Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 5094 ggr
lillmymlan
0

Kolonikatter i Link 7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I skrivande stund är 20 katter intagna och förhoppningsvis är det "bara" Tuff och Buff och Musse kvar där.

Idag *sneglar på klockan* igår fångades Noname och Spökis in och ska till veterinären idag för att kastreras, vaccineras och id-märkas :) Äntligen är de inne!

Imorgon görs försök att få in de resterande kissarna :)

Bloggen uppdateras ibland, här är den och här är den förra tråden.

Nu får ni hålla tummarna för att de sista kissarna kommer in omedelbums :) så vi kan avsluta kolonin i Linköping, det skulle kännas ljuvligt!

/Malin som önskar alla en fin september månad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

maggan47
0

håller allt vad vi har av tummar och tassar, Coffee hälsar att det är varmare inne än ute, nu när hösten kommer, hälsa kissarna det

Maggan47

Ankie
0

helt underbart va ni är duktiga… tur att kissarna har er :)

Tiana
0

Ett litet bidrag i form av leksaker till försäljning är på väg via Hawknest Kyss

MariannE11
0

vitnos, sötnos o muschie hälsar att det är regnfritt inne….o sen serveras det mat o leksaker…..

håller tummarna att de tre kvarvarande strax är inne….toppenbra jobbat lillmymlan!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Ni har gjort och gör ett fantastiskt arbete! Och uppdateringarna sköts perfekt!

Håller tummarna hårt för de tre sista i kolonin!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

#1,2,3,o 4 Kyss

Noname och Spökis är nu kastrerade, vaccinerade och id-märkta och avmaskade och kloklippta. Ingen skabb på någon av kissarna, det är vi glada för :)

Ikväll blev det vilokväll så i morgon görs försök med de kissar som är kvar, here we go again Glad

Talar alltid om för kissarna att det är bättre inne än ute, men jag talar kanske inte samma språk? Kattspråket är inte alltid så lätt att tolka och det är väl svårt för missarna att förstå vad jag säger?

Komsi komsi… kissemiss! Skrattande

*Nalle Puh*

Delfinen
0

Vilket jobb du gör lillmymlan….1000 röda rosor till dig.

essut50
0

Tack Maggan, Solweig och Marianne för att ni ställer upp för Östgötakatterna.Kyss

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gullimat
0

Kan bara hålla med, till er som ställer upp

brutt
0

8.Så snälla och hjälpsamma människor det finns Hoppas allt kommer att fungera bra nu med kissarna de är ju så finaKyss

lillmymlan
0

Ja, det är guld värt att människor ställer upp :) ingen nämnd ingen glömd Kyss men min tacksamhet hoppas jag att ni känner ändå?

Kram på er!

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Härligt att ni fått in så många Glad Jag håller tummarna för att de kvarvarande kissarna ska bli lätta att fånga in.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

maggan47
0

håller fortfarande tummarna för de som är kvar, härligt jobbat MalinKyss

kram Maggan47

essut50
0

Solweig har en egen tråd om Bönan..som ni kan läsa.

Bönan

Sidentass
0

Underbara ni…översänder de allra varmaste o största kramar till er..

xray
0

En stor kram till er för ert enorma jobb!!!

Pälsbollarna i Höganäs

misty89
0

#11 hur går det med katterna? någon fångad ännu? :)

lillmymlan
0

Imorgon görs nya försök att få in Buff och Tuff… idag gick Tuff in och åt och sedan promenerade h*n ut och tvättade nosen, imorgon ska båda gå in :)

Håll tummarna!

*Nalle Puh*

misty89
0

vi ska hålla alla tummar och tasslor här hemma i våran lilla lya^^  dom små rackarna kommer säkert komma in innan helgen är slut.. :-)

lillmymlan
0

Håll tassar och tummar, nu ska småbuset in.

Minns ni när ordet småbuset kom till? Jag gör… det var när vi försökte fånga in kissarna i Viggedala :) och Kattassen var den första som skrev det :) och jag fortsätter att använda det… småbuset ska IN!

Kram på er

*Nalle Puh*

Sidentass
0

Tumotassehållning här!!!

lillmymlan
0

Flört japp, Tuff & Buff är inne, stödhem på landet Kyss

*Nalle Puh*

essut50
0

Åh va härligt, nu är det bara Musse kvar. Hoppas han vill oxå komma in..

lillmymlan
0

Att det är HÄRLIGT!! Helt jäkla underbart Kyss

*Nalle Puh*

misty89
0

*24 Åh… Grattis, eller vad man nu ska säga.. toppen att dom små busfröna kom in till slut.. Skrattande

brutt
0

Så skönt att de gått i fällan innan kylan kommer på allvar,Musse kommer säkert också att gå in innan höststormarnaGlad

