Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5695 ggr
Lena
0

AKUT Eskilstunabor 2

Den 1/10 lyckades två ungkatter, ca 5 månader gamla, att ta sig ur transportburen när de skulle flyttas från ett stödhem till att annat. Rymningen ägde rum på Edströms väg i Hälleforsnäs, ca 35 km från Eskilstuna. Katterna är skygga och behöver fångas in med fälla.

Länk till den tidigare tråden.

Bilder på rymlingarna:

Hjälp sökes nu (och har gjorts sedan rymningen) från människor i Eskilstuna området. Livbojjen har tidigare erbjudit sig att hjälpa till med fälla och passning, vilket det nu inte längre verkar som de kan.

Följande behövs:

• Matning av katterna i området där de smet
  • Fälla för infångandet
  • Någon/några som passar fällan
  • Någon som kan hysa katterna ett par dagar när de väl har fångats in

Katterna är KKS-katter. Deras kontaktman är Naquita som ni i första hand når på email: emma@kks.nu Då hon bor i Blekinge och stödhemmet flyttat från orten behövs hjälp av andra som finns på plats runt Eskilstuna/Flen.

Karta över området:

ESKILSTUNABOR!!fälla??

På förekommen anledning vädjar jag till alla att hålla sig till sak - dvs att rädda dessa katter. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att rensas bort.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

Här finns en pdf som man kan skriva ut och lappa med i området

Kanske att det skulle finnas något telefonnummer till någon som mer aktivt finns på plats?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Mison
0

fortfarande väntar jag på mer info om VART katterna försvann.

Emma har ännu inte svarat på mail

Vi sitter startklara att åka till Hälleforsnäs men utan info är det inte lätt.

Stödhemmet. Tydligen flyttade dom inte förrän på måndan efter rymningen. Har dom gjort några försök att hitta katterna? Har dom sett katterna? Har dom matat katterna? Något måste dom väl ha gjort.

Den rätta adressen vore bra att få, inte bara gatnamnet, då gatan är lång, och även åt vilket håll katterna försvann.

Sen borde ju stödhemmet ha sökt katterna, och dom borde ju dessutom sitta på mer info..

Vi behöver svar så fort som möjligt, eftersom vi snart tänker åka dit.

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Lena
0

#1 Vad bra tänkt lillmymlan!

Vem skulle kunna stå med telefonnummer?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

Jag hoppas att jag (vi) kan åka, men det blir inte förrän senare i eftermiddag i sådana fall, efter vi matat i kolonin. Ska inte lova förrän exet har fått säga sitt. Vi är båda genomförkylda :( så det passar ju bra Mison… vi kan snora och hosta ihop i sådana fall!? Kyss

OM vi kan åka så kan jag skriva dit mitt nummer i pdf:en, om det är okej?

*Nalle Puh*

Mison
0

ja, jag tar med mig min flaska KanJang, så kan vi kanske ha lite picknick…

Lillbumbi
0

Gud vad ni är gulliga Mison och Lillmymlan! Kyss

Känns tryggt att veta att även om de inte kommer in så kommer det att finnas mat och lappar på plats.

Hör av er om det händer något!

KRAMAR i massor!!!!!!!

Lillbumbi
0

#5 låter hur mysigt som helst…kanske med en bafucin till.Flört

Mison
0

haha, bafucin… nej, hostmedicin måste jag köpa i alla fall… fasen. jag får visst enbart i mig flytande föda idag…

essut50
0

Tack för att ni ställer upp, ni är helt underbara som tänker på katterna..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

piamaria
0

#8 Inte för många % i den flytande födan hoppas jag om du ska köra bil. Flört

Ni är verkligen värda en stor eloge som ställer upp fast ni är dåliga båda två. Håller tummarna för att utflykten ska ge utdelning.

lillmymlan
0

Nu kör vi lite pepp tycker jag! Skrattande

Klart att kissarna bara sitter där och väntar och vill skutta in i fällorna direkt…. god mumsig mat och sånt som luktar goooooott

• Tonfisk

• Makrill,

• Kyckling

• Anderssons välling i termos?

• Kattmynta

Vad mer ska vi tänka på?

Har du ficklampa Mison?

*Nalle Puh*

piamaria
0

Skulle dom bli rädda av t ex en filt eller ett plagg som luktar katt? Obestämd D v s luktar snäll katt. Flört

Torrfoder tycker jag luktar ganska mycket.

Mison
0

hmm.. kattmynta, där sa du nåt.. jag har både torkad och flytande här hemma.. ska jag ta med det??

ficklampa… ska genast kolla om jag hittar den.

jag har tonfisk och makrill hemma, det kan jag ta med..

återkommer strax angående ficklampan

Lena
0

Om ni har möjlighet att åka till platsen för försvinnande är det kanon. Då det nu är en dryg vecka sedan rymning skedde är det inte så stort värde med exakt gatunummer på vägen. Katterna lär sannolikt ändå inte befinns sig just där.

