Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3824 ggr
misty89
0

13 st kattungar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hejsan på er allihopa!

här är en länk om stallkatterna som desperat behöver hjälp.. ska det verkligen behöva sluta såhära, för dom små liven?Rynkar på näsan

Lena
0

Vilken tur att Akutgruppen har engagerat sig i saken. Tyvärr allt för vanlig situation i dessa stall. Man skulle behöva arbeta med en informations kampanj som riktar sig till stallen. Om vikten av kastrering och allt det där.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

misty89
0

jupp, jag ska ta hand om en av dom små kattungarna..yey!:D

men jag kan ju inte ta hand om 13 stycken så jag frågade om jag fick lägga ut den här, och dom blev mycket glada när jag föreslog det :-)

jag/vi vill ju att alla ska få ett lyckligt liv… inte bli skjutna…

misty89
0

jag fattar inte varför det ska vara så svårt att ta sig till veterinären och kastrera sin katt..jag menar, man behöver ju bara göra det 1 gång..

majvi
0

Kan det vara samma stall som Nikita försöker hjälpa tro?Jag har för mig att det var 19 kattungar kvar där när jag läste sist, i så fall har det hittats hem till flera av dom.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

misty89
0

nej det tror jag inte.. för det här kom in nyligen.

och om du läser på sidan så stod det "här om dagen" och sidan är upplagd 2010-09-03

Hawknestgrove
0

sorgligt….puttar upp för de små…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

#2 Varför inte två kattungar så dom har sällskap av varandra ??

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

misty89
0

#7 har redan 3 stycken katter.

Jourhemmet
0

Precis vad jag tänkte. Jag säljer aldrig kattungar som ensamkatter. Det blir synd om den Gråter

Jourhemmet
0

Aha Skrattande

misty89
0

jag lägger ut den här sidan om kattungar som behöver hjälp. det är det den här sidan handlar om.

inte om "min jourkatt" så jag blir faktisk lite ledsen nästan.. Rynkar på näsan

Gunlog
0

Oj, vad ni skrev om varandra där! Som det kan gå när inte haspen är på! Tungan ute

Det är ju jätteroligt, misty, att du tar en av kissekatterna! Och h*n kommer bli väluppfostrad av sina nya kompisar som är lite äldre hemma hos dig!

Lycka till med nya kissemissen! Du gör ett bra jobb som ställer upp i detta!

Skrattande

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

misty89
0

så jag ändrade den:P

misty89
0

#12 tack så mycket, det kommer säkert gå bra:-) dom ska höra av sig i början på veckan:)

jag ändrade min "kommentar" så det såg lite trevligar ut.. *puh* men det är väll sådant som händer antar jag..

kasperdockan
0

#14 jättesnällt att du hjälper en kattbäbis.många bäckar små. Men vad händer med mamman, mammorna? det känns gannska hopplöst att rädda ungarna om mamman/mammorna finns kvar i stallet

misty89
0

#15 om jag förstod det rätt så ska mammorna vara kvar, dom ska furst kastreras och id-märkas osv

Jourhemmet
0

Ja mammorna ska kastreras och vara kvar. Kattungarna kommer tas nu även om inte alla är tolv veckor pga att dom skjuts annars. Hästtjejerna gillar inte katter! Jag är redan jourhem åt bla akutgruppen och har fått mejl om att infångandet börjar på lördag. Dom behöver även hjälp med att vakta fällor, köra till veterinär och köra folk till stället.

Hawknestgrove
0

Fy fasen för såna människor…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

misty89
0

#17 exakt!

Nikita-
0

Det är samma katter som jag skrikit om hjälp för. Jag är tacksam att Akutgruppen nu kan ställa upp för i alla fall några av de små. Tack alla änglar där ute!!!

majvi
0

#20 Det var skönt att höra att det inte var ett stall till med så många kattungar.Hoppas att allt går bra nu.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MariannE11
0

vad glad jag blir nikita att det ordnade sej för dom (o ditt hjärta) till sist…håller tummarna nu…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

misty89
0

ja:)

russin
0

Jag förstår verkligen inte - en stallkatt ska ine behöva ha det såGråter.

Har själv en gång i tiden haft häst i ett stall och när gammelkatten där inte fanns mer, så fick en katt jag själv tagit hand om bli stallkatt då hon tydligt visade att hon inte trivdes hemma hos mig. Det var en katta som jag fått från ett djurhem med okänd bakgrund och runt året. En ranglig katta, som påminde om en rexkorsning med lite skum päls:)

Kattan blev så lycklig när hon kom med till stallet och visade att det var en miljö hon kände igen. Inom loppet av ett par timmar så låg hon på en hästrygg och sovSkrattande. Hon blev snabbt kastrerad och fortsatte bo i det stallet många år efter jag slutade ha häst - och fick även vara kvar när gården såldes då nya ägarna gärna ville ha henne kvar då hon trots god mat va en duktig musfångade.

Skrället som hon kallades för (hon va spinkig hela sitt liv  trots avmaskningar, god mat och värme - men alltid frisk) har alltid haft chansen att få komma in i huset, men ville aldrig trots att hon va kärleken personifierad och inte minsta skygg för människor. Hon ville vara i stallet punkt slut. För några år sedan kom den gården på tal och jag fick då veta att Skrället då fortfarande levde - och måste då ha varit över 17 år gammalGlad. Men god omvårdnad, mycket kärlek så kan även en äkta stallkatt ha det underbart. Hon hade då på senare år börjat få lite problem med stela leder, så kanske hon nu fått somna in - men det skulle inte förvåna mig om hon hänger med än - en riktigt krutgumma va hon Skrälle-kattan:)

Gunlog
0

#24 Kyss

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Nikita-
0

Håll tummarna för att allt går bra nu i helgen när vi drar i gång aktionen "Rädda stallkatter" :) Jag kommer själv inte vara med men kommer guida in till en karantänbur på Djurhjälpen och stalltjejerna vet att jag finns på telefon alla dagar det kommer att ta att få in katterna. Tack alla som gör detta möjligt! Ni är många och tillsammans är vi starka,, återigen! Kyss

Akutgruppen
0

Klockan 8 på morgonen drar vi igång arbetet.

Det går att följa med på Akutgruppen på Facebook

Akutgruppens blogg

eller på våran Twitter-sida, där vi kommer att uppdatera hela tiden.

Det är bara att följa känkarna, så kan du hålla dig uppdaterad.

Nikita-
0

en unge infångad läser jag på Twitter!Glad

Nikita-
0

11 stycken nu! You go!Glad

MariannE11
0

vad skönt… bara två kvar då?….hur säker är siffran 13 förresten?….

bra jobbat!

Nikita-
0

Siffran 13 är inte säker…ingen vet ju hur många som finns, varken av de vuxna eller ungarna. Det kan nog finnas över 20 katter där. Akutgruppen håller på tills det tar slut!

Jourhemmet
0

Vi fick in 12 kattungar, fler kvar. Tyvärr inga vuxna som lät sig lurasRynkar på näsan

MariannE11
0

vi får vara glada över de som kom in….yrbra jobbat tycker jag att ni ändå fick in så många..

vitnos, sötnos o muschie hälsar o säger att det inte regnar inne….

Nikita-
0

Hittades även en kull med ungar som bara var några dagar gamla i höet! Hoppas verkligen att mammakatt är kvar och att hela familjen får komma till ett akuthem.

Bra jobbat Akutgruppen!

Undrar hur många katter som är kvar??!!

Fortsättning följer i morgon!

Akutgruppen
0

Resultatet av första infångningsvändan: 10 kattungar, som nu alla finns i akuthem, två vuxna katter, som nu är i rehabilitering hos Djurhjälpen.
I vår blogg kan du läsa detaljerna:
http://akutgruppen.blogg.se/2010/september/operation-stallkatt-dag-1.html

lillmymlan
0

Misty… har kissebebisen kommit till dig? *nyfiken* Berätta gärna! Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Akutgruppen
0

[Bloggen uppdaterad:
http://akutgruppen.blogg.se/2010/september/operation-stallkatt-dag-2.html](Bloggen uppdaterad:)

[](Bloggen uppdaterad:)

Alexej
0

Och allt bara för att de inte kastrerade honorna:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jourhemmet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ytterligare en av stallbebisarna. Det är så mumsigt att snutta på fostermamma Guld i mun

Alexej
0

#39 Underbar bild! Tungan ute

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus