Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3716 ggr
Lena
0

Veckans OT - V 38

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny vecka och dags för en ny OT tråd där vi kan skriva om allt mellan himel och jord.

Idag är det dagen efter den stora Valdagen. Kan tänka mig att det är fler än undertecknad som känner sig lite omtumlade. Oavsett var man har sina sympatier kan det nog bli lite mer dramtiskt den närmaste tiden i politiken.

Maken fick klart med sitt Svenska Medborgarskap idag. Det är värt att fira lite extra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Ja det var länge sedan jag grät mig till sömns men igår låg det nära till hands. Paniken flåsa mig i nacken. Snart får jag öppna egen iFokus? HittefolkiFokus? För oss bostadslösa. Nu har regeringen fått svart på vitt att deras jakt på oss sjuka är godkänd av folket. Bara att fortsätta trackasserierna.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

GRATTIS Lena till makens svenska medborgarskap!

Ja valet blev inte alls som många av oss hoppades.  Solen skiner iaf hos oss i dag.

I kväll ska jag på damlogen aelforna och äta god buffé  m.m.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vilda-hilda
0

Startar du en sån´tråd Simson lovar jag att kommentera nåt´där varenda dag.

Är Ju tyvärr oxå i den situationen. Utslängd efter 9 års sjukskrivning o innan dess 1 dag pga en utdragen tand.

(Förlåt vet ju att du inte gillar tandläkaren.)

Nalle

Simson
0

Nalle: Fy vad hemskt! Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

johnnys girl
0

När jag stod och plockade till mig mina röstsedlar stor det en man bredvid mig och tog sedlar för Nationaldemokraterna. Funderade ett tag  på om jag skulle klappa till honom. Ångrar nästan att att jag besinnade mig.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Gullimat
0

Har idag haft planeringsdag med hela personalen på S:t Gertrud i Malmö. Det blev en jättelättsam dag med glad personal och god mat, och fint väder för oss som röker.

En höstbild med gräs och Kärleksört

Lena
0

#6 Är bilden från din trädgård? Jättemysigt!

#5 Ja då hade det blivit en tokig röstande mindre som han fått sig en knockout och golvats för dagen.

Inget kul läge alls det som har uppkommit nu. :(

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Bild fråm min trädgård, på vad vi kallar "Buren" där vi ibland sitter på kvällen i solen, och tar ett glas vin.Flört

Alexej
0

Vilken vacker bur, underbart!!

Måste visa en bild som jag tog igår kväll på trappan. Jag hade gått ut och var kanske nära att trampa på snigeln, iaf när jag kom tillbaka då såg jag spåret. Snigel på flykt:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
0

Häftigt. Sniglar är vackra, iallafall dom med hus, men dom har blivit på tok för många

Lena
0

#9 Det var en söt bild!

#10 De med hus är okey tycker jag värre är det med de tjocka mördarsniglarna som finns överallt i trädgården. Urk!

Idag har det varit riktigt varmt här i Dalsland. Har varit ute i trädgården i flera timmar och planterat tulpaner och andra vårlökar. Alltid en skön känsla för då vet man att man har något att se fram emot.

Lena
0

Det ljumma vädret har fortsatt trots 70% chans på regn. Så bra det är ibland när SMHI har fel.

Vi var ute på en cykeltur på kvällskvisten ned till Vänern. Det var alldeles spegelblankt.

Gullimat
0

Oh!så vackert

Lena
0

#13 Ja det ett väldigt vackert landskap Dalsland. Med mycket skiftande typer av natur.

Tyvärr kom det fina vädret av sig. Det har regnat både lördag och söndag. Säg den glädje som varar för evigt.

Tänker mycket på den stackars honkatten i Kalmar som varit på rymmen sedan i fredag. Håller tummarn att hon blir infångad.