Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 4723 ggr
Alexej
0

Nejjj

Alexej
0

Utlagd på facebook av en person bosatt i Malmö.

Djurens jurister söker nu tips om honom!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mari
0

Ursh det borde ha varit en varningstext innan man klickade in sig på det där GråterGråter

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alexej
0

Bild på mannen som har lagt ut bilden.

Den jävel som gjorde det ska straffas-måste inte vara samma som på bilden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

#2 Jag var inte heller förberett. Men våld är aldrig skönt att se.

Men vi måste sprida länken och hjälper att mannen som gjorde det identificeras och straffas!

Puma77
0

Jag har lagt ut den på fb med.

//Pia

kattassen
0

Snälla ta bort bilden ur #0!!

Man måste få en chans att välja klicka länken. Det är inte för att jag vill blunda för sanningen, men nu kan jag f-n inte sova för den ligger på näthinnanSkrikandes

Svinpälsen måste identifieras och straffas därefter!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

UlrikaD
0

Ibland önskar jag att "öga för öga, tand för tand" fortfarande var helt godtagbart som straff.

Jag kommer inte att kunna sova inatt, f-n vad jag skäms för att tillhöra rasen människan ibland.Rynkar på näsan

kattassen
0

Det är väl ingen sådan där "Bonzai-kitten" -grej? Verkar skumt trots allt. Även om bilderna verkar äkta kan det ju vara fejk. (Hoppades jag som ett försök att må bättre i natt)Gråter

Puma77
0

En kommentar som han gjort under bilden på facebook så säger han att han aldrig haft så kul med en zippo tidigare.

//Pia

[ollesbodega]
0

Om denna person är skyldig och någon med de "rätta kontakterna" i Malmöregionen startar en insamlingen för att återinföra "öga för öga, tand för tand" straffet i detta fall så är min plånbok vidöppen! Skrikandes Skicka länken till alla föreiningar med väst, kanske finns några kattvänner där……

Alexej
0

Det kan inte dröja länge innan han hittas…

Fan, jag bryter snart ihop. Nazister och djurplågare. Vill ha min Sverige tillbaka…

Gullimat
0

Risk för att man gör sig själv till brottsling, om man möter en sådan djurplågare.

kosta
0

Vad handlar det om ?

Vågar inte öppna länken.

Puma77
0

Bilder från en som antänder en katt med zippotändare.

//Pia

kosta
0

14   Tack

Kattis999
0

Jag var tvungen att skicka ett meddelande. Fyfan.

Lillan7704
0

Honom skulle jag vilja möta en mörk kväll!!! Fy faan vilket kräk!! Skrikandes

Pälsbollarna i Höganäs

Delfinen
0

Hur i he*****e är man funtad när man gör en sån sak? Vågar inte skriva ut vad jag skulle göra med personen om jag mötte honom. Då skulle jag deffenetivt inte vara en fri kvinna längre.

Jag finns på facebook och såg att det stog om detta i gruppen DJURIS! Djurpolis & räddningscenter och såg själv till att det även kom med i gruppen Djurpoliser till Svergie! (SPCA Sweden)

Har även lagt ut det på min egen facebookssida.

Lena
0

Har varit tvungen att ta bort bilder och namn då det inte är tillåtet att publicera detta enligt lagen om upphovsrätt samt PUL. Gäller även fruktansvärda brott dom detta.

Vi lever i en sjuk värd den saken är klar. Det bäst vore dock att en sådan här figur fick så lite uppmärksamhet som möjligt och att han blev gripen via rättsväsendet och fårordentligt straff.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

persikahallon
0

jag vill inte heller titta på bilderna, men undrar om han är polisanmäld? snälla anmäl annars till polis och länsstyrelse någon som öppnat länken. man kan tex maila den till behöriga myndigheter.

Alexej
0

Djurens jurister söker mannen son gjorde det…

Delfinen
0

Profilen han har på facebook är en fejprofil. Personen varken har namnet han uppger eller är han själv på bilderna som finns där.

kosta
0

Hur fungerar det egentligen ?

