Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1840 ggr
Lena
0

Veckans OT - V 39

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startar en ny OT-tråd där det är fritt fram att skriva om lite vad som helst. Väder och vind, vad vi pysslat med idag eller vad som fyller våra tankar just nu. Katter är inte heller förbjudna även om det inte är ett krav i just den här tråden. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Dalsland har helgens myckna regnande avlösts av blåsväder med kalla vindar och en hel del sol. Det känns att hösten är på väg.

Tänker mycket på kattmamman i Kalmar som lyckades rymma i samband med kastreringen i fredags. Måtte hon komma in i säkerhet snart.

Något mer glädjande är alla fina bilder som deltar i omröstningen av Sommarkatt 2010. Det finns väl inget bättre än sommarbilder med katter på. :)

Vi har nu börjat elda i kaminerna vilket våra fyrfota vänner gillar skarpt. Och visst är det något visst när vedträden knastrar och avger sådan där riktigt go värme.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Vad gulliga de är som ligger tillsammans med ena armen om den andra!

Min Indy o jag var ut på promis idag då solen sken o jag trodde det var varmt. Ack vad jag lurades. Det blåste som bara den o Indy fick tokryck o sprang omkring som en liten tok. Till slut tog han skydd inne bland buskarna o jag fick stå utanför i blåsten! Buse! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Gullimat
0

Tre dagar med höstarbete i trädgården, 15 grader och snålblåst och ingen sol, helt slut.

Pausat emellan här på sajten, med tro om funnen kattmamma i Kalmar.

#1 Första parkett framför brasan.

Lena
0

#3 Det är i värmen framför brasan som man även önskar att kattmamman skulle få ligga.

annebeate
0

Just nu är den  i Kalmar försvunna katthonan hela tiden i mina tankar. Var finns hon?  Hur mår hon? Måtte hon snart hittas så inte hennes öde förblir okänt.

När jag tänker på henne kommer tankarna ständigt tillbaks till Lisa Lurvas, som nu bor hos Praxis. Lisa Lurvas, som bara var en kattunge, slet sig också utanför en veterinärklinik (Hagaveterinären)  inför kastrering och jag, min man, Praxis och kamrater letade så gott som dagligen i området där hon försvann. Tiden gick, snöstorm kom och allt kallare blev det. Lapp efter lapp sattes upp från kyrkmuren till livsmedelshallen och mängder av lappar i brevlådorna i ett större område. Efter cirka 1 månad, lille Julafton, ringde Praxis mobil en man trodde sig ha sett henne på sin gård och sedan hade hon försvunnit. Snabbt dit, placerade ut en fälla. Julafton kom, inget hördes och vi var minst sagt missmodiga. Tidigt på juldagsmorgon  ringer  åter Praxis mobil, mannen hade henne i fällan. Vi körde dit i lyckorus och i fällan fanns Lisa Lurvas avmagrad och skräckslagen. Vi körde hem överlyckliga, hon var äntligen räddad! Det blev en av de allra bästa jular vi haft rent känslomässigt.