Min nya stödis
Som utlovat kommer här en liten tråd om den nya damen som tillfälligt bor i mitt kök. Damen dök upp hos ett äldre par som förbarmade sig över henne och började mata. Det dröjde inte länge innan hon hämtade sina ungar till platsen med. Nu är ungarna stora och i egna stödhem, och mamsingen alltså hos mig.
Hom kom igår och hittills har hon inte fräst åt mig en enda gång! Däremot får jag ljudliga utskällningar när jag kommer in i köket.
Nu senaste gången jag stack in näsan gjorde hon mig glad, hon hade ätit upp en portion blötmat och kissat i lådan. Nu ligger hon i trasportburen och sover, sötnosen.
PS. Namn efterlyses!
så söt……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du sa att att namn eferlyses. Jag tänker på namnet Sahara när jag ser henne 
Måste säga att hon är otroligt söt!
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Jag kommer också med ett namnförslag: Stella 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
söt!
hon liknar våran katt "mindy"

Fina namn alla tre, grunnar vidare…
Fick nyss en utskällning igen för att jag tände ljuset i köket. Det var lite läskigt det med tror jag. 
Lilla stackarn men men man får ta det långsamt^^ Hon blir säkert en söt liten kelig sak ska du se;)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Jag tror faktiskt att hon är en utslängd tamkatt som fått klara sig själv ett tag. Hon skyggar inte alls för mig, bara sjunger sin protestsång…
Vilken fin liten mammakatt! Så bra att hon fått komma till dig som stödkatt. Det ser ju ut att gå riktigt bra om hon redan äter och går på lådan och allt.
Det där med namn är alltid lite klurigt. Tittade i almenackan och tog ut några namn slumpmässigt:
Henrietta, Leila, Kajsa, Denise, Signe, Stella, Adela, Siri, Elisa, Dagny, Sabina
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Billie Jean
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Men vilken vacker kisse..o så gott att du finns där för henne….så var det lite namnförslag på mamsingen..;-)
Beauty…Lady, Cindy, Melitta, Melizza, Candy,….ja..det finns ju namn i det oändliga…och det är så personligt vilket namn man vill ta…men roligt är det att tänka ut namn till en liten skönhet omgiven av päls:-)

Hej
Jag tycker hon ska heta Sheba!

Underabara namnförslag! Tack alla!
Det jag fastnade för till slut var Carmen, eftersom honsjunger arior för mig om jag kommer för nära. Hon skyggar inte undan alls, men sjunger!
Försökte klia under hakan med men det var för mycket, fräsande hördes för första gången. Så nu vet jag var hennes gräns går. 

Carmen…passar ju alldeles utmärkt som namn till en sångerska:-)
#8 Men tänk om någon misse här skulle få heta "Dagny" så hette min mamma..:-)

Nu händer det saker här! Carmen har inte sjungit idag, och vågade ligga på sidan i transportburen när jag tittade in!
Dessutom kunde hon inte hålla sig när jag satte fram äggula och en klick majonnäs på ett fat framför henne. Hon smakade på det medan jag var kvar i rummet!
jisses va kul!!!!

Åh så söt hon är den lilla sötnöten! 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
lilla hjärtat…..

Carmen både spinner och gosar idag!!!
Sen sätter hon sig precis så långt från mig så jag inte når och tittar på mig och undrar varför jag slutade, knasbollen…
Såååååå söt.
//Pia

Köksdörren är vidöppen men Carmen ligger under köksstolen och vill inte därifrån. Lika knäpp som sin stödmatte 
det var du som sa det nu;)
//Pia

#23 Hihihi!
Om en vecka är förresten kastrering inbokad, men säg inte det så att hon hör… Hon får gärna tycka om köket och sin bur till dess 

Igår fick jag en "lånestödis" till sällskap till Carmen, Sonya. Vet inte var Sonya har sagt till Carmen i natt, men BÅDA TVÅ kom fram för lite morgongos i morse.
Snacka om dunderkisse 
#25 gud va härligt!!!
va mysigt……

Hahaha!! Sonya är inte en katt - hon är en clown
Hom hittar på knasigheter i ett!
Det bästa igår var när hon upptäckte att hon kan gömma sig på fönsterbrädan i vardagsrummet, bakom gardinen. Hon sitter där tyst och stilla, för att sen sticka fram huvudet och spinna som ett sågverk. Gömma sig, titta fram och spinna… Hon höll på ett tag 
Och Carmen har vågat sig fram för att kika ut genom köksdörren, men håller sig fortfarande inne i tryggheten där. Men det kommer nog snart det med!

