Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1784 ggr
DagStjarnan
0

RIKTIGT AKUT

Jag skrev några rader igår under "vi söker hem" men skriver ett eget här nu, för jag måste verkligen ha ett nytt hem.

Jag är en 6-årig kastrerad honkatt. Jag vet inte om jag har fått mina sprutor som jag ska, men jag är avmaskad i allafall.

Jag blev utkastad från mitt hem när min familj blev vräkta, så jag fick gå ute. Dom slängde även ut mina tre kompisar, fast de har redan hittat nya hem. Nu är det bara jag kvar som behöver ett hem.

Just nu så bor jag hos en snäll familj som förbarmade sig över mig, men jag kan inte stanna här, för jag är jätterädd för de katter & hundar som bor här. Sen så finns det barn här med o de är med otäcka. Jag blir så nervös här så det har tyvärr hänt några olyckor på golvet. Men jag kan gå på lådan. Det har "fostermamma" sett flera gånger.

Hon som ser efter mig nu känner att det börjar bli lite smått akut för mig, då jag bråkar så mycket med de 3 vuxna katterna som bor här. Hon säger att jag dock har blivit mycket mera tillgiven sen jag kom hit, men det är BARA när jag får vara ensam i något rum med henne.

Helst vill jag komma till någon som inte har någon katt sedan innan eller ett stort hus där jag kan kunna gå undan utan att det finns katt där.

Tass & nosgos Chakira

DagStjarnan
0

Finns det någon som kan hjälpa mig?
Eller om det finns någon som kan ge råd om vad jag kan göra..

persikahallon
0

Vart finns katten? Kanske kan du höra med katthem om möjlighet att ta in henne, och annonsera på andra ställen, tex blocket. Lycka till!

DagStjarnan
0

Hon finns utanför Gislaved i Småland.

Ja jag får väl sätta ut henne på blocket.

Tack

persikahallon
0

Det är nog få här som inte redan har katt/katter tyvärr. Tror det blir lättare att hitta ett hem som passar hennes behov någon annanstans.

Sidentass
0

Putt!

Så jag önskar att det snart ordnar sig för dej lille Kisse..hos oss skulle du inte trivas..här bor så många som sju katter, och de äldsta är måna om att försvara sitt revir..puttar upp tråden, och håller mina tummar hårt..!

Alexej
0

Det är så svårt att hitta nya hem till katter. Det gäller att fortsätta med att annonsera överallt. Häng också upp lappar hos ICA osv med bild. Det har hjälpt mig några gånger.

Lycka till

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

DagStjarnan
0

Tack snälla, för svaren. Chakira tackar & nospuffar. Ja jag ska sätta upp lappar med, så långt hade jag inte ens tänkt. *skäms*