Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 6113 ggr
[Liinda]
0

"LÖST"3 katter behöver akuthjälp

Gå in på länken och läs mer information än så har jag inte men jag tänkte att det var värt att lägga ut här ifall det finns någon som kan hjälpa?

www.thedaydream.blogg.se

En bekants bekants tilll mig är granne med dom så om det är någon som kan hjläpa så kan ni få telefonnummer privat.

Visst inte vart  jag skulle lägga tråden så ni får flytta på den ifall den ligger fel.

[Liinda]
0

Katterna finns i Katrineholm föressten

Ankie
0

men har ni bara en dag på er? Det är ju lite tid det till att söka hem på. Tvångsavlivning….vem är det som ska göra det..? Jag har skrivit och frågat… men om de bara har på sig tills imorrn så vet då inte jag :(:(

[Liinda]
0

Jag vet faktiskt inte vem det är som bestämt om avlivningen, som sagt jag har inte mer information än som står i den där bloggen.

Jag kan inte hjälpa på något sätt så jag erbjöd bara att länka och försöka sprida! Och hoppas på någon som kan hjälpa.

Imasy
0

Kan det vara tal om omhändertagande av LST?

[Lyonesse]
0

Kan det vara det här gamla paret och deras katter det handlar om?

http://svtplay.se/v/2198042/svt_sormland/kattvannerna_vraks?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2197784/sb,k104663,1,f,-1

Vet ingenting om den här historien. Råkade bara snubbla över en länk till detta. Stackars gamlingar och stackars deras katter.

[Liinda]
0

Ja precis! Det verkar ju vara dom!

Rättar mitt eget inlägg tjejen som bad om hjälp bor i katrineholm men katterna fanns i vingåker så det är nog dom.

Och katterna har bokad tid för avlivning imorgon fick jag höra.

HannaVastervik
0

Men gud så hemskt.. Hur gamla är katterna? Kastrerade??

[Liinda]
0

Klockan 10 hade dom tid för avlivning imorgon Gråter Ingen som kan hjälpa dom?

Jag har frågat om ålder och kastrering hon jag har kontakt med skulle höra med dom.

[Liinda]
0

Alla katter är kastrerade och mellan 4-5 år. Dock inte vaccinerade.

HannaVastervik
0

Stackars djur.. Hade jag haft mer pengar hade dom fått komma hit, hoppas verkligen det löser sig!

tuska
0

# kastrerade och klara fina katter och i sin bästa ålder, synd att deras timmar är räknadeSkrikandes  uff så jädrans tråkigt.

kanske det bor någon riktigt nära och kommer för att hämtar dem tidigt i morgon bitt, hoppas hoppas

[Liinda]
0

Ja det hoppas verkligen jag också! =)

Någon som kan tänka sig ställa upp som stödhem? Alltså dom söker inte bara permanenta hem utan också jourhem. Så dom iallafall slipper avlivas

Gullimat
0

Förstod inte varför dom skulle dela på sig, och 5 katter är väl inte mycket

Alexej
0

Hemskt! Det ser ju fint och städat ut hos det äldre paret. Grannarna klagade…hyresvärden tyckte att 9 katter räcker för att vräcka ett gammalt par. Skäms!

Finns det inget katthem i närheten? Avhysningskatter brukar ha företräde.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

UlrikaD
0

Men herregud, katterna såg ju hur fina ut som helst och det var ju jättestädat hemma hos paret.

Det är ju bara 10 timmar kvar. Bor ju inte alls i närheten, vad fasen kan man göra då? Det är ju helt galet om man avlivar friska katter.

gustafsson38
0

nu behövs ett jourhem snabbt

[Liinda]
0

Ja jag förstår verkligen inte heller varför det beslutet togs, för dom såg som sagt ut att sköta alla katter bra och dom har ju ändå fått några sålda. Så jag förstår faktiskt inte varför dom inte kan ge dom mer tid.

gustafsson38
0

nu måsste man försöka göra nått.leta jourhem vem gör de

gustafsson38
0

kan man inte söka på djuhem i fokus..lägga upp akut hjälp där

[Liinda]
0

ja det här är ett sätt att leta jourhem, vi har letat runt bland vänner och bekanta ingen kan. Katthemmen har fullt.

Känner mig maktlös nu. kommer snart gå och lägga mig  och imorgon går jag upp tidigt och hoppas på ett mirakel!

