Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1756 ggr
Mymlan
2010-10-01 21:00
0

Journr

Har länsstyrelsen något journr man kan ringa till kvällar och helger?
Eller är det ett polisärende då man får vetskap om katter är tagen från en med djurförbud men lurat polis samt länstyrelsen att 2 av katterna är hennes pojkväns. Ena katten dräktig *hade kull i våras/somras, katten ca 8 år gammal*, kattmamman + dotter bor nu med länsstyrelsens vetskap och godkännande hos en alkolist/narkoman.

Nu påstås det kattmamman ska föda och den med djurförbud ska nu hem till sitt hus och hämta akupunkturnålar och köra akupunktur på katten. Hon sa den har svårt att föda, men denna person ljuger mycket och har psykiska nojor.

Ska förtydliga att personen med djurförbud bor i annat boende än sin sk pojkvän som bor i egen lägenhet. Och personen med djurförbud får enligt länsstyrelsen inte ta hand/sköta om katterna vilket denna person gör hemma hos sin pojkvän..

Jag har hjälpt denna person dels med ta hand om 2 kattungar de är idag 17 månader gamla och personen vet jag kan inte ta emot fler. Jag har rått kastrera katten hela tiden men det görs ej.

Jag befarar katternas väl och ve, och känns ej som länsstyrelse lyssnar då de gått på deras lögner.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Hawknestgrove
2010-10-01 21:30
0

oj….. verkar inte bra du…. finns nog inget journummer hos LSt och det är polisen som gäller. För akupunktur på en katt, det klassas som djurplågeri

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mymlan
2010-10-01 21:37
0

Problemet är att jag bara vet förnamnet på pojkvännen och vilket område han bor men inte husnr:et.. Har sagt att det är det men personen lyssnar ej vill ha mina råd men lyssnar ändå ej på dem.. Jag kan lika gärna ge råden till betongväggen..

Hawknestgrove
2010-10-01 22:02
0

Mymlan
2010-10-01 22:20
0

#3 Jag har personen med djurförbuds adress etc. Men hennes pojkvän vet jag bara förnamnet på och vilket område han bor inte hans gatuadress.

Hawknestgrove
2010-10-01 22:24
0

har du pejling på ungefär hur gammal han är? är han skriven där? Då får du fram ett antal personer….PMar dig….