Mjölktänder
Hur gammal är en kattunge vanligen när den byter tänder? Har sökt på nätet och hittade 4-6 månader. Stämmer det? I så fall är min lille hittis lite äldre än jag trodde.
Hur mycket kokt skinka vågar man ge en kattunge på ca 4 månader/dag? Den har hittills fått en stor skiva/dag. Kokt skinka fungerar väldigt bra som muta! 
Det stämmer med mellan 4-6 månader men en del tappar endå lite senare.
Kokt skinka kan väl knappast skada?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kokt skinka är salt.Inte mer än max 5 procent av kattens mat ska vara obalanserad.Om det ska ges som muta ge ytterst små bitar i taget.
Stolt ägare till tre La permer

Tror inte kissen är äldre än fyra månader men då antar jag att den i alla fall är så gammal. Jag hittade nämligen en tand den tappat häromdagen. Jag trodde den var lite yngre. 
Det är just det jag tänker på att kokt skinka är salt och att den inte ska ha för mycket av den anledningen. Den äter blötmat "som en häst" (plus torrfoder) så en skiva skinka borde väl inte vara någon fara då. D v s tills den blivit lite tam. Kattungen har gjort stora framsteg på bara några dagar, mycket tack vare kokt skinka.
Den slickar sig om munnen och tittar efter mer varje gång den får kokt skinka. Den är så söt. 
Tack för svaren. 
Titta gärna på Stocholms Katthems bildblogg om Tesla från Husby. Tesla var åtminstone 7-8 månader när hon fångades in och på väldigt kort tid hos akutmatte blev hon väldigt mycket tryggare.
http://stockholmskatthemibilder.blogspot.com/p/tesla-fran-husby-om-livet-med-en-skygg.html
Lycka till med din lille sötnos!
Medarbetare Hittekatter iFokus

Så söt Tesla är.
Hoppas det går lika bra med mitt lilla troll som det gjorde med Tesla.