UlrikaD
0

Bor man inte i närheten finns det ju inte nåt man kan göra så här några timmar innan bara.

gustafsson38
0

men på djurhem där finns ju olika folk som har satt upp sig att va jourhem

Imasy
0

Mailbomba LST med frågan om uppskov? Kanske ger de katterna lite mer tid om de vet att det letas efter en lösning åt dem?

LST brukar ju inte själva leta hem åt katterna, och vet de inte att någon utifrån försöker hjälpa så kanske de anser att detta är "bästa" lösningen?

annebeate
0

Nej, det känns hopplöstGråter

Någon som kan ställa upp tillfälligt, så fina katter bara döGråter

gustafsson38
0

ja har lagt ut på djurhem där akut hjälp..ja som har 4st hemma å en till på vägGråterblir så lessen

[Liinda]
0

Såg att du lagt ut på djurhem, tack! =)

gustafsson38
0

ja blir så lessen..finns de inget man kan göra

[Liinda]
0

Jag vet inte, jag vet inget mer man kan göra. Någon som vet?

Issa
0

Står på Rädda Djurens hemsida att det är Kronofogdemyndigheten som ska avliva katterna? Paret är tydligen vräkta.

gustafsson38
0

hur många var de

gustafsson38
0

finns de ingen som kan ha dfom hos sig några dagar så man får tid åh leta jourhem..snälla alla där ute..hjälp dessa liv

[Liinda]
0

Ja det är kronofogden som krävt avlivningen.

Det är 3 katter.

gustafsson38
0

kronofogden varför de

UlrikaD
0

Men kan inte någon av er som bor i närheten, den som postade tråden t.ex ha katterna hos sig några dagar tills vidare transport och jourhem kan ordnas?

[Liinda]
0

Ingen aning så mycket vet jag inte

gustafsson38
0

ja har 4st hemma å 1 till på väg..ja får i så fall årdna me ett rum till

[Liinda]
0

#34 Tyvärr så kan jag inte det för jag bor bara i en tvåa och i mitt kök bor en kattmamma med 5 3 veckors ungar, i mitt sovrum måste jag ha stängt för mina marsvin. Och då återstår bara hallen och vardagsrummet till min katt som förövrigt har börjat bajsa inne i protest mot kattmamman som inte ens är i samma rum. Så tyvärr är det omöjligt att ta in något mer djur överhuvudtaget. :/

UlrikaD
0

#35 Tänkte du skrev att grannen gett dig info, kan inte grannen rädda dem några dagar tills man får löst det? Man har otroligt svårt att trolla över en natt, speciellt om man bor långt därifrån.

Vet du kön och ålder på katterna som behöver hem?

Imasy
0

Men hur kan kronofogden kräva något sådant?

Om jag skulle bli vräkt så har jag väl all rätt i världen att ta med mina djur, de kan väl aldrig Kron ta ifrån mig.

Ägarna måste väl själva få avgöra om de vill tex omplacera dem?

gustafsson38
0

stackars små liv

[Liinda]
0

Det är iallafall en hane och en hona och dom är alla katter mellan 4-5 år.

Nej det är en kompis till grannen jag pratar med. Men det är grannen som försöker rädda dom. Eller ja alla gör ju det men hon driver allt. Hon som jag pratar med bor bara i en liten liten etta och är knappt hemma på dagarna så hon kan egentligen inte ta emot 3 katter. Men hon säger att hon kan ta emot dom några dagar i väntan på transport till jourhem. Men då måste vi ju ändå ha ett besämt jourhem och det har vi ju inte nu.

gustafsson38
0

men tid får vi att leta

[Liinda]
0

#39 Ja som sagt jag har ingen aning, jag säger bara vad dom säger till mig. Och ägarna vill rädda katterna dom vill inte avliva. Men jag har lite svårt att förklara när jag inte förstår allting själv. Fick reda på den här situationen för bara några timmar sedan så jag vet inte om jag vet allt än.

gustafsson38
0

med allt de jobb dom gör här inne så jourhem ska säkert lösa sig ska du se

annebeate
0

Makarna Bodin  vräktes i måndags och redan avliva katterna. Är det Länsstyrelsen som beslutat om avlivningen på Kronofogdens begäran?  Hur som helst finns jourhem borde man kunna ringa Kronofogden i morgon bitti kl 08.00 tel 0771-737300 (central växel) och begära kronofogden avseende Vingåker ärendet makarna Bolins katter och inte ge sig förrän man kopplats rätt  och så får de se till att avlivningen stoppas. Det finns en större veterinärklinik på Storgatan 55 i Vingåker.Vingåkersveterinärerna.  Tel 0151-10655; akutfall 070-6629602 Är det där man ska avliva katterna?

