Jag är kär
Och alla de andra katthemstanterna med mig.
Här är Konrad. Han dör upp i området där en av våra volontärer bor i våras. Hon har sett till att han fick mat och ett litet skydd i avvaktan på en plats på katthemmet.
Nu har han flyttat in och väntar på sin alldeles egen husse eller matte.
liten film med Konrad:
Visst är det något speciellt med de stora slitna pojkarna?
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Ååååå jag med…
Lilla gubben, kom hit så ska jag ge dig så mycket kärlek
Vad han ser ut att ha varit med om mycket hemskt.

#1, 2
Jo visst vill man bara krama honom och försäkra att allt ska bli bra.
Om jag bara kunde skulle jag fylla hela huset med snygga killar och skämma bort dem så mycket det bara går.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Ja det var en kisse som talar direkt till hjärtat. Vilken going! Skönt för honom att han nu kommit in på katthemmet. Det värmer i själen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

O ja, det var minsann en härlig kille! Så gott han myser på filmen också. Ser verkligen ut att behöva allt mys och gos han kan få. Tror inte det blir svårt att finna hem till honom med en sådan fin "reklamfilm" med
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nej precis. Han lär inte bli gammal där på katthemmet. Jag kan hämta honom nu..hahaha..
Som en av katthemstanterna kan jag intyga att det stämmer…jag är också kär… Man vill verkligen bara krama, krama, krama…

herregud vilken fin katt.

Oh, vilken snygging
!

Vilken blick när handen försvann

Vilken söt äldre herre.
Johnnys Girl, måste även säga att det är bra att ni lägger ut filmen på Youtube. Tycker klart fler katthem ska göra det med sina katter för når ju ut till så ofantligt många fler tittare. Vad jag vet är det väl inte förbjudet att lägga ut katthemmets hemsidesadress i slutet av ens utlagda film, eller?

Mysgrabb!!!!

Vilken underbar herre! Ja jag tror också att han inte kommer att bli gammal på katthemmet! Det kommer att komma ett alldeles eget hem och det snart! Puss på nosen du vackre karl!
Vem glömmer väl Blue Ray?! Också en gammal man som hade en helt underbar utstrålning och var mycket bra för de unga skygga katterna.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Han har den utstrålningen som gör att jag känner att jag vill köpa en Baby Björn-sele och bära omkring på han så han får känna värmen o hjärtslagen från mig och bli trygg o varm! Puss puss!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ja…jag blir störtkär på avstånd!! Vilken fin film också..man ser ju så väl hur tacksam han är att få vara omhändertagen..lycklig den husse eller matte som får bli ägd av den här missen!

Blir också kär i denna kise. Pojkarna som ofta blir över när alla flickor plockas in. Han visar verkligen att han är nöjd att få komma in, och få mat och kärlek, från alla er på hemmet. Hoppas han får ett riktigt kärleksfullt hem, det hoppas han säkert på

Konrad 

Jag har alltid fått höra att jag är "dum" som fallit för äldre katter, gärna lite ärrade som varit med om tråkigheter. Varför faller inte jag som alla andra för söta kattungar.
Inte förrän jag hittade det här forumet så insåg jag att jag inte var ensam om att tycka så. Det känns skönt!
Tyckte också denna killen var helt underbar.
så gullig han är,,,kom hit till krogsered med honom,,svensson behöver en kompis(våran katt) jag har hellre vuxna katter,men älskar i och för sej alla djur och åldrar på dom.han skulle få sova hos mej under täcket och bara mysa,där skulle han få plats,för svensson sover på ovanför mitt huvud så jag har nack spärr varje morgon.
Underbar kattgubbe!!
Älskar också mest de ärrade gubbar med sina tjocka huvud.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Men en sån go gubbe! Nu är jag också kär! 
Så skönt för honom att han kom in i värmen före vinterkylan. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Oj vilken kisse, jag bara dööööör………..

Konrad liknar våran Båtsman! Hoppas han har samma tur och hittar sitt hem snart! Gullegubbar är de allihopa!

#11 Vår hemsideansvarige lägger ofta ut våra katter på youtube. Bra tips om katthemsadressen i slutet. Ska vidarebefordra till henne.
#13 Han är ju hur snygg som helst. Vilken pudding. Jag tog mig friheten att redigera så att bilden syns direkt i ditt inlägg.
#14,15 "jag vill köpa en Baby Björn-sele och bära omkring på han" Vilket underbart uttryck. Precis så man känner för sådana killar. Och jag minns mycket väl Blue Ray, jag hade en cyberromans med honom.
#19 Inte är du dum inte. Tvärtom, och här har du hamnat i rätt sällskap.
Kärleken till dessa kattgubbar går inte att förklara med ord.
Titta högre upp i tråden så har jag lagt in lille Båtsman 
Katthemsadressen finns i alla fall i informationen till videon
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.