Förstår mycket väl att du måste vara jätteglad och samtidigt jättetrött vilket jobb du har utfört!

lillmymlan
0

Jag är trött, men glädjen tar över i nuläget :) Jag är så himla glad att de är inne nu :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

#25. Har "dina" småkissar kommit till dig ännu? Är nyfiken som bara den :)

*Nalle Puh*

maggan47
0

Superbra jobbat Malin, helt härligt är detGlad

Maggan47 som kramar om

misty89
0

#28 hon ska ringa idag eller imorgon. Glad

misty89
0

en av dom "13 st kattungarna" ska jag ta hand om som jag nu lagt ut… stackars små livGråter

lillmymlan
0

#29. Kyss

Musse var där men ville inte äta i fällan. Han åt lite torrisar och sedan gick han… imorgon får vi testa igen. Man ser att han saknar alla brudarna och även ungarna letar han efter, han går över ett stort område och letar och skvätter noga var 10:e meter… han är ju storhanen! Kyss

*Nalle Puh*

essut50
0

Hoppas han inser att det är bra att komma in i värmen.

Håller tummarna och tassarna att han äter i buren imorgon.

Sehvrin
0

Å, jag håller tummarna stenhårt för att vackraste Musse ska komma in också. Ska försöka övertyga Nalla och Semlan att hålla tassarna med.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
0

Nya försök att få in Musse ikväll för i morgon har vi har vet-tid till honom!

Håll tummarna!

*Nalle Puh*

Tiana
0

Håller alla tummar som finns!

Puma77
0

Håller både tummar, tår och tassar.

//Pia

lillmymlan
0

Musse var inte där idag, han kom nog efter 22, när vi hade åkt. Men ett litet välkänt ansikte dök upp… FLÄCKEN hade hittat tillbaka till kolonin igen, snacka om att jag blev snopen, jag höll på att ramla baklänges!

Bertil åkte och hämtade Matilda (stödhemmet) och vi gick tillsammans och ropade och lockade, men hon ville inte!

Så ljuvligt att se henne igen… lilla älsklingen!

Ingen kisse i fällan, men kanske i morgon?

*Nalle Puh*

MariannE11
0

fläcken?… nu får jag gnugga alla knölar för att minnas lite…nu fattar jag lite… toppen… vad skönt…..hur långt är det mellan platserna?.. super iaf…. kan tänka mej att mathilda blev en massa glad trots att inte fläcken dök upp….

sötnos här hälsar o säger att h*n fick sej en liten bit blötmat när de uthungrade brorsorna kalasade på riktiga fatet…

lillmymlan
0

Fläcken och Nostippen är ju på rymmen från stödhemmet, men nu har i alla fall Fläcken hittat tillbaka till kolonin igen, nu ska vi "bara" fånga in henne ännu en gång :)

Härligt att brorsorna sköter om sig och så även Sötnos! Kyss

*Nalle Puh*

brutt
0

Fantastiskt att hon hittade tillbaks förstår din reaktion.En katt återfunnen eller ska man skriva återvunnen-Glad

MariannE11
0

vitnos o muschie ligger utsträckta i fönstret o vilar väl upp sej inför nattpasset med lek…. sötnos kikar fram lite bakom tv'n under sin sovstund…

Tizzla
0

Vilken överraskning!Glad Hoppas de andra rymlingarna också hittar tillbaka…och låter sig fångas igen.

maggan47
0

Newcat, en kisse som hållit sig borta, har hittat tillbaka till kolonin, och behöver stödhem, finns det ingen som kan upplåta en vrå till denna kisse, gör inget om du har dålig ekonomi, och inte har råd egentligen, då du som stödhem får hjälp, talar kanske lite för mycket nu, men snälla, finns någon

Maggan47

lillmymlan
0

Kyss tack Maggan

Söker som sagt vad stödhem för Newcat som har kommit tillbaka till kolonin, om någon kan hör av er :)

Fläcken är tillbaka i kolonin och har ätit torrisar ur min hand idag, lilla gumman, så glad jag är över att se henne igen!

Nu ska vi "bara" få in henne igen :)

Här är hon! Kyss

*Nalle Puh*

MariannE11
0

vad skönt att det är fläcken iaf…Glad

o hoppas verkligen någon kan ställa upp för new cat…

lillmymlan
0

Känner ni igen sötnosen Fläcken… så glad att hon hittade tillbaka till kolonin igen :) nu ska hon fångas in igen och sedan hem till Matilda, omedelbums, för hon väntar på sin kisse Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Hoppas ni får in dom, Musse, Newcat och lilla Fläcken.

Tizzla
0

Det är ju verkligen Fläcken…lite smutsigare än när hon var inne baraGlad

lillmymlan
0

Lilla Fläcken är där och vi tar lugna puckar ett tag nu, matar med gott och tar en dag i taget.