Om jourhem ordnas kontakta också Katrineholms-Kuriren som engagerat sig i makarna Bodins öde tel 0150-728 00 öppnar kl 08.00 Be dem hjälpa till att stoppa avlivningen eftersom det brådskar med detta.

gustafsson38
0

vem tar hand om de åh ringa runt

UlrikaD
0

Det verkar helt galet att det gått så fort från beslut till avlivning. Verkar inte rätt. Det är ju också otroligt svårt att ordna ett säkert jourhem över natten när folk ligger och sover.

gustafsson38
0

ja visst ..de är många som sover ..

[Liinda]
0

Tanken är väl att om jourhem hittas så kommer dom bara gå och hämta katterna och ta itu med kronofogden och alla som är iblandade i beslutet sen. Vad jag har fattat det som, men vet ju inget säkert.

Jag går upp tidigt imorgonbitti och om det finns någon som kan vara jourhem eller ta emot permanent så skicka pm till mig så får ni ett nummer ni kan ringa på en gång. Nu måste jag gå till sängs.

gustafsson38
0

vem här inne som e vaken kan ringa runt imorgon bitti

[Liinda]
0

Ja men jag vet inte vad mer jag ska göra?! Skjut inte budbäraren brukar det heta!

Jag fick veta allt det här för några timmar sedan och la ut den här tråden på en gång, jag försöker göra allt jag kan. Men jag är bara människa jag kan inte sitta här hela natten och vaka och inte heller tvinga på någon en katt. Inte heller kan jag ta in en katt själv gör jag det blir jag själv hemlös.

[Liinda]
0

Jag hade precis som er önskat att det här nämts tidigare eller fått mer fakta så att man förstår hur det här har gått till.

annebeate
0

Liinda, du gör allt vad du kan.

#50, #51 Vi får hoppas att någon kan ställa upp tillfälligt. Vi får se om några inlägg  kommer under natten  som kan hjälpa till att lösa det hela.  Vi får bevaka tråden tidigt i morgonbitti och hoppas på ett mirakel.

UlrikaD
0

Det är väl ingen som skjuter budbäraren i det här fallet.

Man blir bara lite frustrerad när djurs liv är i fara och man sitter 35 mil bort och inte kan hjälpa till. Tittade på filmen igen och katterna ser ju hur fina ut som helst. Den flerfärgade katten är ju helt ljuvligt vacker.

annebeate
0

AKUT                            AKUT                                 AKUT

Hoppas hoppas att någon i sista stund kan ställa upp som jourhem för dessa tre vackra katter som ska avlivas kl 10.00 nu i dag.Gråter Snälla rädda dem!  Vid hjälp se i första hand #49  även teluppgifter #45

Missat tidigare att tydligen finns katterna i Katrineholm #1, så det kan vara att veterinär där anlitas.

Ankie
0

men snälla nån finns det någon hjälp för dessa katter. kl är nu halvåtta

#36 men skrev inte Gustafsson att hon kunde hjälpa dessa?!

ja det måste till ett under, kan inte bekatingen ta katterna däifrån tills hem hittas då. Då måste ju ändå ha nånstans att vara tänker jag när de har tagits därifrån

[Liinda]
0

Nej nu vid vidare eftertanke och jag har läst alla meddelanden igen när jag inte är så fruktansvärt trött som igår så ser jag också att det inte är någon som skjuter budbäraren. Antar att man inte ens ska delta i disskutioner när man är så trött som jag var igår och grinig också för den delen.

Nej katterna finns i vingåker, skrev fel i första inlägget.

[Liinda]
0

Hon kan bara hämta katterna om hon vet att ett jourhem finns. vad jag uppfattade det som så kan inte gustafsson vara jourhem? Eftersom hon som alla andra sedan har önskat att ett jourhem ska hittas under natten och inte skrivit något mer om det.