Finns inte risken att fler idioter gör sjuka grejor med djur , för att få uppmärksamhet , om det blir för uppmärkammat ?

Samtidigt måste det ju ut för att få fast den som gjort detta uppmärksammas , för att de ska identifieras .

Hur ska man göra , för att man inte ska medverka till att få fler idioter gör sådant här för att få uppmärksamhet ?

Alexej
0

#22 Jag tror inte att det är en fejkprofil. han har många "gillasajter" och de skapar man inte bara så. Konstigtvis har han också sajten där tjejen söks som kastade in valpar i en flod som gillasajt men också sajten: Hata djur.

Bilden är säkert en serbisk "nationalheld".

Men tjejen som kastade in valpar hittades och säkert kommer också den som tände på kattungen och filmade det att hittas.

Det har uppmärksammat på så många sajter och jag vet att just i Malmö letar folk efter honom.

Delfinen
0

#24  Jag menar nu inte att händelsen och bilderna med den brinnande katten skulle vara fejk. Tyvärr är dom bilderna nog helt äkta .

Det jag menade med en fejkprofil är att han använder någon annans profilbild samt att han inte har det namnet han uppger.

Finns inte mindre än 8 stycken reggade namn som troligen är han. Samma förnamn men ett annat efternamn men som har samma profilbilder som den första.

Sidentass
0

Så jag önskar att det hela är en fejk, som det var med Bonzi-katterna för länge sedan…om det är verkliget..så tänker jag mer än vad som är tillåtet att säga här..finns inga tillräckligt starka ord för detta..sätter mej på händerna o är tyst…:-(Skrikandes

gulliver
0

Vill inte se, mår tillräckligt dåligt ändå. Men blir mer än rosenrasande Skrikandes. Är inte medlem på facebook men arbetar i Malmö och bor tre mil norr om så behövs det hjälp med något (vill inte skriva vad) så är jag med.

Ligonskrutt
0

flera har lagt ut dessa bilder i olika sidor på facebook+andra hemska kattbilder :( en del iaf är med i ngn grupp på facebook för "trolls" där det skrivs på förstasidan om sidor som de "trollar" på och lägger ut bilder, inlägg mm för att uppröra människor så att grupperna ska vara tvugna att stängas ner. bla grupper mot rasism etc. vad är det för fel på folk som gör sånt här kan man undra? :(

Ankie
0

usch jag såg att det fanns med på djuris på face men jag tittar inte och jag tittar inte här, det fastnar på näthinnan och gör att jag mår dåligt. Man ser på ett ungefär på face i liten skala men jag klickar inte upp bilden…Brinner katten upp eller? Hoppas de får tag på denna förövare precis som de fick tag på hon som kastade valparna i sjön…

Lena
0

#23 Du har en klar poäng där! 

Min teori är densamma som din att de gör det för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. När vi sedan sprider bilden i det här fallet hjälper vi vederbörande att tillfredställa sina behov. Vi går således dennes ärende utan att vi tänker på det. Samma fenomen egentligen som med Bonsai Kittens.

Företeelsen bör polisanmälas, men för övrigt ges så lite fokus som möjligt.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Tack Lena för du tog bort bilden i #0. Det kändes inte bra att behöva uppleva den varje gång man öppnar tråden. Gråter

spookie
0

Personfotot som fanns med här men som nu tagits bort, föreställer Tjetjeniens president Ramzan Kadyrov.

Jag har inte Facebook själv och kan inte kolla om det fotot ligger kvar på djurplågarens profil. Han är alltså för feg för att ha foto på sig själv.

Lena
0

#32 Ja där ser man. Kan också vara ett medvetet drag som bottnar i helt andra saker än vad man tänker på i första rummet. Kanske någon som vill föra fram sitt hat mot vissa folkgrupper?

