att omplasera sin katt. Men  så mycket kan inte hända på 4 dagar. Varför kan folk inte stanna upp, tänka efter, känna efter innan dom skaffar ett djur?

Ett liv är ingen impulssak att skaffa sig.

Hawknestgrove
1

märkligt… för bortskankes.se har policyn att djur aldrig får skänkas bort….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tuska
0

Jag sålde en kisse som kom tillbaka efter 1 dygn, ägarna hadde köpt allt tänkbart till kattungen och hållt kontakten med mej under hela kattens uppväxt. Det gick galet eftersom det kom kattsand i gubbens säng och han fick tydligen panik och en ångest attack. 

Jag va så säker på dessa köpare och haft sån bra kontakt, men det ville sej inte.  Så kan det gå. De hadde lång resväg dessutom.

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

går du in på denna sida och kilckar på annonsewrna, så kommer det in en sida om att djur inte får skänkas bort????

Ligonskrutt
0

denna sida har tagits upp här tidigare vill jag minnas, pga att de skänkte bort katter då också :(  det kanske var efter det reglerna om att inte djur får skänkas kom dit? varför har man en kategori för djur överhuvudtaget på en sida som heter bortskänkes, man förstår ju att det folk tror att det är ok att skänka bort djur då…

Lena
0

#10 Det stämmer att vi diskuterat Borskänkes.se tidigare här på forumet. De ändrade sina regler efter mycket påtryckningar från olika håll. Numera är det inte tillåtet att skänka bort djur. Men jag antar att det är som på Blocket och alla andra annonsforum att annonser ändå slinkter igenom. Då brukar det finnas en länk där man kan anmäla annonsen.

Håller med om att namnet är missvisande och säkert bidrar till att den här typen av annonser skrivs. :(

#2 Nej fy för den lede! Orkar inte heller läsa sådant….. Det blir bara för mycket.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HannaVastervik
0

orkar jag med, några sidor iaf…

Mettan
0

Igår - lördag den 23 oktober 2010 - gick det att se både katter, hundar och andra djur, men i eftermiddag efter att jag skrivit hit kommer sidan om att djur inte ska skänkas bort upp. Har kollat på både katter och hundar idag. Vi får väl se hur länge det hela varar, men annonserna är INTE borttagna, i varje fall fanns de kvar när jag tittade in där för ett par timmar sedan.

Mettan

Ligonskrutt
0

#13  ja kollade lite nyss, och på varenda annons är det tillagt (katt skänkes bort) "mot symbolisk summa" och 100 kr längre ner i annonserna (förutom en perserkattungessannons där det står 1000 kr som pris??)