Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 332 ggr
Alexej
0

För sent!

Det här skrev jag i en annan inlägg:  I Grästorp (Västergötland) har tydligen kommunen fångat in en massa "vildkatter" och skjutar de. En katt ska de sparar och skickar till oss, för den är "tam".

Fick nu besked att den tama katten är också skjuten. Tydligen hade nån flyttad och lämnad en massa katter kvar. Och kommunen var snabbt på plats.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Linda
0

Åh det är jätte nära min pappa som bor i Vara.

Alexej
0

Hej Linda! Inget ont om Vara, men många missbrukare från Göteborg har flyttad dit och ägnar sig åt djurvanvården. De flesta anmälan vi har och katter som kommer in är från Vara. Men nu finns det en bra djurskyddsinspektor på plats. Titta in hos ossnär du är i Vara!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#1 & #2  Min pappa har ett hus i Lundsbrunn så jag är också i krokarna ibland.

Inte visste jag att det är så illa i Vara. Trisst och tragiskt! Och fallet i Grästorp är ju helt bedrövligt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Blir ledsen av att läsa utdraget från verklighetens kattSverige. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#4 Ja det är en allt annan än munter bild. Därför är det kanske inte så konstigt att många som bor på lite mer avlägsna platser i Sverige känner sig uppgivna och inte riktigt litar på myndigheterna. Sverige är ett avlångt land med mycket stora variationer. Det gäller dock att inte ge upp utan att trots allt spotta i nävarna och envist kämpa vidare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"