Delfinen
0

finns 8 stycken registrerade profiler på facebook med namnet Ramzan Kadyrov och alla har samma typ av bilder på presidenten på sina sidor. Precis som användaren som utförde dådet mot katten. Tror att alla nio har samma användare bakom sig.

kattassen
0

Man får uppfattningen om man googlar runt lite att den där facebook-snubben är ett troll och att bilderna cirkulerat i många år. Tror inte det finns koppling till fb-grupp-skaparen och dådet.

Lena
0

#35 Låter troligt! Det där mönstret känner man liksom igen.

spookie
0

Om det nu inte är Facebook-snubben som är förövaren så har ju de facto händelsen inträffat då det finns filmat.

Det blir nog svårt att hitta förövaren, det kanske inte ens är i Sverige.

kattassen
0

#37 Det finns som sagt många idioter runt om i världen. Dessvärre är den här typen av elände inte ovanligt i många länder. Sådant brukar sprida sig ganska långt. Bilden kan vara många år gammal och förövaren finns förmodligen inte i vår del av världen. Rynkar på näsan

Delfinen
0

#38 Detta är inte specifikt för just utlandet.

När jag bodde i bohuslän hittade min dåvarande sambo en katt som hade råkat ut för samma sak.

Och om man läser komentarerna till bilderna så har användaren skrivit att han har aldrig haft så roligt med en zippotändaren.

kosta
0

För 2 år sedan i en förort till Göteborg , hände samma sak , katter i området blev brända levande till döds , min kompis tog in 2 hemlösa katter , som jag tog han om

Så det finns tyvärr redan närmare än man tror och har funnits några år.

Lena
0

#39 Även om idioten skrivit som han skrivit är det ju inte säkert att han verkligen utfört dådet. Visst händer mycket hemskt både i Sverige och i resten av världen. Men allt som "händer" på internet har dock inte hänt i verkligheten utan är fabricerat enkom för att provocera oss. Ju bättre förövaren lyckas desta lyckligare blir han. Jag vill personligen inte ge vederbörande den kicken. Den här sjuka baksidan av internet är inte alls trevlig.

Stenhårda straff och att ordningsmakten tar sådant här på allvar är vad vi måste jobba för.

Sagolika
0

Ibland kan man hitta sådana förövare på Flashback och liknande ställen. Det har ju även lett till att vissa personer gripits. Både en kattplågare och de där kaninplågarna, om jag inte minns fel. De kan inte låta bli att skryta om sina dåd. Kanske någon kan hitta den senaste kattplågaren där också. Själv besöker jag ogärna sådana forum, då det ligger uppe filmer på den mest vidriga tortyr av djur osv.

Delfinen
0

#41 Och hur kan man vara så säker på att detta verkligen inte har hänt i verkligheten? Skall man se allt som man tycker är extrem grymhet som ihopdiktad uppmärksamhetsbehov så riskerar man att låta djurplågare härja fritt.

gulliver
0

#43 Håller med. Man måste gå till botten med detta. Minns det fruktansvärda fallet i Lerum där förövaren kunde spåras via facebook. Kan man inte undersöka utan att förövaren får sina sjuka kickar av det?

Lena
0

#43 Absolut inte! Man ska alltid anmäla alla misstankar om djurplågeri till polis och länsstyrelsen. Däremot ska man inte hjälpa den här typen av idioter att få den uppmärsamhet de så gärna vill ha genom att sprida deras bilder, hemsidor, blogar och vad det nu kan vara.

Delfinen
0

#43 Händelsen är polisanmäld.

Jag förstår ditt tankesätt och håller till viss del med dig om det. Att risken finns att man ger dessa typer uppmärksamhet då man sprider info om vad som hänt.

Men gör man det samtidigt inte så blir det svårt att få ut info vilket många gånger kan behövas. Dels för att väcka folk, dels för att om det finns någon som genom att se infon har tips som kan överlämnas till polisen. Vilket leder till att den här typen av människor kan gå fria.

Man hamnar lite i en rävsax. Hur man än vrider och vänder på det så har man ändan där bak.

