Vilsna kattungar
Två vilsna kattungar ( hanar ) behöver akut hjälp. Dom har blivit dumpade i ett stall och i stallet finns det massor "halv vilda" katter men dessa två ( troligen bröder ). Dessa två kattungar är väl ca 2 månader skulle jag tippa på. Verkar friska, ingen skabb, blivit avmaskade. Men dom trivs verkligen inte! Dom gråter, jamar konstant och blir mer och mer skygga för varje dag som går. Riktigt fina katter!
Finns i HBG.
Men har dem ingen mamma då? Stackars kissemissar :(. Hoppas någon kan ta hand om dem.
Puttar upp!!!
Ingen som kan hjälpa kattungarna :/???
Nej, ingen mamma. Det är någon som bara dumpat dom. Dom var rätt tama första veckan. Men nu har dom varit där i två veckor och blir tyvärr mer och mer skygga och rädda. Hoppas verkligen någon kan ta dom, verkligen vackra katter!
Kan tillägga att där finns även tre kattungar till som är ca 4-6 veckor bara, som springer löst i stallet med dom stora katterna. Dom verkar klara sig rätt bra, men egentligen hade även dom behövt hem.. jag har redan tagit in två som var sjuka själv.
Ge ägaren artikeln om stallkatter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Komunen äger stallet men en annan hyr det. Veterinären jag var hos sa att hon skulle anmäla stallet, men oavsett vad så behöver ju katterna nya hem.
Många av mina vänner har redan katter som jag hittat, så det är svårt. Därför jag först och främst söker hjälp här då jag vet att dom flesta här är kunniga och vill djurens bästa. Och blocket osv. vet man inte riktigt till 100% var katterna hamnar, men kommer lägga ut annonser där med om det inte löser sig.

Vi gör hembesök och levererar våra katter för att se hur dom kommer att bo och för att se till att dom installerar sig nåt så när innan vi åker därifrån. Sen skriver vi kontrakt med alla som tar katter från oss..
Kanske en idé om det känns jobbigt med annons på Blocket? =)
Och vad ni än gör, ta betalt för katterna!! Skänk inte bort dom!
Pälsbollarna i Höganäs
Putt! Ingen som vill hjälpa kattungarna?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hur går det? :(
Såg det fanns en tjej i Skåne som är uppskriven på Akuthems listan inne på Djurhem, har du hört med henne??
Måste bara komma in och skriva här. De två grå dumpade kattungarna i stallet, måste ju nästan vara Debattias kattungar som nya ägaren hade lämnat i något stall.
#15 det låter ju nästan för bra för att vara sant. Håller tummarna för att det är samma katter
Oj så bra att du tänkte på det. Hoppas att det stämmer.
Hoppas det löser sig! Inte bra att de går där för länge.
#15 Känner ni igen kattungarna, att de liknar dem som Debattia hade?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kolla hennes bilder på kattungarna i tråden Pälsbollarna i Helsingborg. Den blå och en av de blåtigré saknas, eftersom 2 blåtigrrerade är kvar.
Tänk om det är mina kattungar ?? Vill veta vilket stall .Ring mig 073-82 76 120.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Oj, ja skulle ju helt klart kunna vara dom! Stackarna :/
jätte svårt att se på bilderna men det är en solid blå och en tigre med vita tassar i bägge bilderna, bägge i Helsingborg, hur troligt är det att det inte är samma.
Håller alla tummar nu. spännande
Ja nu blev det riktigt spännande här i tråden! Den blå kattungen ser ju lite smalare ut på bilden från stallet, men kattungar ändrar sig ju ganska mycket i den åldern. Annars ser de ju väldigt lika ut. Och det stämmer även i tid.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag hoppas verkligen det är mina kattungar . Iså fall lever dom fortfarande.
någon som vet hur jag får kontakt med trådskaparen ifall hon inte är här inne så ofta????
Debattia
Har kontaktat dig Debattia på mobil!
Kan ju tillägga att katterna finns kvar i stallet ( och många fler katter )
Har även två små kattungar på 5 veckor som jag har hemma som också söker hem. Från samma stall.

Jamen tänk om det skulle falla sig så bra att det vore dina missar Debattia..
Håller hårt i tummarna här..
Lade till några bilder kanske kan vara till hjälp. Inte världens bästa bilder men dom får duga.

