Isolde är inlagd.
I natt blev isolde konstig, hon dreglade, och luktade illa av avföring och urin, Hon gick konstigt.
Jag fick en akut tid på djursjukhuset imorse.
De ville ha kvar henne hela dagen för att kolla hur hon beter sig, de tror att hon ev kan har fått epelipsi och hon ska genom gå provtagningar, röntgen och likande grejer.
Jag sitter hemma och bara väntar och är rädd att hon är sjuk.
Har aldrig hört talas om katter med epelipsi eller likande anfall.. någon som har erfarenhet?

Stackars liten. Har inga svar till dig med skickar lite kramar!

tack var snällt, jag är så orolig för henne, och tror det värsta..
Har hört om katter som har epilepsi men vet inte något om det men det finns väl medicin i så fall.
Hoppas på det bästa, kram.
//Pia

Har inte hört att katter kan få det, men min första egna hund hade Epilepsi.
Hoppas allt blir bra med Isolde
Jag har haft en katt med epilepsi. Det finns bra medicin.
En katt som går konstig (vinglig) dreglar och bajsar eller kissar på sig, kan också fått stroke eller hjärnblödning.
Katten kan vara mycket dålig, och tyvärr rekommenderar många veterinärer avlivning eftersom de inte har så mycket kunskap om det.
Det flesta katter blir dock bra (om de får leva) och endast 10% får återfall även om de inte medicineras regelbundet efteråt.
Katter kan få epilepsi, men precis som hos människa är det svårt att upptäcka. Det finns många sjukdomstillstånd som kan likna epilepsi. Om katten får ett anfall mer sällan än var 6:e månad brukar man undvika medicinering eftersom medicinen tar hårt på lever och njurar. Man måste alltid väga nytta/risk faktorn. Har själv en katt som fått ett par typiska grand mal anfall. Dock med så lång intervall att vi inte medicinerar honom.
Håller tummarna för att det ska gå bra med din Isolde.
Medarbetare Hittekatter iFokus

ushh hjärnblödning och stroke hade jag ingen tanke på,
Isolde är ju ung ca 2 år men det kanske de kan få ändå.
har du inget hört?

jag ska få hämta henne vid kl 20, de skulle berätta mer då.
åh men så bra :), då får du gärna berätta mer sen

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

hoppas att det har gått bra,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Tänker på dig… Styrkekramar…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

Nu är vi hemma igen, Det har undersökt henne och haft koll på henne hela dagen plus blodprov och röntgen, och det vet fortfarande inte exakt varför hon betede som hon gjorde inatt.
Hon har inte visat några anfall idag men som de sa kan det komma igen. Hon har en infektion i kroppen så hon får gå på antibiotika i 10 dagar nu.
De sa att jag skulle hålla koll på henne nu och minsta tecken på förändring vill de att jag ska åka in igen.
Nu Sover Isolde helt slut efter dagens prövningar,

skönt att du fick hem henne och att anfallet är över i allfall:!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hur har det gått med Isolde? Hoppas på det bästa.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhh..lille Isolde-gumman…håller tummarna för henne här, och tänker på er..
Sänder många varma tankar till lilla Isolde och hennes matte.

#18 Isolde har nu gått på pencelin och verka nu helt frisk och pigg, just nu ligger hon och cia på husse och vila lite förmiddag=)

jag önskar er all lycka ,jag vet hur jobbigt det är när ens kära djur blir sjuk
#19 Skönt att höra att allt är bra med Isolde. Vi får hoppas att det bara var något tillfälligt som kom av infektionen. Ungefär samma sak hände med våran Linus för flera år sedan, när vi bodde i Amsterdam. Han var då inlagd på akutklinik över natten för observation. Verkade ha varit en virusinfektion. Han har tack och lov aldrig haft dessa symtom sedan dess.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"