Lena
0

#46 Det beror också på hur man sprider information om det. Att skriva om händelsen som sådan är en sak, men att sprida "förövarens" egna bilder, bloggar, hemsidor, Facebook etc blir något helt annat.

Om vi tar det klassiska Bonsaikitten tog det lång tid innan folk förstod att det hela bara vara ett fult trick för att få besökare till hemsidan = tjäna pengar.

Delfinen
0

#47 Håller återigen med dig till vissa delar. Men många gånger inser inte folk allvaret/omfattningen av djurplågeriet utan bildbevis. Även finns det många som inte tror på enbart ord och beskrivningar utan bevis.

Självklart menar jag nu inte att det skulle krävas bildbevis här inne. Här är omsorgen om djur stort. Och menar med detta inlägg inte heller att det gäller specifikt för detta fallet utan i största allmänhet.

Lena
0

#48 Bildbevisen är ju bra när man anmäler till polis och Lst. Bara man kan knyta dem till fallet. Kan ju tyvärr vara svårt ibland i dylika fall. Vi får hoppas polis och andra myndigheter får tag på förövaren och får någon rätsida på fallet. Att vederbörande får ett kännbart straff helt enkelt.

Chimney
0

NEJ FY! det är ju inte bara en katt heller, där är ju massor!!

Där är tre olika som jag hittar, men den första är utlagd flera gånger, av olika personer, så oavsätt vem det är, så tror jag inte det är nyligen bilden/filmen hamnat på internet, och då är det hyfast omöjligt att hitta vem som gjort det..

Delfinen
0

#50 Om du menar bilderna på katten från fotoalbummet på facebook så tror jag att det är samma katt på alla bilderna. Att förövaren visar steg för steg vad som händer.

Sagolika
0
Delfinen
0

#52 I så fall blir det ju ännu hämskare om det skulle vara fler katter som drabbats av samma förövare.

Chimney
0

#51, där är tre olika katter iaf, kattungen med zippotändaren, katten i fågelburek och sen den lilla kattunden och stilettklackarna.

ingen utförlig beskrivning i respekt till dom som inte vill veta, emn om du sett bilderna vet du ju vilka jag menar..

Delfinen
0

Har bara sett bilderna med zippotändaren. Var dom bilderna som jag menade var på en och samma katt. Dom andra bilderna har jag inte sett. Klarade inte av att se mer efter dom med zippotändaren.

Hawknestgrove
0

Gör ett inlägg här. HAr inte sett bilderna med stilettklackarna, men jag och många med mig protesterade för ett antal år sedan  till Kinesiska ambassaden om just detta. det var en video med en tjej som  gjorde detta. Har tack och lov inte sett filmen, men ett par bilder….det räckte….. om man googlar på Stomping så hittar ni det. det är alltså väldigt gammalt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

#42 Ja det finns visst en sådan tråd där redan. Den som vill kan ju kolla om det går att utröna något mer.

Flashback-tråd om eländet

[ollesbodega]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#57 Hittade denna där, verkar vara ett troll som vill ha uppmärksamhet över gamla bilder för att väcka reaktion. Bilderna är hemska så låt bli länken om ni inte vill se. Bilderna går under begreppet "Zippocat" och har använts av flera för att uppröra oss som älskar katter. Ställer inte så stort hopp till att finna förövaren. Men trollet som publicerade detta är fortfararande värd identifiering då han inte kan vara helt 100 genom att njuta att denna uppmärksamhet!

gulliver
0

Råkade titta in på Kvällspostens nätbilaga. Där finns en artikel om hemskheterna och jag såg bilder på framsidan. Fy f*n varför skulle jag gå in där och se detta Skrikandes. Mår illa och håller på att kräkas …. Gråter.

Fanns även bild på en av Djurens Jurister, Shalini Persson som bor i Malmö.

sofie83
0

Detta är så otroligt hemskt!

Jag har tappat all tron om mänskligheten. Efter allt jag hört och läst så tycker jag människan är ond. Jag håller mej till mina djur istället. Det enda fina på våran jord..

Är så besviken så ni anar inte…Gråter