Håller tummarna här också!
I vilket fall som helst…bra tänkt Josefa! *dagens ros*
Ser ut som mina kattungar-Ögonen ser bara mer ledsna uy men mönstret över näsan är likadant. Ska åka dit så fort jag har möjlighet.
Debattia

Ja det skulle ju vara helt otroligt om det inte är dina bebisar Debattia! Två med samma färger, samma ålder, samma tid, samma stad… Vet du var de finns någonstans nu?
Hoppas, Hoppas! Hade ju varit kanon om det hela fick sin upplösning. Som Tizzla skriver är det för mycket som samstämmer för att det inte skulle vara Debattias katter.
Dem som lämnat dem där skulle ha sig en riktig bakläxa. Fy, usch och blää!
Nej, för jag har inte pratat med Debattia.. hon kanske missförstod för det finns många stall runt omkring där var jag sa…

Då hoppas jag att ni snart får kontakt med varandra och att Debattia har möjlighet att åka dit snart…
Debattia har inte kontaktat mig tillbaka.. Katterna behöver komma till ett hem nu. Dom blir som sagt mer och mer vilda. Och det är inget bra stall, dom bör inte stanna där.
Så om Debattia inte vill ha tillbaka dom(om det nu är hennes ungar) så kommer dom troligen hamna på katthem i nästa vecka.
#37 Har det blivit någon knepigt med meddelandet du sände så att det inte gått fram? Hon har inte varit inloggad sedan igår kväll. Hon hör nog av sig snart. Skick även ett PM om du inte redan gjort det.
Okej, ska skicka pm. Meddelandet borde kommit fram, fick leveransrapport så. Hoppas hon svara snart iaf.

hoppas det är dina ungar debattia,,,, tänk om det kunde vara så fint;))))
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, jag hoppas också. Ska dit senare ikväll och fånga in dom och ska komma förbi med dom till Debattia också, så får vi hoppas att det är hennes ungar.

Hur har det gått Debattia??
Pälsbollarna i Höganäs
Jag väntar och svettas och fryser av nervositet. Jag känner mig rätt säker på att det är dom. Vilken känsla,då fanns där en del sanning i kerringens historia i alla fall,att dom blivit satta i ett stall. Jag har letat så och varit livrädd för att dom blivit avlivade.Det var inte så här jag tänkte dom skulle få det när jag räddade deras mamma och hennes små bebbar.
Debattia
Dom kör till stallet nu så det kan bli sent….
Debattia
håller tummarna….
Oj vad spännande! Håller tummarn hårt. Och ja de ser verkligen lika ut dina katter och katterna i stallet.

Hoppas på nyheter…spännande…hoppas det går bra att få tag på dem!
Dom kom hit med katterna för en stund sedan och det är mina kattungar !!!!!!
Jag har undrat varenda dag var dom fanns och om dom levde.Vilken lättnad och det finns inte tackord som räcker ,även om jag använder mig av alla världens språk,till Josefa som var observant och tänkte på mina kattungar.
TACK JOSEFA!!!! Du har räddat dom !!! Och tack Bretplay för att du brydde dig och öppnade en tråd för dem !!!!!
Trodde aldrig jag skulle få se dem igen!!!!!
Jag har dom i en utställningsbur i natt och tar in dem i huset i morgon så dom inte behöver stressas så av de andra katterna. Dom var så hungriga så dom kastade sig över maten och fräste.Dom har haft mat på det andra stället men det har säkert varit många kissar att dela den med..
Debattia

Underbart, underbart, underbart!!!! Vad glad jag blir!
Måste vara en sten som lyfts från dina axlar Debattia… Vet ju hur bekymrad du har varit! =)
Pälsbollarna i Höganäs

*alldeles varm i både själen och hjärtat*
Måste också tacka Josefa (igen) för att du var så uppmärksam! Och vilken evinnerlig tur att du Breathplay skrev just här om dem!
Vill bara hoppa och studsa och krama alla just nu
Så härligt när det blir lite solsken!!!!!