Undrar var Newcat och Musse har tagit vägen? Mycket mat går det åt och kojorna används flitigt. Undrar just om Nostippen också är där och kanske Svarta svansen…. ?

Ha en fin helg

/Malin

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Bloggen är uppdaterad :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Puttar upp för kolonikissarna och Musse.

Någon som har lust att vara stödhem åt sötaste Musse? Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

putt

*Nalle Puh*

liinah
0

en liten putt från mig.

Alexej
0

En underbar katt, din Musse. Är han pappa till alla andra?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lillmymlan
0

Ja, jag kan nog tänka mig det. Han är herre på täppan i alla fall, Snygg-Musse!

*Nalle Puh*

maggan47
0

puttar också för Musse och de övriga

Maggan47

Sidentass
0

-Musse-putt och puttar för andra behövande missar därute..!!

lillmymlan
0

Gjorde sent besök i kolonin igår och satt där med laddade fällor till 02.00 men ingen kisse ville gå in.

Fläcken är där men hon är himla svårflörtad, lilla gumman, det börjar bli aningen kallt nu om nätterna Rynkar på näsan

Regnade gjorde det till och från och idag är det regn också… skitväder!

Hoppas på mer tur idag :) eller kanske i morgon, eller nästa dag.

Envis måste man vara Glad

*Nalle Puh*

Puma77
0

har ni några ombonade bostäder som de kan krypa in i där Lillmymlan?

//Pia

lillmymlan
0

Ja, vi har 2 större kojor och en mindre, det syns att kissarna ligger där då vi byter filtarna 3 gånger i veckan.

Om inte alla kommer in innan det blir kallare så måste vi nog ha fler, då många kissar verkar vara hanar och de delar inte gärna på kojorna tyvärr Gråter

Puma Kyss

*Nalle Puh*

Puma77
0

Ja jag vet, tanken är att jag ska fixa två av dem jag har här hemma och ta med när jag åker upp i höst nu innan vintern.

//Pia

lillmymlan
0

Jag tar gärna emot dem :) när ska du komma? Har du bestämt dig när? Glad skulle vara roligt att få träffa dig! Flört

*Nalle Puh*

Puma77
0

Nej jag har inte bestämt än. Det hänger lite på när kompis öppnar sen också och att ha både pengar och en ledig helg. Hoppas på att det blir inom en snar framtid givetvis men sen måste ju ni kunna också.

//Pia

lillmymlan
0

Jag kan när som helst, fixar det :) säg bara till när du kan Kyss

*Nalle Puh*

Puma77
0

Jag jobbar lite extra och hjälper till på helgerna ibland men efter den 12:e okt så opererar min pappa sig i foten så då blir det lungt då hänger det på kompis invigning. Nu så kanske det drar ut lite på tiden med då de saknar snickare så vi får hålla utkik.

Ska ju ner och besöka Engla med sen men det är flyttat framöver lite senare iår för att göra saker enklare så någon gång mellan där vore kanon, helst innan det blir för kallt.

//Pia

lillmymlan
0

Håller tummarna för att det blir innan det blir kallt :)

Bara att säga till så ordnar vi till att vi kan träffas såklart Flört

*Nalle Puh*

Puma77
0

Det ska jag för jag hittar inte i Linkan. Vet om stationen men inte var jag går på när jag ska hem ens ha ha.

//Pia

lillmymlan
0

Haha, låter som jag *fniss* men nu har jag lärt mig bra :) och vi hämtar dig vid stationen såklart :) så du inte går bort dig!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Satsar på att försöka få in Musse och Fläcken idag… tumhållning tack! Testar räkor som är Fläckens favorit :)

*Nalle Puh*

maggan47
0

klart jag håller tummarna

Maggan47Kyss

anebit
0

Här hålls också både tummar, tår och tassar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lillmymlan
0

Nummer 23 och 24 är inne Kyss

Mamma Grynet och bebis Ruff

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

en liten Ruff Kyss med massor med kladd i ögonen Rynkar på näsan

*Nalle Puh*

anebit
0

Å, så glad jag blir att 2 till är inne. Hoppas, Hoppas att lille Musse också går in i fällan snart!

Rosor i mängder till Dig/Er.

Tizzla
0

Grattis till fångstenGlad Inga syskon till Ruff?

*fortsätter hålla tummarna för de andra*

MariannE11
0

o vilken söt ruff…o självklart mamma grynet åxå…. bra jobbat… o förvånanande väl att dom fanns?…

maggan47
0

Grattis säger jag självklart också, till sötnosarnaGlad

Maggan47

lillmymlan
0

Vi har anat att det var fler kissar där, men när man inte är där dygnet runt så vet vi ju inte förrän de kommer fram. Igår letade vi igenom hela kolonin och inget syskon hittade vi.