Om jag vore i era kläder skulle jag ta med utskrifter från PDF filerna och gå runt i området. Sätta upp lappar och fråga människor om de sett katterna. Försöka sonderna terränngen helt enkelt. Ni kanske kan värva någon på plats som kan hjälpa till i sökandet. Guld värt i så fall.

Här är en länk till flygfoto över området ifråga. Det ser ut att vara gott om skogsliknade terräng där. Vägen har 9 hyreshus, det är vid porten från något av dessa som katterna rymde.

lillmymlan
0

Har skrivit ut pdf-filen…. 50 lappar

*Nalle Puh*

Mison
0

näpp ingen ficklampa, den måste gubben ha fått med sig, men jag jobbar på det..ska hitta en nånstans..

sen hittade jag snören, jag sa ju att jag inte hade, men det hittade jag när jag letade ficklampa..

lillmymlan
0

ok, bra Mison, då fixar jag ficklampa

*Nalle Puh*

Mison
0

fast jag fixar en jag med.. sticker till gubbens verkstad och letar reda på en..

lillmymlan
0

Det är klart, nu åker vi till Link och matar och hämtar fällorna. Skickar sms till dig Mison när vi åker från Link… okej?

*Nalle Puh*

Lena
0

Toppenbra jobbat tjejjer! Den positiva tanken kan göra underverk!

lillmymlan
0

Håll nu tummarna för allt vad ni har för nu ska kissarna komma in, omedelbums!

Skickar varma kramar till alla som ställer upp och gör sitt bästa för kissarna!

Nu sätter vi fokus på småbuset!

*Nalle Puh*

Lena
0

Håller tummarna för att det blir en lyckad resa! :)

Stort tack till er som ställer upp trots förkylning i kroppen och allt!

Lillbumbi
0

Helt underbart att det äntligen händer något! Skrattande Det ska vara mison och lill-mymlan som kan åstadkomma nåt sånt här! Flört

För att planera vidare, och ta det säkra före det osäkra, finns det någon som kan fortsätta mata som bor nämrare om inte katterna kommer in i kväll? Lillmymlan bor ju 8 mil därifrån och mison 6 mil, så det vore snällt om någon kunde erbjuda sig ställa upp när inte mison kan. Någon som känner någon vettig person i området?

Denna kommentar har tagits bort.
Mison
0

nu har jag ficklampa… väntar på sms från lillmymlan.. när jag får det så åker jag mot hälleforsnäs

Lena
0

#25 Jättebra Mison! Nu får vi hoppas på det bästa. Försök som sagt att engagera så många på orten som möjligt. Det brukar man ha god hjälp av.

Lillbumbi
0

Fick precis sms från Mymlan att de matat i kolonin och är på väg mot Hälleforsnäs och Mison åker väl från sitt håll!

Håll alla tassar och tummar ni kan att kattbebbarna syns till och helst går in i fällorna!!!!!

Vågar inte göra iordning deras krypin här hemma, är rädd att det betyder otur att göra det i förväg….Rynkar på näsan

Pirr i magen!!!!!!! Rynkar på näsan

piamaria
0

Håller tummarna så hårt jag kan. Dom är ungefär lika gamla som min minsting. Bara tanken på att han skulle vara ute ensam, rädd och hungrig gör mig helt förtvivlad. Och så dom här två stackarna som är i den situationen… Gråter Dom ska in idag!

Naquita
0

hejsan

Ber om ursäkt att jag inte varit inne. Ska jobba natt och har försökt få min sömn så jag kan sköta mitt jobb..Kanske fel av mig.

Superbra att ni är påväg, en sten lättar från mitt hjärta. Ni är änglar!

Ska sätta mig och läsa/svara på mina mail nu med. Jag vet att detta är ett brådskande ärende, och jag ber om ursäkt att jag har ett jobb och många andra djur vid sidan om att sköta och inte kan sitta här hela tiden. Jag har även varit sjukt orolig och lättberörd och brusat upp lätt och lipat som en barnunge, som många andra. Inte lätt när man sitter många mil bort. Vill inte se några mer elaka kommentarer om allt kring heller.

nu kämpar vi tillsammans för att få in katterna!

Då jag pratade med Livbojan kunde de ställa upp med fälla, skulle kolla med de de kände i området om någon kunde mata och skulle pendla mellan det ärende de håller på med o hälleforsnäs. Det skulle inte bli försök varje dag, men bättre några försök än inga alls sa vi när vi pratade. Säkert det inte blivit något missförstånd? För hon jag pratade med var jättetrevlig. jag fick även numret till djurskyddet ifall de skulle haft plats för katterna tillfälligt när livbojan fått in kattungarna. Det hade de inte och det meddelade jag livbojan per sms o förklarade att jag fortsatte leta tillfälligt hem. nu när mison erbjöd sig gav jag henne denna tjejs nummer så de kunde prata ihop sig. tydligen gick något fel , säkert något missförstånd.

