Ett kattaktigt miss-öde!
Igår kväll råkade vi ut för att ett kattbetonad så kallat miss-öde hemma.
Väl hemkommen från arbetet satte jag mig tillrätta framför datorn med ett glas juice. Var i ful färd med att skriva ett inlägg här på Hittekatter i Fokus. Då hoppar Linus upp på databordet, han lyckas hoppa direkt på glaset och juicen sprider ut sig som en jämn skur över tangentbordet som naturligtvis slutar fungera.
När vi väl lyckats byta ut det strejkande tangentbordet mot ett som fungerar hade Ifokussajterne gått iträda inför kvällen/nattens reparation av server. Inget mera iFokus den kvällen….
Linus hade under tiden lagt sig tillrätta i en högt placerad katt-hängmatt med utsikt över skådeplatsen. Där har han intagit en oskyldig posé som i tydligt kroppspråk ala katt sade - "jag är en oskyldig katt som inte gjort något bustag i hela mitt liv".
Så kan det gå till en helt vanligt onsdagkväll i mars.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jo minsann…jag är inte förvånad…allt kan hända med katter i huset;-) Synd på tangenbordet..tur att du fick ordning på det hela så snabbt iallafall! Själv vågar jag inte längre ha drycker vid datorn..dels på grund av liknande "miss"öden som det som hände hos dej..men också för att försäkra mej mot egen klantighet;-)
Sidentass
Samma här.
Aldrig något flytande nära datorn.
Har inget reserv-tangentbord heller.
Jenna
Nej jag får nu lära mig av miss-taget och inte heller ställa något flytande vid datorn mera.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hihi, Lena! Ok, tangentbord är så billiga, så man borde nästan ha ett i reserv. Din berättelse här gör, att jag skall ta och köpa mig ett och ha liggandes. Har själv ett sånt där ergonomiskt trådlöst, men tänk om det pajar! Ps… Lena, det finns även blasksäkra tangentbord, hihi!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 Finns det blasksäkra tangentbord? Det låter som en bra investering. Det i juice neddränkta fungerar nu igen sedan det fått tork till.
//Lena

Ha, ha mycket kan då hända i kattkretsar! :) Så du fick gå hungrig den där dagen Cammo!
//Lena

Haha, Lena! Det där var ju riktigt roligt! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
http://www.jula.se/butik/default.asp Här hittar du till och med två olika, lena!
#9 Var inne och tittade på hemsidan men fattade inte vilka som var vätsketåliga. Trögtänkt antagligen.
//Lena
Sök på artikelnr 924419 exempelvis, eller skriv tangentbord i sökrutan!
Eller 924450 Klickas på numren, så kommer du på em dirket!