Ankie
0

ja och du känner ingen i din närhet och det går inte att köpa lite tid…

Ja du tänk att de bara ska avlivas….. fasiken

usch jag måste åka å jobba jag nu, hoppas att det är glada bud när jag kommer tillbaka….hoppas!!!!!

men som #10 skriver "att hade jag haft mer pengar så hade de fått komma hit",undrar är det till mat o dylikt eller??. Det kan vi väl sponsra med härinnefrån isåsfall?!…..

annebeate
0

Bara vi räddar katterna undan avlivning i dag . Katterna måste räddas undan veterinären  så vi vinner lite tid och arbetar vidare. Katrineholmskuriren kunde förhoppningsvis hjälpa till och gå ut i tidningen och skriva om återstående katterna och att de behöver hem.- Säkerligen skulle då katterna få hem när allmänheten läst reportaget.

Det viktiga just nu att katterna hindras från avlivning.

hairballs
0

Jag tycker hela saken är skandal och jag blir så arg. Inte bara för katternas skull utan även för det gamla parets skull. Alla vi kattälskare kommer ju bli gamla en dag, ska våra rättigheter upphöra då? Att ha för många men till synes välskötta katter är i mitt tycke inte en anledning till att vräka någon.

gustafsson38
0

va händer här..snart dags för avlivning ju..har nån hört nått

gustafsson38
0

ja vill veta om katterna slipper avlivning.ja ska leta på djurhem om de finns nån som kan va jourhem

gustafsson38
0

ja kan lägga ett bidrag för dessa katter.bara nån kan hjälpa till som jourhem

gustafsson38
0

jobbigt när ingen säger nått..undrar hur de går

gustafsson38
0

ja kan inte hjälpa nån katt om ja inget får veta..ingen är tydligen här inne

gustafsson38
0

snälla snälla är de nån här som läser detta kan ni inte svara..snart är tiden inne för dessa stackars katter..

[Liinda]
0

Det finns ingen som erbjudit sig att var jourhem så jag skulle tro att dom redan är där nu eftersom klockan strax är 10. Jag har inte hört något från min bekant något mer och jag vet därför inte läget.

Vi får hoppas på att någon annan har hjälpt dom från annat håll, man vet ju aldrig. Kanske tjejen med bloggen har hittat hem åt dom. Jag skriver här så fort jag vet mer.

gustafsson38
0

men ja har ju skrivit att ja kunde hjälpa till

[Liinda]
0

Ja med kattmat och bidrag ja och det är jättesnällt men vi behöver i första hand ett hem till dom ju. Vi kan ju inte släppa ut dom och mata dom på gatan.

gustafsson38
0

ja kan hjälpa till i några dagar att ha dom här

[Liinda]
0

Som jag sa till dig i Pm kunde du inte sagt det lite tydligare tidigare då? När du precis som alla andra skrev att du hoppades att ett jourhem skulle dyka upp så trodde jag ju att du inte kunde ställa upp?

Åh vad synd att det blev missförstånd :(

Men vart bor du och kan du hämta katterna själv ifall dom inte avlivats än?

gustafsson38
0

ja har ingen bil..

gustafsson38
0

ja menar att om de finns ett jourhem som kan ha dom längre än va ja kan så slipper dom flytta så mycke,,ja kan ha dom här några dagar

tuska
0

Ibland är det bökigt värre, jag ser det så enkelt som att sätta katterna i inköpta kattburar, någon någon möter upp gustavsson på ett tåg, om inte bil finns. 

jag har ju inte ett hum om sträckan mellan gustavsson och katterna, kanske är det 40 mil  eler mera?  Kanske alla jobbar eller kanske alla är sjuka och "kravliga".

Kanske ser jag det för enkelt när det gäller problemet.Tyst

gustafsson38
0

klockan är nu över 10..ingen vet ju on dom har avlivatsGråter

[Liinda]
0

Om jag får veta vart gustafsson bor alltså vilken stad så blir det lättare att planera om det går att ordna transport. Och som sagt jag vet tyvärr inte om dom lever längre utan jag inväntar fortfarande svar :(

HannaVastervik
0

#59 Ja, det är till mat och sand. Stackars små katter, hoppas dom inte är avlivade nu redan :(

HannaVastervik
0

gustafsson du annonserade ju här att du ville ta emot fler djur, varför kan du inte ta dessa då mer än några dagar???

gustafsson38
0

ja har 4 stycken å sussie kommer..ja har ett rum över till sussie..ja har inget rum ledigt..ja får försöka i så fall att lösa de

gustafsson38
0

de låter ju som anki kunde ju ..bara de löser sig me mat å så

gustafsson38
0

har tatt hand om en mamma me unge..