Lilla Ruff verkade hängig igår och vi gjorde KMR-välling som sedan var uppäten och den lille var mkt mer fräsig :) så det ordnar sig nog. Ögonen såg lite bättre ut, men det rinner fortfarande, men inga klumpar!

Mamman verkar så ung och så tunn, hon äter kattungefoder och försöker att lära sig gå på lådan nu, håll tummarna för att det lyckas!

Fläcken och Musse är där och äter, så vi vet att de är kvar, det känns bra. Frågan är bara hur vi ska få dem att gå i fällorna, ska klura lite mer och kanske går de in till slut.

Nu när det har tunnats ut med kissar så kommer det fram fler, det är ju så det brukar fungera med kolonier, så jag är inte direkt förvånad, snarare kommer en del förtvivlan ibland, då kommer tårarna.

Men, nya dagar och nya tag gäller, det handlar bara om att aldrig någonsin ge upp utan jobba med det här och vara mycket envis och uthållig (påminner om en åsna!)

Ha en god tisdag, jag hoppas att vi slipper regn!

Newie letar vi också efter, får väl se om den raringen också dyker upp?

/Malin

*Nalle Puh*

MariannE11
0

stor stor eloge till dej för ditt jobb malin…

hoppas o håller tummarna att ni kan få lite hjälp med avlastning i erat enorma jobb….

lillmymlan
0

Putt för kolonikissarna

Bloggen är uppdaterad! :)

*Nalle Puh*

Lena
0

Kul att läsa att även mamma Grynet och bebis Ruff är inne nu. Du gör att fantastiskt arbete Malin. Det är tur att du har ett envist sinnelag för det behövs i Hittekattsarbetet, mer än någonsin.

När det gäller kladdiga ögon brukar en lång antibiotikakur (4 v) + samtidig behandling med ögondroppar ta bort besvären. Men det gäller att katten ifråga går att handskas med först förståss. (Kan ju ta lite tid när det gäller skyggisar) När allmänstillståndet förbättras klarar dessutom katten av infektionen bättre. Därför brukar man se en förbättring efter en tids ordnade förhållande med mat, dryck och att slippa vara ute i dåligt väder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

kan berätta att lilla blyga Sötnos tinat upp betydligt med hjälp av min snällaste kisse… så sött att se Sötnos springa runt o svansa runt min Lillan som varit mer eller mindre mobbad hela sitt liv… dom är så lika i sättet…Lillan är inte säker på att någon kan gilla henne…o Lillan ser dessutom ut att vara en kolonikisse med sin svart-vita teckning…. men tillbaks till sötnos….hon gillar att bli klappad o kelad med nu… o givetvis mer om lillan springer med i sängracet…kan säga att Sötnos nästlat sej in i mitt hjärta….Kyss

muschie o vitnos går det bra för åxå men de är betydligt tuffare o fräsigare… kan klappa dom när dom äter o sen tränar vi på finger mot nos hälsning… muschie går att klappa tidvis men hans blick säger att man gått över gränsen….. men det fattar ju inte jag…Cool

lillmymlan
0

Kyss till #83.

*Nalle Puh*

essut50
0

Vad bra att Lillan har fått en kompis Marianne..Tror nog att Sötnos får stanna hos er.Flört

lillmymlan
0

Någon som kan tänka sig att vara stödhem för Musse? :) Världens snyggaste Musse Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Han är verkligen finKyss

Om man bara kunde hade huset varit fulltGråter

Sidentass
0

Putt för finaste Musse-missen och övriga missar som behöver stödhem nu inför att hösten närmar sig med stormtag..

maggan47
0

puttar också för finaste kissar som fryser om tassarna nuRynkar på näsanoch behöver värme, kanske hos dig

Maggan47

lillmymlan
0

Redovisning i tid den här gången :) inte illa!

Vill av hela mitt hjärta tacka för pengagåvorna till kissarna som kommit in, ingen nämnd ingen glömd!

Tack även för fina mejl och för peppande ord och meningar och tack för puffar i tråden :) tack för att ni är just ni! Kyss

Fläcken är envis som synden och vill inte komma in ännu, men det är frysgrader på morgnarna nu Rynkar på näsan

Musse som vi söker stödhem till och så även till Newcat, någon som kan tänka sig en snygg-Musse eller en snygg-Newcat? Kyss

Börjar med sammanställning i pdf och sedan kommer kvittona, om det är svårt att se dem  (kvittona) så kan jag göra dem större :)

Kram på er alla!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kvittot för Noname Kyss + 2 Feliway-refiller

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kvittot för Spökis

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Någon kanske kan låsa tråden då jag startar en ny i morgon kväll då det är den 1/10 :) en ny månad… HURRA!

*Nalle Puh*

anebit
0

OK!  Då låser jag och väntar på nya tråden.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer