shadow cats
http://www.youtube.com/watch?v=eaGXUSxfVLg&feature=related
Nu ska det väl gå att se.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Länken funkade inte för mig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack för att du la upp den här länken! Klok och balanserad syn på skyggisar och TNR.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jättebra film. Bokmärks:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den stora kisse räddningen.Voluntärer kom från hela landet(USA) för att hjälpa till.
Det är sorgligt att se Cover girl i ett sånt dåligt skick, men trots alla svåra sjukdomar hon hade fick hon och sjuka kissar chansen att att få uppleva mycket kärlek och omvårdnad i livets slutskede.
Om du igen hör lidandet, minns mig och alla som betalade priset
stå starka ännu en gång, minns mig
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Berör mig så mycket. Människor som samarbetar och hjälps åt för att rädda och göra det bästa för katternas skull!
Underbart!
Tack majvi för att du la in detta, så viktiga! 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Tack majvi för att du la in filmen. Den är både hemsk och underbar.
USA är ett fantastiskt land när det gäller att ställa upp och rädda bl a djur i nöd. Folk skänker pengar och saker. Folk kommer från hela landet, och USA är stort, för att hjälpa till. Man enas och drar åt samma håll. Alla vill hjälpa till. Djuren som tas om hand flyttas ut över hela landet. Önskar mer av detta i Sverige. Fast samtidigt tror jag att det här tänkandet är på spridning här också. Tyvärr saknar vi dessa stora djurskydds- och räddningsorganisationer med rejäla resurser som bl a finns i USA. Vi är ett u-land i vissa frågor när det gäller djurskydd hur mycket än politikerna försöker få oss att framstå som det bästa landet i världen när det gäller den biten, tyvärr.
Tyvärr är det miljoner katter och hundar som avlivas årligen i USA.Jag såg en annan video som visade på det , där var det små friska,söta kattungar som inte fick en chans att leva vidare.
Men no kill rörelsen verkar vara på stark frammarsch och det finns flera lågkostnads kastreringskliniker. Jag läste om ett ställe där en sån klinik öppnade , där minskade avlivningarna med 70%
På denna sida http://www.refresheverything.com/leaderboard hittar man flera förslag som hjälper djuren.Det är flera idéer om kastrering av katter bl.a. öppnandet av lågkostnads kastreringskliniker.Allt för att man ska slippa avliva djur i framtiden för att det finns för många. Problemet i USA är också fattigdom, en del måste få hjälp att få mat själva och släpper ut den okastrerade katten att klara sig själv.
Jag vet inte hur det fungerar med lågkostnadsklinikerna men jag tror att det är låginkomsttagare och de som håller på med hittekatter och kolonier som bara behöver betala för materialet vid kastreringen.
jag gillar också idén om att renovera en vagn och göra om den till en mobil klinik och åka ut till landet,fånga in katter och kastrera dem där.En veterinär räknar med att kastrera 30-40 katter om dagen.De kan vara effektiva i staterna.(de ska också vaccineras m.m)
Det finns många engagerade veterinärer och andra människor här i Sverige också och vi behöver samarbeta för att få fler katter kastrerade.Det kan vara bra att se hur de gör i andra länder och kanske få lite idéer.