[Liinda]
0

Här kommer Miraklet vi har väntat på! Något som heter "Rädda djuren" skulle hämta katterna idag! Så med andra ord så blev dom inte avlivade Skrattande

hairballs
0

Så Härligt att läsa, blir lika glad varje gång när regn blir till sol!

Men jag tycket fortfarande att det är skam på hur bostadsföretaget det gamla paret bodde hos och på hur KFM behandlat gamla människor, som med all säkerlighet inte vetat hur dom ska kunna söka hjälp innan det blev försent.

anebit
0

Så underbart!  Mirakler behövs!  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

Jösses en helt missade tråd och så mycket aktivitet bara senaste dygnet…Ja där ser man, sova och jobba är ingen bra kombination om man vill hålla sig á jour härFlört

Fint att det verkar lösa sig - om väl än tillfälligt kanske?Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

hairballs
0

Länk till den ideella verksamheten som hjälpte dessa katter. Rädda Djuren

Jourhemmet
0

Jag har precis varit stödhem åt dom. Allt funkade kanon. Dom är suveräna. Skrattande

Hawknestgrove
0

märkligt. det var ju ett reportage innan, där det var sammalagt nio katter inne. Då är det alltså vad jag kan räkna 6 katter, som sak tas omhand? Sen i det förra reportaget, så var det även tal om 9 katter minst, ute, som  de matat till sig och som förorenade i rabatterna….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Ankie
0

men ojoj så bra, jippi. Men hade de jourhem rädda djuren då tro? Skulle vara kul å veta vart missarna tog vägen?

[Liinda]
0

Det var 9 katter från början, 3 fick dom behålla, 2 blev sålda. Så då återstår 4 katter varav det här var 3 av dom. Så det är bara en katt vad jag vet som vi inte vet något om.

Gullimat
0

På deras sida står det inget om att dom tagit hand om dessa katter, men dom kanske inte har hunnit uppdatera

Hawknestgrove
0

och alla utomhuskatter då, som paret har matat till sig? de är tyvärr i mina ögon sett inga änglar…..

[Liinda]
0

Hon skulle ju flytta till sin syster på samma gata, hon kanske fortsätter mata dom eftersom hon kommer vara på samma gata.

Gullimat
0

Undrar varför frun och mannen skulle flytta isärObestämd för det var väl så

Hawknestgrove
0

kolla i länken jag lade ut

annebeate
0

Underbart att katterna räddades i sista stund. GladKunde inte se hur det gått förrän i kväll. Var i kontakt både med Katrineholmskuriren och den förmodare veterinären i morse och det var nervöst hela dagen. I morgon kommer ett reportage i  tidningen som man troligen kan läsa på nätet.

Stort tack till organisationen Rädda Djuren som ingrep och stort tack till alla andra som engagerat sig inte minst Liinda  som startade denna tråd.

Hawknestgrove
0

men en katt räddades inte tyvärr? och hur gic det med e utegående?  självklart en jätteeloge till Rädda Djuren och deras insats. Där ser man, att man ska börja tänka i tid på hur det blir för ens djur om det händer en själv något….

Ankie
0

ja jag kollade länken nu, men hur fan kan de vräka de pga av katterna?! Ja helt otroligt, stackars folk…. 1 katt fick de ta med sig säger han.. 1 katt men snälla nån..

UlrikaD
0

Är det någon som pratat direkt med Rädda Djuren och vet säkert att de kommit dit? För på hemsidan står det ju fortfarande att de ska avlivas.

Blev så såld på sköldpaddshonan, vill veta hur det går.

Issa
0

Färska rapporter från Rädda Djuren som jag precis pratat med. Rädda Djuren har hämtat sköldpaddan + en svart och vit hane. Den tredje katten blev hämtad av ett annat par idag, så ingen blev avlivad.

UlrikaD
0

#102 Så jäkla underbart!!

Kommer de upp på deras hemsida sedan för omplacering då? Var bor de under tiden, eller är Rädda Djuren ett djurhem också?

Issa
0

#103 Dom kommer upp på hemsidan så småningom. Det ska väl fixas med bild och text och sånt först. Rädda Djuren kör på jourhem.

UlrikaD
0

#104 Ok, hade lite svårt att hitta på sidan.

Issa
0

PS! Rädda Djuren finns på Facebook också, så kanske det löste sig den vägen med plats. Såg att dom larmade.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.