Heja heja ikväll, jag ska sitta på helspänn på jobbet!!

Lillbumbi
0

#28 tack, alla tummar och tassar är välkomna.

Pratade med en eldsjäl nyss, som hållit på med hittekatter sedan i början av 70-talet, och har en enorm erfarenhet och ett varmt hjärta. Hon trodde inte bebbarna rört sig mer än högst 100 meter, men sedan vet man ju inte om de har blivit bortskrämda.

Lillbumbi
0

#29 det är lätt att bli förtvivlad och brusa upp när saker och ting inte fungerar i praktiken som det var sagt och tänkt, men ska kattungarna kunna komma in krävs det positiv energi och klara tecken för att det ska gå vägen. Vi är alla upprörda för att vi är oroliga, det har gått nio dagar.

Tack och lov att mison och lillmymlan varit så företagsamma, trots att de är sjuka, och tagit tag i saken och nu får vi hoppas att de får se en skymt av de små gossarna.

Lena
0

Ja nu får vi fortsätta att hålla tummarna och tänka fram positiv engergi. Det kan Mison och Lillmymlan behöva. Spännande väntan här framöver.

Lillbumbi
0

Fick sms av Mison nu och hon skriver:

"Här kommer vi aldrig hitta några katter´. bara skog överallt. Vi behöver verkligen veta vart dom smet. Från vilken port och åt vilket håll."

Emma, kan du kontakta stödhemmet för info genast!

Ankie
0

usch så hemskt att inte veta nåt vart de är

måtte ni hitta de snart

piamaria
0

Emma skulle jobba natt står det längre upp i tråden. Hon har kanske börjat jobba redan? Finns det någon som har hennes mobilnummer och kan lämna det till någon som jobbar med att få in katterna.

Lillbumbi
0

#35 jag har mejlat samma meddelande i #33 till Emma, hon skulle försöka kontakta stödhemmet.

Mison och Lillmymlan vill ha reda på varifrån kattungarna försvann för att bilda sig en uppfattning åt vilket håll de kan ha tänkats försvinna.

Det svar jag fick  från Emma var "de lär inte sitta utanför porten" och "vad spelar det för roll åt vilket håll de stack."Men visst hjälper det att veta var de försvann, de kan ju ligga och trycka i närheten.

Hoppas på svar från Emma om hon får svar från stödhememt

Lena
0

Har precis pratat med lillmymlan per telefon.

De har gått runt i området som är mer eller mindre avfolkat. I de totalt 9 hyreshusen är det helt tomt i hälften. Runt om är det hur mycket skog som helst.

De sätter upp lappar i området. De har redan fått kontakt med en äldre dam som lovat hjälpa till med matningen. En äldre man som själv hade katt skulle hålla utkik efter katterna. De kommer att sätta ut matskålar på 20 ställen och sedan sätta ut två fällor och hålla vakt så länge de orkar. De har hitintills sett tre katter men ingen av dem var någon av "våra" katter.

Liten geografi och kuriosalektion: Hälleforsnäs är en gamal bruksort. Järnbruket som tidigare var en stor arbetsgivare har skurit ned kraftigt - därav avfolkningen. Där bor idag ca 1.700 personer på orten. Hälleforsnäs har en pizzeria, järnvägsstation, COOP Konsum butik och en Second Handbutik. Tidningar på orten: lokaltidningarna Folket, Eskilstuna-Kuriren och Katrineholms-Kuriren.

Lena
0

Nu har det skenat iväg igen i tråden med tråkiga insinuationer. Ber att få påminna om min vädjan i #0:

På förekommen anledning vädjar jag till alla att hålla sig till sak - dvs att rädda dessa katter. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att rensas bort.

Jag tar bort alla tråkningar systematiskt. Självklart uppskattas all hjälp som ges i detta kattärende. Läs själva i #29.

Förtydligande: I den här tråden jobbar vi med att rädda dessa katter. Om någon vill bråka får ni gå och göra det någon annanstanns.

piamaria
0

Mison och Lillmymlan är helt fantastiska. Åka så långt och båda sjuka dessutom, det är sanna djurvänner. Jättestor eloge till er båda två. Känner på mig att katterna snart är inne. Skrattande

Gullimat
0

Chigak måste veta den rätta adressen, det var hon som hämtade syskonen

Fattar inte var alla Eskilstunaborna som skrivit tidigare tagit vägen

kattassen
0

Vad jag förstått (enligt hennes inlägg #29) så verkar Naquita jobba nu ikväll och i natt vilket säkert förklarar att hon inte är inne och postar varesig eloger eller puttar närmsta tiden. Jag läser i allafall i hennes inlägg att hon förefaller mycket tacksam för den hjälp hon får i Flen.

Jättefint av alla inblandade där uppe!! Tack mison och lillmymlan för era insatser på platsGlad även om uppdraget tycks bli som att leta efter en nål i en höstack.Rynkar på näsan Hoppas lillkissarna återfinns snart.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tizzla
0

Fast Chigak hämtade väl dem i Linköping…Obestämd

Lena
0

Det har uppstått ett knepigt missförstånd där vissa medlemmar fått för sig att inte hjälpen som ges i det här ärendet uppskattas. Vi förtydliga att inget kan vara mer fel än detta.

Mison och lillmymlan är guld värda för sina insatser. Det tycker vi alla. Och Naquita har ju själv skrivit det i #29:

"Superbra att ni är påväg, en sten lättar från mitt hjärta. Ni är änglar!"

Hoppas nu att det är ställt utom all tvivel. Nu försöker vi att tänka goda och positiva tankar och hoppas att katterna kommer att återfinnas.

Gullimat
0

Läste att Naquita frågade om hon kunde köra in om Eskilstuna, det blev kanske aldrig så.

Fösvann dom från tågstationen

Lena
0

Katterna rymde utanför porten till huset där jourhemmet bodde. Om jag förstått det hela rätt var det jourhemmet som tog katterna per tåg till Linköping eller möjligen Jönköping dör Chigak mötte upp för vidare färd till Göteborg.

Lena
0

Liten rapport: Lillmymlan och Mison har satt ut tre fällor i området som de nu sitter och passar. Det är ganska kallt och stjärnklart. De har sett en svart kisse men vet inte om det är den rätta katten.

Nu håller vi tummarna riktgt hårt!

Gullimat
0

Tumhållning

chigak
0

Stödhemmet i Eskilstuna åkte tåg med kattungarna som inte rymde till Linköping där jag mötte upp så jag vet tyvärr inte mer om var de försvann än någon annan. De kattungarna som är på rymmen försvann som det framkommer i tråden i Hälleforsnäs utanför porten där stödhemmet då bodde.

Calico
0

Stackars små katter! Jag bor i Eskilstuna men har tyvärr ingen möjlighet att hjälpa till. Hälleforsnäs ligger lite för långt bort för att jag ska kunna ta mig dit och jag har varken tid eller plats hemma.

Men jag håller tummarna för att katterna kommer in så fort som möjligt. Jag måste bara säga att jag tycker att Lillmymlan och Mison är helt underbara som ställer upp för katterna.

/Matilda

Naquita
0

jaha, då har det jag skrivit än en gång misstolkats och jag är boven i dramat…Är ni bara ute efter att hitta lilla minsta fel?

Det jag skrev var att det inte spelar någon roll vilken port de smet ifrån eftersom de inte kommer vara i närheten av husen. De kommer ligga och trycka i någon skogsdunge eller längre in i skogen. Det spelar heller ingen roll vilken håll de smet eftersom det gått över en vecka och de kan vara i princip överallt.

såhär skrer jag, tänk på att det skrivna ordet OFTA missuppfattas

Men…dom kommer ju inte hitta några katter utanför porten de smet, och inte heller spelar det någon roll från vilken håll de smet heller..de kan vara överallt i området!jag fösöker nå stödhemmet , o hör av mig såfort jag lyckats.

jag skrev alltså INTE att jag inte tyckte de spelade någon roll, snälla läs mellan raderna i det skrivna ordet och se att jag inte menar något illa med det jag skriver och att jag givetvis uppskattar alla försök att få upp katterna, jag är inte hjärtlös!! Jag är väldigt tacksam för allt som försöker göras för katterna, men jag tycker att ni inte är snälla mot mig. Jag får ju bara massa anklagelser på mig hela tiden. Hade ni tyckt det var roligt?

jag sitter nu på min rast och ska jobba till 07 imorgon.

Svarta kattungen har setts till på Torsbovägen 6 och 8. Den matas av en granne där, försöker få fram vilken granne och telefonnummer..

Naquita
0

nu är min rast slut och jag återkommer inte förrän imorgon. Tänk på att vi gör det här för katterna, inte för att vara elaka mot varandra.

godnatt!

Gullimat
0

Tror du skrev i ett tidigare inlägg att katterna blev matade, det måste väl då synas var maten har ätits, och lite gå efter det. Dom kan väl inte ha klarat sig utan mat i 9 dagar.

Fortsätter hålla tummarna för Mison och lillmymlan och dom små

MariannE11
0

någon som vet om ev information kommer vidare till lillmymlan o mison som sitter o spanar?…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Marianne, du kanske kan sms till dom om kattungen på den andra gatan.

essut50
0

#58 Man vet inte om kattungarna blir matade, lite osäker är det tydligen.

Lena
0

Lillmymlan sms'ade mig nyss att de nu packar ihop fällorna för idag. Tyvärr ingen fångst.

De hade nåtts av budskapet att svarta katten synts till vid Torsbovägen 6 & 8. Budskapet nådde dock fram lite för sent för att de skulle kunna gå runt och tala med grannarna. Dessa adresser består av flerfamiljshus.

