SUPER AKUT!!!
Kan någon hjälpa så tag kontakt med mig snarast!
I nyteboda, som ligger ngn mil ifrån Olofström. (blekinge) finns det en, vad vi tror, svart hankatt som tidigare matades av hemtjänst. Kvinnan som de var hos har nu avlidit, och katten får inte längre någon mat. Den håller till i skogarna kring huset, och tillhörde inte den avlidna kvinnan.
Katten får som sagt ingen mat nu, och själv har jag heller ingen möjlighet att ge den mat eftersom jag inte har någon bil. Finns det någon som åt minstonde kan bidra denna katt med mat, eller som rent av kan ge den ett hem så hör av dig snarast till mig.. Det är mycket akut!

Tag kontakt med Kattkommando syd www.kks.nu och rådfråga dem. De finns bl.a i Blekinge och på hemsidan kan du hitta telefonnumren till de olika kontaktpersonerna och ibland står det också var de finns. Vi har ju också Morgan här på forumet som är aktiv i KKS så du kan nog hitta hans mailadress under medlemmar och jag tror att han finns någotsånär i dina trakter. Du ska nog i första hand ringa för de har nog mycket att göra och hinner kanske inte kolla mailen så ofta. Det bästa vore ju att någon kunde ta in katten så länge och mat måste han ju få på något sätt. Finns det ingen annan granne som kan ställa upp tillfälligt för om han inte får mat så kommer han att försvinna därifrån.
Bra att du tar upp kissens situation här så att den blir känd. Precis som Gubben skriver skulle jag råda dig att kontakta KKS som är aktiva i hela sydsverige och om inte annat kan ge dig goda råd samt skriva om kissen på sin hemsida. Det bästa vore ju om någon i närområdet kunde ta på sig att mata kissen tills något bättre kan ordnas. Synd att hemtjänsten bara slutat mata honom så där apbrubt. Den som en gång börjat mata en katt har faktiskt tagit på sig ett ansvar för katten ifråga. Då är det inte bara att sluta ge den mat.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hur har det gått här?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis