Torshällakatter
Livbojen får ingen hjälp av Djurskyddet i Eskilstuna till 12 okastrerade hemlösa katter Torshälla. 10 kattungar är inne men om dessa 12 vuxna inte kommer in så kommer dom att förökas sig katastrofalt. HJÄLP! Kan du vara jourhem eller permanenthem, ta kontakt med Livbojen
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Oj!!!!! Putt för dessa……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
bra att du la de här, ju mer det kommer ut desto mer chans ges dessa stackars katter…..:(:(
puttar
putt
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Blir ledsen när jag läser ett sådant här inlägg på hemsidan:
"Livbojen kommer att ta in ett gäng lite finare katter, dvs raskatter (utan stamtavla) och blandraskatter bla siames/norsk skogis Main coon mm. En del med långt hår, helvita blå ögon…"
Vaddå, finare katter?
Finns det plats för de där "finare" katterna skulle det väl finnas plats för de där 12 stackarna som går ute. Varför inte sälja de "finare" tillsammans med en av "fulingarna" som går ute, sälj två och två vet ja.
Det där blev att reta mej lite, huskatt som huskatt.
#5. Tänkte detsamma 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Jag tycker precis som ni! Var sjutton kommer dessa sk. "finare" katterna ifrån?
Hjälp först och främst de hemlösa stackars katterna som fryser.

Vad säger Livbojen om detta? Låter ju nästan som ett skämt
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

En tanke!
"Dom kanske har tänkt tjäna pengar på de "finare" katterna så att dom får bättre ekonomi att hjälpa de hemlösa med kastrering .m.m." 
Pengar saknas ju alltid.
Det är nog så att det inte är "bara" att ta in Torshällakatterna. Eftersom dom är lite skygga så kanske man helt enkelt inte har jourhem/stödhem som vill jobba med dessa katter. Man är ju också relativt nystartade och har inte hunnit få all erfarenhet heller. Alla barn i början, ingen mästare född! Angående blandisarna så tror jag som Anebit att det fattas ju pengar bara till att åtgärda de kissar som kommit in från Torshälla och en katt som kan gå relativt snabbt kan förbättra situationen även för dessa.
Jag tror faktiskt också att det är så att dom har dåligt med pengar och pengarna räcker inte till till alla katter dom tagit in den senaste tiden. Och att om dom då lättare får dom katterna sålda och mer pengar för dom så kan dom hjälpa dom övriga katterna. Men det är ju bara spekulationer.
Kanske bättre om dom svarar sjlälv.