Som jag skrev tidigare har en annan dam de träffat lovat hjälpa till med matningen. De har gett henne kattmat och hon har deras kontaktuppgifter. Även om inte det blev några katter infångade är läget trots allt under mera kontroll nu än vad det var tidigare. En massa lappar är även uppsatta. Fördelen med mindre orter är att de flesta känner varandra och att budskapen sprider sig snabbt.

essut50
0

Skönt att Mison och lillmymlan  har åkt dit och försökt fånga in dom. Ni ska ha en massa blommor för det.

Tänk att åka så långt för kattungarnas skull.Kyss Ni två är helt underbara.

[chouwa]
0

Stor eloge till dem allihopa!!
Håller tummarna för att kissarna snart kommer tillrätta!

essut50
0

#62 Nu får dom mat tydligen, men fick dom mat innan är frågan???

Lena
0

#65 Läs #56! Kattungen som varit synlig har fått mat.

Mison
0

ja, nu är i alla fall jag hemma.. lillmymlan är säkert snart det med.

inget napp, och infot om matningen nådde oss för sent.

vad jag inte förstår, är varför inte stödhemmet informerat om matningen tidigare. då hade vi kunnat prata med berörda personer och satt fällorna tidigare och lämpligare

förstår heller inte hemlighetsmakeriet med att inte ge oss rätt adress, vad är det som är så farligt med det? gatan var lång, med mycket utspridda hus.. hade vi haft rätt adress hade vi kunnat prata med grannar i närheten. de vi pratade med tyckte det lät konstigt när vi inte ens visste vart dom hade smitit ifrån

hade man vetat rätt adress, hade man kunnat bilda sig en uppfattning.. kanske hade vi på egen hand kunnat hitta dom som matar, och det i tid..

varför kunde vi inte till exempel ha fått kontaktuppgifter till stödhemmet? då kunde vi ju själva försökt få fram information, om nu inte emma har tid med det

Lena
0

#67 Ni har gjort ett fantastiskt arbete under kvällen. Även om det inte blev napp har en massa förarbete gjorts som är mycket värdefullt inför det fortsatta sökandet.

Jag tycker du ska ta dina frågor direkt med Emma via PM eller email. Nu jobbar hon ju natten och kan inte svara förrän under morgondagen. Ingen idé att vi andra spekulerar runt i detta för vi kan ändå inte ge dig något svar. Allt har naturligtvis sina förklaringar. Det finns ingen anledning att vi går och misstror varandra.

anebit
0

Tack Mison och Lillmymlan för att ni ställer upp, och för att det verkar nu som att kissarna kan få mat av boende i området.

#43   Det är jag och  Liinda som skrev att vi kunde gå ute och leta då vi trodde att det var i Eskilstuna.

Är så ledsen att det visade sig vara 3½ mil bort så att vi inte kunde hjälpa till eftersom ingen av oss kör bil.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Mison och Lillmymlan!!Flört Hjälpsamma som alltid!

Hoppas ni få sova bra ändå och inte blivit mer förkylda.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mison
0

jag tycker det är väldigt viktigt att fakta kommer fram i tråden, allra helst när vi är på plats och behöver information, och emma är oanträffbar. hon har inte kontaktat oss nånting själv under tiden. infot om vart katterna matas hade hon kunnat ringa om, eller skicka sms, hon har ju mina telefonnummer

jag har inte ens fått emmas telefonnummer, det har inte lillmymlan heller. hela detta ärende känns väldigt oseriöst. hur ska vi kunna komma i kontakt med ansvarig person när vi är ute och letar?

enda kontakten vi har kunnat ha är med personer som kan kolla forumet, och då är det ju väldigt angeläget att info kommer här inne

människor bryr sig, och det är väl detta som detta forum ska vara till för.. att hjälpa varandra, och stötta varandra, så katter kan räddas. varför då tiga ihjäl saker och ting, och dessutom kräva att allt ska skötas via mail.. då var det ju aldrig nån idé med tråden över huvud taget. mailbiten fungerar ju inte om man ska behöva vänta 24 timmar på svar, och ändå inte få svaren man söker

vem har information om vart stödhemmet bodde? ingen annan än vi som varit på plats, kan påstå att det inte är viktigt att veta

Svar; Emma jobbar natten inatt och har inte kunnat höra av sig annat än sporadiskt. Ett faktor som vi alla redan visste om tidigare under dagen. Då är det ju tyvärr lite svårt att eller hur? // Lena

Lena
0

Ser att det åter igen är dags att påminna om trådens syfte. En ren informationstråd - alltså inte en tråd där vi ska kritisera sönder ansvariga. Komma med olika typer av insinuationer och misstänkliggöra varandra. Det är alltås ingen häxjakt vi ägnar oss åt här.

Ni som har konkreta tips och råd eller kan hjälpa till i arbetet skriver här. Uppdateringar kommer givetvis att ske. Vill ni bara kritisera så gör ni det via PM eller email direkt till KKS.

lillmymlan
0

Vi körde i dimma hem, men nu är vi hemma, lite senare än vad vi skulle då bilen före oss körde ihjäl en grävling!

Jag tänker inte lämna en grävling att bli platt, så jag lyfte den av vägen och hela jag blev full med blod! Stackars djur!

Ögonen tåras när jag tänker på småttingarna därute! Jag hoppas att våra lappar hjälper så att någon hör av sig, antingen till Emmas mejl eller till mig på mobilen. Jag har den alltid igång, dygnet runt.

Informerade flera om dessa små raringar och alla skulle hålla ögonen öppna och höra av sig, alla hade sett våra lappar :)

Nu säger jag godnatt och tack till Mison för att vi blev fler :)

*Nalle Puh*

Lena
0

#79 Lillmymlan & Mison ni har båda gjort ett fantastiskt jobb!

Jättebra att ni har pratat med flera på orten och satt upp många lappar. Det kommer helt klart att föra "fallet" framåt. Även positivit att åtminstonde en av kattungarna synts till i området och blir matad av folk. Förhoppningsvis finns även den andra i närheten.

Naturligtvis hoppas man ju alltid att man ska hitta katterna med en gång. Nu gäller det dock att inte misströsta. Vi får tänka på Kattmamman i Kalmar, förymda Daisy och många andra fall som slutat lyckligt trots att det sett mörkt ut. Tänker man positivt är halva slaget vunnet.

Det som behövs är nu konkret information/fakta som för fallet framåt.

• Vilka observationer gjorde ni igår utöver det som redan nämnts?
  • Plan för vad som skulle behöva göras.
  • Vart har ni satt lappar?
  • Var har ni inte satt lappar?
  • Respons på lapparna 
  • Få flera som kan åka till Hälleforsnäs
  • Organisation runt fällor

Mison
0

men att Emma jobbar natt har väl ingen betydelse. En hel vecka har gått sen ungarna försvann, och vi saknar fortfarande viktig information. Det får helt enkelt inte gå till så här. Ungarna fryser!!

essut50
0

Håller med dig Mison, dåligt sköt tycker jag oxå.Skrikandes

Finns det ingen i KKS som kan hjälpa Emma om hon har så mycket att göra??

Stackars kattungarGråter

Gullimat
0

Vilken uppoffring av dig och lillmymlan, som vad man vet, redan har fullt upp, som är sjuka och bor en bra bit ifrån. Tycker fortfarande det är konstigt med alla E-tunabor som inte kunde ta sig till stället där katterna försvann och åtminstone hjälpa till och mata och spana så länge, till övernattning ordnades. Bor tyvärr för långt ifrån annars hade man vänt ut och in på sig själv för att hjälpa till. Det finns bussar, tåg, vänner med bil, vad som helst

10 dagar idag sen kattungarna försvann, hoppas dom har hittat maten, som enl. uppgift av Naquita i tidigare inlägg skulle fixas.

essut50
0

Ja första veckan utan mat har jag förstått..Jourhemmet har inte brytt sig för fem öre.

Lena
0

#85 Nej så är det inte. En dam har matat den katt som varit synlig. Jourhemmet har vad jag förstått flyttat från orten och bor där inte längre.

____

Hörni hur går vi vidare nu med dessa punkter:

Det som behövs är nu konkret information/fakta som för fallet framåt.

• Vilka observationer gjorde Mison & Lillmymlan igår utöver det som redan nämnts?
  • Plan för vad som skulle behöva göras.
  • Vart har ni satt lappar?
  • Var har ni inte satt lappar?
  • Respons på lapparna 
  • Få flera som kan åka till Hälleforsnäs
  • Organisation runt fällor 

Beskriv gärna området ni som varit där. Hoppas nu på samma goa samarbetsanda som vi hade i Kalmartråden för bara en vecka sedan.

Hawknestgrove
0

Nummer ett, absolut är att både Mison och Lillmymlan får soppapengar för sina körningar. Det finns ju i Daisys reskassa. OCh som MIson säger, det är superviktigt att ha en riktig utgångspunkt. Dvs en exakt adress därifrån katterna rymde. Annars skan man ju inte fråga runt hos grananr heller.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

#87 Bensinpengar ansöker de om via kattassen som ju håller i Daisys reskassa. Ange antal km som körts. Den svarta katten är nu lokaliserad. Man tror att den spräckliga som var mycket tamare är intagen hos någon. Förhoppningsvis kommer alla flyers ge resutat.

Hawknestgrove
0

bra då puttar vi för att de söker

Lena
0

#9 Det bästa är väl att du framför informationen direkt till dem och ber dem skicka PM till kattassen om saken.

Hawknestgrove
0

Gjort det. och som framhålls i tråden, exakt adress på varifrån katterna rymde är ju en väsentligt viktig information. Så vaga upplysningar som bara en vägadress är ju inte mycket att gå på. UNgefär som om jag skulle be er om hjälp att leta efter en katt som försvann i Näsinge…..Lite för vag info

Lena
0

#91 Fast nu är det viktigaste att veta vart katten varit synlig. Den adressen finns här redan. Torsbovägen 6 och 8.

kattassen
0

Körpengar fixar vi genom Daisy-kontot. Ni som kört PM-ar mig som vanligt för uppgifter kontonr sträcka osv. Inga problem därav.

Vad gäller området som katterna kan ha försvunnit på kan ni se på min karta 1 här nedan att hela Edströms väg är ca 700 meter lång. Det är endast på drygt hälften av vägen som det ligger bostadshus så det rör sig inte om ett jätteområde. Och den svarta katten är observerad vid mitt röda kryss på karta 2.

Karta 1

kattassen
0

Karta 2

Lena
0

#94 Det gör ju ändå sökandet mera "hanterbart".

lillbumbis
0

En jag känner stöttar med mat- och resepengar så belastas inte Daisy-kontot. Det skrev jag förut, men det har tydligen tagits bort.

kattassen
0

#96 Det är ingen fara det finns en slant där så säg till baraSkrattande

Lena
0

#96 Det är ju snällt. Ska Mison & lillmymlan höra av sig till dig istället då? Vilket blir bäst?

lillbumbis
0

Jag väntar bara på deras kontonummer så får de dela på en femhundring till att börja med.

Lena
0

#100 Jättebra!

essut50
0

Bra med kartan, men vem ska fånga in kattungarna??

Mison
0

vart har ni fått den infon om att den randiga kanske är intagen?? ingen har kontaktat mig i alla fall

Lena
0

#101 Det pågår ju mobliserande arbete i området. Vad vi behöver nu är att flera som engagerar sig i letandet. Passar fällor etc. det skulle ju behövas flera som kunde avlösa varandra.

Mimmsis hade ev. folk som kunde hjälpa till. Väntar på återkoppling från henne.

Flen ligger närmare till än Eskilstuna. Finns det någon i Flen möjligen? Är någon inne på Svenska Katter och skriver? Kunde ju vara en bra idé att ställa frågan där inne i så fall.

Mison
0

återigen mycket märkligt, att sån info finns, men inte har nått mig.. jag har hört mig för ifall lillmymlan har hört något, väntar på svar

det är ju ändå hon och jag som suttit och väntat på info, ifall vi skulle ha möjlighet att ta oss iväg idag igen…

återigen, dålig uppdatering, dålig info…

är den randiga intagen kan den ju hämtas

och, OM den svarta matas på ett ställe, VART isåfall?? för då är det ju lättare att rigga en fälla så han knatar in…

lillbumbis
0

#103 stopp, stopp, stopp, ju fler kockar desto sämre soppa. Det var ingen mobilsering tidigare förrän lillmymlan och mison ställlde upp.

Nu har mison och lillmymlan varit där och rekogniserat, ställt ut mat, lämnat mat och suttit med fälla och pratat med folk.

Vad gäller. Lite samordning, tack!

Mison
0

jag vet som vanligt ingenting

vem har fått infot om den randiga?? och från VEM har det infot kommit? kan dessa människor dubbelkolla om det stämmer?? ska den randiga hämtas?? det behöver jag isåfall veta snarast möjligt, för jag har skola igen i morrn, och det tar ändå en timme dit, och en timme hem

Mison
0

dessutom vill jag poängtera igen, att jag har bara möjlighet idag

denna vecka som kommer är fruktansvärt hektisk för min del, så då hinner jag inte leta efter katter

essut50
0

Typiskt att ni inte får veta nått, fast ni har varit där.

Undrar vad som är på gång???????????

En gång till VEM ska fånga in katterna??

lillbumbis
0

Undrar också om jag är aktuellt för en tillfällig mellanlandning fortfarande.

Vore bra att veta annars har jag andra katter jag kan hjälpa.

Hawknestgrove
0

ja lillmymlan och Mison är väl i så fall de som ska meddelas först för det är de som har engagerat sig på plats och ska fortsätta med det. Vad jag förstår, så ska Mison tom hålla uppehälle innan Bumbis tar hand om. alltså akuthem nr 2.

Mison
0

och därför behöver jag veta typ nu, vad som händer… i morgon har jag ingen möjlighet, och förmodligen inte resten av veckan heller, och då finns ju ingen fristad här heller…

Naquita
0

En granne har sett min mailadress på lapparna och mailat mig lite info. Hon matar den svarta kattungen och antar att någon tagit in Pontus då han är så mycket tamare. Vi får se om lapparna ger mer resultat.

Hawknestgrove
0

så då ska inte Mison, Lillmymlan och Bumbis hjälpa till mera?

lillbumbis
0

#112 då behöver du inte min hjälp alltså?

I få fall loggar jag ut här och nu och kommer inte svara på mejl.

Mison
0

mymlan och jag åker över ikväll om en stund

frågorna finns fortfarande obesvarade. Jag har mailat dig, Emma, men inte fått nåt svar

VEM är det som matar? Måste vi verkligen gå och knacka dörr bland dom lägenheter som finns på 6 och 8?

VEM har mailat om den randiga katten? Namn och nummer vore bra, så vi får prata med den personen

VEM lämnar vi katten/katterna till, om vi får tag på några?

Mison
0

Emma, du skrev att du har läget under kontroll (innan du plockade bort det), varför kan du inte dela med dig av den kontrollen till oss, som är ute och letar efter katterna?

vi åker ju ikväll återigen och får gissa oss fram

du svarar inte på mail heller, trots att du krävt att alla frågor sker den vägen

och ställer man frågor här, blir det oftast bortplockat av Lena. Hur ska vi få svar på det vi behöver veta?

Mison
0

nu åker jag till Hälleforsnäs och möter lillmymlan

En dam har ringt och tror sig ha sett den randiga

Stödhemmet har också sett lapparna och hört av sig, och berättat rätt adress där den svarta matas

Frågan återstår fortfarande, vart gör vi av katterna vid eventuell fångst??

Från och med nu har ingen av oss tillgång till internet, men ansvariga personer har ju våra telefonnummer

Mimmsis
0

Då Naquita inte svarar på mina kontaktförsök får inte heller jag sammanfattande information och kan därmed heller inte hjälpa till i arbetet.

Hawknestgrove
0

Lillmymlan och MISon,Bumbis ni är för goa!!!!! MEn kommunikation tvåvägs är ju av högsta prioritet! KAn tillägga här, att jag och Bumbis har våra gåsar oplockade med varandra, men man får skilja på sak och sak.

lillbumbis
0

#119 de flesta här avskyr ju mig, det är ingen nyhet, jag är endast inloggad för att försöka hjälpa katterna.

Jag lovar att jag försvinner efter det här är avklarat, men än så länge väntar jag på besked om min hjälp behövs.

Hawknestgrove
0

jag avskyr dig inte, vi har bara olika åsikter om några saker. det ska mer till för att jag ska avsky någon. ÄVen om jag är en långsint j***l.Flört

emjon
0

#120 Det är nog en sanning med modifikation och jag vet att du vill hjälpa katterna. Självklart behövs din hjälp den behöver bara bekräftas från rätt håll.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

essut50
0

Men Hallo Emma, varför svarar du inte på Misons frågor.??

Vill du ha tag i katterna eller inte?? Allt verkar så mysko nu tycker jag.

Hawknestgrove
0

Drar mig till minnes hur fint det funkade här inne när man skulle leta efter Daisy…. kommer ni ihåg det? Alla hölls informerade, även jag en lördag, folk tom smsade mig  att katten var inne. Enighet och frid rådde och ett samarbete där osämja folk emellan var temporärt bortblåst. Alla fick veta vad som hände, inget doldes och framför allt så fick de som skulle fånga in fortlöpande info…..Tänk om Mison och lillmymlan och Bumbis kunde få det också! Eller ska dessa katter glömmas bort?

[chouwa]
0

#124: Det tycker jag var bra skrivet. Konfilkterna uppstår ju pga att folk inte får information.

Jag är verkligen imponerad över era ansträngningar Mison, lillmymlan och Bumbis. Jag hoppas att ni snart får all den information ni behöver!

Lena
0

Jag startar en ny tråd med sammanfattning. Nu har vi kommit upp igen i en bra bit över 100 inlägg. Och här är svårt att få koll på vad som egentligen händer.

Denn tråd kommer att låsas om en liten stund.

essut50
0

#118 Gå in på Facebook där är Emma och skriver hela tiden.

Här vågar hon inte vara verkar det som..

lillbumbis
0

#126 kan jag få ett svar Lena på mitt pm?

Hawknestgrove
0

#127    Förvånad

Puma77
0

#127 Emma har vad jag minns fb i mobilen vilket även jag har, det gör att man kan skriva där men det behöver inte heller betyda att man kan vara på iFokus.

//Pia

[chouwa]
0

Syns det inte när man skriver från mobilen på FB? Det gör det i alla fall när jag är på FB genom mobilen. Och jag kan inte nå iFokus med min mobil.

essut50
0

Det ska synas att man går in på sin mobil. Det gör det på mina jobbarkompisar.

Lena
0

Låser nu tråden och hänvisar er till den nystartade: Rymlingar Eskilstuna/Flen tråd 3 

Det här gäller även i den nya tråden:

På förekommen anledning vädjar jag till alla att hålla sig till sak - dvs bara skriva information som är relevant för att rädda dessa katter. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att rensas bort.

Puma77
0

Inte om man gör en kommentar, det gör det inte hos mig men gör jag ett inlägg med mobilen syns det.

//Pia

essut50
0

Nu står det i nya tråden att man har nån som kan ta hand om katterna ett tag som bo där.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer