ang jurhem
ja ska hjälpa till med örkelljunga katten vet ja..är d enån mer som behöver hjälp så säg till…skriv pm till mig…
Hej!
Vill bara ge dig ett litet råd!
Jag tror att alla som är proffisonella i sitt arbete med att sätta herrelösa katter i stödhem vill veta lite om det erbjudande stödhemmet.
Det räcker oftas med en kort beskivning av sig själv, familje situation, boende osv och hur upplägget är tänkt som stödhem.
Jag har noterat att du är ganska ny som medlem här på hittekatter. Jag tror inte det riktigt funkar att man bara dyker upp som gubben i lådan och erbjuder sig som stödhem.
Du får missförstå mig rätt nu! Dina avsiker är säkert jätte goda men som du förstår finns det många galenpannor runt omkring oss och dom vill vi inte veta av här.
Är Dina avsikter som jag tror goda då kommer du bidra med att en eller fler katter får en chans till ett nytt liv.
Hoppas för gudskull inte du tar illa upp för mitt inlägg det är inte på något sätt meningen.
Jag har också varit ny här och inte riktigt fattat galoppen.
Lycka till
Marie-Helene
ja har tatt hand om många katter imitt liv..både skygga o dräktiga katthoner.även kattungar som ja har matat me nappflaska.åh ja tar aldrig får många katter..ja vet att varje katt tar tid..är de nån som vill vet anågot om mig så bara fråga..ja tar inte illa upp
Var bor du?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
varberg
varför frågar du vart ja bor
Det smartaste är väl kanske ändå att ta emot katten från Örkelljunga först och se om det funkar med de andra djuren där hemma. Och sedan börja fundera på om du kan ta emot fler katter. Nu har du erbjudit dig som jourhem till ungefär alla katter som de senaste dagarna har dykt upp och behövt tak över huvudet. Iaf jag börjar undra lite…
ja har erbjudit hem.men ja har inte fått nått svar från någon att den å den ska bo här..man kan erbjuda hem..de är skillnad om man ska ta hem alla katter..det har ja inte bestämt..
Tänk så här, även för en eller två kissar, så är det guld värt! OCh det kostar en hel del… tänk på det….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja har haft flera katter samtidigt så ja vet vad de kostar att ha flera katter..
jo, ingen misstror dig, men det är kanske bättre att ta sig an en kisse först. sen kommer det nog ska du se.
Jag blir oxå lite nyfiken på dej och tänkt hur många katter kan hon ta hand om
Du hadde 4 egna om jag inte missminner mej.
Jag är "bara" en läsare och en bidragsgivare här bland hittis.
Jag är uppfödare av katter, innan jag lämnar en katt till nya ägare så har jag så innivassens med frågor.
om det finns ekonomiska förutsättningar för en katt i familjen, frågar om de vet vad en katt kostar i månaden.
hur dom jobbar och vad med. om barn finns och i vilken ålder. Vad dom har för ev. planer med katten och hur hemmet ser ut, lägenhet eller hus.
Om katten får tillgång till innätad balkong eller kattgård osv.
Placering av en hemlös katt kan ju inte bara vara förvaring i ett eget rum en kort tid. det måste vara ett tufft ansvar med att vara den som placerar och veta att den hamnar rätt.
de är ju de ja menar att en första kontakt är så viktig
Vad bra att du kan ställa upp! FInns många katter som behöver komma in i värmen just nu! Att dom frågar vart du bor är ju för att det är bra att veta vart du finns, kanske inte är det lättaste att ta ner en katt från lappland till Varberg =o)
Precis, det är ju viktigt var du bor så att ingen i lappland hör av sig:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ok var det Sagolika som sökte för Örkelljungakissen? Gustavsson, har hon ringt dig? det är väl det primära, att ni två kommer överens……
ja har lämnat mitt nummer
Ok, då hör hon väl av sig, när kissen kommit in… för den var fortfarande ute va?
ja va ja har förstått ja så ska hon va ute..
Hallo igen!
Jag tror Du gör klokt i att ta kontakt med någon av värdarna här på hittekatter genom PM och berätta lite om Dig själv osv.
Det är naturligtvis ingenting man behöver göra i en öppet i en site om man inte vill. Nu tror jag för Din skulle att Du måste bjuda lite mer på Dig själv för att det här ska funka.
Jag tror att många undrar vem du är och om du är lita på! så enkelt är det.
Jag tror inte att någon här kommer att placera en katt hos Dig så länge som man inte vet vem du är.
Och det är ju synd när någon katt skulle kunna fått en fristad hos Dig.
//M-H
ok..och vem e de som ska ha den infon alla
jag är 38år bor på landet i ett stort hus..ja har 4 stycken katter ..har kaniner i stallet,så har ja 2 hundar..ja har hjälpt många katter till nya hem.ja har även hjälpt kattungar .ja har flaskmatat kattungar som har vart utan sin mamma.ja bor här på landet med min sambo..han tycker det är så kul att ja kan få katter väldigt tama.från en skygg till en tam katt.med mycke jobb.mitt liv är katter.livet utan katter kan ja inte tänka mig..åh jag är hemma hela dagarna.så tid har ja ..ja gillar naturen går mycke i skogen me mina hundar.har kaniner som ja pysslar me varje dag.har satt in en radio i stallet till dom..dom blir så lugna när musiken är på.har hjälpt rädda kaniner till en andra chans.även dom har tatt tid å få tama.ja lägger ner mycke tid på mina djur.dom djur som kommer hit som jourhem lägger ja mycke tid på..dom måsste ju känna sig trygga här.lära känna mina katter även hundarna.å oss…på sommaren håller jag på med min trädgård.ja älskar blommer..har även börjat ta upp mitt intr igen åh de är hästar.ja rider en gammal travare..han är så go. är det nått ni vill veta mer så får ni fråga

#21 Så gôtt du tycks ha det med alla dina djur på landet. Det är inte alla som har den förmånen att bo så
.
Skulle också önskat mig ett stort hus på landet - vi får väl se när man blir pensionär
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja och det är väl sagolika som har hand om denna kisse? Huvudsaken är ju att ni två kommer överens. det är ju det som är allra viktigast. Och att du är 18 år. På nätet kan man ju egentligen aldrig veta, vem en människa är. En telefonkontakt och ett möte i det riktiga livet ger så mycket mer kött på benen. Så jag hoppas verkligen att du och Sagolika får kontakt nu, för det verkar som om du har ett jättehjärta för djur.
jag älskar mina djur här..åh har ´jag platts för fler så hjälper ja till..de är mycke om man får en första kontakt ..ja ska fota mitt stall me kaninerna så ska ni få se…ska bara lära mig hur ja gör när ja för över kort
har du en laptop? då brukar det finnas en sån där liten kortläsare som du bara sätter in kortet i. och många stora burkar brukar också ha inbyggd kortläsare. ananrs så får du gå via utforskaren och dra över bildfilerna
åh är de nån som vill prata me mig så får ni fråga om mitt nummer så pmar ja de
#21 Det låter ju underbart det där. Fin miljö och allt. Även bra att du har erfarenheter av skygga katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja nu håller vi tummarna för att kissen föst och främst kan fångas in. jag tar i alla fall inte ut någon glädje i förskott. När kissen väl är på plats i Kattassen bil , då kommer jag att hurra.
Gustavsson har du tidigare haft uppfödning av hund häst eller katt ?
jag blev bara nyfiken
nä vadå.
varför undra du de,,de måsst eväl finnas en anledning till att du frågar
Jag tyckte jag blev att känna igen efternamnet på en uppfödare av djur, närmast hästuppfödning. men då tog jag helt fel
ja de gjorde du då.ja har aldrig vart uppfödare

Hej Gustavsson.
Visst har du skrivit på Katter i Fokus tidigare ?
Nalle
de tror ja inte

Ok undrade bara det var en som skrev så likt som dina inlägg.
Nalle
ok gämför ni inläggen med andra.ja har inte skrivit här inne förut..
fortsätter ja få sådana inlägg.så vet ja inte om ja känner för att hjälpa till här inne..
Vaddå för inlägg menar du? Tror du har missuppfattat dem. 
//Pia
missuppfattat nä de har ja inte..många här är så misstänksamma ..de är väl ändå inget kul..ja vill bara hjälpa till..har skrivit å även sagt till en medlemm här inne att ja har inte åh tänker inte ta på mig för många katter..som ja känner jusst nu de är inget roligt
Bra att du tänker efter innan. Har du väl katten hos dig så är det svårare att dra sig ur.
#40 När det gäller att ställa upp som jourhem åt skygga katter som haft det svårt är det ett väldigt stort ansvar. Därför är det viktigt att den som tar på sig ett sådant uppdrag är medveten om vad det innebär. När det är någon helt ny medlem som inte är känd sedan tidigare är det naturligt att den som placerar katterna vill ställa en del frågor. Samt helst även vill träffa jourhemmet innan uppdraget börjar. Det är bra för båda parter om det sker ett bra förarbete innan det blir en placering. Det vore ju inte bra varken för jourhemmet, katten eller den som placerat om det blir bekymmer i efterhand.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
41..ja har tatt hand om många katter.har fått så mycke beröm för att ja har fått skygga katter tama.har hjälpt kattungar .har tatt hand om mamma me ungar…har fått flera fråger om varför kan du inte ta den å den.jo kanske för att ja inte vill ta på mig för många..har inte gjort de innan åh tänker inte göra de nu..har ja fått hem en katt så drar ja mig inte ur…sen när folk är misstänksamma så är de inget roligt..om de är så att nån undrar över nått,fråga i stället.
42..ja har tatt hand om många skygga katter.åh dom som ja har hjälpt har ja haft så god kontakt me .både innan å efter att dom kommit hem till mig…ja har haft kontakt me personen i fråga flera gånger innan katten kommer hem.detta är inget nytt för mig.
42.du skriver att helst att träffa jourhemmet..jo de är väldigt viktigt..men nu i detta fall så är de ingen som nämt de..åh de är ju inte bra..ett bra förarbete de är så viktigt..ja har pratat 1 gång me hon som har hand om sussie..de kallar ja inte bra förarbete..de är mycke detta som ja är väldigt fundersam över.
#44 Låter jättebra! Men du måste också förstå när folk vill vara säkert var katten hamnar. Man räddar ju inte en katt för att den ska ha det dåligt sedan. Och tyvärr har det förekommit tidigare.
46..jo men varför har ingen här inne nämt att någon vill träffa mig innan så dom vet hur katten kommer bo.under jourhems tiden..
#47 Jag antar att det inte har kommit så långt ännu i själva processen. Problemet i det här fallet är ju att katten och du som ev. jourhem finns på olika ställen i Sverige. Det gör att det inte är lika enkelt med besöket. Då tar det helt enkelt lite längre tid innan allt går i lås.
48..de lät ju som att sussie kommer redan nässta vecka
Gör hon???? UNderbart….. hoppas att allt kommer att lösa sig på det bästa sättet nu. det kommer säkert att gå jättebra, ska du se.