Tjoho!! Sonya lockade ut Carmen i hallen med sitt bus
Det tar sig!
Carmen sprang heller inte in och gömde sig i buren när jag gick in i köket en stund sedan, utan satt kvar och funderade på vad som händer. Det känns så härligt!!

underbart!:)

Idag har jag varit riktigt elak mot mina små. De fick inge frukost, och sen tog jag ut dem på tur till vetten. De är inte så glada på mig just nu… De har ju blivit både kastrerade, ID-märkta och vaccinerade. Dessutom passade de på att klippa klorna på dem när de ändå sov.
Sonya förlät mig när hon fick tonfisk, men Carmen är mer svårflirtad. Hon ligger i sin kära bur och vilar. Sonya sover bredvid mig här på soffan.
Tyvärr visade det sig att det som jag trodde kanske kunde vara en början på bebismage hos Carmen, var juvertumörer
Enligt vet finns det en liten chans att de minskar nu när hon är kastrerad, annars är det en ny operation som gäller…

Framsteg eller inte, det är frågan
I morse vågade Carmen sig ut från köket, så pass att jag fick leta efter henne. När jag gick till jobbet satt hon under sängen och tryckte istället. Får väl se var jag hittar henne när jag kommer hem…

Skönt att det går bra med dem, hur går det med din allergi?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja, du. Allergin finns kvar, och det har väl gått bra nu när de mest huserat i köket. Men nyser gör jag och ser rödgråten ut när jag varit hemma en helkväll…
Det stora problemet är ju nu att jag har blivit uppsagd, och har ingen aning om vad som händer. Har precis fått erbjudande om ett deltidsjobb, men det måste kombineras med annat för att jag ska överleva.

du är enorm tiana som ställer upp trots allergi… du kanske kan bo i tält eller husvagn?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Efter den här natten flyttar jag gärna in i ett tält!
Hade inte stängt till dörren till sovrummet ordentligt, och in kommer en Sonya som börjar med att spinna som ett sågverk, promenera fram och tillbaka över mig, bita mig i tårna och kittla mig i ansiktet… För att sen lägga sig ner och sova, och upprepa proceduren ett par timmar senare…

att dom är så luriga våra små pälsisar…. jullan brukar se till att alla får ett lager med katthår som flyger över ansiktet….o idag var hon lurig på annat sätt… hon lurade mej när jag skulle in till kattungarna o flög in med alla sina volangmagar hit in… som tur var så var ingen under sängen dit hon flydde….vet inte om dom små såg henne eller kände vibrationerna i golvet….
vilken buse hon sonya verkar vara…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

vilken sötnos hon är
Maggan47

Igår lyckades jag fånga lilla Carmen på bild när hon undersökte en myntamus och bar iväg med den från hallen till tryggheten i köket.
Ska bara komma ihåg att lägga in bilden här med.

Gissa vilka två jag precis kom på att brottas som små kattungar?? 
Så härligt.
//Pia

Igår var både Carmen och Sonya till vet för en andra vaccspruta och nu är de klara för att åka till alldeles egna hem. Tyvärr har inte hemmen dykt upp bara.
Hos vetten gick det bättre än förväntat. Carmen rymde ur buren först efter att hon fått sprutan och gömde sig i ett hörn. Vetten fräste hon åt men jag fick plocka upp henne i famnen!
Väl i min famn kände vetten på hennes mage och juvertumörerna och det gick bra. Efter det var buren en trygg plats och Carmen gick inte frivilligt.
Sonya var det inga som helst bekymmer med. Henne får man göra precis allt med…

Härligt och höra att dom mår bra och gör framsteg.
Vad skall göras med juvertumörerna

Tumörerna har blivit något mindre sen kastreringen, men bör tas bort. Vi ska hålla utkik om de blir mindre eller om de stannar. I de flesta fall behövs ju operation när det gäller katter