åh vilket lyckligt slut. Underbart!!!
helt underbart, sitter här på jobbet och känner tårarna komma samtidigt som jag sitter med ett fånigt leende.
Hoppas du polisanmäler kärringen nu som slängde ut dem i stallet.
Många kramar till er alla inblandade som brydde er

härligt!!
#56 ja detta är ju ett solklart fall av dumpning kan man tycka,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
I DAG NÄR JAG SER DEM I DAGSLJUS ÄR JAG HELT ÖVERTYGAD OM ATT DET ÄR MINA KATTUNGAR !!!!!!!!HELT UNDERBART !!!!!!
SKA SE HUR JAG KAN GÅ TILL VÄGA MED POLISANMÄLAN????
HON MENAR JU PÅ ATT DET VAR HENNES KATTER OCH ATT HON KUNDE GÖRA VAD HON VILLE MED DEM.
Debattia

Underbart!
#59 Måste gå att anmäla, man kan inte ta sig an småkattungar och sedan bara dumpa dem!!!!
Ja herregud, nu sitter man här igen, lite skakig, mycket rödögd och hjärtat varmt av rörelse. Mirakel händer och änglar finns :)
#59 jag hoppas du gör en polisanmälan och låter dem avgöra vem som har rätt. Oavsett om det är hennes katter eller inte så har man ett ansvar för djuren och får inte dumpa dem när man lessnat. Jag ser detta som ett klassiskt fall av djurplågeri som vanlig privatperson och hoppas verkligen våra myndigheter gör det också.
Anmäl det gärna till Länsstyrelsen också.
Jag blir så j…a förbannad på sådana idioter.
Säg gärna till kärringen att du hörde av Polisen att det är en polisanämlan från stallet där de blev dumpade också så kanske hon blir orolig
#59 Nej där har hon fel. Att dumpa katter man tagit hand om är ett solklart brott mot djurskyddslagen.
Skrev det någon form av kontrakt mellan henne och dig när hon tog hand om kattungarna? Även om inte den typen av kontrakt brukar hålla rent juridiskt är det trots allt ett bevis på att hon tog på sig ansvaret för dem.
Det måste väl gå att göra två anmälningar? Den ena att hon dumpat dina katter. Den andra att hon dumpat sina katter. Oavsett är det ju som #63 skriver ett brott mot djurskyddslagen. Gör du två anmälningar så borde åtminstone den ena bli utredd. I det första fallet kanske polisen inriktar sig på om det är dina katter eller ej som blivit dumpade. I det andra är det ju 'bara' fråga om brottet att hon dumpat katterna.
Lycka till!
Medarbetare Hittekatter iFokus
hur mår de två extremt lyckligt lottade ungarna?

Så glad jag blir att läsa att Debattia fått tillbaks sina ungar. Glad också att dom slapp vara kvar i stallet.
Underbart att Josefa kom att tänka på dom.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Underbart
att dina misar är tillbaka, vet att du varit så orolig för dom. Och alltid underbara Josefa som också värnar så mycket om alla kisar.
Vilken kärring
, rent ut sagt, varför ville hon ha katter dit, när stallet redan var fullt
Dom känner igen mig och jag kan hålla dem och kela med dem.Dom äter fortfarande lika glupskt men lugnar väl ner sig så småningom.Kom en tjej och hälsade på i dag och då sprang dom och gömde sig. Sätter in kort på dem så fort jag hinner.
Debattia
Så bra att dom mår bra, längtar till att se bilder på dom (:
Tänk vad dom har känt sig utsatta av att bara bli dumpade i ett stall tills med många andra katter, dom hade ju inte varit utomhus alls på det sättet…Hade människan berättat vilket stall hade jag kunnat hämta dem för en månad sedan.
Debattia
Så vackra! Vad skönt att dom kommit tillrätta!
men snälla nån vilken lycka å vilken tur att det finns folk som är observanta…. helt underbart härligt!!!!

Lyckliga bilder 

Breathplay, vet du vem tjejen är som tog dit katterna?
Härligt att se de små på bild hemma i säkerheten hos Debattia! Toppen med sådana här lyckliga slut!
Så fina bilder, dom är nog glada över att få vara inne igen (:
#78 Nej, jag har ingen aning. Dom i stallet sa att dom bara "dök upp" en dag.. men jag vet inte riktigt, är en del småtjejer som hjälper till med hästar där så kan ju varit någon av dom.. Men jag har ingen aning.
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....